Na een aantal maanden ingelezen te hebben, gaat het nu dan toch eindelijk gebeuren... er komt een 911!
Lang getwijfeld tussen een 996 4s of toch een 997. De keus is nu definitief op een 997 (s) gevallen. Waarschijnlijk geen 997 4s omdat het budget dat niet toelaat (los van het feit dat de meeste forummers hier een 4-wiel aangedreven P. geen echt P. vinden ). Afgelopen week ben ik bij Witmer&Odijk langs geweest en met name het verschil in interieur tussen de 996 en 997 heeft mij overtuigd dat de 997 voor de komende jaren de beste keus is.
Ik heb momenteel interesse in een geimporteerd exemplaar uit USA. Rijdt ongeveer 2 jaar rond in NL. Aankomende week ga ik er kijken en rijden en mocht het prijstechnisch interessant zijn dan doe ik uiteraard eerst een akk voordat ik de knoop doorhak. Zijn er nog zaken waar ik specifiek op moet letten bij een US auto? Ik las dat de Xenon lampen het keurmerk kunnen missen wat waarschijnlijk een APK puntje is. En de tellers zijn natuurlijk miles maar volgens de verkoper is de P. verder 100% identiek aan Europese modellen.
Daarnaast zit er uiteraard wel een PCM in maar zonder navigatie module. Is deze makkelijk in te bouwen in het origineel?
Ik hou jullie op de hoogte van de voortgang en alvast bedankt voor de vele reacties!
26 dec 2012 10:15
Boxster S 550 Spyder
Boxster S 550 Spyder
Schagen
Re: Het veldwerk gaat beginnen!
Succes met de 997! Maar als die 997 al 2 jaar in Nederland is, dan kan Xenon toch nooit een issue zijn voor de APK? Of heeft dat geen betrekking op de auto die je gaat bekijken?
_________________________________________ Boxster S 550 Spyder Limited Edition Nr. 1616/1953.
Succes met de 997! Maar als die 997 al 2 jaar in Nederland is, dan kan Xenon toch nooit een issue zijn voor de APK? Of heeft dat geen betrekking op de auto die je gaat bekijken?
Het gaat wel om de 997 die ik ga bekijken en ik vermoed ook inderdaad dat het geen issue is om exact de reden die jij aanhaalt maar je weet maar nooit hoe streng daar met APK op wordt gelet. Het staat iig ook op mijn openstaande vragen richting verkoper.
26 dec 2012 10:36
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Re: Het veldwerk gaat beginnen!
Waar staat de auto? Misschien dat er nog wat andere dingen opvallen als we wat foto's mogen bekijken. Succes met je zoektocht.
Edit; en waarom deze? Er staan er meer op MP die niet uit de US komen.
Laatst bijgewerkt door Master Ken op 26 dec 2012 10:51, in totaal 1 keer bewerkt.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
26 dec 2012 10:58
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en II
Amsterdam
Re: Het veldwerk gaat beginnen!
Mooie auto. Ik hoop alleen (puur voor de lijn) dat de lelijke US achterbumperdelen eraf zijn en er een normale maat nummerbord op zit. Vraag of er ook historie bij zit van de US-tijd v.w.b. onderhoud.
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
Hà, dat die forumnaam nog vrij was........dacht ik. Na het typen van de naam wist ook meteen waarom
Prachtige auto, voorzichtig met kopen maar veel succes!
_________________________________________ BETER LAAT DAN NOOIT
26 dec 2012 11:59
de911gek
Re: Het veldwerk gaat beginnen!
Welkom hier! Ennuh.. een 4 wielaangedreven P is ook een P hoor.. heeft meer met individuele voorkeuren te maken! Ik heb zelf een 4s waarbij bovendien de voorwiel aandrijving uit te schakelen is voor sportief rijden en heb ook het voordeel van de widebody.
Jij bepaalt zelf wat voor jou de mooiste en tegelijkertijd een betaalbare 911 is.
De 997 van je op MP ziet er goed uit en de prijs lijkt mij ook een niet verkeerde. Succes met je te nemen beslissingen en alvast welkom bij de 997 club
_________________________________________ Once a 911 always a 911...
26 dec 2012 13:07
nine-one-one
Alphen aan den Rijn
Re: Het veldwerk gaat beginnen!
Citaat:
Ik hoop alleen (puur voor de lijn) dat de lelijke US achterbumperdelen eraf zijn en er een normale maat nummerbord op zit.
Op de 2e foto die online staat, zijn ze niet zichtbaar en ik vermoed dat deze er niet op zitten. Vrijdag ga ik 'm in real life aanschouwen dus dan weet ik het 100% zeker
Citaat:
dat die forumnaam nog vrij was........dacht ik. Na het typen van de naam wist ook meteen waarom
Verbaasde mij ook... en lang leve de "onthoud mij bij elk bezoek" button
26 dec 2012 15:30
nine-one-one
Alphen aan den Rijn
Re: Het veldwerk gaat beginnen!
Vanmorgen bij de 'Amerikaan' geweest en een stukje gereden. Nette auto met nieuwe achterbanden en de juiste opties. Mist de parkeersensoren omdat de US bumper voor een Europees model is vervangen. En dus geen navigatie. Door het missen van deze opties geeft het me niet het juiste gevoel en heb besloten mijn zoektocht voort te zetten... althans...
Gisteren ben ik bij deze 997S gaan kijken. Alle juiste opties aanwezig op de niet geheel noodzakelijke Sport Chrono na. Daarnaast nog een jaar Approved Garantie dus akk lijkt me overbodig... toch? Deze garantie is toch gewoon overdraagbaar?
_________________________________________ BETER LAAT DAN NOOIT
28 dec 2012 15:48
nine-one-one
Alphen aan den Rijn
Re: Het veldwerk gaat beginnen!
Scherp... Omdat de auto bij Porsche is onderhouden en onder de Porsche Approved Garantie valt dacht ik dat dit wel in orde zou zijn.
28 dec 2012 15:55
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Re: Het veldwerk gaat beginnen!
Hoi nine one one,
mooie 997 s inderdaad. ik heb bijna dezelfde uitvoering. Misschien even langs een (andere) dealer rijden voor een AKK, dat kan je de kop niet kosten. De tip die erin zit rijdt fantastisch, ik zou echt niet meer willen schakelen.
Let even op, laatst las ik dit op het forum:
Citaat:
tussenas lager is pas gemodificeerd na 10de maand 2005 !
Dus zou je nog een risico kunnen lopen op een "plof"motor. Bij mijn 997 is de motor ook al een keer vervangen door de vorige eigenaar...
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
28 dec 2012 15:58
nine-one-one
Alphen aan den Rijn
Re: Het veldwerk gaat beginnen!
Citaat:
Weinig kilometers, NAP?
Kenteken net door de NAP laten halen en klopt allemaal als een bus. Dus weer een vinkje
Als ik het zo lees heb je nooit 100% zekerheid plofvrij te zijn... en ik heb in ieder geval 1 jaar garantie via Porsche... Geeft toch wat extra zekerheid.
28 dec 2012 19:06
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Re: Het veldwerk gaat beginnen!
Mooie auto zo'n 997S
Geen PSE zo te zien. Zou voor mij een reden zijn om 'm te laten staan. Maakt jou blijkbaar niet uit.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
28 dec 2012 19:15
nine-one-one
Alphen aan den Rijn
Re: Het veldwerk gaat beginnen!
Citaat:
Geen PSE zo te zien. Zou voor mij een reden zijn om 'm te laten staan. Maakt jou blijkbaar niet uit.
PSE zit er inderdaad niet op en is voor mij meer een 'nice to have' en geen must. Bij een tweedehands aankoop heb je nou eenmaal niet alles voor het kiezen en als de prijs goed is... maar de knoop is nog niet gehakt.
28 dec 2012 19:44
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
Re: Het veldwerk gaat beginnen!
Welkom op het forum en veel suc6 en plezier met de zoektocht zo'n 997 S is niet verkeerd
_________________________________________ Het leven gaat door..
28 dec 2012 23:41
de911gek
Re: Het veldwerk gaat beginnen!
nine-one-one schreef:
Citaat:
Geen PSE zo te zien. Zou voor mij een reden zijn om 'm te laten staan. Maakt jou blijkbaar niet uit.
PSE zit er inderdaad niet op en is voor mij meer een 'nice to have' en geen must. Bij een tweedehands aankoop heb je nou eenmaal niet alles voor het kiezen en als de prijs goed is... maar de knoop is nog niet gehakt.[/quote
De PSE ga je wel missen.... anders after market laten inbouwen als je budget het toestaat...
_________________________________________ Once a 911 always a 911...
29 dec 2012 20:03
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Re: Het veldwerk gaat beginnen!
En Al gehakt
Met PSE.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
31 dec 2012 0:29
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
Re: Het veldwerk gaat beginnen!
Lekker geluidje hoor
_________________________________________ Het leven gaat door..
Welkom. 997 S is wat mij betreft een prima keus. Weet nog niet of je al beslist hebt. We horen het wel
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
31 dec 2012 6:25
nine-one-one
Alphen aan den Rijn
Re: Het veldwerk gaat beginnen!
Ik heb de knoop gehakt en wacht op een antwoord van de verkoper. Het hangt nu alleen nog op de prijs.
Het is een keurige auto met voor mij de juiste opties op de PSE na. Maar het blijft een 2004 auto dus dat wil ik ook in de prijs terug zien. Ik ben benieuwd hoe de verkoper daar over denkt. Beslissing zal vandaag vallen. Mooie beslissingen om het jaar mee af te sluiten.
31 dec 2012 10:22
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
Re: Het veldwerk gaat beginnen!
Ziet er idd mooi uit. Plof is al genoemd; ik zou de garantie dan ieder jaar blijven verlengen (of je spaart een 12-15k voor nieuwe motor of resto fix).
De uitlaat ga je denk ik wel missen maar is altijd aftermarket te regelen mocht dit zo zijn en hoeft niet de wereld te kosten. Met een tip rijd je lekker cruisend rond dus ik denk dat de sport chrono je niet veel uit gaat maken. Heb je ook dat stomme klokje niet in je dashboard
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
31 dec 2012 14:21
de911gek
Re: Het veldwerk gaat beginnen!
Nou.. ik hoop op een goede afloop voor je.. mooie auto De PSE wordt gewoon je volgende verjaardagskado
_________________________________________ Once a 911 always a 911...
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum