Auteur |
Bericht |
Ferdi's Porsche
ex- 964 C2C Indisch rood, nu 996 C2 handbak.Regio Den Haag
|
997 Turbo S betrokken bij ongeval A12
Gelukkig alleen blikschade.... Blijft wel zonde van zo'n Tujboo S http://regio15.nl/actueel/lijst-weergav ... ngrail-a12
|
23 nov 2012 16:10 |
|
|
MY00
Cayman S
|
Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12
Idd gelukkig alleen maar blikschade. Het is volgens mij ook nog een cabrio. Begin 2013 te koop voor een "spot" prijsje omdat 1x een ongelukje heeft gehad waarbij de bumpers beschadigd raakte
_________________________________________ Mvg,
René
|
23 nov 2012 16:48 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12
Wat hangt daar op de vangrail, hoop dat die ook zonder letsel zijn.
_________________________________________ remmen is angst
|
23 nov 2012 17:19 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12
Die heeft een duwtje gehad van die 97
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
23 nov 2012 17:21 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12
De bestuurder van een bestelbusje had geluk, ondanks dat hij op de A12 bij een aanrijding betrokken raakte.
Zijn voertuig schoot over de vangrail heen maar kwam, liggend op de zijkant, bovenaan een helling tot stilstand. Bovendien raakte hij daarbij niet gewond.
Datzelfde geldt voor de bestuurder van de Porsche die ook bij de aanrijding betrokken was - ook de bestuurder daarvan kwam met de schrik vrij. De gealarmeerde brandweer en ambulance konden dus zonder dienst gedaan te hebben weer terugkeren.
|
23 nov 2012 17:41 |
|
|
William k
|
Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12
blijft zonde ! geen forum-ganger dus.......
|
25 nov 2012 13:17 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12
plofzakken hebben hun werk weer eens gedaan. heb volgens mij in de restfile gestaan. toen ik bij Prins Claus viaduct was alleen nog een geknikte vangrail en geen auto's meer gezien.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 nov 2012 13:20 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12
Typisch een gevalletje van veeel te hard rijden.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
25 nov 2012 13:31 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12
En dat weet je omdat je de bestuurder/bijrijder van een van de auto's was? Enige wat je op basis van de foto's kan zien is dat het wegdek nat is....de rest is allemaal speculatie
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
25 nov 2012 13:38 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12
Is net het einde van de 80km trajectcontrole zone. Ik ben altijd wel nieuwsgierig wat daar nu precies mis is gegaan.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
25 nov 2012 13:57 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12
De maximum snelheid is daar 100. Er wordt daar veel gecontrolleerd, dus niet echt handig om daar gas te geven. Ik denk dat als je hard op een ander inrijdt, en zo'n bus over de vangrail tillen is niet omdat je die even aantikt, maar omdat je er hard op inrijdt. Het kan nog zijn dat de 911 bestuurder heeft zitten slapen of spelen met zijn Eifeun. Ik denk, en dat is een aanname, dat tie veeel te hard gereden heeft. Het is wel zo'n punt, waar je het gaspedaal ff indrukt als je net de trajectcontrole achter je gelaten hebt.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
25 nov 2012 13:58 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12
Levensgevaarlijk, die kleine iPhone-schermpjes. Je moet je zo concentreren om er wat op te kunnen zien. Maar ja, zo'n S III blokkeert weer meteen je hele voorruit, ook geen optie dus.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
25 nov 2012 14:18 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12
.. busje zal wel onverwacht naar de linkerbaan gezwaaid zijn
|
25 nov 2012 14:26 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12
Ik denk dat er een surinamer aan het stuur van het busje zat. Heeft natuurlijk zitten slapen. Voordat iedereen begint te gillen: was bedoeld om aan te geven dat je zonder details of ooggetuigenverslag wel heel veel mogelijke oorzaken kan bedenken...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 nov 2012 14:35 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12
+1 Horn. Zie geen heftige schade aan de achterkant van het busje. Misschien is het busje de macht over het stuur verloren, Porsche in een uitwijkpoging in aanraking gekomen met de vangrail. Tenzij je er bij was kun je van alles aannemen, ik word altijd een beetje moe van de conclusie snelle auto, ongeluk... te hard gereden. Dat dat zo'n ding 300 haalt zegt niets over de situatie, met elke leaser haal je ook 200. Als het een opel was geweest en een busje heeft niemand het over de snelheid.
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
25 nov 2012 14:38 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12
Nee, dan was het duidelijk geweest. Dan was het zeker een afrekening in het woonwagenmilieu.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 nov 2012 14:47 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12
Busjes rijden doorgaans harder dan toegestaan, vinnik.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
25 nov 2012 14:48 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12
Altijd die poolse bouwvakkers die vrijdag snel naar huis willen. Elke week weer.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 nov 2012 14:49 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12
Volgens mij heeft de 997 veel meer schade dan wordt gedacht. Volgens mij zit het re-achterwiel er scheef onder. Ik denk dat de hele carrosserie een flinke opdonder heeft gehad. Zal een hele klus worden deze weer naar nieuwstaat te krijgen.
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
25 nov 2012 14:52 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
25 nov 2012 14:53 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12
Porscheforum is nu net een forum waar ik zo'n reactie niet zou verwachten... Al die domme vooroordelen tov mensen die een auto hebben die rap kan rijden.
|
25 nov 2012 15:48 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12
Domme opmerking van vooroordeel. Ik kijk naar de feiten. De 911 heeft de bus over de vangrail geramd. Dat moet dus een flinke klap zijn geweest. Op de foto kan je zien dat de 911 zo'n 40 meter verder doorgereden is na de klap, na de vangrail geraakt te hebben en door het gras/modder gereden is, en nog een keer 180 graden gedraaid is. Aan de graspollen/modder kan je zien dat hij vol op de rem heeft gestaan. Alles wijst erop dat tie veel te hard gereden heeft. Ik denk zelf dat de bus links reedt, en dat de 911 hem rechts heeft in willen halen. Vervolgens ging de bus ook naar rechts en boem... Een andere verklaring kan ik niet zo snel bedenken.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
25 nov 2012 16:15 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12
Wat roenkie zegt is ook een mogelijkheid waar geen overdreven snelheden bij te pas moeten komen.
Maar tja, als jij zegt dat het per se een snelheid boven 100km/u moet betreffen zullen we dat maar geloven zeker? Je bent namelijk specialist?
|
25 nov 2012 17:02 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12
Ik snap niet waarom de politie steeds de VOA nog langs stuurt bij dit soort gevallen. Gewoon even een foto'tje naar Barolo en je weet alles.. Aannames doen over oorzaak/schuld van een ongeval is nutteloos, en lijkt me ook erg irritant voor betrokkenen als, wat heel waarschijnlijk is, je er naast zit. Het is een ongeval, en dat is sowieso k*t voor alle betrokkenen.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
25 nov 2012 20:32 |
|
|
porsje911
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
|
Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12
De bestuurder van de Porsche schijnt de bestelbus gesleept te hebben..... Dat ging aanvankelijk goed, totdat de Porschebestuurder vergeten was dat hij aan het slepen was. In de bocht gaf de Porsche extra gas zodat het sleepkoord knapte.... De Porsche schoot de vangrail in. Het busje vloog door de lucht en landde precies op de vangrail..... De Surinaamse bestuurder schrok wakker en remde vrijwel direct, zodat het busje (mooi) bleef hangen.
Oh ja, de snelheid was 250+.....
De heer W. Aarzegger.
_________________________________________ Kijken, rijden en genieten! http://www.lievekampadvocaten.nl
|
25 nov 2012 20:36 |
|
|