Auteur |
Bericht |
lagel
911 carrera 3.2 targa 1984hoeven
|
911 3,2 liter meer power
Binnenkort is de motor en de 915 bak aan de beurt om volledig gereviseerd te worden. Ik zou dan meteen wat meer vermogen uit het blokje willen halen. Hoeft geen 400pk te zijn, maar als ik dan toch bezig ben kan ik beter meteen de aanpassingen doen. Iemand tips of ideeen?
_________________________________________ porsche project
|
10 jan 2013 21:38 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: 911 3,2 liter meer power
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
10 jan 2013 21:50 |
|
|
ruud janssen
944 1987 #Pitchblack944
Ex:
996 TURBO 2001 488PK/727NM
arena metallic 996 C2 1999
ex: witte 944 type 1 uit 1984
ex: 996 violet 1999
ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI.
ex 944S2 1991 zwart
ex 928 1980 grijs
Oost-Souburg
|
Re: 911 3,2 liter meer power
heeft iemand ervaring hiermee? ik zie op de site ook chips speciaal voor SSI.
|
10 jan 2013 23:43 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 911 3,2 liter meer power
- SSI
- Andere nokkenassen
- 46 mm PMO's
.. dan ben je al een heel eind
|
11 jan 2013 0:17 |
|
|
lagel
911 carrera 3.2 targa 1984hoeven
|
Re: 911 3,2 liter meer power
andere uitlaat (SSI) was ik ook al van plan ja, nokkenassen dacht ik ook al aan:) toevallig nog een bepaald type als aanbeveling? PMO,s is best leuk maar wel erg prijzig En dan moet je ook je DME aanpassen lijkt mij? Zijn hier nog andere opties mogelijk. Een vervanging voor DME? Zo'n voorgeprogrammeerde chip lijkt me niks, want elke motor is anders. Een chip op maat lijkt me wel een goede optie, maar ik zou deze altijd op maat laten maken naar mijn motorblok. hier bedoel ik dus mee op de dyno testen aanpassen rijden etc. Zijn er verder nog tips, onderdelen die ik moet vervangen voor verbeteringen tijdens revisie. Ik ben graag goed voorbereid voor ik naar een revisiespecialist ga en ik zoek ook nog een goede revisiewerkplaats omgeving Breda. Roosendaal, Belgie kan ook Dus als iemand een aanbeveling heeft?
_________________________________________ porsche project
|
11 jan 2013 2:09 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 911 3,2 liter meer power
DME computer en bijbehorende kabelboom kan je dan verkopen (€ 500,- ?) - of je moet de DME gaan foppen, zodat deze nog steeds injectoren ziet Qua nokkenassen weet ik niet welke ... denk dat Duel, Renntech, Beek of Speedservice je daar wel een antwoord op kunnen geven. (er zullen er ongetwijfeld nog meer zijn)
|
11 jan 2013 10:06 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: 911 3,2 liter meer power
Als de cilinders en zuigers aan vervanging toe zijn kun je ook kijken naar een 3,5 ltr set. Graag veeeeeel foto's plaatsen
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
11 jan 2013 10:10 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: 911 3,2 liter meer power
Ik heb merkbaar meer trekkracht in het middenbereik met mijn Wong chip.
De originele chip is binnenkort te koop omdat ik een nieuwe chip heb waarin zowel de originele alsook de Wong mapping zit opgeslagen, ik kan dus schakelen tussen beiden.
Verder heb ik altijd geleerd dat de ingaande lucht een belangrijke beperkende factor is in de 3.2. Hiervoor zou je de luchtmassameter kunnen vervangen door een beter alternatief of inderdaad carburateurs monteren ... Zeker als je dat met SSIs combineert moet je er wel wat meer uit kunnen halen.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
11 jan 2013 15:40 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: 911 3,2 liter meer power
ik heb altijd begrepen dat echt dikke pk's erbij in een 3.2 ook echt dikke pieken kosten.
_________________________________________ oud is beter
|
11 jan 2013 17:41 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: 911 3,2 liter meer power
Tegenwoordig hebben we euro's, wolv
|
11 jan 2013 17:43 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: 911 3,2 liter meer power
Ff goed volgen dit: zelf ook met deze gedachten bezig
|
11 jan 2013 20:43 |
|
|
porschefabian
Projectleider
|
Re: 911 3,2 liter meer power
www.crankshaft.benuyts revisie in zandvliet BE kan je ook helpen met je tuning door een andere slag enz enz
_________________________________________ zijn er andere merken dan??
|
11 jan 2013 22:08 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: 911 3,2 liter meer power
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
11 jan 2013 22:35 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Re: 911 3,2 liter meer power
Zonder turbo heb je nooit veel winst uit een chip. Maar misschien dat het toch de moeite waard is, eens navragen bij een gerenommeerde chiptuner?
|
11 jan 2013 22:44 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: 911 3,2 liter meer power
Als je pmo's prijzig vind dan kun je het beste je motorloop mbv chip aanpassing en rest laten zitten want het gaat je zwaar geld kosten met nokkenassen, cilinders/ zuigers/revisie, wijzigingen....
Iig geen half werk van maken...
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
11 jan 2013 22:48 |
|
|
lagel
911 carrera 3.2 targa 1984hoeven
|
Re: 911 3,2 liter meer power
| | | | Olaf schreef: DME computer en bijbehorende kabelboom kan je dan verkopen (€ 500,- ?) - of je moet de DME gaan foppen, zodat deze nog steeds injectoren ziet Qua nokkenassen weet ik niet welke ... denk dat Duel, Renntech, Beek of Speedservice je daar wel een antwoord op kunnen geven. (er zullen er ongetwijfeld nog meer zijn) | | | | |
Regelt de DME niks aan de ontsteking dan? mijn cilinders zijn waarschijnlijk nog gewoon te gebruiken, de motor liep toen deze gedemonteerd werd. Dus er komen geen turbo's en andere cilinders op. Misschien andere zuigers/slag nokkenassen etc. Gewoon verbeteringen die ik mee kan nemen met de revisie die een extra waarde toevoegen aan de power van het blok. Zoals ik al zei hoef ik er geen 400 pk te worden er wordt niet mee geracet, maar een meer power is altijd welkom. PMO's zijn zeker een leuke toevoeging, maar wel prijzig. De hele auto wordt gerestaureerd, niet alleen het motorblok. Dan is 4500 euro best een aanslag op het budget voor alleen een setje carbs.
_________________________________________ porsche project
|
12 jan 2013 0:45 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: 911 3,2 liter meer power
Meer power??? Koop een jongere.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
12 jan 2013 1:38 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: 911 3,2 liter meer power
Voor 15k heb je een 996 met 300 pk......
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
12 jan 2013 8:36 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: 911 3,2 liter meer power
Haalde Ruf niet ong. 250 pk uit een 3.2?
|
12 jan 2013 10:22 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: 911 3,2 liter meer power
Het lijkt me verstandig dat je met een specialist gaat overleggen wat er mogelijk is voor een bepaalde budget. Wat ik lees zit je met een gewone revisie rond de 10k en met tuning ga je richting 20k.... En nieuwe zuigers in je oude cilinders kan wel of het goed is lijkt mij niet....minimaal honen en overmaatse zuigers plaatsen en nieuwe nicasil laag. Kun je beter gelijk nieuwe sets aanschaffen... en als je zover bent dan dan ga je toch het blok splitsen en de lagering van je krukas ook aanpakken....kortom, van het ene kom je in het andere..........
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
12 jan 2013 10:32 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: 911 3,2 liter meer power
Voor 20K extra zou ik persoonlijk liever een 997 aanschaffen.
|
12 jan 2013 10:48 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: 911 3,2 liter meer power
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
12 jan 2013 10:51 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: 911 3,2 liter meer power
Een paar pk meer op max toeren merk je mi niet echt, hoe leuk het op papier ook lijkt. Volgens mij de relatief hoge kosten niet waard.
Mijn Wong chip maakt de auto vooral soepeler in het midden gebied; pakt beter op en trekt vlotter. Ik ben daar wel enthousiast over maar het maximum vermogen en topsnelheid zullen niet of nauwelijks anders zijn, vind ik ook minder belangrijk.
Als je echt substantieel meer vermogen wilt kost dat veel geld, je moet dan wel erg gehecht zijn aan de carrosserie, anders zou ik het geld in een andere auto investeren zoals de al aangehaalde turbo uit 1986 bij Hette...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
13 jan 2013 3:14 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Re: 911 3,2 liter meer power
Als je de motor toch laat reviseren zijn echt wel wat dingetjes die je in de motor kunt aanpassen om de motor wat agressiever te krijgen. Met agressiever bedoel ik een motor die meer aan het gas hangt en sneller door z'n toeren heen loopt. Ik heb alleen nog maar positieve reacties gehad van de mensen die dit hebben laten toepassen. Met de kosten kom je lager uit dan met een setje SSI's (wat ook wel erg leuk is).
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
14 jan 2013 10:34 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: 911 3,2 liter meer power
@renntech: welke dingetjes zijn dat dan?
|
14 jan 2013 21:06 |
|
|