Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 1:39

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
juiste bandenmaat voor GT3 velg 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Bericht juiste bandenmaat voor GT3 velg
Wie heeft deze velgen (BBS 996 GT3 velg) onder zijn auto en kan mij de juiste bandenmaat geven? Had verwacht dat het bandencentrum me dit wel kon vertellen maar helaas.... Ik heb deze velgen bij mn auto gekocht en laten opknappen. Nu moeten er nog banden om maar ik weet de juiste maat niet. Ze gaan onder een 996 C4. Ik weet dat er al talloze posts zijn over merken van banden maar als iemand goede ervaringen heeft met een bepaald merk voor op de GT3 velg...........

voor
996 362 134 55
J- waarde is 7,5 ''
ET- waarde is 50

achter
996 362 140 50
J-waarde is 10 ''
ET- waarde is 65

28 nov 2012 18:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: juiste bandenmaat voor GT3 velg
Op de website van Porsche staan PDF files met goedgekeurde banden. Die tabel heb ik al eens langs zien komen maar ben niet zo handig in plaatsen link. Dus op deeze manier dan maar, ga naar de website van Porsche, individualisering en service, porsche service, goedgekeurde wielen banden en dan de PDF van je type Porsche downloaden. Hier staan maten en types die goedgekeurd. Een PDF voor zowel winter - als zomerbanden. Succes.

28 nov 2012 19:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Pacoloco schreef:
Ik weet dat er al talloze posts zijn over merken van banden maar als iemand goede ervaringen heeft met een bepaald merk voor op de GT3 velg...........

Ik had onder de GT3 Pirelli P zero rosso's, de nieuwe eigenaar heeft er Michelins onder laten zetten... Whatever floats your boat...

28 nov 2012 20:11
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Voor 225-45 18 inch, Achter 265-35 18 inch. Had deze maat eerst op een set Turbo velgen onder mijn 996 C4. GT3 velg voor is meen ik 8,5J dus iets breder, op zich zou een bandenmaat breder dus ook moeten passen, nu staat de band wat getrokken maar past goed. Qua merk heb ik Michelin. Voldoet maar heb het gevoel dat hierdoor de P wat zoekerig wordt. Ervaring met Pirelli is beter.

28 nov 2012 21:04
Profiel
PorscheForum Rakker
987.2 Cayman S
Roosendaal
Even gecheckt met de zaklamp, 225x40x18 7,5J voor, 265x35x18 10J achter. Michelin Pilot Sport. Heb nog geen ervaring met een ander merk maar dat zoekerige herken ik niet echt. Wel gevoeligheid voor spoorvorming in het wegdek maar dat is denk ik eerder inherent aan de breedte.

28 nov 2012 23:18
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
De GT3 staat op 225/40/18 en 285/30/18. Genoemde maten zijn voor de velg voor de gewone 996 met het uiterlijk van de GT3 Mk1 velg en daar hebben we het hier ook over, aangezien de GT3 voor 8J heeft.

28 nov 2012 23:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Bedankt voor de reacties, hier moet ik er wel mee komen. :thumleft:

29 nov 2012 9:26
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]