Auteur |
Bericht |
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Nieuwe BPM regels 2013
Ik heb begrepen dat de BPM regels miv 1 jan 2013 gaan wijzigen, alleen nog maar BPM betalen over de CO2 uitstoot. Dat moet betekenen dat we geen BPM meer gaan betalen over accessoires. Elke uitvoering gaat dezelfde BPM betalen. Dit moet voor Porsches veel gaan schelen.....of begrijp ik nu iets niet.
|
16 dec 2012 11:29 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: Nieuwe BPM regels 2013
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
16 dec 2012 11:35 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: Nieuwe BPM regels 2013
Die link had ik ook al gevonden. Dan kan je dus concluderen dat op alle accessoires geen BPM meer zit en dus goedkoper moeten worden. Waarom zegt mijn gevoel nu wat anders......
|
16 dec 2012 11:44 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Nieuwe BPM regels 2013
Is het niet zoals het spreekwoord klinkt, of je nu door de kat of de hond wordt gebeten
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
16 dec 2012 12:14 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: Nieuwe BPM regels 2013
Linksom of rechtsom, wagens blijven een melkkoe.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
16 dec 2012 12:15 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: Nieuwe BPM regels 2013
Ik kan het ook niet anders lezen. tabel met grenswaarden en tabel met tarieven per CO2 gram. hele (catalogus)waarde van de auto komt niet meer terug. Kan die 11,1% echter niet zo snel plaatsen, volgens mij heb ik voor mijn auto veel meer betaald, maar is mogelijk op basis van oudere tarieven.
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
16 dec 2012 12:18 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: Nieuwe BPM regels 2013
Die 11% is maar een deel van de bpm, de rest was in 2012 al co2 afhankelijk. In 2013 wordt het dus volledig co2 afhankelijk.
|
16 dec 2012 12:35 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Nieuwe BPM regels 2013
... dus LPG inbouwen voor de RDW keuring - en er daarna weer uit rukken
|
16 dec 2012 13:18 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Nieuwe BPM regels 2013
Gewoon op iedere auto een paar electromotoren toevoegen en een accu, zodat je kortstondig puur op electriciteit kan rijden...
|
16 dec 2012 14:15 |
|
|
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
|
Re: Nieuwe BPM regels 2013
Hoe je het wendt of keert, regels veranderen in dit land alleen maar als het meer op gaat leveren (voor de schatkist) Dus als "veel schelen", meer betalen is begrijpt je het goed
|
16 dec 2012 14:25 |
|
|
The Wolffman
eigenaar Hanzetechniekharlingen
|
Re: Nieuwe BPM regels 2013
hallo ik wil mn 997 volgend jaar op kenteken zetten of doe ik er goed aan om het dit jaar nogte doen
_________________________________________ het hebben van de zaak is ????
|
16 dec 2012 14:39 |
|
|
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
|
Re: Nieuwe BPM regels 2013
Als richtlijn voor berekening BPM 2012 kan je deze link gebruiken voor berekening BPM 2013 deze link
|
16 dec 2012 14:54 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Nieuwe BPM regels 2013
Als het alleen over de CO2 waarde geheven gaat worden, dan ben je, denk ik, slecht uit met oudere porsches.
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
16 dec 2012 15:01 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Nieuwe BPM regels 2013
Nee, want je mag de regeling gebruiken uit het jaar van eerste toelating icm afschrijvingstabel, dan wel tegenbewijsregeling.
|
16 dec 2012 16:34 |
|
|
Evert Jan v H
ex 964 C2.
|
Re: Nieuwe BPM regels 2013
scheelt volgens allemaal maar mij weinig ...
_________________________________________ Soms komen dromen uit. Moet je er wel wat voor doen.
|
16 dec 2012 16:56 |
|
|
DOC
3.2 > 3.6 > 3.8 > 2.5Noord-Brabant
|
Re: Nieuwe BPM regels 2013
Zeker als PON tegelijk de eigen winstmarge verhoogt...
_________________________________________ Don't let the good times pass you by
|
17 dec 2012 8:27 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Nieuwe BPM regels 2013
Heb ik ook al van BMW begrepen. De consumentenprijs blijft gelijk. Dus BPM korting gaat direct als extra winst naar de handel. Mooie milieu maatregel
|
17 dec 2012 16:53 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Nieuwe BPM regels 2013
Volgens mij betekent dat dan wel dat er meer onderhandelen mogelijk is bij aanschaf, dus uiteindelijk kan je als koper dan alsnog beter af zijn.
|
18 dec 2012 4:29 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: Nieuwe BPM regels 2013
Volgens mij ontstaat nu de volgende situatie: Boxster in Duitsland vanaf 48291 (19% BTW) Boxster in NL vanaf 64434 (21% BTW) Hier zit 16143 tussen. De BPM voor een Boxster in 2013 (192 gram co2) is 13321 euro. tel darabij op dat de accessoires in DL 13% goedkoper zijn dan in NL dan kan dat zomaar 4-5 K gaan schelen.
|
18 dec 2012 9:53 |
|
|
MY00
Cayman S
|
Re: Nieuwe BPM regels 2013
Ik weet niet zeker of alle winst naar de importeurs gaat. De auto's waren in Nederland samen met Denemarken de goedkoopste van Europa (bruto dan). Als de importeurs meer gaan verdienen gaan de fabrikanten ongetwijfeld aan hun een hogere prijs berekenen.
We zullen zien wat de prijzen gaan doen en hopelijk worden auto's uit duitsland importeren goedkoper dan bij via de importeur. Indien dit zo is moet ik even gaan kijken of ik geen andere baan ga zoeken/creëren.
_________________________________________ Mvg,
René
|
18 dec 2012 20:00 |
|
|
Porcay
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)Gem. Overbetuwe
|
Re: Nieuwe BPM regels 2013
Ik kom op een heel ander rekensommetje voor een nieuw model (vanaf maart 2013) Cayman S met PDK (188 gr. Co2): Importeren uit Duitsland €64118 + (188 * 148) = €91942 Nederland €84600 Alles inclusief BTW Volgens mij maak je een rekenfoutje met de BPM. Moet zijn: €28416 (192*148) althans volgens mij.
_________________________________________ TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!
|
19 dec 2012 17:25 |
|
|
Carrera80
Carrera 3.2 uit 84
|
Re: Nieuwe BPM regels 2013
Volgens mij is dit een draadje voor de fiscalist. Kom er maar in fiscalist...
|
20 dec 2012 15:58 |
|
|
Frits77
986 S040
|
Re: Nieuwe BPM regels 2013
Wat betekenen de regels voor invoer van tweedehands auto's? Ik heb net een Belgie een dd BMW 320d gekocht (2003). Voor zover ik kan nagaan maakt het niet uit of ik dat nog in 2012 of in 2013 doe.
|
29 dec 2012 11:50 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Nieuwe BPM regels 2013
In ieder geval niets ten nadele. Je mag kiezen welk regime je wil gebruiken. Nieuw, of regelgeving ten tijde van eerste toelating.
|
29 dec 2012 15:13 |
|
|
Frits77
986 S040
|
Re: Nieuwe BPM regels 2013
OK, volgens bpmcalculator op autoweek maakt het een paar tientjes uit of ik 31-12 of 03-01 invoer. Is dit de manier om het de aangifte te doen of zijn er andere opties? http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... inghouders
|
29 dec 2012 20:48 |
|
|