Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 18:37

Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
even voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht even voorstellen
Beste forumleden,
Mijn naam is Rick, woonachtig in Zeeland en een ouderwetse levensgenieter.
De reden dat ik mij heb aangemeld voor het Porscheforum is omdat ik het forum al enige maanden gebruik in mijn zoektocht naar een Porsche.
Mijn werkgever is momenteel zo vriendelijk om mij een riante kilometervergoeding te betalen (€ 0,59 per KM) maar begint daar langzaam maar zeker een beetje droevig van te worden.
De huidige kilometervergoeding is momenteel niet een al te grote kostenpost voor hem, daar ik ongeveer 300 a 400 zakelijke kilometers per maand maak.
Vanaf maart/april 2013 gaat dit echter veranderen en zal ik ongeveer 15.000 a 20.000 zakelijke kilometers gaan maken.
Zijn idee om mij een bedrijfsauto ter beschikking te stellen werd door mij wat minder enthousiast ontvangen ;-). 25% bijtelling over cataloguswaarden, mueslikoffers of andere voertuigen met stekkers werden door mij dan ook resoluut afgewezen. Uiteraard zijn er bijzonder fijne en mooie hybride voertuigen te koop, maar die investering wordt door de werkgever terecht als te hoog gezien.
Het alternatief is een auto van 15 jaar of ouder. Lage investering, hogere onderhoudskosten (dat dan weer wel) en de fijne fiscale regeling van 35% over de dagwaarde. Hij blij, ik blij.....
Mijn voorwaarden waaraan een auto moet voldoen is simpel: >4 cylinders, 0-100 <10 sec, top >200 (jaja, hier heb ik niets aan maar wil ik toch....), cabrio, automaat, lederen bekleding, climate control en cruise control.
Het vorige speeltje, wat ik had, was een Daimler Double Six. voldeed aan (bijna) alle eisen en was dus geen optie... Cabrio is een must.
Vanaf maart 2013 ga ik dus zoeken naar een Porsche Boxster of 996. Een auto welke ik zomer en winter ga gebruiken en welke aan bovenstaande eisen (meeste standaard :-)) moet voldoen.
Ik hoop nog een heleboel van jullie ervaringen te leren en ga jullie zeker nog eens om advies vragen.
Mijn afwegingen voor een modelkeuze zijn simpel: Boxster; goedkoop, bagageruimte beschikbaar, leuk om mee te beginnen. 996; ruimte om de hond mee te nemen (mag gewoon op de achterbank).
Tot later, Rick

21 dec 2012 11:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: even voorstellen
Welkom hier Rick :salut: ... lees je lekker in hier, genoeg te leren en te overwegen om uiteindelijk een goede keuze te kunnen maken.. wat is je budget?

21 dec 2012 12:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
weet niet of er al boxsters zijn van 15 jaar oud :?:

21 dec 2012 13:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Welkom Rick.
Mooi polderoverleg :mrgreen:
Boxsters zijn er vanaf 1996.

21 dec 2012 14:01
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ]