Re: semi slicks verboden?
Heb Toyo's onder de Donk en het enige nadeel is staand water. Verder zowel op koud als warm veel meer grip. Zou wel benieuwd zijn hoe ze het houden na een beetje sturen op de P. , mijn conti's hebben het al zwaar te verduren laat staan als je met de zachtere Toyo gaat gummen.
Ben overigens wel benieuwd naar de toelatingseisen. De site van prins techniek (1 van de distributeurs) geeft het volgende:
Office:
Pijlspitskreek 24
2241MT Wassenaar
Phone: +31-70-5145145
Fax: +31-70-5145146
Warehouse:
Keyserswey 14-16
2201CX Noordwijk
(Ind. ‘s Gravendijck N206)
Phone: +31-71-3623098
info@prins-techniek.nlinfo@racebanden.nlWaarschuwingen voor het gebruik van Racebanden & Semi racings
Straat legale Semi racebanden zijn ontwikkeld voor competitie doeleinden, voor
die gebruikers die hun (race)auto van en naar het circuit rijden.
Vanwege de constructie van de band kleven er een aantal nadelen aan, die bij
het gebruik op de openbare weg gevaar op kunnen leveren.
Vergeleken met Ultra High Performance banden hebben Semi racebanden voor straatgebruik diverse nadelen :
1- Een matig rijcomfort. De stijve zijwand constructie die zorgdraagt voor een optimale grip in de bochten.
2- Een uitermate gevoelig weggedrag bij “spoorvorming”. De stijve zijwandconstructie
in combinatie met de extra brede gordel constructie maakt dat het voertuig
onrustig reageert.
3- De band is slipgevoelig als de temperatuur te laag is. Een band met een temperatuur beneden 60 graden Celcius dient uiterst zorgvuldig bereden te worden.
4- Alle voorzichtigheid is geboden bij gebruik op de natte weg (zeker in combinatie met een te lage band temperatuur). Bovendien is er een gevaar voor aquaplaning gezien de beperkte profieldiepte.
5- Gezien het speciale compound slijten Semi racebanden veel sneller dan normale
straatbanden.