Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 12 apr 2025 20:29

Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Fisker Karma of Tesla Model S 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Cazzo Super Veloce schreef:
Waar zouden jullie voor gaan?
Vooralsnog zie ik de Tesla Model S Performance wel zitten. Over 14 dagen proefrijden in Antwerpen. Als die niet bevalt wordt het ook geen Fisker of andere batterij-auto.

25 jan 2013 12:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
klik..............

25 jan 2013 15:21
Profiel
993 4S
PaulusdB schreef:
Waar zouden jullie voor gaan?
Vooralsnog zie ik de Tesla Model S Performance wel zitten. Over 14 dagen proefrijden in Antwerpen. Als die niet bevalt wordt het ook geen Fisker of andere batterij-auto.

Ik heb er uiteraard ook nog niet in gereden, maar ik denk dat het fantastisch rijdt.
Zoveel vermogen en koppel vanaf 1 rpm.
Denk dat vooral je bandenboer hier heel blij van wordt :mrgreen:
Zeker als je er nog een setje winterbanden bij koopt :mrgreen:

25 jan 2013 16:23
Profiel
993 4S
dobbelsteen schreef:
In aankoopprijs is die karma inderdaad peperduur, maar van het moment je hem hebt wordt hij wel opeens heel erg goedkoop.

Ik geloof eigenlijk niet dat er daar enige eigenaars bij zitten die het voor het milieu doen. Toen ik de eigenaar sprak van die fisker, heb ik er toch heel tijdje over zitten praten met hem en niet 1x is het woord milieuvriendelijk gevallen. Het interesseert hem waarschijnlijk ook geen moer.
Ook de Belgische overheid promoot zo'n auto's. Ik begrijp helemaal niet hoe dat komt, steeds meer mensen weten ondertussen al dat je op 1 jaar tijd zuiniger bent met een dikke Hummer dan dat je met een prius zou rijden. Die productie is gewoon extreem vervuilend.

En spijtig genoeg is het alternatief nog veel te gevaarlijk, maar ik kijk ook al uit naar de tijd van waterstofmotoren.

Weer zo'n loze kreet, hoezo extreem vervuilend??? getallen graag en een betrouwbare bron.

25 jan 2013 16:25
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Accupakket is vervuilend. Maar de vergelijking met een Hummer eerder onzinnig.

Feit blijft dat electrische auto's in de praktijk vele malen meer uitstoot hebben dan ze op basis van de Europese tests hebben. Waarmee ze feitelijk te laag worden belast (en dat is op zich niet zo'n probleem, maar wel dat andere auto's feitelijk te zwaar worden belast).

25 jan 2013 17:34
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Bron mogen jullie zelf achterhalen, maar wat een Hummer in een miljoen kilometer vervuild, is nog minder vervuilend dan de productie van 1 electro-middenklasser......

Daarom pleit ik voor een duurzaam gebruik van de klassieker, en de vrijstelling van houderschapsbelasting... :cheers:

:mrgreen:

25 jan 2013 18:20
Profiel
993 4S
Devils son schreef:
Accupakket is vervuilend. Maar de vergelijking met een Hummer eerder onzinnig.

Feit blijft dat electrische auto's in de praktijk vele malen meer uitstoot hebben dan ze op basis van de Europese tests hebben. Waarmee ze feitelijk te laag worden belast (en dat is op zich niet zo'n probleem, maar wel dat andere auto's feitelijk te zwaar worden belast).

Typisch de conclusie van een advocaat;
De ene wordt te laag belast, dus de andere wordt te hoog belast :scratch:
Zit niet veel logica in :popcorn:

25 jan 2013 18:49
Profiel
993 4S
steef schreef:
Bron mogen jullie zelf achterhalen, maar wat een Hummer in een miljoen kilometer vervuild, is nog minder vervuilend dan de productie van 1 electro-middenklasser......

Dr wordt hier wel erg veel ongefundeerde onzin uitgekraamd.
Maar ik vind het prima, zolang de electrische auto maar 0% blijft :ba: :ba: :ba:

25 jan 2013 18:52
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944

Typisch de conclusie van een advocaat;
De ene wordt te laag belast, dus de andere wordt te hoog belast :scratch:
Zit niet veel logica in :popcorn:

Nou, daar zit weldegelijk logica in. We moeten met zijn allen bedrag X opbrengen. Zodra je een groep te laag gaat belasten is er dus altijd een groep die te zwaar wordt belast, ofwel er wordt te weinig opgehaald en dat laatste is in NL echt niet het geval hoor... :mrgreen:

Maar jij rijdt lage bijtelling begrijp ik? :wink:

25 jan 2013 19:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Rij toch liever een 1986 500 SEL dan een 2013 Fisker Karma dutch edition.

Mijn netto bijtelling is ong de helft van 35% van 4500 (boekwaarde)/12 = 65 euro per maand, maar hoor iedere dag een V8 gorgelen. :cheers:

Dat liever dan de Karma financieren en alleen bzzzzzzzzzzzzz horen!!!

25 jan 2013 19:38
Profiel
Cayenne Turbo S Hybrid & Boxster S (987)
Rotterdam
Weer zo'n loze kreet, hoezo extreem vervuilend??? getallen graag en een betrouwbare bron.

:arrow: http://www.lowcvp.org.uk/assets/reports ... Report.pdf

:arrow: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nie ... JI.twitter

:arrow: http://www.trouw.nl/tr/nl/4332/Groen/ar ... ookiecheck

:arrow: http://www.joop.nl/groen/detail/artikel ... s_gedacht/

:arrow: http://www.trouw.nl/tr/nl/4332/Groen/ar ... to-s.dhtml

:arrow: http://www.trouw.nl/tr/nl/4332/Groen/ar ... zaam.dhtml

:arrow: http://www.zerauto.nl/2012/10/08/elektr ... et-milieu/

:arrow: http://www.elsevier.nl/Economie/nieuws/ ... ER292494W/

25 jan 2013 20:45
Profiel WWW
993 4S
Devils son schreef:

Nou, daar zit weldegelijk logica in. We moeten met zijn allen bedrag X opbrengen. Zodra je een groep te laag gaat belasten is er dus altijd een groep die te zwaar wordt belast, ofwel er wordt te weinig opgehaald en dat laatste is in NL echt niet het geval hoor... :mrgreen:

Maar jij rijdt lage bijtelling begrijp ik? :wink:

Misschien is die groep wel de hondenbezitters middels de hondenbelasting.
Dus de conclusie dat andere autobezitters betalen voor de 0% regeling is onzin.

Nee, ik declareer nu, maar 0% bijtelling is te verleidelijk :cheers:

25 jan 2013 21:07
Profiel
993 4S
@ Rob Herfst; waar staat dat electrische auto's extreem vervuilend zijn???
Want dat was de stelling.
In jou stukjes lees ik alleen dat ze vervuilender kunnen zijn dan andere auto's.

25 jan 2013 21:12
Profiel

Misschien is die groep wel de hondenbezitters middels de hondenbelasting.
Dus de conclusie dat andere autobezitters betalen voor de 0% regeling is onzin.

Er is binnen de autobelastingen geschoven...

25 jan 2013 21:38
Profiel
Cayenne Turbo S Hybrid & Boxster S (987)
Rotterdam
@ Rob Herfst; waar staat dat electrische auto's extreem vervuilend zijn???
Want dat was de stelling.
In jou stukjes lees ik alleen dat ze vervuilender kunnen zijn dan andere auto's.

Heb je alles goed gelezen en wat is je definitie van extreem?? Een paar honderd procent?? :wink:

De productie van elektrische auto's blijkt(!) een stuk vervuilender dan die van auto's met een verbrandingsmotor.
Met name de fabricage van de accu legt een groot beslag op het milieu, schrijven de auteurs van de Technische Universiteit in Trondheim in een vrijdag verschenen studie.

In de accu's zitten stoffen als lithium, nikkel, koper en aluminium, waarvan de winning met veel verzuring en grondwatervervuiling gepaard gaat. Omdat de stroom die de auto's gebruiken voor een flink deel uit de steenkool- en bruinkoolcentrales komt, moet ook het afval van de kolenmijnen worden meegerekend in het milieueffect.

Er komen drie tot vier keer zo veel toxische stoffen vrij als bij auto's met een verbrandingsmotor, stellen de auteurs.
:arrow: 300 tot 400%

Ook het gebruik van schaarse metalen is drie keer zo hoog als bij conventionele auto's.
:arrow: 300%

De productie van elektrische auto's vergt twee keer zo veel energie als die van benzine- en dieselauto's.
:arrow: 200%

Dat levert dus twee keer zo veel broeikasgassen op.
:arrow: 200%

25 jan 2013 22:09
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Het lijkt alsof je van onder een steen vandaan komt. Het is toch al jarenlang duidelijk dat de elektrische onderdelen zodanig milieuonvriendelijk geproduceerd worden dat je echt jaren met een brandstofwagen kan rondrijden eer je breakeven komt. Ik dacht dat iedereen dat ondertussen wel wist? :scratch:

25 jan 2013 22:31
Profiel
‘64 Kever
Weten en willen weten.... Overigens, hij geeft al een paar keer aan dat het niet uitmaakt, als hij maar 0% bijtelling "betaalt" (uhm, niet betaalt, nouja, 0% dus)....

Ach, 10 jaar geleden schepte je tegen elkaar op hoeveel PK je auto had, hoe snel je naar 100km/u ging.... Tegenwoordig is het hoe weinig bijtelling je hoeft te betalen om die auto waar je toch niks om geeft ;)....

25 jan 2013 22:47
Profiel Facebook 
Ik kan geloof ik beter over vermogen gaan jippie ipv de bijtelling... ;)

25 jan 2013 22:51
Profiel
‘64 Kever
:thumleft: (heb zelf de "gulden middenweg" gekozen, vind ik ;) )

25 jan 2013 22:53
Profiel Facebook 
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Inderdaad...ik zag een tijdje terug zo n fikser staan...mooie lijn, maar je krijgt toch echt een slappe stok van dat zoempje als dat ding gaat rijden...echte petrolheads betalen dan toch graag wat extra om er (zakelijk) een beetje lekker bij te rijden lijkt me...

25 jan 2013 22:57
Profiel
993 4S
@ Devils Son; volgens mij is het hoogste bijtellings% al lang 25%, is toch niet verhoogd?
@ Rob H; 200% van heel weinig is nog steeds heel weinig, dus al die percentages zeggen me nix. Het gaat om de absolute getallen.
Ook de productie van electrische auto's moet aan allerlei (milieu-)eisen voldoen.
@ Dobbelsteentje; misschien iets kritischer zijn op "wat iedereen weet" en dan zelf een mening vormen in plaats van achter de meute aan jippie.

25 jan 2013 22:59
Profiel
993 4S
$TEEF schreef:
Inderdaad...ik zag een tijdje terug zo n fikser staan...mooie lijn, maar je krijgt toch echt een slappe stok van dat zoempje als dat ding gaat rijden...echte petrolheads betalen dan toch graag wat extra om er (zakelijk) een beetje lekker bij te rijden lijkt me...

Tot je bij het stoplicht naast een M5 staat (met zn nep versterkte uitlaatgeluid op de speakers) en hem vervolgens gewoon ff zoek rijdt :thumleft:

25 jan 2013 23:01
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Het zal echt hard optrekken en prima rijden en die idiote bijtelling is natuurlijk schandalig dus dat is natuurlijk mooi profiteren van het voordeel, maar als echte autoliefhebber ga je toch altijd voor de m5 ipv een hele mooie koets met duracel en een opelbrommermotortje :cheers:

25 jan 2013 23:09
Profiel
993 4S
Mwah, met 5 auto's en 3 motoren vind ik mezelf best een petrolhead.
Mij lijkt het juist een kick om vrijwel geluidloos en toch supersnel te zijn. Altijd beter dan zo'n BMW met zn nepgeluid.

25 jan 2013 23:39
Profiel
@ Devils Son; volgens mij is het hoogste bijtellings% al lang 25%, is toch niet verhoogd?

Er is meer dan alleen de bijtelling...

Citaat:
@ Rob H; 200% van heel weinig is nog steeds heel weinig, dus al die percentages zeggen me nix. Het gaat om de absolute getallen.
Ook de productie van electrische auto's moet aan allerlei (milieu-)eisen voldoen.

200% zegt heel veel, want de CO2 uitstoot van een auto over het gehele leven is de ene helft de productie en de andere helft het gebruik. Dus als je twee keer zoveel dan normaal hebt bij productie maak je dat in beginsel niet meer goed.

25 jan 2013 23:50
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende