Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 mei 2025 1:46

Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
verzekering - artikel 275 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht verzekering - artikel 275
Eerder geschreven op prikpagina:

En ja daar gaan we weer - verzekeringen:

Artikel 273:Bij totaalverlies van het voertuig,geschiedt betaling op basis van "dagwaarde".Op basis van die leuke lijstjes dus...
Artikel 274:Bij totaalverlies van het voertuig,geschiedt betaling op basis van taxatierapport minus een redelijke afschrijving.Wat onder redelijk verstaan wordt,blijft "natte vingerwerk".
Artikel 275:Bij totaalverlies van het voertuig,geschiedt betaling op basis van het bedrag vernoemd in het taxatierapport.

Heb ik onlangs mijn verzekering voor mijn 993 overgezet van CB naar turien & Co vanwege het feit dat T&C wel verzekeren op basis van taxatiewaarde. P laten taxeren, rapport netjes opgestuurd, krijg ik de polis thuis staat er doodleuk in dat

"het verzekerde bedrag is gebaseerd op het door de verzekerde overlegde taxatierapport. Dit bedrag is niet bepalend voor de waarde van het motorrijtuig bij schade. De waarde wordt vastgesteld conform de regeling in de polisvoorwaarden met als maximum het in de polis genoemde bedrag"

Lees ik de polis voorwaarden dan staat er :

- vaste afschrijving 10% per jaar of als dit lager is dan de dagwaarde dan geldt de dagwaarde.

maw ik ben weer overgeleverd aan de interpretatie van een of andere door een verzekeringsmaatschappij gesponsorde expert, want die batalen zijn boterham.

VRAAG:

wie van jullie heeft deze clausule 275 duidelijk in zijn polis en meent dat ie is verzekerd voor de taxatiewaarde. Welke maatschappij en indien mogelijk gescanned copietje van de voorwaarden.

Ellenlange discussie gehad met de tussen persoon die met dit beloofde, maar eind van het verhaal was dat zij zich ten alle tijde hard zouden maken voor de taxatiewaarde - ja ja

27 maart 2004 9:02
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht Re: verzekering - artikel 275
Marcel schreef:
VRAAG:

wie van jullie heeft deze clausule 275 duidelijk in zijn polis en meent dat ie is verzekerd voor de taxatiewaarde. Welke maatschappij en indien mogelijk gescanned copietje van de voorwaarden.

Noordstad Assurantiën in Den Helder ......... kwam er alleen wel achter dat er zomaar een groot verschil in premie kan zitten per verzekerde ...

ergo; ik betaal ongeveer € 850 voor een taxatie waarde van € 26.000 - dit is 75% NC. hoor ik van de week dat een ander "slachtoffer"bijna € 1000 per jaar meer zou betalen als hij z'n P (met soortgelijke tax. waarde) onderbrengt bij deze maatschappij tegen dezelfde voorwaarden en NC ... :flush:

Nu wilde ik m'n P opnieuw laten taxeren (na revisie) en deze dan aan de verz. mij doorgeven ... ik heb zomaar het idee dat ik dat beter niet kan doen ... 8)

Denk stiekem dat de leeftijd van de P er ook mee te maken heeft ... de zogeheten "jat-gevoeligheid-index" . :(

Het schijnt de laatste tijd aardig te rommelen binnen de verzekeringen, met name wat Porsche's betreft ... :roll:

IIG succes & hou ons op de hoogte van de ontwikkelingen :wink:

27 maart 2004 13:53
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Polisblad
- Clausulenummer(s): Waardevaststelling (012001)

Clausuleblad Waardevaststeliing (012001)
Waardevaststelling
Bij cascoschade zal als waarde van het verzekerde object onmiddelijk voor het ontstaan van de schade gelden de getaxeerde waarde overeenkomstig het artikel 275 Wetboek van Koophandel. Met deze waarde wordt ook rekening gehouden bij het bepalen van de eventuele restwaarde.

Getaxeerde waarde
De getaxeerde waarde heeft een geldigheidsduur van 36 maanden te rekenen vanaf de laatste taxatiedatum.

Opmerking: op mijn 964 zijn gezien het type auto en de leeftijd oldtimer/klassieker voorwaarden van toepassing :lol: .

20 apr 2004 10:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Kennen jullie onderstaand bedrijf? Kwam het bij toeval tegen...

Ze bieden bij Porsches van 7-14 jaar oud een casco verzekering aan tegen 2,25% van de taxatiewaarde. Max km. is 7.500 per jaar met een verhoging tot 10.000 per jaar voor 50,00 premie meer...

http://www.multisafe.nl/

20 apr 2004 11:32
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
zelfde als Marcel.
Multisafe( nr:1191) is gewoon agentuur van Turien&Co.

20 apr 2004 12:25
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
Mr. Book schreef:

Ze bieden bij Porsches van 7-14 jaar oud een casco verzekering aan tegen 2,25% van de taxatiewaarde. Max km. is 7.500 per jaar met een verhoging tot 10.000 per jaar voor 50,00 premie meer...

Heb mijn 964 in dekking via multisafe, tot dusver erg correcte afwikkeling!

20 apr 2004 15:10
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
HenkC2C schreef:
Mr. Book schreef:

Heb mijn 964 in dekking via multisafe, tot dusver erg correcte afwikkeling!

Heb je ze ook al nodig gehad bij schade :?: :wink:
Overigens waren ervaringen met correcte, "snelle" afhandeling door Multisafe mij niet bekend ..... andere wel.

:idea: Let inderdaad goed op de "vertaling" van verzekering conform art. 275.

20 apr 2004 15:37
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Mr. Book schreef:

Weet niet hoe oud je bent, maar je moet OF 30 jaar zijn, OF 8 jaar schadevrij gereden hebben (uit mijn hoofd, of was het nu 9)... In mijn geval kon geen van beide... Ik had mijn rijbewijs pas 8 jaar (en niet direct eigen auto, dus niet aantoonbaar 8 jaar schadevrij), al 5 jaar leaseauto's...
En ik ben niet ouder dan 30... Daar ga je dan met je goede bedoelingen :(

Ik zit bij van Luin, die mij bij Avero Achmea hebben ondergebracht, wel redelijk hoge premie, maar wel artikel 275...

(owhja, prettige bijkomstigheid: geen alarmeisen en geen nachtclausule!)
(ik heb een klasse-2 alarm, 99% van de verzekeraars wil een klasse-3!)

21 apr 2004 7:53
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Huis ter Heide
Bericht 
Ik kan melden dat MultiSafe haar polis aanbiedt gebaseerd op de getaxeerde waarde, uiteraard wel na overleg van een degelijke en recente taxatie, en voor de modellen van 7 jaar en ouder. Waar vroeger de taxatie slechts een leidraad was, geldt de taxatie sinds februari 2005 als in art. 275 WvK.

22 jun 2005 8:52
Profiel WWW
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Ik heb mijn klassieker ook via Multisafe (Turien en Co) en daar staat (als ik me goed herinner, maar zal vanavond toch maar even checken) dat getaxeerde waarde altijd wordt aangehouden, mits je dat taxatierapport via een officeel beedigde taxateur hebt laten uitvoeren en de taxatie recenter is dan 3 jaar.
Dat beedigde (Art 275) was vlgns mij speciaal om geen discussie omtrent taxatiewaarde meer te hebben igv schade.

22 jun 2005 9:13
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
Roy van den Anker schreef:
Ik kan melden dat MultiSafe haar polis aanbiedt gebaseerd op de getaxeerde waarde, uiteraard wel na overleg van een degelijke en recente taxatie, en voor de modellen van 7 jaar en ouder. Waar vroeger de taxatie slechts een leidraad was, geldt de taxatie sinds februari 2005 als in art. 275 WvK.

Dit antwoord is van Multisafe zelf om alle onduidelijkheid over hun toepassing van artikel 275 weg te nemen!!!

22 jun 2005 9:47
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 '91
Bericht Re: verzekering - artikel 275
Olaf schreef:
Noordstad Assurantiën in Den Helder ......... kwam er alleen wel achter dat er zomaar een groot verschil in premie kan zitten per verzekerde ...

Is ook logisch, want hogere schadebedragen geeft hogere kosten en vereist dus hogere premies ...

En betreft onderscheid. Tja, vind ik heel terrecht. Zelf kon ik ook geen oldtimer-verzekering afsluiten bij diverse verzekeringen. Ik ben namelijk geen 30 en de auto heeft meer dan 300 pk en dat was voor veel maatschappijen een reden om mij niet toe te laten of heel hoge premies te rekenen.

Ik heb hem nu als 2e auto bij mijn normale verzekering gezet. dan kreeg ik korting en samen met de lage km-rage en mijn hoge no-claim was het toch nog te doen (all risk).

22 jun 2005 11:38
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
Marcos schreef:

Dit antwoord is van Multisafe zelf .....

Van of zelfs gepost door (een medewerker van) :?: ..... want in dat geval is het wel zo netjes om dat openlijk te doen. :wink:

22 jun 2005 11:40
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
kreeg deze week de polis van diks; taxatierapport alleen eerste jaar bindend, daarna 2 jaar leidraad. heb de volledige polisvoorwaarden maar eens opgevraagd. :roll: want die kreeg ik er niet bij...

22 jun 2005 14:22
Profiel
PorscheForum Rakker
PF #87
Heesch
Bericht 
De Jong in Schagen (0224-298441). Geen bonus/malus regeling maar toch een scherpe premie (936 euro/jaar incl poliskosten etc voor een 964 van 1993 met een taxatie-waarde van 30.000 op basis van 12.000 km/jaar, wat voor mij essentieel was omdat anderen tot 7.500-10.000 km/jaar gaan). Taxatie door CED Bergweg of Augustijn vereist.

Citaat uit polis:
In geval van cascoschade zal als waarde van het verzekerde object onmiddellijk voor het ontstaan van de schade gelden de getaxeerde waarde overeenkomstig artikel 275 Wetboek van Koophandel. Met deze waarde zal ook rekening worden gehouden bij het bepalen van de eventuele restantwaarde. De getaxeerde waarde heeft een geldigheidsduur van 36 maanden etc etc

Heb je nog behoefte aan een gescand document?

Laatst bijgewerkt door Roel 964 C2 op 23 jun 2005 9:22, in totaal 1 keer bewerkt.

22 jun 2005 23:32
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
EriC4C schreef:
Marcos schreef:

Dit antwoord is van Multisafe zelf .....

Van of zelfs gepost door (een medewerker van) :?: ..... want in dat geval is het wel zo netjes om dat openlijk te doen. :wink:

Mijn vriend Google vond deze site, waar men schreef:
Voor informatie over de polisvoorwaarden van de reis- ongevallen verzekering of het indienen en afhandelen van claims kan de opdrachtgever zich direct wenden tot Multisafe (www.multisafe.nl): telefoon 030 - 2212777. De contactpersoon is Roy van den Anker.

Dus inderdaad medewerker van... Dank voor de toelichting, Roy. :wink:

23 jun 2005 5:45
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Roel 964 C2 schreef:
De Jong in Schagen (0224-298441). Geen bonus/malus regeling maar toch een scherpe premie (936 euro/jaar incl poliskosten etc voor een 964 van 1993 met een taxatie-waarde van 30.000 op basis van 12.000 km/jaar). Taxatie door CED Bergweg of Augustijn vereist.

90er 964 coupe (tax waarde 25000) geen bonus malus, max 10K km, allrisk, art 275 - 688 euro jaarbasis (Diks). Geen nachtclausule. Taxatie geen verplichte taxateurs, ook 3 jaar geldig.

23 jun 2005 5:50
Profiel
PorscheForum Rakker
PF #87
Heesch
Bericht 
horn schreef:
90er 964 coupe (tax waarde 25000) geen bonus malus, max 10K km, allrisk, art 275 - 688 euro jaarbasis (Diks)

Toen ik in maart 2004 Diks belde zei Mevrouw Peters: "art. 274; taxatie als leidraad". En om meer dan 10.000 km/jr te verzekeren kon men alleen 20.000 km/jaar bieden tegen 1.268 Euro..........

23 jun 2005 9:29
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
horn schreef:
EriC4C schreef:

Mijn vriend Google vond deze site, waar men schreef:
Voor informatie over de polisvoorwaarden van de reis- ongevallen verzekering of het indienen en afhandelen van claims kan de opdrachtgever zich direct wenden tot Multisafe (www.multisafe.nl): telefoon 030 - 2212777. De contactpersoon is Roy van den Anker.

Dus inderdaad medewerker van... Dank voor de toelichting, Roy. :wink:

Wilde de kans geven om zelf te reageren, maar :thumright:

23 jun 2005 10:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Gezinscontainer: 10 pits e61 Van A naar B via C en D: '87er 911 3,2 + '89er 964 C2
Rozzydale
Bericht 
Een vraag van een nieuwkomer:

Sinds enige tijd ben ik mij aan het oriënteren op de 911 markt. Ik rijd relatief weinig (12,5k per jaar), heb de mogelijkheid om bewaakt overdekt te parkeren en heb een grote voorliefde voor degelijke Duitse sportiviteit (naast een voorkeur voor Porsches heb ik ook absoluut iets met BMW, vandaar mijn nick).
Ik houd meer van "mooi" autorijden dan van hard rijden en houd dus van een uitdaging achter het stuur. Autorijden mag werk betekenen, als de beloningen (= kicks) er dan ook maar zijn. Communicatieve besturing, met tussen gas terug schakelen, een goede sound, dat is voor mij belangrijk. Minder dan 6 pitten is te weinig (al lokt een 944 ook), jaren '80 design is helemaal top... Dus een 911 3,2 zou mij prima passen.

Echter... Waar kan ik hem betaalbaar casco verzekeren met een 275 KvK polis? Ik heb deze site al helemaal op de kop gezet maar nog geen antwoord kunnen vinden.

De schoen wringt hier. Met mijn 26 jaar ben ik behoorlijk aan de jonge kant. Ik heb nu 5 jaar een auto en dus 5 schadevrije jaren, maar dat is bijvoorbeeld voor Multisafe niet genoeg. Het risico (274 KvK ipv 275 KvK) bij Diks zie ik niet zitten (15 tot 20 mille is in mijn optiek véél geld); Gio verzekert alleen 275 KvK bij klassiekers...

Suggesties & tips van harte welkom, want als ik hem niet betaalbaar kan verzekeren.... Gaat 't feest niet door, ben ik bang...!

26 sep 2005 18:56
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
FreudeamFahren schreef:
want als ik hem niet betaalbaar kan verzekeren.... Gaat 't feest niet door, ben ik bang...!

als het daar mee valt of staat dan zou ik er helemaal niet aan beginnen

26 sep 2005 19:12
Profiel WWW Facebook 
981 Boxster GTS
Bericht 
In mijn polis van Turien & Co, afgesloten via de bemiddeling van Henk Hertog staat opgenomen bij aanvullende bepalingen:

T.a.v. de motorrijtuigverzekering zijn tevens de volgende bepalingen van toepassing.
Hert verzekerde bedrag is gebaseerd op het door verzekerde overlegde taxatierapport. Gedurende 36 maanden na opmaak van dit rapport zal de daarin genoemde waarde gelden als de werkelijke waarde (vaste taxatie).

Vervolgens wordt melding gemaakt dat dit wederom verlengt kan woprden na overlegging van een nieuw taxatierapport.

Neem anders even contact op met Henk Hertog.

26 sep 2005 19:15
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Gebruik even de zoekfunctie, zoekende verzekerden!

Kijk bijvoorbeeld even hier: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=5864&highlight=multisafe

Destijds (juli 2002) is met Multisafe een taxatie afgesproken om :

- het verzekerde taxatiebedrag te weten

- de hoogte van de premie te bepalen

resultaat:964 uit 1992, max 10.000 km, voll.casco, taxatiewaarde
€ 37.210: resulterend in een jaarpremie van € 1052,-
(€ 450,- eigen risico).

Dit blijkt dus achteraf uitsluitend te zijn uitgevoerd om de premie te bepalen. Een relatief hogere premie dus met NIET een verzekering op basis van taxatiewaarde maar reguliere dagwaarde!!!!
Eigen stomme schuld dat ik dit destijds niet uit de voorwaarden heb gedestilleerd, maar toch.

In geval van verzekeren NIET op basis van taxatiewaarde, GEEN taxatierapport overleggen zou ik zeggen. Dit drijft alleen de premie maar omhoog.

Detail als toevoeging: de taxatie bleek achteraf NIET te voldoen. Deze was van 18 maanden daarvoor en voldeed niet. Advies: voor een dergelijke verzekering dient u een nieuwe taxatie te laten uitvoeren.

Gevolg: nieuwe taxatie, ditkeer zelf via CED Bergweg. Nieuwe taxatiewaarde bedroeg € 34.500. Gevolg: de nieuwe premie werd € 1101,- (????). Taxatiewaarde láger, maar de premie hóger!!! :?: :twisted: Daarnaast zat ik natuurlijk weer met een rekening van een taxateur: € 147,-

Kortom: premie verhoogd, kosten voor nieuwe taxatie en verzekerd op basis van dagwaarde........
daar zakt mijn broek van af.

Enfin, vanaf februari 2005 is dus verzekering op basis van taxatiewaarde via Turien wél mogelijk zoals de heer van den Anker meldt. Wellicht wel zo netjes Roy om de mensen met een reeds bestaande polis van die mogelijkheid op de hoogte te brengen! Voor ondergetekende is dit te laat maar wellicht dat anderen hiermee geholpen zijn, en niet gaan verkassen om die reden.

26 sep 2005 19:43
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Neem even contact op met van Luin of met Asforo. Ik had destijds hetzelfde probleem (was 27), jong, niet genoeg schadevrije jaren (lees: niet lang genoeg een eigen auto ;) ), en toch een Porsche willen verzekeren!

Succes, en zorg dat je genoeg reserve hebt, kopen is 1, rijden is 2.... :cheesy:

26 sep 2005 19:52
Profiel Facebook 
Moderator
PF #18
Bericht 
FreudeamFahren schreef:
Echter... Waar kan ik hem betaalbaar casco verzekeren met een 275 KvK polis? Ik heb deze site al helemaal op de kop gezet maar nog geen antwoord kunnen vinden.

De schoen wringt hier. Met mijn 26 jaar ben ik behoorlijk aan de jonge kant.

Met die laatste toevoeging zou het antwoord volgens mij inderdaad wel eens niet op deze site te vinden zijn. :( ;)

26 sep 2005 19:55
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende