Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2025 14:34



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 202 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Ron 95 of toch 98. V power? 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Ron 95 of toch 98. V power?
Tja, dat moet je wel (zeggen) om zelf niet ongeloofwaardig te zijn :wink: :^:

Persoonlijk geloof ik niet dat V-Power een variant van Haarlemmerolie is :roll: , maar degene die zich er wel prettig(er) bij voelen moeten het vooral blijven gebruiken!
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


09 dec 2012 11:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Ron 95 of toch 98. V power?
Mijn geestelijk welzijn is mij wel wat waard, en zolang jullie allemaal ook een beetje meebetalen.... :wink:


09 dec 2012 11:41
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Ron 95 of toch 98. V power?
Ewout schreef:
Mijn geestelijk welzijn is mij wel wat waard

Mij ook :thumleft:
..... het tanken van duurdere brandstof waar ik het nut niet van inzie en het verschil niet van merk doe ik dan ook niet :lol:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


09 dec 2012 12:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Ron 95 of toch 98. V power?
Bij de plisies mogen ze niet eens die premium brandstoffen tanken. Als je dat wel doet, kun je die tank zelf betalen. Pasjes werken alleen voor de basisbrandstoffen. Het is volgens de overheid samen met de leasemaatschappijen namelijk kennelijk niet voldoende aangetoond, dat de motor MERKBAAR beter presteert. Ik heb een Audi A6 TDI 330000 km gereden met de gewoonste/goedkoopste diesel die je kon kopen. Werkelijk geen centje pijn. :lol:


09 dec 2012 12:33
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Ron 95 of toch 98. V power?
Van diesel is er inderdaad geen sluitend bewijs.
Maar benzine is een ander verhaal, daar is er meer dan genoeg bewijs van dat de goedkope varianten minder presteren dan de duurdere.


09 dec 2012 12:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S
Loosdrecht
Bericht Re: Ron 95 of toch 98. V power?
turbocruiser schreef:
Een 3.2 gaat gewoon kapot met V power 97, net zoals met RON 95.

....nog een hoop geblaat.... het is quatsch.


Over quatsch gesproken....
_________________________________________
"Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"


09 dec 2012 12:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987 Boxster S
070
Bericht Re: Ron 95 of toch 98. V power?
JorisLoet schreef:
Ik heb hier al verschillende malen over gepost. V-Power is RON 97 en uitstekend geschikt voor Porsches....

Ik begrijp niet waarom er dan zo vaag wordt gedaan over het product V-power. Waarom maakt Shell het dan niet gewoon RON 98, zoals Porsche adviseert, en noemt het ook zo? BP heeft het wel begrepen met Ultimate en heeft daardoor waarschijnlijk een trouwe (o.a. Porsche rijdende) klantenkring. De Boxster krijgt dus Ultimate, maar voor de DD heb ik er nog nooit over gepiekerd om er V-power in te doen...


09 dec 2012 13:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S
Loosdrecht
Bericht Re: Ron 95 of toch 98. V power?
Blijkbaar krijgen ze de RON waarde niet op 98 en daardoor zijn ze in NL verplicht om het onder 95 te verkopen...
_________________________________________
"Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"


09 dec 2012 13:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Ron 95 of toch 98. V power?
dobbelsteen schreef:
Van diesel is er inderdaad geen sluitend bewijs.
Maar benzine is een ander verhaal, daar is er meer dan genoeg bewijs van dat de goedkope varianten minder presteren dan de duurdere.


Het duitse Autozeitung heeft ooit een onafhankelijke test laten uitvoeren tussen verschillende dieselbrandstoffen en auto's. Conclusie was dat het inderdaad geen verschil uitmaakte, behalve in prijs.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


09 dec 2012 13:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Bericht Re: Ron 95 of toch 98. V power?
in mijn lease Seat gaat gewoon 95, zo goedkoop mogelijk al hoef ik het zelf niet te betalen, ik merk in deze auto geen verschil vwb brandstof keuze.

In mijn (oude) Porsche merk ik duidelijk verschil wat ik tank. Hij loopt merkbaar beter op V-Power van Shell (in Nederland), dan op bijvoorbeeld Aral 98 Premium wat in Duitsland ruimschoots voorhanden is (ik rijd veel in Dld). Ik heb ook veel met overige premium 98 en 100 RON brandstoffen geexperimenteerd (is soort van hobby geworden), maar de V-Power (in NL) voldoet het beste.

Mijn buurman rijdt zo'n hoog getunede Ford RS Cosworth (geloof iets van 450pk in 2 liter motor) en die is erg gevoelig voor brandstoffen. Ook hij heeft dezelfde beleving als ik, het Shell spul functioneert het beste.

En ik heb geen aandelen Shell/Koninklijke Olie en werk er ook niet.


09 dec 2012 13:37
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Ron 95 of toch 98. V power?
Mijn 944 Turbo had een afslaande turbo, ieder keer als de turbo op volle boost kwam greep de computer in en ging de waste gate open. Na veel geld kwijt the zijn aan een zoektocht naar de oorzaak was mij geadviseerd een volle tank v-power te proberen. De probleem was meteen opgelost, en is met V-power in de tank nooit meer terug gekomen.

Dus ik geloofd wel in de kracht/kwaliteiten van V-power.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


09 dec 2012 14:06
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Ron 95 of toch 98. V power?
ik heb eens 3 tanks v power gereden maar vond hem minder soepel. bp98 it is.
_________________________________________
oud is beter


09 dec 2012 14:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986
Zürich
Bericht Re: Ron 95 of toch 98. V power?
@Joust en Rad 911.

Het is geen enkel probleem om 98 te maken. 98 is een standaard marktkwaliteit met een hoog octaangetal en daarmee uitstekende ontstekingseigenschappen. Uiteindelijk gaat het om meer dan RON alleen. V-Power is een 'designbrandstof' - geen standaard marktkwaliteit maar een mix van eigenschappen afgestemd op de Nederlandse markt. Uiteindelijk is er voor Nederland gekozen voor 97. Hierbij de post die ik jaren geleden een keer heb gedaan over eigenschappen en keuzes:

----------------------------------------------------------------------------

Oké - here goes. Ik had me voorgenomen om dit niet te doen - Ik ben hier nadrukkelijk als privé persoon, maar ik beschik ook over veel brandstoffenkennis en ik hoop hier wat toe te kunnen voegen.

V-Power heeft een octaangetal van minimaal 97 - kan in de praktijk zelfs hoger. Je kunt aan de pomp volgens regelgeving alleen 95 of 98 aangeven – dus daarom staat er bij V-Power 95 op de pomp. Er is gekozen voor 97 omdat dit in combinatie met de andere eigenschappen de beste combinatie was voor de Nederlandse markt. V-Power is in de plaats gekomen voor Superplus omdat er zoveel veranderd is aan brandstoffentechnologie waarbij het gaat om veel meer dan octaangetal alleen.

Brandstofkwaliteit is te sturen en te optimaliseren langs verschillende wegen en dat moet ook. Autofabrikanten moeten meer vermogen halen uit kleinere motoren die zwaardere auto's moeten voortbewegen met een lager verbruik en een lagere uitstoot - en brandstof speelt daarin een cruciale rol. Er wordt in dat kader ook wel gesproken over 'enabling fuels' - nieuwe techniek kan beschikbaar komen omdat de brandstof die er voor nodig is beschikbaar is.

V-Power is een internationale merknaam maar de specificatie wordt afgestemd per markt. Dat is zo omdat er in verschillende markten verschillende componenten nodig zijn en beschikbaar zijn om de producteigenschappen ‘betere prestaties’ waar te maken. Aan elke introductie gaat een onderzoek vooraf waarbij onder meer wordt gekeken naar vervuiling en slijtage in het wagenpark, rijomstandigheden, rijgedrag en de kwaliteit brandstof die in een markt beschikbaar is en daar komt een specificatie uit die voor die markt optimaal is. De specificatie wordt dus afgestemd per land.

In Duitsland kun je beter optimaliseren op lange afstanden en topsnelheid. In Nederland spelen andere zaken - bijvoorbeeld tussenacceleratie en vervuiling tegengaan. Er heeft in Nederland dus daadwerkelijk een mannetje met een boroscoop (soort camera waarmee je in de motor kunt kijken) in verschillende garages een paar weken naar vervuiling en slijtage in motoren zitten kijken.

Die kennis komt uit de formule 1. Dat is een sponsoring maar ook een technologische samenwerking. Autofabrikanten ontdekken er dingen die later in ‘echte’ auto’s terecht komen – en dat geldt dus ook voor andere maatschappijen die in de F1 actief zijn. Shell maakt 7 verschillende brandstoffen (en smeermiddelen) voor Ferrari per jaar. Circuit met lange rechte stukken optimaliseren op topsnelheid. Met veel bochten op acceleratie en met een lange pitstraat op verbruik. Er is zelfs een Shell lab in de Ferrari team truck waar 5 technologen gedurende een weekend voortdurend de olie en de benzine van het team controleren.

Buiten het circuit werkt een team van c.a. 60 mensen aan de brandstoffen voor Ferrari en dat team stelt ook de specificatie van V-Power vast in een markt. De eigenschappen van de brandstof zijn dus te sturen door verschillende componenten te kiezen en die te mengen in bepaalde verhoudingen. Volgens de regelgeving in de F1 moet de F1 brandstof voor 95% gelijk zijn aan ‘reguliere’ brandstof – en zo kun je dus veel leren en optimaliseren dat je weer in wegbrandstoffen kunt toepassen om tot de juiste specificatie voor een markt te komen.

Voor Nederland:

Zwavelvrij
Moderne direct ingespoten benzinemotoren met een hoge compressieverhouding en moderne nabehandelingsapparatuur (kat) hebben een combinatie nodig van zwavelvrij en een hoog octaangetal om de prestaties en het verbruik uit het boekje te leveren. Dat kan naaste het voor de hand liggende milieuvoordeel ook een brandstofbesparing opleveren. De kat hoeft niet te regenereren/ schoon te branden.

Octaangetal 97
Van belang voor oudere en nieuwere auto’s. Door ouderdom, slijtage en met name vervuiling op de kleppen kan de octaanbehoefte van een motor toenemen. Octaangetal is niets anders dan de weerstand tegen zelfontbranding - en in oudere motoren kunnen op den duur gaan 'pingelen' - zeker wanneer er euro wordt getankt. Dat komt vaak door vervuiling op de kleppen en in de verbrandingskamer. De compressieverhouding is niet optimaal meer en de afzettingen kunnen gaan gloeien en een ontstekingsbron vormen. Zie het maar als schommelen. Je moet duwen op het juiste moment – als de schommel boven is – niet ervoor of erna.

Modernere Porsches hebben een nocksensor, die pingelen herkent en het vermogen zal terug regelen om het tegen te gaan. Hij gaat niet stuk op 95, maar je motor regelt je vermogen omlaag. In moderne auto’s is vervuiling zo mogelijk nog een groter probleem dan in oude auto’s omdat de techniek veel nauwkeuriger en dus gevoeliger is. Daarom zijn er tegenwoordig veel meer recalls dan vroeger.

Hogere verbrandingssnelheid
Verschillende componenten hebben verschillende verbrandingssnelheden en die snelheden zijn te sturen. Hoe sneller de verbrandingssnelheid - hoe harder de 'duw' van de brandstof aan de motor. Weer schommelen, maar dan hoe hard je duwt als je boven bent. Dit is met name te merken bij reactie op het gaspedaal en tussenacceleraties.

Reinigende werking
Nederland is een relatief 'vervuilde' markt door relatief langzame korte ritten waardoor de motor niet echt op bedrijfstemperatuur komt. Dat kan al voorkomen bij auto's die heel weinig gelopen hebben zoals het 993 voorbeeld in dit draadje illustreert. Na 5000 kilometer vanaf nieuw kan er door vervuiling al 3% prestatieverlies optreden.

Geen biocomponent
In V-Power zit geen bio component. In Euro 95 en 98 wel. Belangrijk naar de toekomst toe omdat veel oudere auto's niet zonder aanpassingen kunnen rijden op hoge volumes bio die worden bijgemengd. In de huidige formulering (E5- 5% bio component) geen probleem - maar in de toekomst en in Duitsland/ Frankrijk (E10- 10% bio component) wel. In V-Power zit geen bio component - Niet in Nederland en ook niet in Duitsland & Frankrijk. Daar 95 tanken in een oudere Porsche is niet goed voor je auto...

V-Power heeft een hoge dosering additieven die de motor niet alleen schoon houden maar ook bestaande afzettingen kunnen verwijderen - schoon maken dus. Dit kan een heel groot verschil maken en kan van invloed zijn op het verbruik, het vermogen, stationair lopen en zelfs de compressieverhouding. Door het reinigen van een oudere motor kan bijvoorbeeld de octaanbehoefte weer afnemen, het verbruik afnemen en het vermogen toenemen. Daarnaast blijft de benzine langer ‘goed’ – bijvoorbeeld wanneer je een auto niet zo vaak gebruikt of voor langere tijd in de opslag hebt.

Verminderde wrijving
Daarnaast hebben de additieven een wrijvingsverminderende werking. Niet echt smeren maar meer het anti aanbakpan effect. Hierdoor kan er meer energie uit de benzine omgezet worden in mechanische energie. Voor het eerst toegepast in de F1 in 2005, en zit nu al gewoon in de wegbrandstof die je aan de pomp kan tanken.

Er is ook erkenning uit de Porsche wereld. Bij de introductie in Nederland in 2004 heeft Porsche NL een persbericht uitgestuurd waarin V-Power werd aangeraden. En Porsche (Wendelin Wiedeking) heeft in 2005 aan Shell de 'dr Ferdinant Porsche' prijs toegekend voor de ontwikkeling van synthetische brandstof zoals in V-Power Diesel wordt toegepast en door Audi sport is gebruikt om voor het eerst met een Diesel le mans te winnen.

http://media.vw.com/article_display.cfm?article_id=9600

Deze uiteenzetting doet vermoeden dat ik meer te maken heb gehad met V-Power dan dat ik alleen bij het bedrijf werk dat het verkoopt en dat is ook zo. Maar ik ben hier nadrukkelijk als privé persoon en niet om benzine te verkopen. Maar ik ben hier wel om iets toe te voegen.

Iedereen moet zijn eigen afweging maken, maar wel op basis van de juiste informatie. Euro is prima en daar doet je auto het op (wanneer er een nock sensor in zit - anders is het zeer onverstandig), maar in V-Power is de laatste technologie verwerkt. Daar kun je voor kiezen of niet.

Het is zeker ook een commercieel product dat meer kost aan de pomp – maar het is ook ècht een andere brandstof uit andere componenten. Onze Porsches zijn ons zéér lief, en we denken hier na over welke olie, met welke interval, bij welke specialist, originele onderdelen en ga zo maar door - maar wanneer het op tanken aankomt dan kan alles er in!?

V-Power is doorgaans goedkoper dan Superplus en het prijsverschil met euro is minder dan 5 euro per tank! Mijn 3.2 is mijn 7e klassieker in 5 jaar en ik peins er niet over om iets anders te tanken. Ik heb in al mijn eigen auto's (Classic Saabs turbo - 195 pk uit 2 liter) grote verschillen gemerkt en ben nu in de 3.2 aan mijn 2e tank (en ja – ik reken het zelf af).

Voor de nieuwsgierigen. Probeer eens 3 tanks. Octaangetal en verbrandingssnelheid werken vanaf de eerste tank maar de reiniging heeft tijd nodig afhankelijk van hoe hard en hoe veel afzettingen er zijn. Maak even wat langere ritten waarbij je flink wat toeren maakt zodat de additieven in staat zijn om de motor schoon te maken. Let onder meer op:

- verbruik (vergelijkbare ritten rijden)
- hoe soepel de motor loopt en hoe rustig
- (tussen) acceleratie

Of probeer het niet. Ik ben hier nadrukkelijk niet om benzine te verkopen, maar als Porsche liefhebber in hart en nieren met toevallig de nodige brandstofkennis!
_________________________________________
There is no try - just do or do not!


09 dec 2012 14:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S
Loosdrecht
Bericht Re: Ron 95 of toch 98. V power?
Bedankt voor je uiteenzetting @jorisloet en ik geloof je op je woord. Maar wat ik dan niet begrijp (en misschien kan je dat nog wat duidelijker uitleggen): waarom is er voor NL niet gekozen om de brandstof 98 RON te maken? Ik kan me voorstellen dat men in die situatie denkt dat er dan geen 95-tankers meer op de brandstof af zullen komen (wordt dan immers 98 gelabeld aan de pomp) en alleen prestatie georiënteerde rijders en dat dat laatste marktaandeel misschien kleiner is?
_________________________________________
"Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"


09 dec 2012 14:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
lelystad
Bericht Re: Ron 95 of toch 98. V power?
JorisLoet,bedankt voor de duidelijke uiteenzetting :thumleft:
_________________________________________
zet je mond niet in de derde versnelling indien je hersens nog in de tweede staan


09 dec 2012 16:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht Re: Ron 95 of toch 98. V power?
Inderdaad, hartelijk dank voor je mooie sprookje.
En aan iedereen die in sprookjes wil geloven en daar ook nog voor wil betalen, vooral doen!

Echter meneer geeft zelf al aan, wanneer uw wagen een Knock-sensor heeft dan zou u kunnen overwegen een andere brandstof te gebruiken dan geadviseerd wordt. Een 3.2 heeft géén knock-sensor en dus is het ronduit dom om er een andere brandstof dan 98 in te kieperen.
En ja helaas, Vpower is gewoon RON 95 en geen centje meer, behalve in je portemonnaie.
_________________________________________
"Il mattino ha l' oro in bocca"


09 dec 2012 19:47
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Bericht Re: Ron 95 of toch 98. V power?
@turbocruiser: volgens mij heeft onze Joris net uitgelegd dat het gelabeld is als 95 maar dat het 97 is en dat we die codering niet op de pomp hebben en omdat het geen 98 is het dus 95 moet worden genoemd.

Als jij vindt dat hij sprookjes verteld (wat je goed recht is hoor) zou ik het wel aardig vinden als je verklaart waarom joris sprookjes verteld en waar jij je kennis vandaan haal dat het anders is?


09 dec 2012 22:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Ron 95 of toch 98. V power?
Helaas, ik heb het al eerder hier vermeldt, mijn Subaru (getuned en afgeregeld op RON98) rijdt perfect op VPower. Ik heb eens om uit te proberen witte pomp 95 getankt na verloop van tijd ging de motor onregelmatig lopen (knock sensor). Ik heb de tank maar weer gevuld met VPower! (na 30000 km totaal geen problemen met VPower).
_________________________________________
Forester XT
Boxster 2480


09 dec 2012 23:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987 Boxster S
070
Bericht Re: Ron 95 of toch 98. V power?
@JorisLoet, dank voor de uitleg. Wordt gewaardeerd. Shell levert blijkbaar V-power op maat per land en in Nederland is dat RON 97. Hoewel Porsche NL V-power blijkbaar aanbeveelt, lees je dat niet in het instructieboekje, en blijft het vreemd dat Shell niet openlijk de aansluiting zoekt met het algemeen geldende RON 98 advies zoals dat wel in onze instructieboekjes staat (en daarmee herhaal ik eigenlijk de vraag van Rad911).


10 dec 2012 0:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Bericht Re: Ron 95 of toch 98. V power?
turbocruiser schreef:
Inderdaad, hartelijk dank voor je mooie sprookje.

Turbocruiser: ook een branstofspecialist of gok je maar wat?


10 dec 2012 9:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Ron 95 of toch 98. V power?
Turbocruiser is speculant dus hij gokt maar wat. :mrgreen:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


10 dec 2012 9:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 (90) ex 997 S (08), 996 C2C (01)
München
Bericht Re: Ron 95 of toch 98. V power?
Dank Joris, goed en helder verhaal. Ben zelfs geneigd vanaf nu mijn baby te gaan voeren met premium brandstof. vorige week heeft Fifth gear haar test herhaald van een paar jaar geleden met een GOLF GTI (235pk) hebben ze 4 verschillende brandstoffen getest op de rollenbank. Gewoon vermogen en koppel gemeten. Auto haalde met supermarkt brandstof iets minder dan de 235pk, met premium Esso brandstof kwam de 235pk eruit, met vpower en bp ultimate liep de auto naar respectievelijk 241 en 239pk toe. (houd de getallen tegoed ik doe dit uit het hoofd).

Na dit verhaal gelezen te hebben snap ik hem al een stukkie beter en vandaar mijn meer genuanceerde mening, zelfs bij de moderne auto met pingelsensoren waar ik af en toe in rijd.

voor de goede orde, ik werk in de telecom, dus niet bij een oliegigant :-)
_________________________________________
"Shoot for the moon, even if you miss you'll land among the stars


10 dec 2012 12:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Ron 95 of toch 98. V power?
Er is ook erkenning uit de Porsche wereld. Bij de introductie in Nederland in 2004 heeft Porsche NL een persbericht uitgestuurd waarin V-Power werd aangeraden. En Porsche (Wendelin Wiedeking) heeft in 2005 aan Shell de 'dr Ferdinant Porsche' prijs toegekend voor de ontwikkeling van synthetische brandstof zoals in V-Power Diesel wordt toegepast en door Audi sport is gebruikt om voor het eerst met een Diesel le mans te winnen.

Dat is doorgaans door marketingafdelingen bedacht. Er zal wel een partnership zijn oid.

BP/Aral is gewoon de eerste keuze hier. V-power een goede tweede.


10 dec 2012 12:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Ron 95 of toch 98. V power?
Vandaar dat ook bijna alle auto's die bij Pon vandaan komen op Continental staan.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


10 dec 2012 13:38
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Ron 95 of toch 98. V power?
En alle af fabriek banden van VAG door Pon weer in het buitenland 'zgan' gedumpt worden... :idea:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


10 dec 2012 14:49
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 202 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dunnerudy, Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.