Vintage Orfina Porsche Design Dames Horloge - Gerestaureerd
Ik ben voor mijzelf bezig met een klokkenmaker om een paar Vintage Orfina Porsche Design horloges te restaureren.
Nu had ik er ook een dames horloge bij gescoord en deze door het hele proces heen gehaald voor mijn vrouw.
Helaas vindt ze er niks aan en heeft ze liever een 'gewoon' esprit of mexx klokkie om, dus deze gaat in de verkoop.
Voordat ik hem op e-bay slinger, misschien is er iemand hier die graag zo'n horloge om heeft.
Het is een Orfina Porsche design horloge uit de eerste serie, waar nog Orfina op het cijferblad en deksel staat. Op de Kroon zit ook eht orfina logo en op de band staat het Porsche Design logo. (Vermoedelijk 73-76, latere modellen hadden alleen PD logo's) Het is een Orfina Automatic zwitsers uurwerk, met duitse dag en datum aanduiding, 2 aanduidingen zie je niet vaak bij zulke kleine horloges. Het horloge is volledig gedemonteerd, kaal gemaakt, opniew voorzien van PVD coating en het uurwerk is volledig gereviceerd. Uiteraard is er een nieuw saffier glas in gegaan, dus deze klok ziet er als nieuw uit.
Uiteraard wil ik wl graag mijn investering er weer uit zien te krijgen, dit is de optelsom. (Schrik niet)
- 295 Euro - Aanschaf gebruikte klok
- 90 Euro excl. btw - Demontage horloge, glasparel stralen kast, kroon, band en ultrasoon reinigen/ontvetten
- 135 Euro excl. btw - Nieuwe DLC - PVD coating in zwart-antraciet
- 48 Euro excl. btw - Nieuw saffier glas
- 105 Euro excl. btw - Complete demontage, revisie, afstellen avn uurwerk
- 10 Euro excl. btw - Vervangen onderdeel/tube
Totaal 765 Euro's.