Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 11:24

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 
997 cabrio uit 2005 - 2006 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
eigenaar Hanzetechniek
harlingen
Bericht 997 cabrio uit 2005 - 2006
Hallo Ik ben op zoek naar een 997 cabrio liefst automaat uit 2005 2006

ik ben op de porsche approved dagen geweest maar daar vragen ze naar mijn mening teveel 15K tot 20 K
komt door winstdeel onderhandel deel en porsche garantie en beurt deze 3 kosten met elkaar 12K tot 17 K dus als een particulier zijn porsche wil inruilen voor een 991 dan krijgt hij er denk ik tussen de 30K en 38 K voor
Langs deze weg probeer ik dan een mooie 997 C te kopen en heeft de oude eigenaar geen inruil

groetjes The wolffman

28 okt 2012 16:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
M140i
Bericht Re: 997 cabrio uit 2005 - 2006
Haal van de vraagprijzen zo'n 20% af en je hebt een reƫel beeld van de inruilprijzen :wink:
Overigens, als je zonder inruil komt, hoef je de vraagprijs niet te betalen. Ook bij de P-dealer kun je een goede deal sluiten :idea: :thumleft:

28 okt 2012 18:27
Profiel
Citaat:
dus als een particulier zijn porsche 997 cabrio 2005-2006 wil inruilen voor een 991 dan krijgt hij er denk ik tussen de 30K en 38 K voor
Dat geloof je zelf toch niet :popcorn: Daarvoor gaan ze naar de handel :wink:

28 okt 2012 18:27
Profiel
PorscheForum Rakker
eigenaar Hanzetechniek
harlingen
ik heb gesproken met een verkoper daar porsche wil 5 K winst 5K onderhandelingskosten tbv inruil ect 4.6 K onderhoudsbeurt tbv porsche approved en 2,5 K voor de verzekering porsche approved
in het buitenland zijn ze te koop voor 35K komt nog een beetje BPM bij . maar 60 K vind ik behoorlijk aan de prijs volgend jaar zijn ze weer een jaartje ouder ik heb de tijd

28 okt 2012 18:31
Profiel WWW Facebook 
M140i
bully schreef:
Dat geloof je zelf toch niet :popcorn: Daarvoor gaan ze naar de handel :wink:

Mijn ervaring is dat een dealer altijd zo ongeveer de handelsprijs voor je oude auto geeft, en vervolgens korting geeft op de nieuwe. De "hogere" inruilprijzen die men bij de dealer denkt te krijgen, gaan altijd ten koste van de korting die je op de nieuwe zou kunnen krijgen zonder inruil. Sommige dealers zijn daarin zeer transparant, ze geven je de handelsprijs voor je inruiler en korting op de nieuwe.

28 okt 2012 18:33
Profiel
PorscheForum Rookie
Ik heb zo'n auto! onberispelijke staat en nog geen 50.000 km op de klok. Porsche aproved garantie tot juli 2013. maar ik weet niet waar je de wijsheid van die prijs vandaan hebt maar daar ga jij zo'n auto niet voor kopen! vind je er wel een dan is het er een met heel veel gebreken en gebreken kosten heel veel geld, veel meer dan een beetje korting. Mijn advies: koop een hele goede anders geen. Prijs is van ondergeschikt belang. Bij een Porsche geldt goedkoop is duurkoop (maar dan in het kwadraat) Ik ben al lang een tevreden porsche rijder, dit is mijn tweede. Mocht je interesse hebben dan is de mijne te koop, maar het is geen koopje!

05 dec 2012 14:49
Profiel
M140i
pierre997cabrio schreef:
ik weet niet waar je de wijsheid van die prijs vandaan hebt maar daar ga jij zo'n auto niet voor kopen!

Hoe mooier de auto en hoe minder kilometers, hoe meer je moet betalen. Dat is duidelijk. Maar voor een 997 cabrio uit 2004, 2005 of 2006 ga je zeker niet veel meer krijgen bij de Porsche dealer dan 38K inruil... Al is de auto in absolute nieuwstaat, je krijgt niet (veel) meer. Ik weet niet waar je de wijsheid vandaan hebt dat je veel meer voor je auto kunt krijgen, maar de handelsprijs is de handelsprijs. En die ligt voor een 997 uit die bouwjaren (coupe en cabrio) tussen de 30-38K (zoals erikwolff ook zegt). En als je als particulier inruilt, krijg je altijd zo ongeveer de handelsprijs :idea: (alles wat je meer krijgt, komt van de marge die de dealer haalt op de nieuw te verkopen auto). Als je je eigen 997 wil verkopen, is dit verhaal natuurlijk niet leuk om te horen. Maar het is gewoon zo. :popcorn:

05 dec 2012 15:01
Profiel
Moderator
PF #57
pierre997cabrio schreef:
Mocht je interesse hebben dan is de mijne te koop, maar het is geen koopje!

pierre997cabrio, die daarvoor echter schreef:
Prijs is van ondergeschikt belang.

:idea: wat de gek ervoor geeft...

05 dec 2012 15:42
Profiel
PorscheForum Rakker
eigenaar Hanzetechniek
harlingen
He mannen ik heb er al een gehaald uit Italie kan een slot op

bedankt

groetjes erik wolff

05 dec 2012 22:31
Profiel WWW Facebook 
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 9 berichten ]