Auteur |
Bericht |
Bob C4
964 C4 1991
Fiesta 2015Drechtsteden
|
Leuke en bijzondere ervaringen met je Porsche
En dat kan van alles zijn, duimpje omhoog bij stoplicht, aangehouden door politie, alleen maar om een praatje te maken te kijken en luisteren naar je grote liefde enz. Wellicht heb jij de liefde van je leven ontmoet DOOR je Porsche... heb je er zo maar 2 ... Wat schiet me zo te binnen: 964 1.5 week in bezit en op vakantie richting Alpen. Onderweg tanken langs te autobahn, maatje van me op weg naar toilet, ik richting kassa, ondertussen de nieuwe aankoop in de gaten houdend. Er stopt een touringcar met Japanners, 50% naar de plee, 50% staat om mijn auto heen te draaien. Ja mannen, dat is geen Toyota ! Verschil moet er zijn. Aankoop was op dat moment al gerechtvaardigd. Of in een restaurant in Oostenrijk: waar komen jullie vandaan ? Nederland. Zijn jullie met die Porsche ? Schones wagen ! Hab'ich mir immer gewunscht ! En jullie hebben vermoedelijk nog veel meer voorbeelden, en ik lees ze graag.
_________________________________________ Win on sunday, sell on monday.
|
29 dec 2012 0:48 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: Leuke en bijzondere ervaringen met je Porsche
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
29 dec 2012 1:29 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Uit een hele lange rij bij de Zwitserse grens apart genomen worden, auto volledig onder de loep genomen, en uiteindelijk; "leuke wagen, hopelijk niet al je spaargeld weggehaald hier?" (zal destijds ook wel met leeftijd icm auto te maken hebben gehad).
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
29 dec 2012 10:12 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Erg veel bekijks gehad toen ik met mn oude 3.2 op winterbanden door de sneeuw in Lech en StAnton reed, ook onderweg die kant op in December / Januari. Dan merk je dat het toch wel "mooi weer autos" aan het worden zijn. Hotelbaas was verbaasd dat ik zonder kettingen de stijle helling naar zn hotel op kwam, met al het gewicht achterin heb je op smalle winterbanden enorm veel grip in de sneeuw.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
29 dec 2012 12:32 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Met de 911, om 01:30 over de A28 "iets te hard" (lees: 150 ofzo), weg helemaal leeg.... Politie Volvo naast me, het bekende handje met "rustiger aan meneer", gevolgd door een grote glimlach, een duimpje van beide heren en een mini sprintje samen Met de 356, ongelooflijk veel duimpjes, veeeeel meer dan verwacht, ook Esther valt het op.... Een keertje een ritje gemaakt met opa, ongelooflijk veel reacties, en een stralende opa naast me... En een van de mooiste momenten was wel dat ik een 997-turbo-cabrio onbewust volledig had gesneden (naar rechts gegaan na een inrit, totaal niet gezien en dat ding in mijn bumper!).... Kerel komt links naast me rijden, houdt in, enorme smile en duimpje en vervolgens alleen maar lawaai en achterlichten. Beste man was totaal niet boos
|
29 dec 2012 13:14 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Met mn eerste 911, een 3.2, net twee weken in bezit, op 2e Kerstdag van Middelburg naar Bilthoven gereden. Alle soorten weer gehad. Begon met regen, ging over in natte sneeuw en uiteindelijk echte sneeuw. Pas halverwege kwam ik erachter dat de ruitenwissers ook een 3e stand hadden Op de terugweg naar Leiden lag er een dik pak sneeuw. Desondanks geen enkele schuiver gemaakt
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
29 dec 2012 14:46 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Héél herkenbaar, ook bij de Ned./Duitse grens je zag ze al kijken en mijn vrouw gaf het al aan stoppen met die hap Vooral toen ik hem net had begin jaren 80 was dit zo en als je dan stopte om wat te eten en drinken Zat bij de chinees hier in Haarlem bij de Prins Bernardlaan voor het raam en kon de 911 goed zien. De vrouw vraagt of ik al wat wilde drinken en vroeg nog iets wat ik niet verstond en vroeg wat ze bedoelde, wattemooieautoheeftu ohhhhhhh
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
29 dec 2012 14:48 |
|
|
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
|
|
29 dec 2012 18:03 |
|
|
Maba44
|
Gelukkig heb je er in de jaren 80 gegeten , zijn wel betere plekken in Haarlem om te eten... :) en gezelliger ook
_________________________________________ Dromen zijn om waar te maken!
|
29 dec 2012 18:27 |
|
|
mark951
944 Turbo 1985 951,
911 GT3 MK1 2000almere
|
Niet zelf meegemaakt maar mijn vrouw dit jaar.
Wat een defect met haar auto dus zij had voor die dag de porsche meegenomen naar het werk.
Zij is huisarts en kreeg een visite voor een meisje dat op de bank lag met pijn en zoveel pijn had dat ze niet naar de praktijk kon komen.
Mijn vrouw parkeert voor de deur, moeder doet open ze lopen de huiskamer in en moeder zegt tegen mijn vrouw, wow bent u met die porsche.
Dochter springt op van de bank holt naar het raam om de porsche te bewonderen. Waarop mijn vrouw zegt nou de klachten zijn over zie ik.
|
30 dec 2012 0:20 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Kweethet, maar je kan je 911 goed in de gaten houden voor het raam Ben nu met de jaren wel wat makkelijker geworden, this maar blik Kom zelf graag bij Napoli, een heerlijke minestrone soep en een filetto Napoli en krijg daarna nog net een kopje koffie naar binnen
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
30 dec 2012 0:52 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Kinderen die uit de Slopel van pa foto's maken met de smartphone, duimpjes omhoog, VetCoolMan-ritten etc. De P is een deel van veel mooie, leuke en bijzondere momenten van mijn/ons leven. Beelden zeggen meer dan 1.000 woorden. Vakantie in Zwitserland Complete schoolklas die staat te kijken bij het starten (Hi Sigrid) Circuitevenementen Meewerken aan een kalender Uitstapjes met andere Porschefielen Kinderstoel kopen toen er weer een P met achterbank was gekocht. (het slaapt heerlijk in een 911) Etc. Wordt vervolgd...
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
30 dec 2012 1:26 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Hi Stephan! Foto 2 was een topmoment, maar foto 5 ook. En vele anderen ook. Zal eens een keer op een rustig moment gaan zoeken naar al die foto's. @Dim: als ik nog een tijdje wacht, staan leuke momenten van anderen er op die ik zelf ook leuk vond. Makkelijk 2x Harley, 1x Dim....wie volgt
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
30 dec 2012 1:36 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
De aankoop van mijn eerste Porsche was voor mij een bijzonder moment. Droom kwam uit. Lid geworden van het forum en leuke mensen leren kennen en ontmoet tijdens ritten en evenementen. Zoals de Lente Meeting Maar ook de Porsche Fracorchamps Days Helaas ook mindere momenten. Inmiddels toe aan de tweede Porsche. Iets totaal anders als nummer een maar toch een hoog fun gehalte. Ik rij 'm eigenlijk dagelijks maar kan nog steeds enorm genieten van leuke evenementen, tourritten, ermee op vakantie etc. Ook zo'n spontane actie zoals vandaag, gewoon lekker met een klein groepje een rondje door Limburg vind ik prachtig. De 100 Miles Road Challenge 2012 was bijzonder leuk. Maar ook de Vet Cool Man en Prokkel Porsche waren zeer bijzondere ritten. Ik kan ervan genieten dat je kinderen zoveel plezier kunt laten beleven. Dan zijn er nog forummers die in het huwelijk treden. En zoveel meer zaken die echt de moeite waard waren. Jubirit, Herfstmeeting, Tourritten etc. Een ding wil ik nog wel even extra benoemen wat mijn een bijzonder plezierig weekend gebracht heeft. Forum Camp.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
30 dec 2012 2:10 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
30 dec 2012 11:18 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
|
30 dec 2012 11:39 |
|
|
912
|
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
30 dec 2012 14:01 |
|
|
DOC
3.2 > 3.6 > 3.8 > 2.5Noord-Brabant
|
Alweer een paar jaartjes geleden: met mijn licht gekietelde 964-je een Diablo zoekrijden op de start- en taxibanen van Gilze-Rijen.... http://www.youtube.com/watch?v=VQ05Tc18ECM&feature=youtu.be
_________________________________________ Don't let the good times pass you by
|
30 dec 2012 16:28 |
|
|
horn
PF #57
|
vet cool man ritten de afscheidnemende schoolfrik van huis ophalen en voor zijn laatste dag naar school brengen (zijn Porsche droom) jubi ritten, vooral die met Jurgen in de RUF nachtritten NPC met Henk en met Marco autobahnrasen Porscheforum Trofee hunts de honk-your-horn rit Tunnelruns Met Olaf de Tour de Mille Virages rijden avondjes dom OH'en in Noordeloos met een club PF'ers een lang weekend naar de F1 in Spa incl vakantievilla en top bbq's mijn 'necrologie' hier op het forum toen ik stopte met moderaten de ontstane vriendschappen hier op het forum
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 dec 2012 16:48 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Er lijkt iets te kriebelen...
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
30 dec 2012 16:51 |
|
|
horn
PF #57
|
nee hoor, even sentimental lijstje maken. Eind van het jaar toch altijd sentimental lijstjes met terugkijkmomenten. Kon dit wel even bij. Kriebelen en Porsche doet het overigens altijd. Dus daar kan het niet aan liggen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 dec 2012 18:32 |
|
|
jan-1
Porsche 911 SC
(ex 964 coupe, ex 993 targa)
|
Leuk item! Grappig overigens, dat je met hetzelfde gemak een item zou kunnen maken met nare ervaringen (afgunst, irritatie etc.) juist vanwege het porsche bezit .
|
30 dec 2012 19:35 |
|
|
Maba44
|
Over de restaurants moeten we maar op de meeting in januari een boompje opzetten! Dan ken je Hans ook wel van Napoli ? Werkt er al nu een tijd niet meer , maar morgenavond geeft hij acte de présence op oudjaarfeest bij ons thuis .
_________________________________________ Dromen zijn om waar te maken!
|
30 dec 2012 19:55 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
30 dec 2012 20:05 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
| | | | horn schreef: Porscheforum Trofee hunts de honk-your-horn rit Tunnelruns Met Olaf de Tour de Mille Virages rijden avondjes dom OH'en in Noordeloos met een club PF'ers een lang weekend naar de F1 in Spa incl vakantievilla en top bbq's | | | | |
Staan er een hoop bij die ook in mijn lijstje passen Inderdaad - de TMV met Horn - naar (en over) de Stelvio en weer retour .... .. ook La Carrera Paneuropeana met EriC4C -- en de eerste prijs binnen slepen
|
30 dec 2012 23:41 |
|
|