Auteur |
Bericht |
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Driften
Sinds een paar jaar worden er driftcursussen gegeven. Driften is gecontroleerd glijden met een auto waarbij snelheid van ondergeschikt belang is.
Het begint nu zelfs al zo populair te worden dat er zelfs in competitieverband wedstrijden worden verreden.
Voor mensen die wel eens een verhoogde rijvaardigheids training hebben gevolgd of een anti-slipcursus is dit een perfecte opvolger. Ook zonder enige kennis voorraf kun je het leren als jer er tenminste een beetje aanleg voor hebt.
Met driften leer je pas écht autorijden, natuurlijk moet je het niet op de openbareweg toepassen. Maar kom je een keer in een glijpartij terecht, dan schrik je niet meer en is de kans datr je de auto en jezelf redt veel groter.
Zondag 10 juli is er weer een hele dag cursus voor Eur 175.- op het test circuit van Lelystad.
Liefhebbers?
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
24 jun 2005 20:37 |
|
|
horn
PF #57
|
doe je dit met je eigen auto? moet je dit met een achterwiel aandrijver doen? hoe zit het met een C4? of met een mini cabrio
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 jun 2005 20:59 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Als je een C4 rijder of Mini rijder bent geef je al aan dat je niet van driften houdt anders had je wel een C2 gehad
Driften doe je met je eigen auto, de auto heeft niet zoals bij racen erg veel te lijden.
Hooguit wat bandenslijtage, maar er wordt op een natte baan gereden.
De snelheid ligt dan laag, driften leren doe je bij ongeveer 50km/h en er is geen kans op schade. Hooguit schade aan een pion.
Enne......die bandenslijtage: Wij leveren speciale banden voor het driften. In de 17" maat kost deze Eur 89.- per stuk en gaan lang mee.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
24 jun 2005 22:10 |
|
|
horn
PF #57
|
Jammer, dan ben ik helaas niet van de partij...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 jun 2005 22:33 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Zou erg graag meedoen, maarreh...zoals bekend op dit moment geen P. Anders was ik van de partij!
|
24 jun 2005 22:48 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
ik ben er ook niet
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
25 jun 2005 0:06 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Driften
Ik ben denk ik wel van de partij. Ik moet even kijken hoe of wat, we hebben dan net 1 week de sleutel van het nieuwe huis.
|
25 jun 2005 2:01 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: Driften
..sorry,zondag 10 juli zit ik op Zandvoort.. , en ik hoop vele forummers met mij..
|
25 jun 2005 8:11 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Mmmmmm, Lelystad is toch weer een stukje dichterbij dan Zandvoort. Zal er eens over nadenken.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
25 jun 2005 9:42 |
|
|
Maxfli
ex-993 C2Cabrio (1997)
ex-993 C4 (1995)Regio Amersfoort
|
Ja, dat driften is errug leuk. Ben zelf al eens mee geweest naar het testciruit van Mercedes met een paar mannen met voornamelijk BMW's. Ongeloofelijk mooi gezicht als zo'n auto gecontrolleerd door de bocht komt dweilen. Kost je wel je achterbandjes, dus hebben ze goedkope velgen met dito banden op de achterbank liggen. Als ze dan bij het ciruit zijn, ff wisselen en gummen maar. Overigens had de organisator daar ( http://www.driftdays.nl) er wel voor gezorgd dat de baan nat werd gehouden. Maakt het driften wel zo leuk, en makkelijk.
Maar ik heb een 4, dus....blijft voornamelijk bij kijken.
|
25 jun 2005 10:21 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Ik denk dat je juist met een 4S heel mooi op een natte baan kunt driften, die 4x4 rally wagens nemen ook heel vaak/altijd driftend de bocht .
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
25 jun 2005 11:17 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Klopt, maar die doen dat niet met 50km/uur (en niet op asfalt, dat soort bochtjes is altijd op zand/gravel )
Met de Tujboo doen Jaco? Mag ik dan ook een rondje?
|
25 jun 2005 11:43 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Trouwens, tijdens de door mij georganiseerde Slip & Slalom Training van eerder dit jaar bleek dat die P's helemaal niet goed tot driften te verleiden zijn. Zelfs de instructeurs met de GT3RS van onze Belgische vriend lukte het niet echt lekker.
|
25 jun 2005 11:49 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Driften
dat was toen op een droge baan, en geloof me uit eigen ervaring bij 30/40 en nat wegdek is ie zo pleite.
Deze cursus is eigenlijk iets wat we allemaal zouden moeten doen om een nog betere controlle over je Porsche te krijgen. Want als ze dan gaat, dan ben je vaak toch net ff te laat. Puur omdat het geen automatisme is.
Laatst bijgewerkt door Gizmo op 25 jun 2005 12:35, in totaal 1 keer bewerkt.
|
25 jun 2005 12:31 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Zal vast wel iemand komen vertellen dat dat aan je rijkunst ligt... , maar viel mij ook op dat de Porsches in de basis toch wel erg onderstuurd waren.. . Toch een beetje in strijd met de vaak heersende opvatting..
|
25 jun 2005 12:32 |
|
|
Maxfli
ex-993 C2Cabrio (1997)
ex-993 C4 (1995)Regio Amersfoort
|
Rijkunst....eh, pas ging ik op een zwaar nat wegdek iets te enthousiast de rotonde af....maakt een mooie extra ronde alhoewel niet gepland, stopte vlak voor een lataarnpaal en reed weer verder. Dus ook een vier krijg je om...
|
25 jun 2005 13:36 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Sssst,anders zijn de voors en tegens weer niet van de lucht
_________________________________________ t beste maar weer...
|
25 jun 2005 14:13 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Tuurlijk zodra je geen aandrijving meer hebt en de auto dus gewoon zg rolt doen alleen die 4 hele smalle stukjes rubber het werk en is hij hetzelfde als een 2.Met gas erop is het alleen een ander verhaal....
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
25 jun 2005 14:49 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
TUURLIJK, jij altijd!! als pasen en pinksteren samen op 1 dag vallen
Maare, ik zie dat die rallywagens wel eens doen : Wie van hier kan er met zn 4S rondjes om zn as draaien? Denk zelf namelijk dat dat met een P niet te doen is doordat de motor achterin ligt.
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
25 jun 2005 14:51 |
|
|
martijn
|
gaaf, waar kan ik me eventueel opgeven
|
25 jun 2005 19:24 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: Driften
Lees: verkeersveiligheid? Who cares, gewoon ff gooien en smijten zo'n dagje! Maar kan wel jouw stukje tekst voor mijn vriendin gebruiken als ik haar uitleg waarom ik die dag met de P weg ben.
Ga trouwens morgen naar een hele mooie (en ook prijzige trouwens) 964 C4 kijken!
|
25 jun 2005 19:37 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Opgeven
Hoi Martijn, beste even Erwin van Renntech een PB sturen.
|
25 jun 2005 20:16 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Re: Driften
ikke ook dus ...
|
25 jun 2005 20:19 |
|
|
Rene914
914 2.2T '70Beuningen (gld)
|
Driften is leuk, maar ik geef toch de voorkeur aan de NPC slalom.
Daar zoek je ook de grens op van je bandengrip op. Het is telkens weer verbazend hoe lang er grip blijft (op droog asfalt).
De combinatie van snelheid en bochten is altijd weer leuk, en je kunt je prestaties binnen de pk-klasses heel goed vergelijken met gelijkwaardige autos
|
25 jun 2005 22:56 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Ik heb er op zich wel oren naar en een vriend van me die net een 993 heeft gekocht wil ook wel.Ik vind alleen dat er weinig animo voor is.
Wellicht staat deze oproep niet onder het juiste onderwerp en moet hij bij "Meetings&Evenementen"geplaatst worden???Moderators
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
26 jun 2005 10:29 |
|
|