Guy , met een 911sc van 1980
Beste , ik ben al even actief op het BE forum en ik kom ook wel eens langs op het forum om opzoekingen te doen, maar ik had me hier nog niet ingeschreven.
Dus kom ik me hier even voorstellen:
Ik ben Guy (42j) afkomstig van Belgie ( Brussel ) en ben een 15jaar intensief bezig met het restaureren van oldtimers.
Niet oplappen maar echt restaureren , dus elk boutje los en al dat niet goed is vervangen.
Het is allemaal begonnen met een Morris Minor van 1952 ( daar komt ook mijn nickname van ) en intussen zijn er al enkele intressante en minder intressante wagens gepasseerd zoals : Ciroen Dyane, Triumph Herald Vitesse Cabrio, TVR 350i , porsche 924, Jaguar 420, Mgb , Chevrolet Corvair en enkele kevertjes.
http://www.youtube.com/watch?v=4NCVS9z1wtMNa de restauratie van de MGB , kon ik een goede deal doen met een 911sc van '80 , die ik 10jaar eerder al eens wilde kopen maar toen wilde de eigenaar ze niet loslaten.
De motor had een oliedrukprobleem en de algemene staat van de wagen is niet slecht , dus mocht de Mgb (tegen de zin van mijn vrouw) vertrekken en de P kwam in de plaats.
Nadat de wagen technische wat in orde stond en het oliedrukprobleem verdwenen bleek te zijn , ging ik naar de technische controle maar nog geen km verder hoorde ik plots een rammel in de motor.
Vooraleer ik veilig aan kant stond was de schade al zo erg dat het geen rammel meer was maar zwaar kloppen > verdict : een krukaslager
Dankzij de vele ervaringsdeskundige op het BE forum , kwam ik tot het besluit dat de matching numbers moesten blijven en opteerde ik voor een US donormotor van bij FGporsche.
Deze motor had 100.000km dus de onderdelen hadden nog niet teveel afgezien.
Een samenvattend filmpje ( van 30min ) laat de volledige revisie zien van de motor en de foto's van de auto
http://www.youtube.com/watch?v=PRqS9UZu3QEMvg, Guy