Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 22:51

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
vrijstelling motorrijtuigenbelasting beperkt gehandhaafd 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
Bericht vrijstelling motorrijtuigenbelasting beperkt gehandhaafd
Het leek mij een goed idee om de titel van het item, dat ging over de opheffing van de vrijstelling van de motorrijtuigenbelasting te actualiseren.
Weet iemand welke criteria men nu in gedachten heeft teneinde de vrijstelling te beperken. Men spreekt onder meer over weinig kilometers. 2000, 3000, 7500?

23 nov 2012 18:04
Profiel
PorscheForum Junkie
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: vrijstelling motorrijtuigenbelasting beperkt gehandhaafd
Interessant item. Een leeftijdsgrens lijkt me veel handiger. Hoe wil je immers zonder ingewikkelde apparatuur het aantal kilometers controleren? Het gaat niet zozeer om de klassiekers/oldtimers, maar om de vervuilende 190'ers en 5 series. Maar het zal wel weer zo zijn, dat ze omwille van de centen iets verzinnen dat ons allemaal weer geld kost. Bijvoorbeeld net als een camper voor een kwartaal betalen. :bang:

23 nov 2012 18:47
Profiel
PorscheForum Rakker
voorheen 996 4s nu 911 3.2
Diesels en auto's met gasinstallatie er uit. Heb je volgens mij 99% van alle kneuzen die de zogenaamde 'oldtimer' voor dagelijks woon/werkverkeer gebruiken wel gehad.

Ik gun iedereen zijn 'belastingvoordeeltje' hoor! Maar autorijden is volgens mij niet de eerste levensbehoefte. En waarom zou ik wel moeten betalen voor hetzelfde stuk asfalt en de ander niet!?

23 nov 2012 20:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 944 en ex 968
Achterhoek
Welja :shock: ,net als met de uitvinder......gewoon laten verdwijnen:

Citaat:
Bron:Wikipedia: Op 30 september 1913 verdween Diesel onder verdachte omstandigheden van het stoomschip de "Dresden" dat van Antwerpen naar Harwich voer. Hij was, samen met zijn vriend Carels, op weg om een nieuwe fabriek van Carels te openen. 's Avonds dineerde hij nog met vrienden, 's ochtends was hij spoorloos. Zijn bagage stond onaangeroerd in zijn hut, het bed was onbeslapen. Vreemd genoeg bleek bij het onderzoek dat de naam Diesel niet voorkwam op de passagierslijst. Waarschijnlijk heeft Rudolf zelfmoord gepleegd, mogelijk vanwege zijn slechte financiële situatie. Er doen echter ook andere geruchten de ronde: de Duitse Geheime Dienst zou zijn contact met de Britse regering hebben willen verhinderen en grove middelen hebben gebruikt. Een Nederlands loodsschip stuitte later op het lichaam van Diesel, maar borg het niet. Na het ontdaan te hebben van alle persoonlijke bezittingen werd het teruggegooid, zoals in die tijd gebruikelijk was. Zijn zoon zou deze bezittingen later identificeren als die van zijn vader.

23 nov 2012 20:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
‘64 Kever
Laten we het in 1 topic houden... :arrow: deze dus
(en ja, snap de wijziging in de topic titel, maar toch)

24 nov 2012 0:32
Profiel Facebook 
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 5 berichten ]