Auteur |
Bericht |
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
 electrische lotus elise / tesla 700 PK getest vandaag
Vandaag op stap geweest met een electrische lotus . Echt niet normaal wat een accelaratie. Onze porsches staan gewoon stil vergeleken hierbij . Ik heb dit nog nooit meegemaakt hoe zo'n electrische wagen optrekt. wat ik wel mis is een motor geluid. Ik hoor nu alleen een zoemend geluid. Ook maakt het volgens mij niet veel uit in welke versnelling je optrekt . Maar wat een sensatie. Wel ff wennen met instappen je moet bijna een acrobaat zijn.  
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
Laatst bijgewerkt door renetrzes op 10 okt 2015 17:58, in totaal 1 keer bewerkt.
|
12 jan 2013 17:49 |
|
 |
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
 Re: electrische lotus elise
De Tesla roadster is gebouwd op een Elise platform...Ik vraag me af of de cirkel nu weer rond is en dat dit dan gewoon Tesla techniek is met elise body erop?
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
12 jan 2013 18:24 |
|
 |
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
 Re: electrische lotus elise
Ja het motorgeluid maakt vaak dat het lijkt alsof het nog harder gaat. Wat is de acceleratie van de Elise van 0-100?
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
12 jan 2013 19:00 |
|
 |
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
 Re: electrische lotus elise
De elise doet er gemiddeld 6 sec over (afhankelijk van motortype). De tesla roadster bijna de helft 3,7 sec.
Overigens zou ik heel graag een Tesla Model S als daily hebben.
|
12 jan 2013 20:34 |
|
 |
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
 Re: electrische lotus elise
Dat wou ik ook doen, maar de prijs in Nederland is niet normaal. In Amerika heb er al een tje voor $60k, maar hier moeten we volgens mij 90K euro voor betalen 
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
12 jan 2013 21:09 |
|
 |
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
 Re: electrische lotus elise
Deze elektrische Elise doet 0-100 in 4,7 seconden. Zo'n elektrische Lotus kost wel 128.750 euro... 
|
12 jan 2013 22:22 |
|
 |
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
 Re: electrische lotus elise
Huh er zijn blijkbaar 2 verschillende auto's? De Lotus Elise ECE, blijkbaar later op de markt gekomen en blijkt een seconde trager naar de 100 te gaan volgens bovenstaande post en blijkt peperduur te zijn.
En dan heb je de Tesla Roadster, heeft niets meer met Lotus te maken, behalve het feit dat ze de Elise als basis hebben genomen. Maar het is toch serieus veranderd, de lengte zou zelfs met 5cm toegenomen zijn en volledig uit carbon gemaakt zijn. Maar nu zijn ze daar mee gestopt en gaan ze met de Model S een volledig eigen model maken (van wat ik toch gehoord heb op NGC).
ECE :150 KW - 250km bereik - prijs bovestaande post 128K vs Tesla Roadster: 180 KW - 300 tot 400km bereik - instapmodel = 100K
Dan lijkt mij dat de Tesla Roadster toch wel de betere keuze is. Moet pijnlijk zijn voor het bedrijf ECE.
|
12 jan 2013 22:58 |
|
 |
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
 Re: electrische lotus elise
Maar hoe komt het dat het voor mijn gevoel niet uitmaakt in welke versnelling die staat.pas boven de 100 naar 2 e versnelling gegaan en in drie zaten we al over de 200
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
12 jan 2013 23:12 |
|
 |
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
 Re: electrische lotus elise
Zal wel met elektrische dingen te maken hebben, die kan je wellicht niet vergelijken met de toerentallen van een brandstofmotor.
|
13 jan 2013 0:19 |
|
 |
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
 Re: electrische lotus elise
Heb ook wel eens in zo'n Tesla gereden en onderschrijf je ervaringen volledig. De acceleratie is nekspieronvriendelijk fenomenaal. Er stond allang een Tesla in mijn garage als hij niet zo achterlijk duur zou zijn.
|
13 jan 2013 10:56 |
|
 |
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
 Re: electrische lotus elise
Gelukkig is Tesla Roadster niet echt mooi....de Elise, daarintegen wel...maar daar pas ik niet in 
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
13 jan 2013 12:06 |
|
 |
de911gek
|
 Re: electrische lotus elise
Heb vorig jaar ook en ritje mogen maken in de Tesla Roadster. De acceleratie is inderdaad adembenemend! Voor de rest is hij klein en had het gevoel dat ik in een tupperware bakje reed zonder solide bescherming, zonder enig geluid waardoor echt niemand je hoort (aankomen). Acceleratie dus super (kan de 911 Turbo nog niet aan tippen) maar als je naar de totale beleving kijkt houd ik het graag bij mijn P...... maar het was wel even een leuke ervaring .....
_________________________________________ Once a 911 always a 911...
|
13 jan 2013 14:22 |
|
 |
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
 Re: electrische lotus elise
|
13 jan 2013 14:36 |
|
 |
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
 Re: electrische lotus elise
Bedoel je niet tesla model s? Want de roadster lijkt op de elise.
|
13 jan 2013 14:59 |
|
 |
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
 Re: electrische lotus elise
Roadster vind ik wel mooi (is idd Lotus). Model S vind ik dan weer niet mooi.
Maar ach... meningen....
|
13 jan 2013 15:53 |
|
 |
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
 Re: electrische lotus elise
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
13 jan 2013 17:21 |
|
 |
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
 Re: electrische lotus elise
Begin nu te twijfelen of het toch niet een tesla was. Ze lijken zo op elkaar. Anyway het blijft een enorme ervaring die ik niet snel zal vergeten.
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
13 jan 2013 17:26 |
|
 |
bully
|
 Re: electrische lotus elise
|
13 jan 2013 17:36 |
|
 |
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
 Re: electrische lotus elise
Tis lekker snel zo'n ding, maar neem maar van mij aan. Ik heb m'n Lotus niet voor niets net weg gedaan. Zelfs de 60/70er jaren Porsches zijn een slag degelijker dan de 90er jaren Lotussen. Blijft Brits.... En als iets snel gaat (pas in een Tesla Roadster gereden), dan wil je, lijkt mij tenminste, uitlaatgassen, rubber en brandstof ruiken, en een blok horen ronken. In zo'n naaimachine moet je op het dashboard kijken of 'ie aan staat. Groot gemis aan fun in zo'n ding. My 2p.
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
13 jan 2013 19:25 |
|
 |
Godspeed
PF #911België
|
 Re: electrische lotus elise
De 997 Turbo MKII gaat zelfs met handbak die tijd van 3,7 sec (tijd van de Tesla Roadster) evenaren. De Turbo S met PDK gaat zelfs met de 3s flirten...
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
14 jan 2013 14:25 |
|
 |
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
 Re: electrische lotus elise
Zal wel met gevoel te maken hebben zeker? En de turbolag misschien ook? Nog nooit in een turbo gezeten, ondanks dat een van de beste vrienden van mijn ouders een hebben. 
|
14 jan 2013 16:30 |
|
 |
Boxster2010
|
 Re: electrische lotus elise
Ik rijdt zakelijk in de Tesla roadster. Hij is idd erg snel. De 400 km ga je er niet mee halen. Nadeel op de snelweg bij 120 km/h en nette rijstijl is hij snel leeg. Nadeel 2 laden doet hij op 1 fase. Dwz bij 16A kan ik 13A laden. Laadtijd bij lege accu 14 uur. Ik heb de mogelijkheid om met 1 fase 32A te laden. In dat geval is de auto met 5 uur vol en kan er 300 km worden afgelegd. Bij het koude weer op moment duurt het enige tijd dat de accu op temperatuur is, bij een koude accu levert de auto ook niet zijn rem energie aan de accupack. Hieronder de tesla in actie Gr. Mark http://www.youtube.com/watch?v=2ssMan_-BQQ
|
17 jan 2013 22:37 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
 Re: electrische lotus elise
Heel slim  Een electro motor levert direct zijn maximale koppel, daardoor kan je er enorm mee accelereren. Daar kan geen brandstofmotor aan tippen. en 150 of 180kw is echt niks voor een electro motor. 1000kw is ook geen probleem  De accu's zijn de zwakke schakel. Nog te groot en zwaar ten opzichte van de capaciteit en er moet dus op motorvermogen ingeleverd worden om een beetje acceptabele actieradius te houden.
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
18 jan 2013 2:56 |
|
 |
Hansvanduin
|
 Re: electrische lotus elise
Ik heb wel eens met een tesla mogen rijden maar er gaat toch echt niets boven een benzinemotor vind ik.
Ik mis gewoon de hele beleving
|
18 jan 2013 4:14 |
|
 |
Pieter_964
964 C4 (90)
ex 997 S (08), 996 C2C (01)München
|
 Re: electrische lotus elise
Vast ongelofelijk bruut om mee te maken maar als ik 100k ging verbranden kost ik een 997 Turbo (S) pdk tweedehands. Gaat nog sneller naar 100 en is veel en veel praktischer (en leuker, maar dat is persoonlijke mening). Ook daar is de tank binnen de 400km leeg maar is ie wel na 5 minuten weer gevuld en klaar voor de volgende 400km...
_________________________________________ "Shoot for the moon, even if you miss you'll land among the stars
|
18 jan 2013 9:48 |
|
|