Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 22:44

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2454 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 99  Volgende
Klokkies - deel 6 alweer 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht Re: Klokkies - deel 6 alweer
RichardP schreef:
Patrick schreef:
@RichardP, Heb je een linkje naar jouw leverancier ?

Uiteindelijk ben ik voor de Parnis toch iedere keer uitgekomen op http://www.ebay.com. Wanneer je de zoekterm invult en misschien nog een maat (bijv. "44mm" voor de doorsnede van de horlogekast) krijg je een aardig overzicht van het aanbod. Bij verschillende verkopers heb ik een bestelling geplaatst en de horloge's zijn goed aangekomen. Het is mij opgevallen dat de "Triconstore" op ebay veel (en ook mooie) horloge's verkoopt voor een gemiddelde prijs van 78 dollar. Je kunt ook een "best offer" uitbrengen en ik weet dat de Triconstore-verkoper een "best price" van 70 dollar in gedachten heeft...:silent: Succes! :thumleft:

$TEEF schreef:
Blijven pontiac fiero's met 348 ombouw klokken :mrgreen:

...Op een mooie zomerdag met een lekker zomers temperatuurtje zou je ook graag met je Ferrari naar een populair en drukbezocht strand gaan, maar is het soms verstandiger om de Ferrari thuis te laten en te kiezen voor een geschikt en minder waardevol alternatief zodat je met een gerust hart een mooie dag zult hebben. Het alternatief is dan wel van mindere waarde, echter wel breder inzetbaar, met goede looks, uitrusting en prestaties... :wink:

Verschil is wel dat de horloge's onder eigen naam worden verkocht. Ze vertonen veel gelijkenis met het origineel, maar naar mijn mening wel met een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding.

Helemaal prima hoor, maar zou dan ook eerder een seiko met een eigen look pakken, maar lekker dragen wat je wil dragen hoor, als je kan genieten van welke klok dan ook, helemaal goed, blijft leuk om mee bezig te zijn, en ieder gelukkig zijn voorkeuren, prioriteiten !

04 dec 2012 19:13
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4 GTS Lotus Elise MKI (ex)
Ook uit het zuiden
Gisteren een Parnis Big Pilot besteld. Kost inderdaad nog geen 70 euro. Ik ben benieuwd. Wat zijn de ervaringen met de douane; moet ik nog rekenen op extra kosten (BTW + handlingkosten)?

04 dec 2012 20:36
Profiel
Moderator
PF #57
als je in Brunssum woont is bijna alles buitenland... :cheesy: Maar hoeveel belasting kan dat nou zijn op een klokkie van nog geen 70e?

04 dec 2012 20:41
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Iemand een goede tip voor een site voor de parnis klokken?

04 dec 2012 21:04
Profiel WWW
@RicharP :thumleft:

04 dec 2012 21:06
Profiel
PorscheForum Rakker
911 997 Speedster Look
Denk dat ik er vanavond ook een ga bestellen.
Nu ff verjaardag, straks ff ebayen. En er zijn
vele manieren om iets te bestellen zonder inv kost.

04 dec 2012 21:12
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Paulh schreef:
Gisteren een Parnis Big Pilot besteld. Kost inderdaad nog geen 70 euro. Ik ben benieuwd. Wat zijn de ervaringen met de douane; moet ik nog rekenen op extra kosten (BTW + handlingkosten)?

Ik heb ze "gewoon" besteld via de EBay website. Het horloge komt na +/- 3 weken aan in een dichtgeplakte doos. Nog niet een bericht ontvangen dat ik iets aan de belastingmaffia moest betalen. Op de doos vermelden ze ook "present" of "hobby tools". Misschien dat het helpt.

04 dec 2012 21:18
Profiel
de Fiscalist schreef:
klikkerdeklik :wink:

04 dec 2012 21:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Ook uit het zuiden
Citaat:
als je in Brunssum woont is bijna alles buitenland... Maar hoeveel belasting kan dat nou zijn op een klokkie van nog geen 70e?

Ik weet het, ik weet het. Maar ik woon wel lekker centraal en veel goedkoper dan in de Randstad :). De belasting op het horloge stelt niet veel voor, maar ik weet uit ervaring dat de handlingkosten veel hoger uitvallen. Ik weet de huidige tarieven niet meer precies, maar het zal tegen de 20 euro zijn.

Citaat:

Gewoon op internet kijken. Is nog het goedkoopste (prijs was 25 dollar goedkoper dan de bekende Parnis sites, waarbij je ook nog transportkosten moet betalen). ik heb bij wangxiaohong522 besteld, maar wel bijvoorbeeld erop gelet dat het juiste binnenwerk werd toegepast.

04 dec 2012 21:21
Profiel
PorscheForum Rakker
911 997 Speedster Look
paulh, ik ben niet uptodate wat betreft parnis horloges, waar moet ik op letten?

04 dec 2012 21:25
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Dit schijnt een goede shop te zijn:
http://stores.ebay.com/wangxiaohong522/ ... 34.c0.m322

(geen verzendkosten)

04 dec 2012 21:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Ook uit het zuiden
Citaat:
Op de doos vermelden ze ook "present", of "hobby tools". Misschien dat het helpt.

Ik heb in het verleden veel modelbouwelectronica besteld (digitale servo's, ontvangers, lipo batterijen etc.). Mijn ervaring is dat ze bij de douane precies weten wat een en ander kost en dat ze niet onder de indruk zijn van het opschrift "toy" of " present". Als ze vermoeden dat de prijs niet klopt, krijg je een mooie brief waarin gevraagd wordt om de rekening te tonen van de betaling. Als je geen rekening hebt dan maken ze een schatting. Het bedrag waarvoor je belastingvrij mag importeren is 21 euro. Daarboven wordt belasting geheven over het gehele bedrag (inclusief transportkosten).

04 dec 2012 21:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Ook uit het zuiden
Citaat:
paulh, ik ben niet uptodate wat betreft parnis horloges, waar moet ik op letten?

Ik ben geen kenner , maar heb me een beetje ingelezen. Een uurwerkmechanisme van seagull schijnt goed te zijn (afhankelijk van de opties van het horloge bijvoorbeeld een 2555 of een 2530).

04 dec 2012 21:41
Profiel
PorscheForum Rakker
911 997 Speedster Look
Seagull, zover was ik ook al, weten we iig genoeg. thnx.
Eens kijken welk et word.

04 dec 2012 21:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Gisteren gevonden in een doosje en is waarschijnlijk ooit van mijn Opa geweest.

Is het de moeite om dit horloge even netjes te servicen en schoon te maken of praten we hier over een wegkieper?
Horloge loopt inmiddels overigens al een dag perfect.

Invicta 25 Jewels Automatic Swiss made.
En op de deksel: 1837 Invicta no. 25973.
Incabloc Rotomatic Waterproof.

Afbeelding

05 dec 2012 12:31
Profiel
Moderator
PF #57
als het het horloge van mijn opa was en ik wilde het dragen zou het voor mij altijd de moeite zijn om het een beurtje te laten geven. Al kost het beurtje wellicht 2x wat het horloge nieuw ooit heeft gekost. Maar dat is de persoonlijke waarde. Als je het na het beurtje weer voor 10 jaar in een doosje pleurt zou ik het beurtje laten. Als je het een beurtje gaat geven om hem daarna beter te kunnen verkopen zou ik eens rondkijken wat zo'n klokkie oplevert...

05 dec 2012 14:13
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
roondejong schreef:

Is het de moeite om dit horloge even netjes te servicen en schoon te maken of praten we hier over een wegkieper?

Gewoon doen, als het meevalt ben je nog geen 100 kwijt, voor een beurt inclusief gepoetsde glas en kast. Doen dan nog een mooi bandje van een paar tientjes er bij en je hebt een z.g.a.n. horloge.

05 dec 2012 18:19
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Om nog even het Parnis verhaal (van mijn kant) af te ronden. Vandaag een pakketje binnengekregen met de bestelde horloge's die ik had besteld via Ebay. Vrij snel bezorgd deze keer, zo'n 10 dagen tussen bestellen en bezorgen aan de deur.

Foto van pakketje; zoals te zien is hebben ze zowel "gift" als "used parts" aangevinkt met een lagere waarde vermeld op het etiket. In ieder geval heb ik (opnieuw) nog geen bericht ontvangen over mogelijke belastingen enz..

Afbeelding

De horloge's (de beschermstickers zitten er nog op). Eentje voor mijzelf en eentje om cadeau te geven. :ba: Vooralsnog lopen ze goed en zijn nieuw, zoals beschreven.

Afbeelding Afbeelding

05 dec 2012 22:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Ook uit het zuiden
@RichardP: Je krijgt (zover ik weet) nooit achteraf een rekening. Je betaalt de belasting en handlingkosten bij aflevering. In ieder geval is dat mijn ervaring.

Soms mag je ook wel eens geluk hebben. Waarschijnlijk kent de belastingdienst de afzender niet. Als je te maken hebt met een leverancier die veel afzet in Europa (zoals bijvoorbeeld Hobbyking) dan letten ze extra goed op.

06 dec 2012 1:05
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Wat is de kwaliteit van de bandje? Mijn verwachting is dat ze daar geen goede kwaliteit gebruiken?

06 dec 2012 8:10
Profiel WWW
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Parnis staat nou juist bekend om de hoge kwaliteit van de bandjes, dus ik verwacht/vermoed dat dát wel snor zit...

Citaat:
@RichardP: Je krijgt (zover ik weet) nooit achteraf een rekening. Je betaalt de belasting en handlingkosten bij aflevering. In ieder geval is dat mijn ervaring.

Die ervaring heb ik wel, hoor! Onlangs een pakketje via UPS ontvangen en een week later kreeg ik een brief van UPS waarin stond dat ik € 15,00 aan invoerrechten, accijnzen en BTW verschuldigd was. Ik moest het bedrag overmaken aan UPS.

06 dec 2012 9:55
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
rij je in een P, ga je 70 euro imi pammiies uit china kopen :roll:

06 dec 2012 11:21
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Uiteraard kan ik alleen de horlogeband beoordelen van de horloge's die ik zelf in handen heb gehad. Zoals te zien is op internet worden tientallen, misschien wel honderdtallen verschillende horloge's verkocht met niet allemaal verschillende typen banden, maar toch wel aardig wat verschillende. Zo zijn de Panerai style banden (in 2012 kan dit worden gelezen als Gangnam style :bounce:) uitgevoerd in dik leder met contrasterende stiksels, maar de IWC style horloge's zijn uitgevoerd in dun, glad leder met krokodillenprint.

Zelf kan ik de Parnis banden categoriseren als "goed"; echt leder, goed afgewerkt, dekkende verflaag, geen barsten in de band na gebruik (komt natuurlijk door nieuw echt leder), maar ook niet in de verf.

06 dec 2012 11:23
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
wolf schreef:
rij je in een P, ga je 70 euro imi pammiies uit china kopen :roll:

Maar goed, wanneer je juist deze '50 jaren stijl mooi vindt, zit er een aardig gat tussen deze en de originele...

Ik heb een aantal 'mooie' (originele) horloge's, maar dit vind ik gewoon leuk om af te wisselen, naar het werk te dragen of voor gelegenheden waar je liever niet de originele wilt dragen (zoals eerder besproken). Vrije keuze voor iedereen toch? En je zult geen bult vallen aan de aankoop van deze. :thumleft:

06 dec 2012 11:30
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
tja. als je het origineel hebt knap je toch af op zo'n chinees. gok dat je ze na een week niet meer draagt.

06 dec 2012 13:19
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2454 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 99  Volgende