Onderhoud is per Porsche verschillend. De een rijdt 160.000 met een koppeling terwijl anderen er maar 80.000 mee weg komen. Slijtage in banden is al helemaal verschillend evenals remmen. Kortom, hangt helemaal van de staat van onderhoud en je eigen rijstijl af. Er zijn altijd zaken die wel vervangen of gefixt moeten worden. Een Porsche is net een normale auto, er kan kant altijd wel iets stuk gaan. Regulier onderhoud, dus grote en kleine beurt zijn de prijzen redelijk vast en komen geen vreemde zaken aan het licht dan is dat naar mijn mening best betaalbaar. Klik hier even voor een indicatie bij een Porsche Service Centrum:
http://www.porschecentrumleusden.nl/porsche-service/onderhoud/service-prijzen/porsche-911.htmlPrijzen bij de Specialist liggen over het algemeen wat lager. Is er wat mis mee zal ook een specialist de onderdelen moeten bestellen en originele Porsche onderdelen zijn nu eenmaal niet de goedkoopste. Overigens vind ik een goede specialist net zo goed als de officiële Porsche garage. Heb je echter nog Porsche Approved Garantie ontkom je eigenlijk niet aan de Porsche garage i.v.m. die garantie.
Ik heb hem laatst een grote beurt laten geven. Standaard prijs bij Specialist is 650 euro. Bougies moesten vervangen worden en de bobines bleken ingescheurd, eveneens vervangen. Transmissie olie op mijn verzoek vervangen, 2 stabilisator stangen vervangen en een revisie van de dynamo incl. nieuwe vrijloopkoppeling. Uiteindelijk iets meer dan 1700 euro moeten aftikken (wat meer maar daar zaten nog spacers en een set velgen met winterbanden bij dus uiteindelijk iets van €2700). Dus, zo zie je maar weer, denk je voor 650 euro klaar te zijn, worden het er even dik 1000 euro meer. Daarna ging mijn koppeling stuk, nog eens 2300+ euro, set nieuwe zomerbanden voor € 1500, nog wat kleine dingen laten doen (carkit laten inbouwen, flinke poetsbeurt bij CCC enz enz) en zo zit je al snel op + 7000 euries.
Goed, velgen voor je winterbanden koop je natuurlijk maar 1x. Winterbanden zullen ca 4 jaar meegaan. Zomerbanden 2 tot 3 jaar dus daar ben ik voorlopig weer even vanaf. Carkit hoef ik niet meer te kopen en de koppeling (wat niet goedkoop was) is voor de komende jaren weer gefixt. Bougies en Bobines zijn voorlopig ook weer in orde evenals de Dynamo. Die kosten heb ik dus voorlopig niet meer.
Je zou dus verwachten dat de komende beurt een stuk goedkoper gaat zijn. Ik ben benieuwd.
Welkom op het forum.