Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 0:34



Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Restauratie 911 2.7L uit 1977 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977
wellicht nieuw kopen? Volgens mij gaat je het niet veel goedkoper lukken als je deze zelf moet maken
http://www.renntech.info/product_info.p ... cts_id=860
En dan weet je gelijk hoe die er in komt, kan maar op 1 manier volgens mij.


10 jan 2013 0:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977
De plaat heb ik al gekocht en die heeft de carrosserie bouwer...
Dan nog is het de vraag hoe de aansluiting zit want dat soort inlaspanelen hebben een extra rand voorzien...soms iets te groot van het persen.


10 jan 2013 19:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977
Erg leuk topic om te volgen, complimenten. Zou het zelf zeker niet kunnen. :cheers:


10 jan 2013 19:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977
Even over de VDO instrumenten.
Ben deze aan het schoonmaken en de ringen die het glas vasthouden zijn lichtjes gecorrodeerd.
Heb de ringen eraf gehaald (randen omzetten als een blikje) maar ze zijn toch te slecht om terug te monteren.
Weet iemand of er ergens vervangingssetjes verkrijgbaar zijn ?
Liefst gewoon weer zwarte ringen.

Als alternatief zou ik er (bezel) ringen overheen kunnen zetten (Chrome)
maar liever niet want worden de randen zo dik van
en zou ik VDO's weer in ere herstellen.

Iemand een idee ?


12 jan 2013 15:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977
goedemiddag

heb de ringen zelf ook weer netjes gemaakt
1x glaasje stuk
van kessel sportcars heeft ringen volgen mij
mooi project


12 jan 2013 18:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977
Vanwege het koude weer toch wat klusjes voor binnen gevonden.
Het schoonmaken van de klokjes.
voor:
Afbeelding
na:
Afbeelding
Een paar ringen zijn gedemonteerd en worden vervangen.
Voor de rest zien ze der goed uit en ook de binnenkant is goed.
Valt me op dat sommige glazen van echt glas zijn en sommige van plastic.


17 jan 2013 22:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977
molen934 schreef:
corne123 schreef:
2.7 motor volgen vele een drama maar heb er 1 gedaan en valt echt reuze mee :thumleft:


Dat is echt overdreven, heb er 8 jaar super mee gereden :drive:
Bij mij komt een kennis met een 2.7 coupé en heeft een mechanische compressor erop gezet uit Amerika :!:
Een heel apart geluid en gaat als de brandweer, denk dat ik moeite heb hem bij te houden :?:
Hij heeft zo'n schitterende licht groene metalic kleur, echt uit 1977 zooooo mooi :thumleft:


De groene 911 staat in de nieuwe RS, mooi hé :idea:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


17 jan 2013 23:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977
:cheers: klokken zien er al weer netjes uit, misschien wel laten eiken?
De ringen heb je los kunnen bestellen ?
Succes iig.


18 jan 2013 0:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977
De ringen kosten tussen 20 en 35 euro afhankelijk van de grootte...ex btw...
en dit zijn alleen de buitenste ringen,
niet eens de inlegring achter deze buitenste ring.
155 euro voor alle ringen :bang:
best duur voor een paar gram aluminium.
Dus maar eerst eens pogen wat er te redden valt door te schuren, polijsten....spuiten :rambo:


18 jan 2013 19:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977
Ik heb zelf van die ringen erop laten zetten. ben er zelf heel tevreden over. Staat erg mooi.
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


18 jan 2013 19:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977
Afbeelding
avondje schuren polijsten en spuiten en weer als nieuw
155 euro is inderdaad heel veel
gaat je lukken :lol:


19 jan 2013 14:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977
zo was het eerst
Afbeelding


19 jan 2013 14:26
Profiel
PorscheForum Rookie
België
Bericht Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977
Ik heb onlangs ook al de meters geopend en alle ringen herspoten. Het viel mij toen ook op dat sommige glazen van plexi waren. Dat blijkt dus normaal te zijn vermits jij dezelfde vaststelling doet. Zou daar misschien een reden voor zijn, want toeval bestaat bij P niet?
_________________________________________
pablo_o2


02 feb 2013 20:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977
Ik denk dat de glaajes van plexiglas zijn vanwege het gaatje (nodig voor drukpinnetje)..
denk dat het goedkoper/makkelijker is om het uit plexiglas te maken ?

Niet veel meer gedaan aan het project buiten het scoren van een mooi 2dehands MOMO stuurtje op ebay en
een bezoekje gebracht aan Kessel Motorsports. Erg leuke zaak en natuurlijk ook veel moois te zien.

De wagen staat momenteel bij de spuiter maar die is helaas onverwachts overleden.
Heel raar als je dezelfde dag nog emailtjes uitwisseld over hoe we het project gingen aanpakken....
Na zo'n bericht kom je weer ff met de voetjes op de grond...
Volgende week ga ik de wagen weer ophalen en nader onderzoeken.
De spuiter had na openmaken van de zijkant ook wat roest in de dorpels gespot.
Hoe erg weet ik nog niet maar wordt vervolgd.


Laatst bijgewerkt door Skorpion op 03 feb 2013 0:48, in totaal 1 keer bewerkt.



03 feb 2013 0:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977
Wel heftig ja! Lijkt me ook een wel rare gewaarwording..........


Roest in de dorpels moet wel eerst aangepakt worden, lijkt mij. :shock:
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


03 feb 2013 0:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977
Ik ga me nu orienteren wat het slimste is (qua budget/kwaliteit).
Volledig de kale kast laten ontdoen van lak en corrosie beschermingslaag (want je weet niet wat eronder zit) tot blank staal of
alleen de plekken aanpakken die nodig zijn...dorpel en druppel (klein plekje bij tankdop en zijskirts).
Wat zou het normaal mogen kosten om de kale kast helemaal te laten ontlakken en te behandelen (epoxy en spuiten ?)


03 feb 2013 0:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977
Gezien het feit dat de auto al kaal is en niet daarna volledig opgebouwd hoeft te worden, maar ervanuitgaand dat het wel zeer nauwkeurig gebeurd; € 3000,=. dus inclusief blanke lak.
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


03 feb 2013 1:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977
alleen ontpakken door stralen en primer zo'n 2500,= laat het wel bij iemand doen die vooral auto's doet en die gelijk de primer spuit.
Chemisch ontlakken is volgens mij duurder..
Volledig in kleur spuiten incl strakmaken ben je nog wel een keer 3000,= kwijt.
Ontlakken kun je zelf ook doen, wel tijdrovend maar minder duur.


03 feb 2013 10:55
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977
hisolid schreef:
Volledig in kleur spuiten incl strakmaken ben je nog wel een keer 3000,= kwijt..



Zonder BTW ... I pressume :?:


03 feb 2013 10:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977
Ga voor kwaliteit en als je zelf het eea doet vallen de kosten mee
zo heb ik de losse plaatdelen thermische latten ontlakken, nastralen en af laten werken met een ktl behandeling.
Auto geheel zelf ontdaan van bodembescherming coating en lak.
Laten stralen, choperen en in de epoxy laten spuiten.

Dit kost je ca 2000 euro, maar dan is de auto volledig schoon, zit weer laagje zink op en de epoxy is een mooie basis
voor de toplaag.

Daarna geheel in kleur laten spuiten, ZIE 930 VAN GROEN NAAR WIT.
_________________________________________
mvrgr Peter


03 feb 2013 13:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977
@Olaf; was geen offerte, meer als indicatie vanaf prijs.
Epoxy primer op kaal steal is niet handig als de body niet strak is, plamuur gaat op den duur aftekenen.


03 feb 2013 16:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977
De P is weer thuis, afgelopen weekend tussen de buien door gecrossed (net zoals een collega hier op het forum) :drive:
De roest in de dorpel valt goed mee,
alleen het kruispunt van dorpel en druppel dient vervangen te worden.
Blijkbaar had men dit al eerder gedaan.
Afbeelding
Komende tijd ga ik eerst een ander project afronden en dan stort ik me op de body van de P.
Vraagje tussendoor over de remcylinder. Die wil ik reviseren maar ik krijg alleen het hoofdgedeelte eruit maar er zit ook een soort bijcylinder
waar ik de achterste moer kan verwijderen om het interne werk te bewonderen maar krijg het er niet uit. Enig idee ?
De bijcylinder daar zit de sensor op voor de rem en ik kan het wel indrukken (er zit een veer in) maar krijg het er niet uit.
Afbeelding Afbeelding


10 feb 2013 12:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Bericht Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977
bully schreef:
Citaat:
Kom er achter dat het stuur niet orgineel is maar van een 74'er ipv 77'er. Klopt dit ?
Stuur is origineel en gebruikt in de 2.7 tot in de SC die daarna overging naar driespaaks die weer overging in de 84er 3.2 :wink:

Volgens Morgan zat er in een '77er al een driespaaks.
In mijn ex zat die ook... Was de grens geen '74?
_________________________________________
IF IT ROLLS, THEN RACE IT!


10 feb 2013 15:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
981 S 2013 911T Coupe 1973
Bericht Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977
GhostRider schreef:
bully schreef:
Citaat:
Kom er achter dat het stuur niet orgineel is maar van een 74'er ipv 77'er. Klopt dit ?
Stuur is origineel en gebruikt in de 2.7 tot in de SC die daarna overging naar driespaaks die weer overging in de 84er 3.2 :wink:

Volgens Morgan zat er in een '77er al een driespaaks.
In mijn ex zat die ook... Was de grens geen '74?


In de sales brocheres van 1976 en 77 kom ik gewoon nog die vierspaaks tegen. Lijkt mij origineel. http://coochas.com/brochures/911.html


10 feb 2013 16:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Restauratie 911 2.7L uit 1977
GhostRider schreef:
In mijn ex zat die ook...
Dan had je er het verkeerde stuur in :wink: Afbeelding Kwam voor het eerst met de turbo in 1975 en de 3.0 in 1976....


10 feb 2013 17:46
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.