Auteur |
Bericht |
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
In Frankrijk is straks een alcoholtester verplicht ...
Frankrijk heeft last met een toenemend aantal verkeersongevallen en neemt daarom maatregelen. Een ervan is de verplichte aanwezigheid van een alcoholtester in elk gemotoriseerd voertuig per 1 Juli van dit jaar en een ander is het - dit jaar - toevoegen van 400 vaste flitspalen, zonder de bekende aankondigings-bordenAlleen wie een brommer of scooter met een cilinderinhoud van minder dan 50 cc bestuurt, is vrijgesteld. Met de alcoholtester kan de bestuurder zelf meten of hij meer dan 0,5 promille alcohol in het bloed heeft (maar dan moet deze niet zo dronken zijn dat'ie de tester niet meer kan bedienen ).Een alcoholtester heeft een vervaldatum na een of twee jaar. Je moet dus regelmatig een nieuw exemplaar kopen. Je moet die tester bij temperaturen tussen 10 en 40 graden gebruiken en bewaren. In een auto is het af en toe kouder of heter. Dat beïnvloedt de test. Een alcoholtester kost een paar euro en is verkrijgbaar in Frankrijk bij autohandels en in tankstations. De Franse politie zal pas vanaf 1 november de bestuurders die niet in het bezit van deze alcoholtesters zijn bekeuren met een boete van 11 euro.
|
05 apr 2012 19:43 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Re: In Frankrijk is straks een alcoholtester verplicht ...
Zijn ze daar gek geworden of hebben ze geld nodig via dat apparaatje Ga je op vakantie, moet je nog meer verplichte zooi meenemen. Dan toch maar weer Scandinavië.
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
05 apr 2012 19:47 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
Berichtje had op 1 april gepost moeten worden
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
05 apr 2012 19:55 |
|
|
charles964
Porsche 964 C2 cabrio, V70 R AWD classicArnhem
|
Is echt geen 1 april grap. Kreeg ook info van onze leasemij. Per 1 november gaat dat defintief in, daarvoor een soort overgangsregeling. Blaaspijpje kost 2 euro/keer en een blaasapperaat in je auto kost je tussen de 500-700 euro.
_________________________________________ Door het trekken aan het gras zal het niet sneller groeien.
|
05 apr 2012 20:52 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
au contraire, het zijn er al jaren steeds minder. het waren er voorheen dan ook wel erg veel.
_________________________________________ oud is beter
|
05 apr 2012 22:13 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
In Frankrijk wel begrijpelijk....... ............ daar is die blaastest noodzakelijk!
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
05 apr 2012 23:23 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Nóg een reden om Frankrijk te mijden, naast de fransen zelf...
|
05 apr 2012 23:34 |
|
|
Subdriver
Curaçao
|
Ik zit nu in Parijs. Moest eerst twee gele hesjes kopen, gevaren driehoek had ik al, en straks nog de blaastest. Heb gehoord dat ze flinke boetes uitdelen als je die rotzooi niet in je auto hebt. Fransen
|
06 apr 2012 0:31 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Ik koop ze niet,dan maar die boete
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
06 apr 2012 1:29 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Ach, tot november een waarschuwing daarna bedraagt de boete 17 EUR. De afgelopen 10 jaar nog nooit aangehouden daar. Maak zelf de risico analyse maar.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
06 apr 2012 7:40 |
|
|
Sandman
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupeAan de Maas
|
_________________________________________ Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
|
06 apr 2012 9:39 |
|
|
charles964
Porsche 964 C2 cabrio, V70 R AWD classicArnhem
|
Zo denk ik er ook over. En als het zover is, zal ik me als een kaaskop gedragen.
_________________________________________ Door het trekken aan het gras zal het niet sneller groeien.
|
06 apr 2012 18:24 |
|
|
arenarood
|
De verplichting om een alcoholblaastest bij je te hebben,is voorlopig uitgesteld of helemaal van de baan Het is te duur en ze zijn niet erg betrouwbaar! Ik heb er nooit één gekocht
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
24 jan 2013 15:40 |
|
|
MY00
Cayman S
|
Ik wel, was een investering van 89 euro cent. Had ik erg graag voor over om een discussie met de franse oom agent te vermijden.
_________________________________________ Mvg,
René
|
24 jan 2013 15:50 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Mooi, ik had ze vorige zomer niet gekocht........waren allemaal al uitverkocht. Heeft mij dus, naast wat ergernis over de invoering, niets gekost. Laten we dat zo maar houden.
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
24 jan 2013 15:52 |
|
|
patrickb
|
Als brave ziel (lees als schijterd had ik deze blaastests gekocht, omdat we vaak met de P. in Frankrijk vertoeven en ik geen onnodig risico wou nemen. Nu had ik al gehoord dat ze in Frankrijk inmiddels deze maatregel tot nader order aan de kant hadden geschoven. Dus was het met Kerst, na de nodige wijn weliswaar, het ideale moment om te kijken wie van beide er BOB was. Bleek na de test dat mijn vrouw verloren had en ik in de passagiersstoel mocht plaats nemen. Nadeel van die testers was dat je die zeer kleine witte bolletjes die erin zitten, gelijk mee inhaleert, met als resultaat dat zowel ik als mijn vrouw de ganse terugweg bolletjes hebben liggen spuwen en een verschrikkelijke smaak in onze mond hadden. DankU Frankrijk!
|
24 jan 2013 18:14 |
|
|
arenarood
|
|
24 jan 2013 18:30 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Dat noemt men in Nederland een bolletjes-slikker, Patrick
|
24 jan 2013 18:51 |
|
|
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
Hier staat dat de 'echte invoering' (dus bekeuren wanneer niet aanwezig in de auto) nu vanaf 1 maart 2013 zal plaatsvinden i.p.v. de eerder voorgestelde 1 november 2012. Zelf kan ik begrijpen dat het handig is dat je zelf kunt testen of je teveel hebt gedronken bij twijfelgevallen (en of die dingen van 1 a 2 euro nou zo betrouwbaar zijn weet ik niet, zeker in het geval van twijfelgevallen...). Maar ik ben zelf altijd meer van de praktische zaken en vraag mij eigenlijk af hoe dit dan logistiek in elkaar zit. - Wordt je zwaarder bestraft wanneer je teveel gedronken hebt en je hebt de tester niet gebruikt? - Alcoholcontrole zal nog steeds steekproefgewijs worden uitgevoerd door de politie. Wanneer gecontroleerd, zul je nog steeds in een 'politie apparaat' dienen te blazen voor bepaling alcoholgehalte. - Tester gebruikt, teveel gedronken, maar toch rijden. Zwaardere bestraffing? - Vorige tester bewaard of ander persoon laten blazen vs. politie toont een 'twijfelgeval alcoholgebruik' aan; lijkt mij een discutabel punt. Dus in het algemeen, wat voegt het toe? Of is het weer meer van 'wat levert het op?'
|
24 jan 2013 18:54 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Ik neem het risico op die boete wel, wat een flauwekul allemaal. Overigens kan ik ook via duitsland naar zwitserland rijden
|
24 jan 2013 20:12 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Vond het zelf echt onzin dat je dat eventueel zelf zou moeteb hebben in de auto, was is het volgende een coke tester of voor op de fiets een epo test?
Zou dus geneigd zijn om te zeggen ik accepteer de boete wel maar stel je bent de vijfde kaaskop die dag en die schimmelkaas vind het nodig om je te testen dan is het onnodig oponthoud en dat is het ook weer niet waard
_________________________________________ remmen is angst
|
24 jan 2013 20:21 |
|
|