Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 18:48

Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Straatrace Belgie 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht Re: Straatrace Belgie
Eens Anton. Vind het ook absurd dat mensen met 200 km/u door de bebouwde kom rijden en vind ook dat ze dergelijke gevolgen bewust over zichzelf afroepen als je dat doet.
Ik weet de achtergronden niet, weet niet of de eerste auto op de vlucht was voor de heren in de 2e auto etc. Daar laat ik me dan dus ook niet over uit. Uitlatingen als 'opgeruimd staat netjes' en '2 allochtone drugsdealers minder, who cares?' vind ik onsmakelijk en ongepast. En had - naief als ik ben - gehoopt dat het nivo op dit forum hoger was.

26 nov 2012 22:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
718 Cayman S
Loosdrecht
Het had ook beter af kunnen lopen, vliegen met een auto:

http://www.youtube.com/watch?v=qEcSDwGLDC4

26 nov 2012 23:32
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Begrijp de sentimenten wel.

Dan nog vind ik de reacties forum onwaardig.

Heb zelf enkele hele goede vrienden verloren door een ongeval. Had niks met racen of ruzie te maken.

26 nov 2012 23:42
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Ik wel, en dat had helaas wel alles te maken met roekeloos rijgedrag. Tenminste, mijn vriend verongelukte omdat hij werd aangereden op zijn fiets door een beginnende automobilist die een absurde inhaalmanoeuvre maakte met hoge snelheid. Het ergste was nog wel dat die jongen nooit spijt betuigd heeft en daarna wederom een aantal keren flink de fout is ingegaan ondanks dat zijn rijbewijs in beslag was genomen. Twee dochters van mijn vroegere leraar werden aangereden door een jongen die zich nog nooit aan één enkele regel gehouden heeft. Resultaat, één dochter overleed ter plekke en de ander liep blijvend letsel op. http://www.omroepbrabant.nl/news.aspx?id=87820 Bij dit laatste voorbeeld hadden de ouders van de dader overigens wel een klein aandeel hierin omdat de jongen zonder rijbewijs met regelmaat zijn ouders wegbracht met de auto, zelfs tijdens de vakantietripjes naar Turkije zat hij gewoon achter het stuur. Ook hij heeft nooit spijt betuigd.
Ik ben het overigens wel met Horn eens dat je wel wat terughoudend mag zijn op een openbaar forum. Speculeren kun je daarom maar beter hier doen. :wink:

27 nov 2012 0:26
Profiel
PorscheForum Rakker
911 T 2.2 targa 1971 964 c2 1990 //////// 911 S 2.2 targa 1971
baarle Nassau Hertog nl/be
Ik zou de mening wel eens willen weten van de forumleden die dit respectloos en onsmakelijk vinden als er idd een toevalige vader met kind die de hond aan het zijn uitlaten worden geraakt en te komen te overlijden. Ik denk dat er dan toch een andere mening ter sprake komt

Laatst bijgewerkt door piewie op 27 nov 2012 9:26, in totaal 1 keer bewerkt.

27 nov 2012 8:54
Profiel WWW
Lada
Helemaal in het zuiden.
Kan, maar daar gaat het in dit geval niet om. Iedereen mag een mening hebben maar enige vorm van takt vind ik wel gepast.

27 nov 2012 9:17
Profiel
PorscheForum Rakker
ik denk dat het daar wel om gaat .... ik denk dat een mening veranderd waneer de situatie wijzigd ,met betrekkening tot je zelf of aan je omgeving
vandaag dat je verschillende meningen hebt van ver van mijn bed tot betrokkenheid naar de familie

Laatst bijgewerkt door piewie op 27 nov 2012 12:21, in totaal 1 keer bewerkt.

27 nov 2012 9:33
Profiel WWW
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Maar natuurlijk, je mening vorm je op basis van emotie en informatie. Dat is voor iedereen verschillend. Maar het gaat erom hoe je het brengt. We zitten hier op een openbaar forum, snap je? Ik denk dat iedereen het er hier wel over eens is dat je opgelucht adem kunt halen dat er geen onschuldige slachtoffers zijn gevallen. En dat woordje 'onschuldige slachtoffers' zegt wat mij betreft eigenlijk al genoeg.
Overigens zorgen de slachtoffers er in dit specifieke verhaal er zelf voor dat de sympathie steeds verder daalt. Het verhaal wordt steeds grimmiger lijkt wel. http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... land.dhtml

27 nov 2012 9:59
Profiel
PorscheForum Rakker
ik denk dat in iedergeval we het met elkaar eens zijn dat dit niet heeft moeten gebeuren ..... los van de uiteenlopende meningen hierover.

27 nov 2012 10:10
Profiel WWW
Moderator
PF #57
piewie schreef:
Ik denk dat er dan toch een andere mening ter sprake komt

Nee. Niet van mij in ieder geval. Ik vind het belachelijk dat 5 van dit soort gasten zich zo misdragen en ben blij dat er - zo op het oog - geen onschuldige slachtoffers gevallen zijn. Maar kreten als 'opgeruimd staat netjes' en die over allochtone drugsdealers vind ik smakeloos. Of er nou wel of geen onschuldige slachtoffers bij gevallen zijn.

Maar laat duidelijk zijn: mijn mening is gewoon een mening, net als andere bezoekers hier hun mening mogen hebben.

27 nov 2012 12:08
Profiel
Citaat:
De twee Eindhovenaren die zondag in België zwaargewond raakten bij een straatrace waarbij twee Belgen omkwamen zijn naar Nederland gevlucht. Toen de politie hen maandag in het ziekenhuis wilde spreken, bleken ze ondanks hun verwondingen al verdwenen, schrijft de Belgische krant Het Laatste Nieuws dinsdag.

Ze zouden nu in een ziekenhuis in Eindhoven liggen, wat het onderzoek zou bemoeilijken. De Brabanders reden zondag in een Mercedes en namen het op tegen drie Belgen in een Porsche. Bij een rotonde kwam het tot een botsing, waarna de auto van de Eindhovenaren in een lagergelegen fietstunnel terechtkwam.

Een van de Belgen overleed direct na het ongeluk. De andere bezweek maandag aan zijn verwondingen. De straatracers zouden voor het ongeluk in een discotheek zijn geweest. Mogelijk hebben ze daar ruzie gekregen, maar het is niet duidelijk of de Belgen en Nederlanders elkaar kenden. Ze zouden wel allemaal bekenden van justitie zijn.

27 nov 2012 12:56
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Carrera S 3.8
Ede
Vorige week woensdag naar Najib Amhali geweest en hij had het niet over "allochtonen" maar over "besNederlanders"
Vond hem wel leuk :mrgreen:

27 nov 2012 13:45
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Nu ook op Geen Stijl. Volgens mij waren het eigenlijk gewoon hele goede jongens die ook wel eens een foutje hadden gemaakt.

27 nov 2012 14:22
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Als je het commentaar op "geen stijl" leest dan valt het hier reuze mee qua niveau :wink:

27 nov 2012 14:40
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
:lol:

Idd. Deze bijdrage over de "gehuurde" peperbus met € 40K cash aan boord is nog wel een zinvolle... :

"Die auto's zijn in werkelijkheid gekocht met zwart drugsgeld en contant afgerekend. Daarna wordt er een huurcontract opgemaakt zodat de auto niet op naam staat en niet te vorderen is. In Rotterdam in de Spaanse Polder sterft het van de 'verhuur'bedrijven en de Rotterdamse politie kan die auto's maar niet afpakken."

Tsja, in het kader van de "pluk ze" wet....al is de waarheid nog zo snel....een nieuwe leugen achterhaald hem wel... Triest.

Maar ben idd heel blij dat er geen onschuldige slachtoffers gevallen zijn.
Nog een bijdrage, verschil van leven of dood in dit ongeval zou zo maar al dan niet de gordel om kunnen zijn. Maar snel verkassen van BE ZKH naar NL ZKH....te zot voor woorden, lijkt wel een hele slechte film. Casablanca was zeker te ver rijden met al die verwondingen... :wink:

27 nov 2012 15:21
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Jeroen C3.0 schreef:

"Die auto's zijn in werkelijkheid gekocht met zwart drugsgeld en contant afgerekend. Daarna wordt er een huurcontract opgemaakt zodat de auto niet op naam staat en niet te vorderen is. In Rotterdam in de Spaanse Polder sterft het van de 'verhuur'bedrijven en de Rotterdamse politie kan die auto's maar niet afpakken."

En de kit weet precies welke bedrijven dat zijn. Tegen de tijd dat ze er eindelijk eentje aan kunnen pakken is het volgende bedrijf al weer opgericht.

27 nov 2012 15:56
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Zo leer je nog eens wat. Ik ben gewoon niet handig genoeg, daarom bezit ik alleen van die ouwe bakken.

27 nov 2012 16:24
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Heb je geen labrador zonder strafblad 8) :mrgreen: ?

27 nov 2012 18:07
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2