Re: 986 (Boxster) contactslot/alarm probleem
Zelf verdenk ik 2 dingen.
Ten eerste de accu. Wanneer deze (bijna) is overleden, kun je nog genoeg spanning/stroom hebben voor sommige elektrische zaken, maar niet om de auto te starten.
Wat ik nog eerder verdenk, is het elektronische gedeelte van het contactslot. Dit is een bekend 986/996 probleem. Het elektronische gedeelte zorgt o.a. dat het alarm niet meer werkt, wanneer de auto op contact gezet is en bijv. dat de koplampen juist wel weer werken als het contact is ingeschakeld. Dat je de typerende 'klik' bij einde contact niet meer hoort, is een kenmerk dat het plastic van het contactslot is versleten/afgebroken. Mocht het probleem toch ergens anders door worden veroorzaakt, dan zit ook het contactslot eraan te komen. Maar goed, ik denk dat het gerelateerd is aan elkaar.
Zelf heb ik ook het contactslot vervangen, had echter niet deze klachten, maar heb mij er toen wel in verdiept. Bestel het wel via internet of via de Audi-dealer, om dit bij de Porsche dealer te laten vervangen, wordt een dure grap. Lees ook even dit
topic. Daar staan ook de onderdeelnummers.