Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 16:21

Antwoord op onderwerp  [ 114 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Waarom een aankoopkeuring belangrijk is! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
M140i
Bericht Re: Waarom een aankoopkeuring belangrijk is!
Koopje, mooie auto, mooie prijs! :thumleft: :ba:

19 nov 2012 23:58
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Nu ben ik handelaar ( nee, niet van auto's) van beroep en ik moet zeggen; een deal moet je passen. Het bedrijf, het product, de auto, de verkoper, de deal. En als het goed voelt, moet je het doen. De wet helpt je ook nog een beetje; want er moet een deugdelijk product worden geleverd. Maar alle waarde is naar zijn geld. Iedereen moet wat verdienen. Het is het fingerspitzengefúhl. En zo moet je ook kopen.

Geen ervaring, zowel niet van de handel als van het product; ga dan op zeker. Heb je meer ervaring, dan kan je ook meer risico nemen. Een AKK is niet heilig of all mighty, er zijn vele andere zaken die daarvoor al belangrijker zijn.

Ik heb zelf de afgelopen maanden tallozen advertenties bekeken en auto's gezien. Heb uiteindelijk over drie auto's onderhandeld, waarbij de gekochte 996 het beste gevoel gaf (kwa auto) en daarnaast ook als beste deal. Daarbij is de koop gesloten via een handdruk en niet via een getekend formulier. Geweldig, dat voelt goed, een handdruk tussen twee beslissers, de koper en de verkoper. Dat schept verplichtingen!

20 nov 2012 0:03
Profiel
ver boven de 200 schreef:
Daarbij is de koop gesloten via een handdruk en niet via een getekend formulier. Geweldig, dat voelt goed, een handdruk tussen twee beslissers, de koper en de verkoper. Dat schept verplichtingen!
Helemaal mee eens Jurgen, a man a man a word a word :wink:

20 nov 2012 0:11
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Tilt! schreef:

Is jouw 4S niet meer te koop :?:

-- iets meer Km's -- maar toch zeker een correcte Porsche :wink:

20 nov 2012 0:12
Profiel WWW Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Olaf schreef:

Ik voel TS wel een beetje aan - en heb eerder gezien/gelezen/meegemaakt dat men denkt een nieuwe auto te kopen of te vinden ...

.. er is altijd wel iets wat er naar voren komt bij een AKK :wink:

+1. En beetje klop/klepelverhaal als in: wel een AKK maar bij de foute partij.
En dan vervolgens hier lid worden en gaan schreeuwen.

20 nov 2012 0:22
Profiel
Olaf schreef:
Tilt! schreef:

Zeer correcte Porsche ;)
Long story short...
Ik ging de sealgrey 4S hierboven vermeld kopen en had daarom mijn zwarte te koop gezet. Had er met de verkoper een praatje over gemaakt (hij had mijn (reserve)velgen geleend toen de zijne gespoten werden) maar tussen pot en pint had geen van beide er aan gedacht dat de sealgrey een automaat was, en hoewel deze fijn rijden en heel makkelijk zijn in de file etc... blijf ik toch graag in tandwieltjes roeren, daarom blijft de mijne lekker thuis :thumleft:

20 nov 2012 0:27
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Tilt! schreef:
... blijf ik toch graag in tandwieltjes roeren ..

:res: voor een 996 rijder :twisted:

20 nov 2012 0:33
Profiel WWW Facebook 
:thumleft:
Voor een 996-rijder is het elke dag een beetje "living on the edge"
Mannen met ballen zeg ik U! ;)

20 nov 2012 1:48
Profiel
PorscheForum Rakker
voorheen 996 4s nu 911 3.2
Het ziet er naar uit dat ik deze ga kopen: viewtopic.php?f=10&t=32368&hilit=ralf

Uiteraard wel eerst een AKK. Een 'handdruk' alleen lijkt me bijzonder naïef voor zo'n grote uitgave.......... :wink:

20 nov 2012 10:06
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Klinkt als een goed plan!

20 nov 2012 10:16
Profiel
993 4S
Tilt! schreef:
Olaf schreef:
Tilt! schreef:

Zeer correcte Porsche ;)
Long story short...
Ik ging de sealgrey 4S hierboven vermeld kopen en had daarom mijn zwarte te koop gezet. Had er met de verkoper een praatje over gemaakt (hij had mijn (reserve)velgen geleend toen de zijne gespoten werden) maar tussen pot en pint had geen van beide er aan gedacht dat de sealgrey een automaat was, en hoewel deze fijn rijden en heel makkelijk zijn in de file etc... blijf ik toch graag in tandwieltjes roeren, daarom blijft de mijne lekker thuis :thumleft:

Dus je had besloten de sealgrey te kopen, en kwam er toen pas achter dat het een automaat was :shock:

20 nov 2012 13:44
Profiel
bully schreef:
Hier een goeie, vraagprijs 30. klikhierop
HaraldL schreef:
Het ziet er naar uit dat ik deze ga kopen: viewtopic.php?f=10&t=32368&hilit=ralf

Uiteraard wel eerst een AKK.
Goeie keuze, ga je een hoop plezier van hebben :thumleft:

20 nov 2012 14:30
Profiel
Cazzo Super Veloce schreef:
Dus je had besloten de sealgrey te kopen, en kwam er toen pas achter dat het een automaat was :shock:

Long story short: ja :res:
Long story long: Ik leen via 't forum mijn velgen uit aan iemand die ik niet ken. Ik weet alleen van zijn bestaan af via 't forum en ik weet dat hij net een heel mooie 4S gekocht heeft. Paar weken later komt hij de velgen terugbrengen en we geraken aan de praat. Een vriend van hem ging net zijn 997 cabrio weg doen en eigenlijk had hij liever die en daarom stond zijn 4S te koop. Bezig over de kilometers, de staat, het feit dat hij op dat eigenste moment bij Porsche Knokke stond om een paar details in orde te zetten en daarbij het feit dat toen ik op zoek was 3 jaar geleden altijd getwijfeld had tussen zwart en sealgrey en die wagen begon me te interesseren. Hij vindt het leuk om auto's te verkopen en stelde voor om de mijne te koop te zetten en als die verkocht was, ik de zijne te kopen. Paar duizend Euro opleggen (nouja... ;)) en ik had eentje met 100.000 km minder op de teller.
Zo gezegd, zo gedaan.
Ik vertel dit tegen een andere makker en die " :scratch: volgens mij is dat een automaat"
Ik: :oops: ... Daar was dus die avond echt geen sprake van geweest 8)

20 nov 2012 15:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
Citaat:
Geweldig, dat voelt goed, een handdruk tussen twee beslissers, de koper en de verkoper. Dat schept verplichtingen!

20 nov 2012 15:34
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC cabrio 1983, 911 Turbo coupe 1988, Cayenne GTS 2008
ver boven de 200 +1!
Het aankopen van wat dan ook via de tweedehands markt, blijft een gok, op je gevoel afgaan en risico inschatten.
Vaak wordt m.i. ten onrechte gedacht dat hoe meer je voor iets betaalt, hoe zekerder je bent dat het gekochte goed moet functioneren. Een akk is zeker onderdeel van een aankoop als een tweedehands Porsche -helemaal als je zelf weinig kaas gegeten hebt van techniek-, maar hoeft ook niet altijd leidend te zijn. Het bevestigt al dan niet je gevoel dat je bij de auto had.

Zelf heb ik op mijn SC een akk laten doen, op de belangrijkste vraag die ik had of de motor goed was antwoordden ze bevestigend. Ze hebben me echter wel de P ontraadden. Ik heb het -eigenwijs- toch gedaan maar wel met een flinke korting. Heb daardoor wat 'wisselgeld' gekregen voor wat kleine reparaties en, best of all, heb geen moment spijt gehad van de aankoop (maar dat komt misschien ook wel omdat een Porsche nu eenmaal een fantastische auto is om in te rijden :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )

Om een lang verhaal kort te maken; het is/wordt jouw auto en doe wat je zelf belangrijk vindt/voelt bij je aankoopbeslissing!

20 nov 2012 15:49
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Ik heb bij mijn eerste P een heel simpele werkwijze gevolgd:

staat de verkoper je aan -CHECK
staat de auto je aan - CHECK
is de AKK goed - CHECK

dan pas kletsen over prijs, en deal maken. Bij welke twijfel dan ook op bovenstaande: verder zoeken. En niet op prijs gaan zoeken, of erover beginnen, voordat je weet dat je de auto wilt hebben.

20 nov 2012 16:30
Profiel
M140i
dirty gertie schreef:
En niet op prijs gaan zoeken, of erover beginnen, voordat je weet dat je de auto wilt hebben.

Precies :thumleft:

20 nov 2012 16:38
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Onze auto's worden doorgaans in de reguliere handel of particulier zonder (zinvolle) garantie verkocht. De staat van de auto en uitkomst van de AKK lijken me daarom het meest relevant. Een goede auto die toevallig te koop staat bij een vervelende handelaar, wordt daarmee toch niet ineens en slechte auto ?
Als je zonder garantie koopt heb je met de verkoper zowiezo niets meer te schaften.

Mijn 911 heb ik in 1999 bij Hans Bos uitdrukkelijk zonder garantie gekocht, meenemen as-is na aankoopkeuring ik vind Hans Bos WEL een toffe kerel trouwens).
Enkele weken eerder had ik een andere 3.2 in Apeldoorn laten staan n.a.v. de AKK. Die stond te koop bij een eikel van een handelaar, maar als de AKK goed was verlopen had ik de auto ook gekocht.

20 nov 2012 16:41
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
lindemans schreef:
Die stond te koop bij een eikel van een handelaar, maar als de AKK goed was verlopen had ik de auto ook gekocht.

Ik hoef de verkoper niet perse aardig te vinden, maar bij twijfel over zijn integriteit loop ik verder. Eerlijk aangeven dat er geen garantie is, prima, dat kan maar beter duidelijk zijn en pleit in veel gevallen voor de verkoper.

Maar als verkoper aanwijsbaar kletsverhalen ophangt over schadeverleden, herkomst van auto, ontbrekende stempels in boekjes, en gebreken verzwijgt is er maar 1 recept: weglopen. En niet alleen bij die ene auto waar je op dat moment in geinteresseerd bent, maar bij al zijn handel. Voorgoed.

20 nov 2012 17:51
Profiel
PorscheForum Rakker
@ haraldl....denk dat je daar een goede koop mee doet....heb de topics van ralf vaker gevolgt, en het klinkt allemaal goed.....veel succes gewenst!!!

20 nov 2012 20:23
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
dirty gertie schreef:
Maar als verkoper aanwijsbaar kletsverhalen ophangt over schadeverleden, herkomst van auto, ontbrekende stempels in boekjes, en gebreken verzwijgt is er maar 1 recept. Weglopen.

Precies, heb ik ook eenmaal gehad bij de zoektocht naar een 996. In de advertentie van een autohandelaar in verschillende merken stond 'auto is geheel schadevrij, heeft nooit schade gehad en heeft nog geheel de 1e lak'. Na een korte inspectie zag ik al direct dat er geen 1 stickertje meer op de auto zat. Op mijn opmerking of de vorige eigenaar misschien de stickertjes niet meer mooi vond en deze had losgeweekt, vertelde de handelaar dat hij eigenlijk niet precies wist wat er met de auto was gebeurd...

20 nov 2012 22:09
Profiel
Omg. Amsterdam
Dit is dan ook wel een juweel Tilt... ;) een 4S met glimmende strakke billen... mmmmmmm daar hou ik wel van :thumleft:

21 nov 2012 0:10
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Als ik zo veel knaken kom brengen voor een auto, verwacht ik een feestje en geen kauwgomkauwende IVA-bal of ander soort verkoopeikel waarmee ik niet door één deur kan. Ook een mooie auto laat ik dan staan. Gelukkig word ik meestal toch niet of slecht geholpen en kom ik zodoende toch niet aan het bekijken van de auto toe. Ben ik dus al weer pleite en weet ik niet wat ik mis.

21 nov 2012 1:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Citaat:
Gelukkig word ik meestal toch niet of slecht geholpen

klinkt bekend! Ik word simpelweg nooit serieus genomen.. :scratch: En dan heb ik (meestal) niet eens mn adidas trainingspakkie aan. :mrgreen:

ontopic:

Die van ralf staat al een tijd te koop, ongelooflijk want hij ziet er :thumleft: uit!! (van zover ik dat van achter mn pc kan beoordelen).

21 nov 2012 10:10
Profiel
PorscheForum Rakker
@ ghostrider....ligt er aan waar je komt, bij de porschecentra kijken ze mij ook altijd een beetje raar aan als ik in mn werkkleding kom....andere plaatsen waar ze me kennen, wordt ik meestal met open armen ontvangen.....

21 nov 2012 15:42
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 114 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende