Auteur |
Bericht |
West-Boxster
OndernemerAnna Paulowna
|
 Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Gewoon even een APP op de smatphone voor het aanmelden van "gaan rijden" met de oldtimer. Lukt ook met leen fietsen in Antwerpen ... (=ander verhaal) maar het werkt ! Kunnen ze via GPS nog checken waar je rijdt ook ... Het gaat er gewoon om, dat de vervuilende 190D-tjes er uit raken als gebruiks auto. Dat moet toch niet te moeilijk zijn. Daar heeft Den Haag vast en zeker 100 man voor lopen. om daar iets knaps voor te verzinnen 
_________________________________________ Zoekt, en gij zult vinden ...
|
28 nov 2012 23:47 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Die diesels van Mercedes hoeven er wat mij betreft niet uit hoor. Gewoon een aanpassing zodat er minder uitstoot van fijnstof is is ook goed natuurlijk.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
29 nov 2012 10:40 |
|
 |
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
07 dec 2012 15:04 |
|
 |
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
heb de enquete even gedaan. Lekker slim van anderen om te blijven inzetten op een algemene vrijstelling (zij het vanaf 30 jaar). Het lijkt wel redelijk duidelijk dat dat onhaalbaar is 
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
07 dec 2012 15:24 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Tja, aan de ene kant wel, aan de andere kant voorzie ik dat ik voor elke oldtimer die ik heb (het plan is 2-3 voor de duidelijkheid) elk jaar een nieuwe 30/60-dagen kaart van 25 Euro moet kopen op het stadskantoor. Die 25 Euro is natuurlijk voor 2014, daarna wordt hij 35, 45 en 65 Euro. Om het nog maar niet te hebben over de volledige efficiëntie van het stadskantoor, waardoor ik elk jaar een halve dag vrij moet nemen om die kaarten te halen. Daarnaast moeten er natuurlijk nog een ambtenaar of 200 aangenomen worden, die die dagenkaarten ook daadwerkelijk gaan controleren, want anders is het TE eenvoudig om er fraude mee te plegen en dan resulteert het gewoon weer in NOG een belasting, die erg eenvoudig ontdoken kan worden!
In deze gaat het me dus niet om het geld, maar om het principe en de rompslomp die erbij komt.
|
08 dec 2012 12:31 |
|
 |
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Controleren lijkt me niet zo lastig. Gewoon de reeds aanwezige camerasystemen gebruiken en een stukje software toevoegen. Boete lekker hoog maken, zeg gelijk aan 2 jaar wegenbelasting et voila.
Je wilt toch vooral de dieselbenzen pakken en niet de hobbyist die over de binnenweggetje rijdt. Camera's hangen in steden en bij snelwegen dus dat gaat vanzelf goed
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
08 dec 2012 12:36 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Klinkt als een plan, maar dan zouden die systemen gebruikt worden als controle, en DAT mocht niet met betrekking tot privacy (ik zie alle luitjes daar alweer over stuiteren!).... Begrijp me niet verkeerd, ik ben voor, maar ik zie in de huidige regering vooral weer 6.234.341 extra regels en bijkomend werk komen, waardoor deze regeling vooral geld gaat kosten in plaats van dat het zou opleveren (lees: de opbrengsten van de belasting op die "paar" auto's die nu "misbruikt" worden).... Iets met goeden en kwaden....
Gewoon die vrijstelling inderdaad "verhogen" qua leeftijd... Of "eisen" dat er ofwel een tweede voertuig (eigenlijk eerste voertuig dus) aanwezig is, of bijvoorbeeld aantoonbaar woon-werk met OV/fiets.... (ah, ik voel alweer extra regeltjes aankomen!)
|
08 dec 2012 14:07 |
|
 |
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 dec 2012 14:47 |
|
 |
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Weer wat nieuws, na de pasen wordt er wat meer bekend...... Klikkerdeklik
|
15 feb 2013 20:41 |
|
 |
A-Line
LEEUWARDEN
|
Ik hoop zo dat het gunstig uitpakt en de oldtimer branche weer nieuw leven wordt ingebracht. Het licht nu helemaal dood er wordt niets meer ge- of verkocht dit terwijl de prijze dramatisch laag zijn.
|
15 feb 2013 21:02 |
|
 |
Alfred996MKII
997.1 S Coupé,
ex 996 MKII
|
+1, maar zal ook wel met het economische klimaat te maken hebben. Ik hoop dat er een 'dagen' kaart komt voor young- en oldtimers. Ik verwacht dat er met echt oudere auto's er geen MRB hoeft te worden betaald. Wat denken vinden jullie 'eerlijk'?
_________________________________________ De precisie 911
|
15 feb 2013 21:12 |
|
 |
A-Line
LEEUWARDEN
|
Alle auto ouder dan 25 jr MRB vrij houden als deze auto's op gas lopen. Of verplaatsen naar 30jr en ouder. De regering wilde het toch afschaffen om milieu reden van die oude diesels!
|
15 feb 2013 21:22 |
|
 |
Alfred996MKII
997.1 S Coupé,
ex 996 MKII
|
Het milieu, oh ja daar gaat het om (?!) het gaatje in de begroting is maar bijzaak....
_________________________________________ De precisie 911
|
15 feb 2013 21:28 |
|
 |
A-Line
LEEUWARDEN
|
Slaat idd ook nergens op. Het is kapitaal vernietiging. Veel olldtimer bezitters hebben hun waarde van hun auto gigantisch zien dalen tot onverkoopbaar. Maar te spreken over de oldtimer bedrijven waarvan er al velen failliet zij gegaan. Lekker voor de werkgelegenheid.
|
15 feb 2013 21:39 |
|
 |
michelm1978
Porsche 911 3.0SC 1982Varik
|
Voor een Porsche is die paar tientjes belasting nog wel op te hoesten. Je zal maar verzamelaar zijn van oude Range Rover's of ander van dat soort wagens. Ook de mensen die van hun laatste spaarcentjes veel plezier beleven aan een kevertje zullen het lastig gaan krijgen. Veel oldtimers zijn ineens onverkoopbaar.
|
16 feb 2013 11:31 |
|
 |
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Paar tientjes......denk eerder rond de 50 euro/maand.....kun je een hele week boodschappen bij de aldi/lidl voor halen. Maar we wachten af, iig bij mij per 3 april mrb vrij tot aan het einde van het jaar....halve tank benzine in de maand 'gratis erbij'...  Vlgs mij voor keep them Rolling deelnemers een drama ..kunnen ze bevrijdingsritten ook schrappen... 
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
16 feb 2013 11:51 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Er is maar 1 eerlijke oplossing: in de brandstofkosten verrekenen. De gebruiker betaalt.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
16 feb 2013 13:10 |
|
 |
beaker
koekebakker
930uden
|
Sinds 7 februari jl. vrijstelling (26 jaar oud).  ben wel benieuwd wat ze gaan verzinnen.
_________________________________________ no guts, no glory
|
16 feb 2013 13:27 |
|
 |
Blauwe Blazer
|
Enige eerlijke weg is betalen voor de kilometers die je met een auto maakt. Belasting op sec het bezit van is naar mijn idee niet passend.
_________________________________________ wie iets doet waarnaar hij niet verlangt, bestrijdt dat verlangen met zijn wil
|
16 feb 2013 13:29 |
|
 |
steef
Porsche 911 2003
Porsche 986 2003Waterland
|
Dat hadden ze al naar goed Frans voorbeeld gedaan, maar er zijn nogal wat linkse elementen in de Nederlandse samenleving, die bezitters van kapitalistische goederen het licht in de ogen niet gunnen, dus ..........
Ik denk dan ook aan die oudjes die wat spaarcentjes hebben weggelegd, veelal door er hun hele leven wat voor te laten, en dan die spaarcentjes mogen opconsumeren. En als ze echt niks meer bezitten, dan krijgen ze misschien hulp...
En dat alles om het wanbeleid van de overheid nog enigszins te kunnen ondersteunen/financieren......genoeg is genoeg!
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
16 feb 2013 13:58 |
|
 |
steef
Porsche 911 2003
|
Ik denk dat werken, hard werken en sparen best weer wat beloond zou mogen worden door de overheid, maar kennelijk zal de burger door een nog veel dieper dal moeten gaan alvorens deze trend ingezet kan worden.
Dit doet me denken aan de opleiding van het KCT......de Korps Commando Troepen. Als je denkt dat je even lucht kan happen, komen ze weer met een vieze actie!
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
16 feb 2013 14:00 |
|
 |
Lambiek
ex 964 C2 Coupé 1992
Unischwarz/zwart leer/sperdiff.Twente
|
En nu moeten wij geloven dat je een commando bent...................? 
_________________________________________ Since the internet, nothing is as it used to be. Nice to know the 911 is the exception. 4-6-13 in Porsche Museum
|
16 feb 2013 14:04 |
|
 |
steef
Porsche 911 2003
|
Gelukkig niet zeg: ben eraf getrapt! Ging teveel in discussie met het kader... 
|
16 feb 2013 14:17 |
|
 |
Lambiek
ex 964 C2 Coupé 1992
Unischwarz/zwart leer/sperdiff.Twente
|
Had niet anders van je verwacht 
_________________________________________ Since the internet, nothing is as it used to be. Nice to know the 911 is the exception. 4-6-13 in Porsche Museum
|
16 feb 2013 14:28 |
|
 |
steef
Porsche 911 2003
|
Dank U, dank U  (laat me niet zo veel vertellen....)
|
16 feb 2013 14:48 |
|
|