Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:46



Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
koni op een 964 c4 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht koni op een 964 c4
mijn vraag is heeft er iemand (gele )koni onder zijn 964 met waarschijnlijk eibach veren.
_________________________________________
remmen is angst


25 jun 2005 20:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
eerste niet ... 2e wel ...
Heb Bil's


Dirk
:wink:


25 jun 2005 20:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
ik zag in (adrian) streather
veer en schokbreker combinatie welke verkrijgbaar zijn.
van daar mijn vraag.

ik zou misschien wel zelf koni's willen
_________________________________________
remmen is angst


25 jun 2005 20:39
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Zijn allemaal appart van elkaar verkrijgbaar.

Maar ehh ... zijn je shok's versleten dan :?: je weet, als je wil verlagen hoef je bij een 964 niet noodzakelijk de dempers te vervangen als ze in goede staat zijn. Deze zijn regelbaar in hoogte.
Bedenk dat je met "sport" shok's een vrij harde demping gaat krijgen in vergelijk met de standaard exemplaren.

Wel ff de werken door een goed specialist laten uitvoeren ... is niet zomaar ff wat aan de dempertjes gaan draaien ... moet allemaal wel ff vrij nauwkeurig gebeuren.

Dirk
:wink:


26 jun 2005 13:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
nou hij is al verlaagd, ik weet nog niet met wat voor veren en schokbrekers.
moet er nog ff onder gaan liggen :lol:

ik weet ook niet of ik aan vervanging toe ben,
maar ben wel aan het oriƫnteren naar wat ik dan zou willen

nog even over het verlagen ik vind hem al erg laag,
ik wil beslist niet lager dat zou niet kunnen met de voor wielen/banden
225/40/18

ik heb het gevoel dat als het echt hard gaat in de bochten dat ik iets beter zou willen

ik heb een bocht die ik vaak neem en daar gaat telkens het sper van de vier wiel aandrijving in werking en heb een beetje het idee dat het te vroeg is en er meer mee moet kunnen. :(

ik zal eens vragen of ze de schokbrekers kunnen testen bij de garage

maar stel de schokbrekers zijn wat minder geworden :cry:
wat voor advies hebben jullie
:?
_________________________________________
remmen is angst


26 jun 2005 21:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
is niet zo een duidelijke foto maar misschien kan je zien met wat ik bedoel beslist niet lager


Afbeelding
_________________________________________
remmen is angst


26 jun 2005 22:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Afbeelding

Ik heb er niet echt problemen mee ... behalve bij hoge drempels moet ik wat opletten


Dirk
:wink:


27 jun 2005 3:33
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
dirkie schreef:
Ik heb er niet echt problemen mee ... behalve bij hoge drempels moet ik wat opletten

Zelfs niet tijdens de jaarlijks verplichte keuring ..... de vorige keer.:^:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupƩ gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


27 jun 2005 14:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
EriC4C schreef:
dirkie schreef:
Ik heb er niet echt problemen mee ... behalve bij hoge drempels moet ik wat opletten

Zelfs niet tijdens de jaarlijks verplichte keuring ..... de vorige keer.:^:



Stttttttttt .... krijg er nog de kriebels van als ik er weer aan denk ... :wink:


Dirk
:wink:


27 jun 2005 17:40
Profiel
PorscheForum Rookie
964 Carrera 4 cabrio '91 TE KOOP!!
Roermond
Bericht 
dirkie schreef:
Zijn allemaal appart van elkaar verkrijgbaar.

Maar ehh ... zijn je shok's versleten dan :?: je weet, als je wil verlagen hoef je bij een 964 niet noodzakelijk de dempers te vervangen als ze in goede staat zijn. Deze zijn regelbaar in hoogte.
Bedenk dat je met "sport" shok's een vrij harde demping gaat krijgen in vergelijk met de standaard exemplaren.

Wel ff de werken door een goed specialist laten uitvoeren ... is niet zomaar ff wat aan de dempertjes gaan draaien ... moet allemaal wel ff vrij nauwkeurig gebeuren.

Dirk
:wink:

Scokkers van een 964 c4 verstelbaar? in hoogte of hardheid??


16 aug 2005 19:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
Langert schreef:
dirkie schreef:
Zijn allemaal appart van elkaar verkrijgbaar.

Maar ehh ... zijn je shok's versleten dan :?: je weet, als je wil verlagen hoef je bij een 964 niet noodzakelijk de dempers te vervangen als ze in goede staat zijn. Deze zijn regelbaar in hoogte.
Bedenk dat je met "sport" shok's een vrij harde demping gaat krijgen in vergelijk met de standaard exemplaren.

Wel ff de werken door een goed specialist laten uitvoeren ... is niet zomaar ff wat aan de dempertjes gaan draaien ... moet allemaal wel ff vrij nauwkeurig gebeuren.

Dirk
:wink:


arScokkers van een 964 c4 verstelbaar? in hoogte of hdheid??


in hoogte :!:


is bij mij daar mee denk ik samen met andere veren verlaagd, ik wil wel iets stugger en ik denk maar dat is echt het gevoel dat de schokbrekers de beste tijd wel gehad hebben.

in snelle bochten met een wegdek wat niet vlak is .....denk dat het beter kan.
de auto glijdt wat snel zowel voor als achter uit het spoor
_________________________________________
remmen is angst


16 aug 2005 23:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Dan dit:
Handling Package For P64 Cars
1- H&R Coil Over kit for all P64 .
Precisely matched custom made Bilstein shocks with H&R springs.
Perfectly suitable for aggressive street or weekend track driving.
Lowers car from 1" to 2" from stock.
This kit also allows full corner balancing and for the C2, the use of factory adjustable anti-roll bars.

2- Factory P64 adjustable anti-roll bars.
Front is 24 mm 5-way adjustable and rear is 18 mm 3-way adjustable.
Price : 2.195 Euro Shipping included. Dollar Conversion


H&R Coil Over kit
For P64 '-90 : 29580-1
For P64 '90- : 29580-2

Adjustable Anti Roll Bars
The kit for the adjustable stabilizer bars contains
24 mm adjustable stabilizer bar for the front
2x 24mm rubber bushing for the front stabilizer
drop link left for the front stabilizer
drop link right for the front stabilizer
2x special nut
18 mm stabilizer bar for the rear
2x 18 mm rubber bushing for the rear stabilizer.
2x mounting clip for bushings.

www.carnewal.com


17 aug 2005 12:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
Bij een auto met meer dan 150.000 km op de teller zijn de schokdempers nooit meer zoals nieuw. De levensduur van een schokdemper is ook ongeveer 150.000 km. :shock:

Rij je er veel langer mee, dan is er bij een Porsche waar niet mee geraced wordt meestal goed mee te rijden.

Zelf monteren we Bilstein of Koni schokdempers onder een 964 waarbij mijn voorkeur uitgaat naar Bilstein onder de 964 omdat ik daarmee goede ervaringen heb. Koni monteer ik vooral onder de oudere modellen.
Een 964 rijdt met een set Bilsteins en een goed uitgewogen en uitgelijnd onderstel beter dan met de af fabriek gemonteerde dempers.
Bilsteins maken de 964 stugger dan met de originele dempers maar niet zo stug als een 964RS. Precies goed. :lol:
_________________________________________
Rebel engineering


17 aug 2005 21:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
ik denk dat wij binnekort nog wel even gaan praten.

ik dacht nog misschien eens uitlatenwegen,helpt misschien ook.
Ik weet van de bepaalde levens duur van de schokbrekers maar die van mij lijken wel vrij nieuw :?

maar dat doen we dan wel via de telefoon of op de meeting maar dan moet het voor jou wel leuk blijven en geen werk worden :lol:
_________________________________________
remmen is angst


17 aug 2005 22:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
964 Carrera 4 cabrio '91 TE KOOP!!
Roermond
Bericht 
Langert schreef:
dirkie schreef:
Zijn allemaal appart van elkaar verkrijgbaar.

Maar ehh ... zijn je shok's versleten dan :?: je weet, als je wil verlagen hoef je bij een 964 niet noodzakelijk de dempers te vervangen als ze in goede staat zijn. Deze zijn regelbaar in hoogte.
Bedenk dat je met "sport" shok's een vrij harde demping gaat krijgen in vergelijk met de standaard exemplaren.

Wel ff de werken door een goed specialist laten uitvoeren ... is niet zomaar ff wat aan de dempertjes gaan draaien ... moet allemaal wel ff vrij nauwkeurig gebeuren.

Dirk
:wink:


Scokkers van een 964 c4 verstelbaar? in hoogte of hardheid??


Hoe verstel ik deze dan in hoogte en hoeveel cm/mm kun je verlagen met de originele schokkers en veren?


19 aug 2005 20:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
rob964.c4 schreef:
ik denk dat wij binnekort nog wel even gaan praten.


maar dat doen we dan wel via de telefoon of op de meeting maar dan moet het voor jou wel leuk blijven en geen werk worden :lol:


Goed idee, ik zie je zondag wel? :lol:
_________________________________________
Rebel engineering


19 aug 2005 22:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
zekerrrrrrrrrrrrrrr
_________________________________________
remmen is angst


20 aug 2005 0:57
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.