Ik denk dat android de grote verliezer zal worden. Apple heeft nog steeds zijn schare gebruikers (ook al zitten ze zonder visionair bij apple), ze gaan niet zomaar ten onder gaan aan MS. Maar ze gaan nooit het grootste deel kunnen inpikken, iets waar ze tot recent zeer goed mee bezig waren. Terwijl android niet veel meer te bieden heeft. En ook steeds meer mensen die zich bezighouden met ICT proberen van google hun botnet weg te blijven. Kwestie van tijd voor het gros van de gebruikers ook beseft wat google doet met de gegevens.
En opvolger van de smartphone? Vergeet niet dat die note een onhandig ding is. Veel te groot naar mijn gedacht en van veel anderen. Moest elke smartphone zo groot zijn, zou er direct heel wat minder verkocht zijn. Persoonlijk vind ik zelfs de galaxy S3 al veel te groot.
26 dec 2012 22:02
Delnoy
Lada
Helemaal in het zuiden.
Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet
Citaat:
@Rob, ik heb het over bedrijven welke meer dan enkele 100'en/1000'en systemen moeten gaan onderhouden.
Die had ik al door René Nu een dagje mee gewerkt en ik moet zeggen, niet verkeerd. Het ziet er allemaal gelikt uit. App store is nogal mager maar dat zal vast nog wel gaan groeien de komende tijd. Alle essentiële zaken zitten er standaard op. En dat voor een zacht prijsje want het kost geen drol ten opzichte van de Windows 7 varianten. Ik neem aan dat het verdien model in de apps gaat zitten. Het vergt allemaal een beetje gewenning maar tot nog toe, redelijk tevreden.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
27 dec 2012 0:51
MY00
Cayman S
dobbelsteen schreef:
Ik denk dat android de grote verliezer zal worden. Apple heeft nog steeds zijn schare gebruikers (ook al zitten ze zonder visionair bij apple), ze gaan niet zomaar ten onder gaan aan MS.
Denk je dat je je hierin vergist, indien apple niet met iets nieuws komt zullen ze de helling welke ze momenteel al nemen naar beneden verder nemen
dobbelsteen schreef:
Terwijl android niet veel meer te bieden heeft. En ook steeds meer mensen die zich bezighouden met ICT proberen van google hun botnet weg te blijven. Kwestie van tijd voor het gros van de gebruikers ook beseft wat google doet met de gegevens.
Andriod heeft zeer zeker wel meer te bieden en wegblijven bij de botnet van google. Er zijn zeer zeker onderwerpen je er niet in hebt willen staan. Maar 99% van de informatie wil je wel dat gevonden wordt door google. De gebruikers, zolang deze nog op facebook schrijven dat ze even naar toilet zijn geweest en een borrel hebben gedronken bij Bolle Jan bijvoorbeeld, zou ik mij niet over hun als ik bij Google werkte.
dobbelsteen schreef:
En opvolger van de smartphone? Vergeet niet dat die note een onhandig ding is. Veel te groot naar mijn gedacht en van veel anderen. Moest elke smartphone zo groot zijn, zou er direct heel wat minder verkocht zijn. Persoonlijk vind ik zelfs de galaxy S3 al veel te groot.
Heb je zelf al eens met een Note II gewerkt? Hij niet onhandig, hij is zeker groot en ik zou nu er ook zeker voor kiezen, ipv mijn HTC one X. Indien je er een tijdje (langer dan 2 dagen) mee werkt wil je echt niet anders meer.
_________________________________________ Mvg,
René
27 dec 2012 1:02
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Dat Apple niet meer met iets nieuws komt, zit er dik in. Zonder Steve Jobs zijn ze volgers geworden ipv voorlopers. Maar vergeet niet dat mac osx nog steeds een super besturingssysteem is en veel mensen dit liever hebben dan windows. Die groep gaat niet zomaar terugkeren naar windows. Dus vandaar mijn stelling dat apple niet ten onder zal gaan aan microsoft, maar ze zullen nooit meer de grote speler zijn die ze tot recent waren (zie dalende aandelenkoers).
De groep die elk moment uit hun leven wilt vertellen, wordt steeds kleiner. Althans dat merk ik toch op mijn fb. Het zijn telkens van die jonge mensen (12-16) die nog zo'n domme statussen posten. En paar enkelingen die de puberteit al lang gepasseerd zijn. Terwijl over een paar jaar zat zeker de helft van mijn vriendenlijst om de haverklap iets te posten waar ze mee bezig waren. Overigens merk je ook dat iedereen steeds meer op zijn privacy gesteld is, wil je even iets opzoeken op fb over iemand die niet in je vriendenlijst staat, is de kans groot dat je niet veel vindt. Terwijl enkele jaren terug zat de kans er zeer dik in dat je letterlijk alles kon zien van hun fb. Kwestie van tijd tegen ze die lijn doortrekken naar google. Nu beseffen te weinig mensen dat ze onderdeel zijn van google botnet. Zelf zit ik er ook in, google is gewoon superieur voor iets op te zoeken. Duckduckgo is één van de beste alternatieven, maar moet echt nog vaak onderdoen voor google. Misschien moet ik het eens bij bing proberen. "If the product is free, it's probably because you're the product."
En ik heb al gewerkt met de galaxy S2 en S3, een onding. Ik wil met 1 hand aan heel dat scherm kunnen. Terwijl die nog normaal in je broekzak past. Anders gebruik ik wel een tablet als ik zo'n groot scherm wilde.
27 dec 2012 11:26
barolo
3.2S
010
Er is een Apple-kamp en een Android-kamp. Binnen het Porscheforum is Apple de marktleider. Buiten het Porscheforum is Android de marktleider. Apple is te duur en te gesloten (iTunes en te veel gericht op consumenten) om marktleider te worden. Ik werk zelf in de ICT bij de Top500 bedrijven van NL en ken geen enkel bedrijf dat gestandaardiseerd is op Apple. Microsoft met Windows 7 en Office is nog steeds de standaard. Er is nu een trend waar te nemen, die richting Lynk en Unified Communications gaat. We zien nu ook wel BYOD in snel trein vaart toenemen. Apple en Android zijn hier beide goed in vertegenwoordigd. Sales en marketing en management gebruiken Apple en de meer technische medewerkers maken gebruik van Android. Met de komst van Malware en andere bedreigingen zal hier meer standaardisatie in gaan komen. Ik denk dat Microsoft hier hoge ogen gaat gooien met een goede Office integratie en meer focus op het bedrijfsleven. Het blijft koffiedik kijken, maar ik denk dat dit niet tegen te houden is.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
27 dec 2012 11:56
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Apple is inderdaad niet goed voor het bedrijfsleven, integratie brengt veel problemen met zich mee. Maar toch staat apple er als grote speler.
Wat is android hiertegenover? Een beter alternatief op dat vlak. Wat zal windows binnenkort zijn? Een ideale oplossing voor alles. Dus dit is de reden dat ik denk dat android ten onder zal gaan en windows de grote marktleider zal worden. En apple, die blijft gewoon zoals het nu is (misschien nog wat kleiner marktaandeel, maar zeker niet verdwijnen).
Ook een andere kwestie, windows mobile phones zijn dan weer veel mooier dan android phones. Dus op design kunnen ze ook mee met apple. Nokia heeft hier een heel goeie deal gemaakt met microsoft nadat ze zichzelf bijna ten onder gebracht hadden met symbian os.
27 dec 2012 12:09
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
barolo schreef:
Apple is te duur en te gesloten (iTunes en te veel gericht op consumenten) om marktleider te worden. Ik werk zelf in de ICT bij de Top500 bedrijven van NL en ken geen enkel bedrijf dat gestandaardiseerd is op Apple.
Apple is niet te duur. Wil je een vergelijkbaar systeem aanschaffen dan zit je vaak hoger in prijs. Het bedrijfsleven, en dan met name de ICT, is veelal op zoek naar de goedkoopste oplossingen en in dat segment zit Microsoft. Kijk je naar privé aanschaf dan zie je dat het dan ineens wel serieus geld mag kosten en daar doet Apple het vooral de laatste jaren redelijk goed vanwege de gebruiksvriendelijkheid en fraaie vormgeving. Apple heeft zich, buiten de grafische en muziekindustrie, nooit echt gericht op het bedrijfsleven.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
27 dec 2012 19:41
Pascal
‘64 Kever
Daarentegen (of juist daar mee) is Apple ook prima te integreren in een bedrijfsnetwerk. Een ieder die je zegt dat dat niet zo is, heeft oogkleppen op! Ik loop blijkbaar bij andere Top-500 bedrijven rond, als techneut, maar zie toch flink wat Apple voorbij komen ... Nee, het integreert uiteraard niet zo vlekkeloos als een Windows machine, maar met kleine aanpassingen is er prima mee te werken.
Denk wel dat Microsoft met Windows 8 een leuke slag gaat slaan, een ieder die dat nog niet ziet, dat komt het komende jaar wel ... Gok dat ze met name op de telefonie markt flink wat aandeel van Android terug zullen winnen. Waarom? De mensen die voor Apple kiezen, kiezen voor het design, de uitstraling en de eenvoud. De mensen die voor Android kiezen, kiezen voor "het minder dure alternatief" (dat argument komt elke keer weer terug, andersom natuurlijk, maar dat terzijde). Gezien MS op DAT segment gaat mikken, zal daar de grootste klap vallen. En dan is de koppeling met de laptops/tablets/scratbooks (haha, sorry), een stuk mooier/makkelijker.
27 dec 2012 19:53
MY00
Cayman S
@Franz en Pascal, kunnen jullie even met elkaar gaan praten. Jullie zijn beide voor IOS, wat jullie groot recht is natuurlijk. Maar de ene schrijft dat Android net zo duur is of zelfs duurder en de ander schrijft goedkoper.
Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat Android goedkoper is, maar voor veel mensen niet dat rede is voor de keuze, maar omdat het systeem opener is.
En ja er komt idd wat IOS voorbij, maar dan zijn het iPads en iPhones, laptop/desktop systemen zijn meestal alleen weg gelegd voor de grafische dames en heren. En het enige waar die verstand van hebben is hoe je een mooie plaatje maakt.
_________________________________________ Mvg,
René
27 dec 2012 20:49
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4Cabrio
PF #18
MY00 schreef:
dobbelsteen schreef:
Heb je zelf al eens met een Note II gewerkt? Hij niet onhandig, hij is zeker groot en ik zou nu er ook zeker voor kiezen, ipv mijn HTC one X. Indien je er een tijdje (langer dan 2 dagen) mee werkt wil je echt niet anders meer.
Tja, "smaken verschillen"
Zoals EriC4C eerder schreef:
Gisteren met mijn dochter naar een Note gekeken voor haar. Gelukkig zag ze zelf ook in dat zo'n mini-tablet toch wel onhandig is, vooral om mee te nemen.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
27 dec 2012 21:29
912
Pascal schreef:
De mensen die voor Android kiezen, kiezen voor "het minder dure alternatief"
En dat geloof jij? Daarmee zeg je dus dat eigenlijk ieder Apple wil, maar het niet wil betalen.
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
27 dec 2012 22:35
Pascal
‘64 Kever
Nops, ik zei hem andersom... Mensen roepen vaak dat Apple te duur is... Met andere woorden...
Enne, ik durf best sterk te stellen, dat 90% van de mensen die een Android toestel (of een Apple toestel voor de volledigheid!) niets geeft om "open" of "gesloten"... Wellicht zit ik, zoals ik al zei, bij de verkeerde "top-500" bedrijven, maar kom toch echt genoeg OSX machines tegen. Maar dat zal ik wel verkeerd zien dan (kom overigens ook genoeg Apple computers tegen, met Windows erop, dat terzijde )
Ik ben blij met de Samsung Galaxy S3. Werk daarnaast op de Toshiba laptop en ene Ipad. Ik blijf mij irriteren dat sommige functies(oa flashplayer) op de Ipad niet werken en de structuur niet strookt met mijn logica. Ik denk dat hierin een keuze argument voor de meeste mensen ligt. Ik ben altijd Nokia fan geweest maar de Lumia vertrouw ik niet dus nu aan de Samsung en ik moet zeggen da's geen slechte keus geweest.
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
27 dec 2012 23:47
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Ik ken heel veel mensen die een gsm hebben van 200-400 euro en meteen voor iphone zouden gaan indien het niet zo duur was. Dus je kan inderdaad wel stellen dat voor een grote groep het zo is dat apple willen maar niet kunnen (of willen) betalen.
En van die 4 jaar dat ik een iphone heb en 2 jaar een ipad, ben ik nog geen 10x iets tegengekomen waarbij ik flash nodig had. De meeste websites houden hier rekening mee. En html5 is de nieuwe standaard, dus ook geen nut om dan nog met flash te beginnen. Er zijn natuurlijk nog andere beperktheden die je hebt bij ios. Maar de gemiddelde gebruiker heeft hier geen last van.
De meesten geven echt geen moer om hoe open/gesloten apple is. Ga maar eens een discussie aan met een apple hater, vaak weten ze niet eens waar ze het over hebben. Allemaal gebrainwashed door het internet en de media. Geldt voor alle apple producten, er zijn echt nog veel mensen die denken dat je voor 500€ een alternatief hebt voor een 2000€ apple laptop .
En android is inderdaad goedkoper, omdat de gebruiker hen geld opbrengt. Bij apple is het de verkoop die geld opbrengt en dan stopt het. Afgezien van apple store dan.
28 dec 2012 0:03
Franz
ex 964, nu Cayenne
Noord-Brabant
MY00 schreef:
@Franz en Pascal, kunnen jullie even met elkaar gaan praten. Jullie zijn beide voor IOS, wat jullie groot recht is natuurlijk. Maar de ene schrijft dat Android net zo duur is of zelfs duurder en de ander schrijft goedkoper.
Ik had het over Apple in zijn algemeenheid. Als je een vergelijkbare computer wilt gaan aanschaffen met dezelfde specs en hardware als een Apple dan zul je zien dat je bij de concurrent meer betaald. En dat is een keuze.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
28 dec 2012 13:41
barolo
3.2S
010
Ik ken heel veel mensen die van Apple zijn overgestapt en zo blij zijn met hun Android feun Waarom? Het is sneller, beter en goedkoper en eindelijk verlost van Itunes. Hier een leuke video met 10 dingen die een Apple niet kan en Android wel.
Sorry not available for Apple.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
28 dec 2012 13:51
Franz
ex 964, nu Cayenne
Noord-Brabant
Mensen met een Ferrari-screensaver op hun computer nemen we hier niet serieus Barolo.
28 dec 2012 13:54
barolo
3.2S
010
OK, probeer deze dan....
Beetje saai en eentonig, maar geen Arie op de achtergrond.
28 dec 2012 14:06
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4Cabrio
PF #18
barolo schreef:
Ik ken heel veel mensen die van Apple zijn overgestapt en zo blij zijn met hun Android feun Waarom? Het is sneller, beter en goedkoper en eindelijk verlost van Itunes.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
28 dec 2012 14:59
912
Franz schreef:
Als je een vergelijkbare computer wilt gaan aanschaffen met dezelfde specs en hardware als een Apple dan zul je zien dat je bij de concurrent meer betaald.
Never!! Mooie barebone, beetje geheugen, goede SSD, DELL schermpje (goede deals) is onverslaanbaar en beduidend goedkoper dan een Eppel...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
28 dec 2012 15:46
Pascal
‘64 Kever
He, leuk, die discussie weer. Ik hoor net dat Apple te duur is! (He, wacht eens, daar hadden we het een paar berichten terug over). Wel eens serieus naar een cinema display (en alle mogelijkheden daarmee?) gekeken? Ik zeg 'wauw'. En nee, kan/wil het er zelf niet voor betalen! Maar wacht, gsm's.
Android gaat het helemaal worden, Google is oppermachtig en alwetend, en Apple en MS zijn stumpers waar niemand over twee jaar nog iets van hoort. (Net als van iTunes, oh, wacht, jawel, de bashers blijven erop bashen natuurlijk!)
28 dec 2012 20:00
barolo
3.2S
010
Willen de Apples snel gaan upgraden in plaats van commentaar leveren. Er schijnt een nieuwe update te zijn die de WiFi problemen oplost.
28 dec 2012 20:09
Pascal
‘64 Kever
Alleen voor de iPad Mini en iPhone 5! Oud nieuw, je begint nu wel heel erg als een gebroken plaat te klinken....
28 dec 2012 23:18
Franz
ex 964, nu Cayenne
Noord-Brabant
912 schreef:
Franz schreef:
Als je een vergelijkbare computer wilt gaan aanschaffen met dezelfde specs en hardware als een Apple dan zul je zien dat je bij de concurrent meer betaald.
Never!! Mooie barebone, beetje geheugen, goede SSD, DELL schermpje (goede deals) is onverslaanbaar en beduidend goedkoper dan een Eppel...
Ik bedoel dus een systeem waar ik OSX en/of Windows op kan draaien, qua design lekker smoelt (totmbo-proof dus) incl. de beste hardware. Tel dan ook eventjes je uurtjes en zo erbij. Wedden dat het je niet gaat redden? Maar het zal me verder een worst wezen. Ik draai ProTools en Logic Pro, en dat wil je nu eenmaal liever niet draaien onder Windows. Sterker nog, Apogee brengt zijn hw niet eens uit voor Windows. Ach, en wat betreft de iPhone. Het ding werkt en doet wat het moet doen. Synchronisatie is perfect met al mijn andere devices en dat ie misschien een fractie langzamer is dan het topmodel van Samsung vind ik niet belangrijk. Hij moet handzaam zijn, stevig en onder alle omstandigheden werken en dat vertrouwen heb ik voorlopig nog niet in de andere merken.
29 dec 2012 0:39
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968
Nederland
Volgens mij is het net zo als met Porsches: zijn allemaal verschillend in prijs, uitvoering, snelheid, gebruiksgemak etc en iedereen vind weer wat anders belangrijk, mooier, beter etc. Koop wat je mooi en goed vindt en laat de ander zelf die keuze dan ok maken.
Oh ja, verstuurd vanaf mijn IPAD, waar ik sinds een halfjaar verslaafd aan ben, zowel privé als voor mijn werk. Weg met die zware laptop en ja een andere merk tablet zal het ook allemaal wel kunnen. Kan me niet boeien, want die heb ik niet. iTunes is wennen, maar best handig met meerdere apparaten. Verder heb ik gewoon een MS W7 PC, waar ik thuis verder alles mee doe omdat ik daar vertrouwd mee ben. BYOD is inderdaad hip en niet te stoppen, ook niet bij mij op mijn werk. Wel lastiger te controleren natuurlijk, maar de kopieermachine wordt al steeds minder gebruikt. Super.
Verder ben ik een chemist en weet niks van IT en wilde ik ook maar eens wat in dit topic zetten
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum