Goeiemorgen, ben jullie nog een impressie verschuldigd inzake de eerste ritjes met de laatste upgrades. 's morgens even vanuit Nootdorp richting Utrecht gereden en toen de olie warm was even gas gegeven en eerste indruk waren dat de auto nog meer aan het gas hangt. En dat was al niet mis sinds de installatie van de RS koppeling met licht vliegwiel. Maar het was nat en de banden versleten dus toch maar wat kalm aan gedaan. Voor mijn gevoel knalde de auto ook in de derde versnelling als een komeet naar het rode gebied. Ik heb niet heel veel gas gegeven in vier en vijf omdat het verkeer en de combi natte weg-ouwe banden dat niet toestond. Ook viel me op dat het wegrijden veel gemakkelijker gaat dan voorheen. Met die voornoemde koppeling was dat altijd lastig waardoor mijn vrouw er niet in wilde rijden
Ik heb haar nog maar niet verteld dat dat nu veel gemakkelijker gaat.
's Middags hier en daar droge weg en dus weer een beetje gas gegeven toen dat kon. Het begon me te dagen dat er onderin meer trekkracht is maar dat de echte grote winst ligt vanaf 3000 RPM. Ook begon het veranderd inlaatgeluid me op te vallen; een donkere WOAAAPP vanaf dit toerental. 's Middags nieuwe Michelin Pilot Sport laten monteren en toen alles nog eens herhaald. De auto neemt mooi op, hapert nergens. Ik zie de benzine meter zakken maar net als alles wat ik hier schrijf is dat reuze subjectief en zullen richting het voorjaar echte verbruikscijfers worden gemeten. (slechts omdat ik het interessant vind om te weten).
Voorlopige conclusie is dat ik zeer tevreden ben met de veranderingen. Wanneer ik een financieel interessante gelegenheid heb zal ik zeker de auto eens laten rollen. Tips in dit kader welkom.
Groet en fijn weekend.