Re: Gezocht: 986 of 996 met motorschade
Hoi,
Afgelopen week heb ik mijn 996 uit 98 met 132.668 km op de teller langs de kant moeten zetten.
Na optrekken stoplicht en doorschakelen naar 2 hoorde ik een licht schurend geluid achterin; motor viel uit en alle lampen in het dashboard gingen branden.
Kreeg m niet meer aan de praat en werd door mijn Posrche monteur na een kwartje opgehaald. Op de trailer gezet en afwachten wat er nu aan de hand is.
Maandag kreeg ik bericht: mijn Porsche monteur vermoed een gebroken ketting omdat hij naar links draaide maar niet naar rechts.
Morgen wordt de motor uit de auto gehaald en opengemaakt om een exacte diagnose te stellen.
Dat kan 2 kanten op: ketting gebroken, geen heftige interne schade. Klepjes , zuigertjes etc vervangen afstellen en nieuwe ketting monteren.
Dan valt t mee en kan het voor pakweg onder de 5K worden hersteld.
Of: ketting heeft intern veel schade aangericht; tussenas beschadigd, cilinders misschien ook meteen gescheurd. Dan wordt het een heftige revisie die ronde 10 K gaat uitkomen.
In het eerste geval laat ik hem maken. P gaat zoals alle jaren weer de winterstalling in de lente komt ie weer buiten.
IN het tweede geval verkoop ik de P. Revisiekosten wegen niet op tegen de dagwaarde van een 996 uit 98 met 3.4 motor.
Kan dan net zo goed een andere kopen...
Kosten zitten hem vooral in de manuren die met dit geintje gepaard gaan. Dus als je een winterklus zoekt...
Mocht je interesse hebben: mailen kan op
gillie@force451.nlGroet.
Gillie