Auteur |
Bericht |
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Re: Klokkies - deel 6 alweer
O ja? Werk je bij de K.I. ?
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
03 dec 2012 21:23 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
een vintage deepsea (nr 10 in nederland ) als butser, mag dat ook
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
03 dec 2012 21:25 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Ik verkoop mijn horloges toch nooit, dus saffier laten plaatsen zou voor mij wel een optie zijn. Deze is ook erug cool http://www.chrono24.nl/tudor/never-worn-monte-carlo-bp--id2009207.htm?id=2009207&picnum=4&tab=detailsWat zou dat kosten?
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
|
|
horn
PF #57
|
blijft mooi. @hisolid, ik vind nog veel (dure) horloges mooi. Maar mijn IWC is voor mij mijn dream come true. Het gevolg is dus dat ik andere (dure) horloges niet draag. Heb een '49 Breitling Chrono, mijn vorige dream-come-true (kleiner budget, toen binnen bereik). Nu ik de IWC heb draag ik eigenlijk nooit meer wat anders. Tenzij er dus de beschreven momenten zijn waar ik geen IWC of vintage Breitling kan dragen. Dan draag ik graag die andere klokkies. Dus daar wil ik nog wel een beetje geld aan uitgeven. Maar om nou 4K neer te tellen voor een rolex die ik 2x per jaar draag...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
|
|
hisolid
|
je ziet ze wel vaker voor rond de 10k, maar "never worn" klinkt duurder. Er is veel variatie in de Monte Carlo's http://www.cosimo-online.com/Heeft ze regelmatig en weet erg veel van het ouwe spul.
|
03 dec 2012 21:28 |
|
|
hisolid
|
@Horn, snap ik, ieder z'n prioriteiten zeg maar. Klinkt alleen gek als iemand vele duizenden euros aan hobby auto spendeert en dan "droomt" van een 2K klok, dat moet dan toch ook lukken. Als je het niet nodig vind droom je er niet van zeg maar...
Draag horloges ook alleen in mijn vrije tijd, maar dan wel bij alles.
|
03 dec 2012 21:33 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Hmmm...10K is voor mij te veel. Daar heb ik al een nieuwe GMT of Panerai voor.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
03 dec 2012 21:34 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Dit is de enige Tudor die ik wel gaaf vind>>>>>>>
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
03 dec 2012 21:58 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
In het vorige deel van Klokkies (deel 5 ) schreef ik dat ik een interessante docu heb gezien over Sea-Gull, een Chinese uurwerk-producent die jarenlang service uitvoerde voor de (dure) Zwitserse uurwerken en toen bedacht dat ze diezelfde uurwerk ook zelf wel konden gaan produceren. Ze maken inmiddels redelijke mechanische (handopwind en automatisch) uurwerken in verschillende kwaliteitscategorieën en hun 'topproduct' wordt in talloze horloges verwerkt die -hoofdzakelijk- via internet verkocht worden. Via ebay worden horloges verkocht waarbij een gemiddelde kwaliteit Sea-Gull uurwerk is verwerkt in het merk Parnis. Als je op internet zoekt (onder andere op Watchuseek) lees je best goede berichten over deze horloges. De kasten zijn van hoogwaardig RVS, de uurwerken zijn van goede mechanische kwaliteit (en hebben bijvoorbeeld een werkende 2de tijdzonde (GMT) of een werkende power-reserve) en zien er niet onaardig uit: Toegegeven, lijkt wel heel erg op een Portugiese, maar ik vinnum best chique/mooi: Met werkende power-reserve En ook de GMT vind ik niet verkeerd: Best leuke dress-watch En ook deze vind ik best mooi: En als je van een grote Flieger houdt: En deze horloges kosten nog geen 75 euro per stuk (inclusief verzendkosten) vanuit Hong Kong! Eigenlijk te gek voor woorden.... Ik zou er bijna eentje 'just for fun' bestellen
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
03 dec 2012 22:26 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Voor 10k heb je een nette. Ik denk dat deze rond de 20k zal moeten kosten. Dit is overigens niet de meest gewilde versie: de home plate.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
03 dec 2012 22:31 |
|
|
Maarten
|
4k excl B&P moet toch wel lukken lijkt me.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
03 dec 2012 22:34 |
|
|
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
Zelf kan ik bevestigen dat deze Parnis horloge's een wel zeer goede prijs-kwaliteit verhouding hebben. Je wordt er zelfs een beetje hebberig van... Ondertussen heb ik 3 Parnis horloge's besteld en ontvangen en ongelooflijk wat die Chinezen kunnen produceren. Voor 55 - 90 euro heb je een handopwind en/of automatisch uurwerk dat exact op tijd loopt. Afwerking is perfect en alle functies zijn funtionerend. De Chinezen noemen het zelf "homage" modellen en uiteraard zijn ze afgeleid van de dure Panerai en IWC horloge's. Maar in dit geval wel iets afwijkend en onder hun eigen merknaam. Dit zijn toch echt wel mooi uitgevoerde horloge's. Goed van gewicht (+/- 130 gr.), gehard bol glas en goede afwerking (geborsteld en gepolijst staal).
|
03 dec 2012 22:50 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
gemaakt met kleine bebloede kinderhandjes
_________________________________________ oud is beter
|
03 dec 2012 23:11 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Nicht zu best.... Die chinezen zijn echt de japanners van nu.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
04 dec 2012 0:07 |
|
|
Patrick
|
@RichardP
Heb je een linkje naar jouw leverancier ?
|
04 dec 2012 0:46 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Schijnheil... En door wie (en waar) denk je dat je zo geliefde iPhone in elkaar wordt geschroefd? http://www.standaard.be/mobilia/cnt/DMF ... 6_00336834Ik neem aan dat je je iPhone nu meteen inruilt voor een ander toestel... Die kindertjes daar in China worden snel oud...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
04 dec 2012 0:53 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Blijven pontiac fiero's met 348 ombouw klokken
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
Laatst bijgewerkt door $TEEF op 04 dec 2012 9:16, in totaal 1 keer bewerkt.
|
04 dec 2012 8:55 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Horloges kun je nooit genoeg hebben. Ik spaar ze maar onder het mom als erfenis voor later voor mijn 2 jongens. Begint er op te lijken iig.
|
04 dec 2012 9:03 |
|
|
horn
PF #57
|
ik denk er net zo over. alleen merk ik dat ik ze gewoon niet draag. helaas. en om die hele zwik in de kast te hebben liggen vind ik ook weer jammer.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 dec 2012 9:51 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Watch winder.
|
04 dec 2012 10:21 |
|
|
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
Uiteindelijk ben ik voor de Parnis toch iedere keer uitgekomen op http://www.ebay.com. Wanneer je de zoekterm invult en misschien nog een maat (bijv. "44mm" voor de doorsnede van de horlogekast) krijg je een aardig overzicht van het aanbod. Bij verschillende verkopers heb ik een bestelling geplaatst en de horloge's zijn goed aangekomen. Het is mij opgevallen dat de "Triconstore" op ebay veel (en ook mooie) horloge's verkoopt voor een gemiddelde prijs van 78 dollar. Je kunt ook een "best offer" uitbrengen en ik weet dat de Triconstore-verkoper een "best price" van 70 dollar in gedachten heeft... Succes! ...Op een mooie zomerdag met een lekker zomers temperatuurtje zou je ook graag met je Ferrari naar een populair en drukbezocht strand gaan, maar is het soms verstandiger om de Ferrari thuis te laten en te kiezen voor een geschikt en minder waardevol alternatief zodat je met een gerust hart een mooie dag zult hebben. Het alternatief is dan wel van mindere waarde, echter wel breder inzetbaar, met goede looks, uitrusting en prestaties... Verschil is wel dat de horloge's onder eigen naam worden verkocht. Ze vertonen veel gelijkenis met het origineel, maar naar mijn mening wel met een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding.
|
04 dec 2012 11:08 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
04 dec 2012 11:19 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
04 dec 2012 13:33 |
|
|
Maarten
|
Enne hoe kwam je daar precies terecht
|
04 dec 2012 14:22 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
04 dec 2012 14:55 |
|
|