Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 1:35

Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
quintezz radar alert 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 30 Jahre Jubileum
Ouderkerk a/d Amstel
Bericht quintezz radar alert
Heeft er al iemand enige info over de onlangs verschenen quintezz.

Quintezz Radar Alert
Het eerste volwaardige en legale alternatief voor de radardetector!
GPS WAARSCHUWINGSSYSTEEM MET TMC

• Hoogwaardige GPS ontvanger met 15.000 geheugenplaatsen
• Waarschuwt voor vaste snelheidscontroles zoals flitspalen, trajectcontroles, lussen in de weg etc.
• Waarschuwt voor mobiele snelheidscontroles via TMC
• Locaties van vele Europese snelheidscontroles gratis te downloaden
• Waarschuwingafstand instelbaar: 300 of 600 meter
• Mogelijkheid om zelf locaties vast te leggen en uit te wisselen
• Geschikt voor alle auto's dankzij externe GPS antenne
• Boardcomputer met o.a. de volgende functies:
o waarschuwt bij snelheidsoverschrijding (max. snelheid zelf in te stellen)
o gemiddelde snelheid
o werkelijke snelheid op basis van GPS
o odo meter (gereden afstand)
o datum en tijd
o kompas met grafische en tekstweergave
Volledig legaal: toegestaan in heel Europa

http://www.geenboetesmeer.nl

10 jun 2005 22:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
zijn er 13 van in een dozijn ...

Volledig waardeloos spul wat mij betreft ...
Mooi dat je al die VASTE plaatsen van die ellendige flitskasten wel weet hangen ... dat wel ... maar die weet ik ondertussen ook wel bijna allemaal staan op de routes die ik meermaals rij.

Zijn er dan toch nog die ik niet ken dan krijg ik het wel te horen op mn TomTom gps'je ... die heeft die functies ook ... en ze zijn helemaal gratis van het net te plukken ...

HEt zal altijd het punt blijven van de mobiele flitsers op te sporen ...

Dirk
:wink:

11 jun 2005 6:19
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
vooralsnog is er niets om legaal mobiele flitsers op te sporen, helaas.

mocht je die vinden - gauw hier posten! :twisted:

11 jun 2005 8:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
‘64 Kever
Bericht 
Jawel, zijn al zat "mobiele oplossingen", echter die hangen allemaal op 1 ding... IEMAND moet de eerste zijn die ze aanmeldt.... ;)

(PDA + Bluetooth + GPRS verbinding = mobiele radarverklikker)

11 jun 2005 15:08
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Citaat:
IEMAND moet de eerste zijn die ze aanmeldt

bedoel maar ....
Schiet dus ook nie op ... je zal maar net aankomen rijen met je elektronica winkel als de heren juist zijn uitgepakt ... :?

Dirk

11 jun 2005 16:53
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
dirkie schreef:
Citaat:
IEMAND moet de eerste zijn die ze aanmeldt

bedoel maar ....
Schiet dus ook nie op ... je zal maar net aankomen rijen met je elektronica winkel als de heren juist zijn uitgepakt ... :?

Dirk

Klopt. En die Quintezz doet dat via Noordzee FM.

11 jun 2005 17:35
Profiel
PorscheForum Rakker
PF #87
Heesch
Bericht 
Lijkt me toch niet verkeerd want volgens http://www.geenboetesmeer.nl wordt (relevante, locale) info doorgegeven van www.flitsservice.nl en van radio Noordzee.
En dat zijn toevallig wel de bronnen die ik meestal raadpleeg als ik op pad ga/ben. Of weet iemand nog betere legale info?

Overigens "krijg" je al een Quintezz GPS Radar Alert bij een 2-jarig Hi25 abonnement via http://www.phonehouse.nl/phonehouse/demo/offer.fh

Of je zet 'm op je Vaderdag-verlanglijstje bij Halfords voor 269 Euro :lol:

15 jun 2005 22:52
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Heb het ook ff gelezen, ziet er op zich wel interessant uit. Ben benieuwd naar andere meningen. :!: Trouwens een enorme marketing-campagne, google 't maar 's.

15 jun 2005 23:26
Profiel
Bericht 
2 linkjes met wat info over die Quintezz Radar Alert:

http://www.quintezz.nl/locator/images/autoweek_test_locator.gif

http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=21835

20 jun 2005 17:18
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
zo'n ding hoef ik dus echt niet. vaste palen zie ik wel (heb nog geen hondje nodig) en mobiele controles ziet hij ZEKER niet eerder dan ik... :wink:

Gratis die bliepjes op de TTG en daar moeten we het maar mee doen.

20 jun 2005 22:47
Profiel
Bericht 
Werken die bliepjes op de TTG goed?

20 jun 2005 23:07
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Kan je zelf instellen. Ik heb bij snelheidscamera's van 80, 100 en 120 zo'n dive-dive geluid van een onderzeeer op vol volume - ja, dat werkt (Monique schrikt zich elke keer tandjes....) :lol:

20 jun 2005 23:30
Profiel
PorscheForum Rakker
PF #87
Heesch
Bericht 
horn schreef:
zo'n ding hoef ik dus echt niet. vaste palen zie ik wel (heb nog geen hondje nodig) en mobiele controles ziet hij ZEKER niet eerder dan ik... :wink:

En ik heb altijd gedacht dat ik arrogant was .....
Ik heb niet de illusie dat ik bijvoorbeeld de volgende mobiele controles op tijd zie om er nog even 10-50 km/uur af te remmen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bovenstaande foto's zijn met dank overgenomen van www.flitsservice.nl en dan "Reportages". @#$%, nou zie ik ineens de foto's niet meer terwijl ze eerst wel te zien waren binnen dit draadje. Hoe kan dat nou? Moderators hullup!

Back-to-topic: de Quintezz Radar Alert is live gekoppeld aan de meldingen op www.flitsservice.nl en radio Noordzee, dus zodra iemand zo'n controle heeft gespot en doorgegeven dan waarschuwt de Quintezz je 300-600 meter van tevoren. Lijkt mij dus handig (jaja, en ik snap ook wel dat het niet zo betrouwbaar is als een radardetector, maar die is dan ook illegaal).

Maar leg eens uit wat je bedoelt met
Citaat:
Gratis die bliepjes op de TTG en daar moeten we het maar mee doen.

Laatst bijgewerkt door Roel 964 C2 op 21 jun 2005 2:58, in totaal 1 keer bewerkt.

21 jun 2005 0:34
Profiel
Bericht 
Kijk, de vaste flitspalen geloof ik wel, en met mij wel iedereen hier. Waar het om gaat zijn de mobiele controles.

Ok, ik kan het ook opzoeken, maar men weet het hier ook zo wel denk ik:

Hoe worden de mobiele meldingen doorgegeven aan de TTG in je auto? Moet je, voordat je vertrekt, eea downloaden op internet? En hoe werkt dit met de Quintezz? Zelfde manier, of is er nog een live-connectie ergens? :roll:

21 jun 2005 0:42
Profiel
PorscheForum Rakker
PF #87
Heesch
Bericht 
MS964 schreef:
Hoe worden de mobiele meldingen doorgegeven aan de TTG in je auto? Moet je, voordat je vertrekt, eea downloaden op internet? En hoe werkt dit met de Quintezz? Zelfde manier, of is er nog een live-connectie ergens? :roll:

Wat betreft de live connectie van de Quintezz: op http://www.geenboetesmeer.nl staat:
De Radar Alert beschikt over een ingebouwde TMC ontvanger. Door deze hoogwaardige techniek wordt men via de Radar Alert geinformeerd over de locaties van mobiele snelheidscontroles (ook lasercontroles) op de A- en N-wegen. Deze TMC meldingen worden verzorgd door Noordzee 100.7 FM. Deze radiozender beschikt over de meest actuele flitsmeldingen doorgegeven door luisteraars, aangevuld met de zeer complete informatie van flitsservice.nl, de meest actieve website op het gebied van snelheidscontroles.
De Radar Alert ontvangt alleen TMC flitsmeldingen van snelheidscontroles die plaatsvinden in de regio waar de Radar Alert zich bevindt.

21 jun 2005 2:45
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Begrijpend lezen Roel... heeft niets met arrogantie te maken.

Heb een half jaar geleden met twee collega's die dagelijks ook veel km's maken de Noordzee test gedaan. Kwam je een mobiele flitser tegen, meteen bellen met de zaak en checken op de site van Noordzee. Ongeveer 85% van de tegengekomen flitsers stond op dat moment niet gemeld op Noordzee...
Zelf ooit Noordzee FM gebeld als je een flitser tegenkwam? :roll:

En als die Quintezz hem niet kent, is de kans groot dat ik hem eerder zie dan hij (tenzij ik hem dus ook niet zie). Rij veel en helaas ook vaak te hard. Daardoor rij ik redelijk bewust op camera's. Moet het afkloppen maar ben gezien het aantal km's (40K zakelijk, 15-20K prive) tot nu toe redelijk met rust gelaten door Koos.

En inderdaad, de flitslocaties waar je hierboven de foto's plaatst zou ik ook niet zien. Maar jij ook niet en wie belt ze dan door naar Noordzee FM...

Gezien die enorme reclamestorm voor de Quintezz op dit moment zeg ik maar: goede wijn behoeft geen krans...

Maar koop hem gerust en laat eens weten wat je ervaringen zijn. Ik heb niet zo heel veel vertrouwen in de Nederlandse samenleving dat ik voor 400 euro een apparaatje ga kopen dat voor zijn succes en functie 100% afhankelijk is van mijn medeweggebruikers... :?

Voor dat geld koop je een TTG, heb je én een goed navigatiesysteem én je kan daar gratis de vaste flitsers op laden. Moet je alleen nog opletten op de mobiele jongens... :lol:

21 jun 2005 6:26
Profiel
Bericht 
Als Noordzee verstandig is, dan gaan ze mensen betalen om die mobiele flitsers door te geven. Als je - los van de gewone meldingen die je van je luisteraars krijgt - per provincie 10-20 mensen hebt die veel op de weg zijn en die er oog voor hebben (lees: bv. mensen van flitsservice.nl ofzo), en je betaalt ze een (klein) bedrag per maand of per aangegeven flitser (+ telefoonkosten), dan kun je een redelijk dekkend systeem opzetten.

21 jun 2005 9:31
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
horn schreef:
En inderdaad, de flitslocaties waar je hierboven de foto's plaatst zou ik ook niet zien. Maar jij ook niet en wie belt ze dan door naar Noordzee FM...

Inderdaad :!:
Het gaat er dus om bij welke gradatie van schijnveiligheid je jezelf het prettigste voelt en/of wat je daarvoor over hebt. ;)

MS964 schreef:
Kijk, de vaste flitspalen geloof ik wel, en met mij wel iedereen hier. Waar het om gaat zijn de mobiele controles.

Niet mee eens.
Voor uitsluitend de vaste locaties zou ik geen extra apparaat kopen, maar de functionaliteit op o.a. de TTGO is toch erg handig. Weet jij alle locaties uit je hoofd :?: Nee :?: :arrow: Dan is het toch wel handig om er op te worden geattendeerd ..... zeker in het donker :!: :wink:

21 jun 2005 11:54
Profiel
Bericht 
Als het licht is: weinig tot geen meerwaarde voor mij.

Als het donker is, zie ik 'm ook wel.

Afbeelding

:wink: (met dank aan molen934)

21 jun 2005 12:06
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
MS964 schreef:
Als het donker is, zie ik 'm ook wel. Afbeelding

Als dat jouw uitgangspunt is, waar maak je je dan überhaupt druk over :?: :roll: :wink:

21 jun 2005 20:59
Profiel
PorscheForum Rakker
PF #87
Heesch
Bericht 
horn schreef:
Zelf ooit Noordzee FM gebeld als je een flitser tegenkwam?
Nee, maar wel een paar keer een sms naar flitsservice.nl en bij thuiskomst meteen gekeken of mijn melding erbij stond. Maar steeds was een ander me al voor (te zien aan meldtijd).

horn schreef:
Hoe denk je dan dat die reportages op flitsservice.nl terecht komen? Nadat ze gemeld zijn gaat er een teamlid of zo op af om de reportage te maken.

horn schreef:
Ik heb niet zo heel veel vertrouwen in de Nederlandse samenleving dat ik voor 400 euro een apparaatje ga kopen
Op http://www.bestekeus.nl/shop/product_in ... s_id/13574 staat hij voor 251 Euro ipv de door jou genoemde 400 Euro.

Samengevat:
- ALTIJD zelf de ogen open blijven houden (ook via de achteruitkijkspiegel)
- IK overweeg aanschaf van de Quintez maar zie oa op tegen de draden-ellende in mijn (nog) originele Porsche en verder wacht ik nog even of de prijzen nog verder zakken
- IEDER zijn eigen meug
- :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

22 jun 2005 23:14
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Roel 964 C2 schreef:
Samengevat:
1 ALTIJD zelf de ogen open blijven houden (ook via de achteruitkijkspiegel)
2 IK overweeg aanschaf van de Quintez maar zie oa op tegen de draden-ellende in mijn (nog) originele Porsche en verder wacht ik nog even of de prijzen nog verder zakken
3 IEDER zijn eigen meug
4 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ad 1. Deels eens, maar achteruitkijken in het leven brengt je niks... zeker niet als je dan ziet dat je geflitst wordt... :wink:

ad 2. Tomtom Go geen dradenellende - was een van de grote voordelen. Prijzen zullen over een maand of 6 wel weer zakken. Nu niet ivm reclamecampagne.
Overigens begrijp ik wel dat een TTG met vaste flitspunten iets anders is dan je Quintezz.

ad 3. Bijval

ad 4. :cheesy: :cheesy: :cheesy:

Wij zijn het grotendeels eens :wink:

23 jun 2005 5:57
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
Roel 964 C2 schreef:
IK overweeg aanschaf van de Quintez maar zie oa op tegen de draden-ellende in mijn (nog) originele Porsche .....

:roll: ..... De enige draden zijn die tussen de unit en de GPS antenne en stroomvoorziening via aansteker volgens mij :!:

23 jun 2005 10:02
Profiel
PorscheForum Rakker
PF #87
Heesch
Bericht 
Op http://www.geenboetesmeer.nl staat de Telegraaf van 10 juni geciteerd:

Twee antennes
Natuurlijk hebben we de verklikker gedurende enige tijd op het dashboard bevestigd om de werking uit te proberen. Het schermpje ziet er goed uit en kan door middel van een plakstrip eenvoudig worden gemonteerd. Jammer is alleen dat er twee antennes (één voor TMC-ontvangst en de ander voor de satellieten) achter de voorruit geplaatst moeten worden. Tussen display en antennes zit een kabeltje dat niet altijd uit het zicht kan worden gelegd. Verder loopt er ook nog een voedingskabel van het scherm naar de aansteker. Al met al behoorlijk wat draden.

23 jun 2005 15:22
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
Nog altijd slechts enkele draden die de originaliteit van de Porsche niet definitief aan (hoeven te )tasten. ;)

25 jun 2005 23:11
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende