Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 20:48

Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
356 replica Meningen/Ervaringen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht 356 replica Meningen/Ervaringen
356 speedster vind ik een van de mooiste klassiekers. De replica's zijn ook nog betaalbaar en rijden wellicht sportiever. Wat zijn jullie menigen/ ervaringen ?

30 dec 2012 22:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: 356 replica
Ik vind de replica's wel leuk, zeker als er een wat gekietelde motor in zit. Wel vind ik de prijs daarvan aan de hoge kant.

Een nette kost gauw rond de €30k en je hebt dan (plat gezegd) een kever bodem met polyester body zonder veiligheidsvoorzieningen.

Voor erbij wel leuk, maar niet voor lange ritten en een goed stukje sturen.

30 dec 2012 22:34
Profiel
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
mwwohhhhhh, ik weet het niet hoor...... :mrgreen:

Afbeelding Afbeelding

30 dec 2012 22:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Marc, die onderste foto :thumleft:

30 dec 2012 23:05
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Marc, die wagen :thumleft:

Ik doe het ervoor.

30 dec 2012 23:06
Profiel
‘64 Kever
Bericht Re: 356 replica Meningen/Ervaringen
Preken voor eigen parochie, maar toch...

Replica's zijn leuk, maar geen echte Porsche's! Ikzelf zal (zoals ik er nu in sta) nooit een replica kopen. Voor hetzelfde geld koop je een ECHTE 356 coupe (nouja, wordt listig tegenwoordig, geef ik toe), en dan heb je wel een metalen versie... Is toch net even anders instappen.... Replica is een aangepaste kever, leuk als project om zelf te bouwen... Maar mensen (wil hier niemand hier mee voor de kop stoten!) die er trots op zijn, dat ze het bij RDW voor mekaar krijgen om bijvoorbeeld "Speedster" of in een enkel geval zelfs "Porsche" op het kentekenbewijs te laten krijgen...

Wederom niets ten nadele van de replica bezitters hier, maar er zijn toch aardig wat 356-speedster-replica's die er echt niet uit zien (als in, slechte replica's)... En dan vind ik het oprecht zonde van alle "echte Porsche onderdelen" die erop gezet worden...

Voor wat betreft het rijden.... Ga eens met een gemiddelde replica en met een echte rijden ;)...

31 dec 2012 0:43
Profiel Facebook 
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Pascal schreef:
Voor wat betreft het rijden.... Ga eens met een gemiddelde replica en met een echte rijden ;)...

Je moet hier eigenlijk vergelijken:
Rijden met een kever cabrio vs rijden met de replica, dan is de replica natuurlijk wel heel leuk.
Mooiste is als je een oude kever op origineel jaren 60 kenteken als basis kan vinden. Maar behalve de looks heeft het natuurlijk weinig met een Porsche te maken.

Bij ons op t dorp rijdt ook een man met een echte Bugatti-snor in een Bugatti replica.
Heb me lang afgevraagd: is het echt een rijke kerel die wel heer stoer met een Bugatti door weer en wind ploetert met zn leren muts op, en het geen bal kan schelen zo'n kostbaar stuk historie gewoon te gebruiken ... of toch niet.
Pas op RDW site nagekeken, ook een kever :-)

Alleen het feit dat anderen zich dit afvragen is ook al grappig natuurlijk.

31 dec 2012 1:55
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Tja, weet je.... voordat ik Porsche ben gaan rijden heb ik als fun-auto's een Kever ('69) en een Kever Cabrio ('71) gehad.
Leuke wagens. Hoog fun gehalte. Daarna eindelijk in de gelegenheid geweest om mijn eerste Porsche te kopen. Wist betrekkelijk weinig van Porsche maar het merk heeft me altijd getrokken. Bleek een Kelly. Bouwjaar '71, volledig omgebouwd. Wide Body, Turbo vleugel, RSR voorbumper. Alles waar de gemiddelde purist van over zijn nek gaat. Maar ik vond het een dikke bak.

Who Cares wat anderen er van vinden, was mijn eerste Porsche en ik was er ape trots op. Ding woog niks, lag een 'S' blok in met 180 PK (ding woog net aan 900 KG dus die kwam nog aardig van zijn plek ook nog). Fun ten top. Geen rembekrachtiging, stuurbekrachtiging, ABS, Airco... :shock: wat is dat. En toch veel plezier beleefd aan die kar. Was soms afzien hoor. Sturen was echt werken en op vakantie naar warme oorden was vaak geen pretje. Maar de lol die ik in die bak beleefd heb...... super.

Heb nu een 997. Ook gaaf maar compleet anders. Er is niks meer te wensen. Ding is af.

Zo zie die ik een replica ook. De fun en feel van the real thing maar voor een fractie minder van het geld. Ik teken ervoor. En ja, wat anderen er van denken......... zal me eerlijk gezegd aan de a.us oxideren. Beleef lol aan, dat is het belangrijkste.

31 dec 2012 2:13
Profiel
Moderator
PF #57
nothing beats the real thing. maar ik heb hier replica's voorbij zien komen die een eind in de richting komen. ik vind een 356 speedster een erg mooie auto. maar heb geen 2-3 ton om een mooie te kopen. if ever, dan toch maar een replica. tenzij de staatsloterij vanavond hier valt... :mrgreen:

31 dec 2012 10:09
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Ik zeg niets... :roll:

:drive:

31 dec 2012 15:59
Profiel
Moderator
PF #57
jouwe is dus een replica die ik hierboven bedoel.

31 dec 2012 16:01
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Citaat:
tenzij de staatsloterij vanavond hier valt... :mrgreen:

Die valt vanavond al bij mij. :popcorn:

31 dec 2012 16:15
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Ja mag de mijne wel eens proberen,....

En kopen als ie je bevalt

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=34376

31 dec 2012 16:56
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Het prijsverschil met the real thing is nogal in dezen... Ik vind het wel geinig voor wat te toeren.

Zo lang als je maar niet net gaat doen alsof je een echte hebt zie ik het probleem niet zo. Het gaat er uiteindelijk om of je er lol van hebt.

31 dec 2012 16:59
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
En zo is het maar net... Echt superleuk voor erbij :thumleft:

31 dec 2012 18:45
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Natuurlijk is een echte echter. De lijnen van een 356 en een Kever liggen alleen wel heel erg dicht bij elkaar en hierdoor zou ik een replica met dezelfde bloedgroep als het origineel wel accepteren ( en kunnen betalen...) een ingekort chassis van een Kever en een iets pittiger vier cilinder boxer een paar schijfremmen voor .....en de fun factor is voor mij aanwezig
Welk carrosserie concept is het beste? (Reuter, vintage...)

31 dec 2012 22:32
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ]