Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 16:15

Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
991 GT3 met PDK? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Bericht 991 GT3 met PDK?
Las vanochtend het opvallende nieuws dat Porsche voor de in 2013 uitkomende 991 GT3 optioneel een PDK bak overweegt uit te brengen. Tot nu was de manuele bak heilig bij de GT3, dus in die zin wel opmerkelijk. Zou dit het begin van het einde zijn van de handschakeling?

01 dec 2012 12:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: 991 GT3 met PDK?
Was volgens mij al eerder on topic geweest :?: :idea:
In Nederland staat geen 991 met een "gewone" schakelbak :oops: :cry:
Uitzondering daargelaten

01 dec 2012 12:06
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Misschien is het wegens prestatie redenen dat ze PDK er bij willen?
Als ik kijk op de site doet de Turbo 3,7s over voor 0-100 manueel en 3,4s PDK (sport+).
En de Turbo S heeft zelfs geen manueel meer :shock: .

01 dec 2012 13:50
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Waarom denk dat je alle race klassen (formele 1 e.d.) automatisch rijden. Is sneller. Met flippers op stuur is volgens mij gewoon feest.

01 dec 2012 13:58
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
De handbak is inderdaad ten dode opgeschreven. Het is niet alleen bij Porsche dat de handbak uitsterft. Wat dat betreft snap ik niets van de investering in een 7 versnellings handbak.

Imago heeft de automaat lang parten gespeeld. Met de flippers aan het stuur en jongeren die schakelen met flippers associëren met Formule 1 is het imago gewoon gedraaid. De handbak staat over 10 jaar voor "el cheapo". Je zal ze nog lang aantreffen in de goedkope boodschappenauto's, verder niet.

01 dec 2012 15:18
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 - zwart - MY1992
toch is dit filmpje dan leuk om te zien, geen porsche maar een lambo met handbak, achterwielaandrijving en stalen remschijven, basic dus, maar met meer rijplezier dan de versie met 4wd, flippers en carbon schijven:

http://www.youtube.com/watch?v=N15v6CTcLN8

ik heb sinds kort een prius, wat voor zijn doel een prima auto is, en merk dat de eenvoudige relaties als de stand van een gaspedaal en de versnellingspook met de gereden snelheid verdwenen zijn, ook de km teller is digitaal ipv een naald, en het door al die missende relaties een onrustige auto is geworden om in te rijden, altijd maar ergens moeten kijken om te weten in welke stand iets staat is vermoeiend

bij een handbak, maar ook bij mijn 7-serie automaat voel je aan de stand van de pook welke kant je opgaat en hoe snel, bij de prius wordt ik gek van de piep die mij vertelt dat ik achteruit aan het rijden ben, dat weet ik wel!

overigens heeft een vriend een BMW 550 touring met een eerste generatie flipperbak, man wat een ramp is dat, flipper, wacht, gas inhouden, schakelen, gaan, dat kunnen een handbak en een traditionele automaat 1000x beter, maar hij moet er mee leven, want eens gekozen blijft gekozen...

de enige reden dat flippers populair zijn, is dat het een automaat is terwijl je toch stoer kunt doen omdat het op F1 techniek lijkt, niks mis mee, maar de mechanische interactie is weg en komt niet meer terug

ik ben blij dat mijn 964 en e30 m3 handbakken hebben

01 dec 2012 16:38
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
De laatste generaties zijn stukken beter dan de eerste pogingen. Ik vind de automaat in de RS6 perfect en heb ook nooit de behoefte om zelf te gaan schakelen buiten het circuit. In de S stand kiest de auto wat je zelf zou kiezen als je sportief wil rijden, in de D stand is het relaxed rijden en is de auto nog steeds snel bij de les indien gewenst.

Vind PDK ook perfect rijden. Zou een GT3 niet met handbak bestellen, maar met PDK. Met een Scuderia had je al geen keuze, dat is altijd een electro-hydraulische bak.

01 dec 2012 17:27
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
zou die hier al in zitten in de 991 rsr :

Afbeelding

.

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

01 dec 2012 17:30
Profiel WWW Facebook 
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Voor een dauily driver vind ik een automaat prima, maar voor mijn hobby auto ben ik toch wel erg gehecht aan de handbak! Ben dan ook alleen maar blij dat Porsche nog een handbak in de 991 aanbiedt. :D

01 dec 2012 17:31
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 > 3.6 > 3.8 > 2.5
Noord-Brabant
Tot nu toe alleen maar handgeschakelde 911's gehad.
Recent als handbakadept de 991 zowel manueel als PDK vlak na elkaar gereden, en... de vernieuwde PDK heeft onverwacht echt mijn voorkeur. De wat zwaar schakelende handbak voelde in vergelijk haast overbodig aan.
Ach, misschien is het mijn leeftijd.

01 dec 2012 17:39
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
ach het past wel in het hele moderne 911 gebeuren met cupholders en launch control en allemaal andere nanny's.

01 dec 2012 17:48
Profiel
DOC schreef:
Ach, misschien is het mijn leeftijd.

Verstand komt met de jaren... ;)

01 dec 2012 17:58
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Devils son schreef:
Wat dat betreft snap ik niets van de investering in een 7 versnellings handbak.

Met de hand schakelen is vooral in de US helemaal hip.

01 dec 2012 17:59
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Krijg nog steeds wel een kick hoe de 993 schakelt, zo lekker soepel en hij valt er zo mooi in :thumleft:
Dit in tegenstelling van de oude bakken, beetje VW kever idee, niet echt lekker :oops:

01 dec 2012 18:09
Profiel
MarkS schreef:
Devils son schreef:

Zou dat echt anders zijn geweest met een 6-bak?

01 dec 2012 20:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Voordat iemand zegt dat hij liever zelf schakelt moet hij toch eerst zelf eens een PDK bak rijden met sportchrono. Dat was voor mij de genezing van de handbak. De vertraging tussen de hendel bewegen en het schakelen is minimaal en bij de 991/981 zelfs nog een tandje beter. Als ze dat nog een tandje verder weten te perfectioneren en zorgen voor een stevige metalen klik bij het bedienen van de flippers is de "mechanical feel" helemaal terug. Het gaat om subtiele details die PDK goed maken en mij ervan deden overtuigen, het veel geprezen DSG heeft me op dat front nog niet weten te overtuigen..

PDK in de GT3 is anno 2013 een must om mee te komen, en er wordt gesproken over een speciale sport versie van de PDK.....als die weer beter is dan de laatste ge-update PDK denk ik dat er weinig te wensen over blijft en er veel GT3's met PDK de deur uit gaan.

01 dec 2012 21:58
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Mijn 964 zou ik niet met tiptronic willen hebben maar een 997 of 991 zou ik gewoon met PDK aanschaffen.
Ik zou daar geen argumenten kunnen bedenken om een handbak te kiezen.
Mijn DD heeft een automaat en dat bevalt prima. Het toerental waarop de auto schakelt is prima te bepalen door het gaspedaal wat dieper of juist minder diep in te trappen en in de file is het een zegen.
PDK schakelt altijd sneller dan je zelf kan en de flippers zijn lekker racy.
Vooruitgang heet dat :drive:

01 dec 2012 22:11
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
@ewout mee eens

01 dec 2012 22:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Persoonlijk vind ik dat het karakter en de pure beleving van een handbak en beperkte electronische hulpmiddelen, superieur is aan het sterk weg gefilterde beleving/gevoel van de laatste types met pdk en andere high- tech hulp middelen. Voor mij blijft het een hobby auto waarbij ik het karakter en beleving van het rijden prioriteit vind. Uiteraard in professioneel/competitie verband tellen de tijden, hierbij is uiteraard de snelheid in alle opzichten dominant aan karakter en beleving.
Ex 996 4S MKII '02

01 dec 2012 23:14
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 - zwart - MY1992
+1, er wordt te snel voorbij gegaan de beleving. Als daily driver heb ik wel een Prius en een 7-serie, beide met automaat, als ik mijn mijn 964 stap wil ik juist geen hulpmiddelen (anders dan ABS en airbags dan).

En dat een flipperbak sneller van 0-100 gaat ofzo doet er helemaal niet toe. Ik rijd wel eens gewoon een rondje, thuisblijven is dan het allersnelste, dus snelheid is niet relevant, beleving wel.

01 dec 2012 23:24
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Devils son schreef:
MarkS schreef:
Devils son schreef:

Zou dat echt anders zijn geweest met een 6-bak?

Waarschijnlijk niet. Wist niet dat de nadruk in je comment op 7 (vs 6) ipv hand vs PDK lag.

Weer een nieuwe dimensie. En je kunt niet ontkennen dat er met een 7 bak weer wat meer te schakelen valt dan met een 6 bak. Die Amerikanen ook weer extra blij. :wink:

01 dec 2012 23:27
Profiel
frankv schreef:
+1, er wordt te snel voorbij gegaan de beleving. Als daily driver heb ik wel een Prius en een 7-serie, beide met automaat, als ik mijn mijn 964 stap wil ik juist geen hulpmiddelen (anders dan ABS en airbags dan).

En dat een flipperbak sneller van 0-100 gaat ofzo doet er helemaal niet toe. Ik rijd wel eens gewoon een rondje, thuisblijven is dan het allersnelste, dus snelheid is niet relevant, beleving wel.

Er is helemaal niets mis met de beleving van een 911 met PDK. Volstrekt onvergelijkbaar met een 7 serie, laat staan een prius...

02 dec 2012 0:43
Profiel
MarkS schreef:

Waarschijnlijk niet. Wist niet dat de nadruk in je comment op 7 (vs 6) ipv hand vs PDK lag.

Mbt de investering natuurlijk wel, ze hadden een 6 bak op de plank liggen die prima voldeed.

02 dec 2012 0:46
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Zoals ik al zei, een 964 en uiteraard ook de oudere modellen heb ik ook liever met handbak, dat past er beter bij. Maar een 991 wordt nooit een 3.2, 964, of 2.7.
De beleving bij een nieuwe is zowieso anders en ook met een handbak is het rijden niet te vergelijken met een oudje.
Als ik nog eens de overstap maak wil ik gewoon het beste wat dat nieuwe model te bieden heeft en een ouderwetse handbak vind ik dan een beetje achterhaald.

02 dec 2012 9:23
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
PDK ligt voor de hand maar is nog niet zeker aldus de autovisie.

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/porsche/21121920/__De_volgende_Porsche_911_GT3_moet_beter_zijn_dan_zijn_voorganger__.html

02 dec 2012 10:21
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende