Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 11:37

Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Leuke en bijzondere ervaringen met je Porsche 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
‘64 Kever
Bericht Re: Leuke en bijzondere ervaringen met je Porsche
jan-1 schreef:
Grappig overigens, dat je met hetzelfde gemak een item zou kunnen maken met nare ervaringen (afgunst, irritatie etc.) juist vanwege het porsche bezit :).
Met de 356: nog niet gehad ;).... Met de 911: Op een enkele "duwer" op de snelweg na, ook niet... ('83-er SC!)

31 dec 2012 0:37
Profiel Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Hier ook geen nare ervaringen ....

... of alweer snel vergeten :mrgreen:

31 dec 2012 10:21
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
... de verkoop van de laatste ...

31 dec 2012 10:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
Ik moest aan de minder leuke ervaringen denken toen ik een dezer dagen de introductie van een nieuw forumlid las:
Citaat:
Doordat ik de auto dagelijks gebruikte moest ik op plekken parkeren waar een Porsche niet altijd werd gewaardeerd. Resultaat: gaten in chassis geprikt, gaten in dak, zakken patat op achterbank en ga zo nog maar even verder
.
Hoort trouwens wel thuis in dit topic....als "bijzondere ervaring." :)

31 dec 2012 12:00
Profiel
PorscheForum Rakker
997 C2, ex-996 4s, ex-964 C2, ex-911 2.7
Hoogland
Bijzondere ervaringen zijn de momenten waarop ik anderen heb kunnen laten genieten van mijn Porsche. De leukste was toen mijn zoon net zijn rijbewijs had gehaald. Ik had gezegd dat hij het voorlopig wel kon vergeten om zelf achter het stuur te mogen. Des te groter was de verrrassing dat hij na een week de Porsche mocht besturen. Rustig weggereden natuurlijk (motor was al warm). Opmerkingen natuurlijk zoals dit is echt anders dan de les-Toyota. Maar dan aangeland op de ringweg en de weg was vrij. Ik zei geef maar eens gas. Dat deed hij. Porsche schakelt een versnelling terug en trekt redelijk door. Ik zag al een behoorlijk smile. Dus ik zeg tegen hem "is er wat met de motor of zo". Niets begrijpende blik. Nee uh?? Ik zeg "je geeft geen gas". OH was de reactie. Nu trapte hij het gaspedaal wel door de bodem. Porsche schakelt naar zijn 1 en knallen. Ik heb zelden zo'n gelukzalige blik gezien. Hij heeft er nog dagen over gepraat. Weer iemand "verpest" voor het leven.

Een andere leuke ervaring was dat onlangs werd aangebeld met de mededeling "u heeft toch een Porsche" Ja?. Zou u mee willen werken aan een fotorapportage voor een autoblad". Altijd leuk als anderen jouw Porsche ook een fraai exemplaar vinden. Gaat niet door, maar toch.

31 dec 2012 13:11
Profiel
PorscheForum Junkie
jan-1 schreef:
Ik moest aan de minder leuke ervaringen denken toen ik een dezer dagen de introductie van een nieuw forumlid las:
Citaat:
Doordat ik de auto dagelijks gebruikte moest ik op plekken parkeren waar een Porsche niet altijd werd gewaardeerd. Resultaat: gaten in chassis geprikt, gaten in dak, zakken patat op achterbank en ga zo nog maar even verder
.
Hoort trouwens wel thuis in dit topic....als "bijzondere ervaring." :)

Nou om eerlijk te zijn ben ik altijd wel bang om een "afgunst- of jalouziekras" op te lopen wanneer ik mijn P op een onbekende/niet ideale plek moet parkeren. Heb het gelukkig zelf nog niet meegemaakt maar 2 vrienden van mij wel.... flink :flush:

02 jan 2013 18:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
Ik kreeg vanmiddag op de A27 nog een dikke :thumleft: toen ik voorbij werd gereden in de 964.

06 jan 2013 20:09
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche 944 Type 1 USA"83
Veghel
Heel veel leuke ervaringen gehad met "Beppie". Maar vooral de eerste keer dat ik bij mijn vader voor de deur stond met de 944 , en de monteur van de verwarming tegen mijn vader zei .....mooie auto heeft u voor de deur staan meneer ,die is zeker niet van u ,waarop mijn vader met vol trots zei ....nee maar wel van mijn dochter :D Of die keer dat ik zo trots was dat ik er in mocht rijden van Eric dat ik helemaal de afslag vergat te nemen om naar huis te gaan :oops: :oops:

06 jan 2013 20:27
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo. TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio. Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
Ik heb alleen maar leuke ervaringen gehad met onze Porsche.
En maar één "bijzondere ervaring", dat was toen we de wereld eens van een andere kant bekeken.
Was ook de laatste ervaring met de Porsche.
55867

21 jan 2013 21:50
Profiel Facebook 
Lada
Helemaal in het zuiden.
Blijft zonde :cry:

21 jan 2013 21:56
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
En nu? Een andere?

21 jan 2013 21:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 944 en ex 968
Achterhoek
Mwoahh, die zien we wss wel weer terug in een ander topic :twisted:
't is tenslotte een droge sloot/greppel :idea:
:mrgreen:

21 jan 2013 22:03
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Autobahnrasen met de GT3 bracht net dat beetje meer wat ik een jaar eerder al hoopte toen ik de GT3 als occasion zag staan bij PCG voorafgaand aan die editie van autobahnrasen :drive:

Ik vond een dagje Zolder tijdens Koninginnedag met een aantal forummers overigens ook geweldig!

Ultiem was een dagje NS met een gloednieuwe GT3RS 3,8l (van een vriend) waarmee ik later in het jaar ook samen met hem naar 'Paradis' ben geknald.

2 jaar geleden Camp4S gedaan en geweldig genoten.

Paar maanden geleden 'Paradis' gedaan in een 997 TurboS... Geweldig :thumleft:

2013 eindelijk met mijn 'nieuwe' luchtgekoelde. Kan niet wachten om er wat mooie momenten bij te voegen. Begint hopelijk over 2 weekjes al tijdens Iceforce :ba:

21 jan 2013 22:53
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo. TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio. Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
turbocruiser schreef:
En nu? Een andere?

Tja, Liefst wel. We visten net achter het net op een Boxster met Sport Chrono Plus met PDK en zo'n beetje alle opties die je je maar voor kunt stellen.
Maar Zondag 27 Januari a.s. een proefrit (als het weer het toelaat) in een 997 Carrera 2S cabrio 3.8 Tiptronic S.
Dit zit qua vermogen bijna gelijk aan de 996 met X51 die we hadden. Ik moet zeggen dat ik dat vermogen in de Boxster met PDK (2009) niet eens zo miste. Die heeft er 255 en dat is zo'n 100 minder als de 996 die we hadden en de 997 die we willen.
Zondag weet ik meer! :drive:

Gr. Léon

22 jan 2013 17:02
Profiel Facebook 
LEEUWARDEN
Leon,
Na lange tijd zonder. Is het idd wel weer tijd voor een P.
Succes zondag.

22 jan 2013 21:12
Profiel
Moderator
PF #57
dodootje schreef:
Die heeft er 255 en dat is zo'n 100 minder als de 996 die we hadden en de 997 die we willen.

als je voornamelijk open cruist en met totmbo van het goede leven geniet is 255 ruim genoeg... :idea: succes!

22 jan 2013 21:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Voor mij zijn de hoogtepunten de ere-haag van porsche bij mijn huwelijk (dat was echt een enorm gave verassing- met dikke stip op 1!) en de ritten op de autobahn bij de oosterburen :wink:

Als het puur om de porsche zelf gaat dan moet ik de week wachten op het kenteken met de auto in de garage na de aanschaf in duitsland ook noemen.... iedere dag even kijken en starten om te luisteren maar nog niet mogen rijden... haha!

Ervaringen met omstanders:
- Ik kom bij tankstation, heb getankt loop naar binnen. Vrouw achter de kassa vraagt of ik niet wil sparen voor de ferarri glazen want past bij de auto.... (ze dacht dat het een Ferrari was dus haha)
- Bij de nürburgring staan op een rij: 911 turbo, mercedes sls, mijn cayman, gt3 etc etc. 2 vrouwen lopen voorbij en kijken wat rond. Komen ze voorbij de cayman zegt de een tegen de ander: joh, da's wel een erg mooie! :mrgreen:
- Sta in een kroeg in kaapstad (long story) te praten met een mede-studente. Uiteindelijk komt het gesprek natuurlijk op auto's, ze houd van italiaanse auto's. Ik vraag natuurlijk en porsche dan? "nee dat is helemaal niks, nouja, behalve de Cayman, dat vind ik wel 'n mooie!" ..... :twisted:

en zo nog legio voorbeelden :salut: het klopt dus dat de Cayman een vrouwen auto is.... als je aandacht wil :wink:

22 jan 2013 21:54
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Hahaha, had net nog een leuke :twisted:

Stond naast de parkeerautomaat in de parkeergarage bij de Schouwburg in Heerlen. Had hem daar bewust neergezet zodat ik lekker veel ruimte had voor de deuren en een dikke zuil verhinderde het parkeren van al te dicht op me aan de andere kant. Voorstelling was afgelopen en ik was lekker snel bij de automaat.

Er was een speciaal tarief voor Schouwburg gasten maarja, dan moet je wel lezen wat er staat. Na paar pogingen om uit te leggen wat je moest doen maar het wat oudere publiek die het niet helemaal begreep ben ik in de wagen gaan zitten, startte de wagen met wat extra gas waarna en luide brul door de parkeergarage galmde. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Een oudere dame die net voor de wagen liep sprong ongeveer een meter de lucht in en tussen de mensen bij de automaat begonnen er een paar te gillen van de schrik.

Mijn avond was helemaal top :thumleft:

23 jan 2013 0:55
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Olaf schreef:
.. ook La Carrera Paneuropeana met EriC4C -- en de eerste prijs binnen slepen :ba:

Diverse leuke herinneringen, maar deze is inderdaad het vermelden waard!

Afbeelding :thumleft:

23 jan 2013 10:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Toch wel bijzonder het impulsief kopen van een porsche 911 (996) carrera zonder akk en garantie ! En later te horen krijgen van porsche Visser met een grote beurt en dito rekening dat het een hele goede porsche is !

Het uit de garage rijden en de komplimenten die je krijgt ! Laast ik start de pors ,mij vrouw doet de garage deur open staat daar een jonge dame te wachten tot wij er uit kwamen ze zegt tegen mij vrouw jullie mogen wel blij zijn met zo een mooie auto !

Ga met me zoon met de pors rijden rij de weg op , zit mijn vrouw (overblijfmoeder) met een collega in de speeltuin begint ze te zwaaien naar ons en kijkt mij vrouw aan en zegt ja ik zwaai altijd naar mannen met een mooie sportwagen waarop mijn vrouw zegt ja dat is mijn man :mrgreen:

Vorig jaar komt een oud collega naar onze pors kijken doe de garage open komt er een echtpaar ons pad oplopen begint spontaan te praten met ons over de pors ! Wat een mooi ding ,liepen de garage in , ik dacht zijn vast bekende van mijn vrouw mijn vrouw dacht viseversa ! Tot op de dag van vandaag weten we niet wie het waren !

En als laatste de dag dat de dealer onze porsche thuis kwam brengen en de verkoper met mij ging rijden om te laten zien hoe alles werkt , na een ritje komen we terug op de N201 zegt hij ik heb al gekeken er staat niemand te pijlen nu volgas ....kom op volgas ! Ik geef volgas en schrik daar toch wel even van ! Ik heb nog nooit iemand zijn mond zo ver open zien staan van het lachen !

23 jan 2013 15:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Citaat:
Ga met me zoon met de pors rijden rij de weg op , zit mijn vrouw (overblijfmoeder) met een collega in de speeltuin begint ze te zwaaien naar ons en kijkt mij vrouw aan en zegt ja ik zwaai altijd naar mannen met een mooie sportwagen waarop mijn vrouw zegt ja dat is mijn man

:lol: :lol: :lol:

24 jan 2013 19:57
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2