Re: Waarde van een gemodificeerde Cayman
Ik zie in jouw lijstje ook geen nieuwe injectors.... je kan er wel meer lucht in blazen maar als je dan niet genoeg brandstof erbij stopt gebeurt er ook niet heel veel. Alleen de ECU herprogrammeren zal dus wel de doel-hoeveelheid aanpassen maar de injectors zijn daar niet op gemaakt.
Overigens heb ik deze kit ook al een aantal keren overwogen, maar toch besloten dat niet te doen. De enige erkende installateur die ik kon vinden zit in de UK (
http://www.parr-uk.co.uk/media/pdf/perf ... bo-evo.pdf)
Nog los van het risico dat er dingen kapot gaan (ok, het is een lage druk turbo, maarja...m96 blok hé) moet je ivm de >20% vermogen increase nog langs de rdw voor een rijgedrag keuring en is het zelfs daarna nog maar de vraag hoe een verzekering ermee om gaat... maar misschien wil ik het allemaal wel te netjes doen
.
Maar goed; on topic: ik zou het niet doen. RDW papieren laten namelijk nog steeds 3,4 liter zien als ik de advertentie goed begrijp. Feitelijk klopt de auto dus niet op kenteken. Zou dat eerst regelen bij de RDW / navragen maar dit kan echt niet zo maar! (zie rijtest die ik hierboven vermeldde...je gaat heeeeeel erg nat als je ongeluk krijgt en die papieren zijn niet in orde!!!)
edit: @911 gek => een cayman heeft wat minder vermogen nodig dan een 911 omdat hij/zij lichter is
laat staan wat er in bochten gebeurt ivm de andere plek van motor....met een 3.8 erin en gelijke skills rijd je een stuk sneller in de cayman.