Auteur |
Bericht |
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
 Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Vooralsnog zie ik de Tesla Model S Performance wel zitten. Over 14 dagen proefrijden in Antwerpen. Als die niet bevalt wordt het ook geen Fisker of andere batterij-auto.
|
25 jan 2013 12:18 |
|
 |
bully
|
 Re: Fisker Karma of Tesla Model S
|
25 jan 2013 15:21 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
 Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Ik heb er uiteraard ook nog niet in gereden, maar ik denk dat het fantastisch rijdt. Zoveel vermogen en koppel vanaf 1 rpm. Denk dat vooral je bandenboer hier heel blij van wordt Zeker als je er nog een setje winterbanden bij koopt 
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
25 jan 2013 16:23 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
 Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Weer zo'n loze kreet, hoezo extreem vervuilend??? getallen graag en een betrouwbare bron.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
25 jan 2013 16:25 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
 Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Accupakket is vervuilend. Maar de vergelijking met een Hummer eerder onzinnig.
Feit blijft dat electrische auto's in de praktijk vele malen meer uitstoot hebben dan ze op basis van de Europese tests hebben. Waarmee ze feitelijk te laag worden belast (en dat is op zich niet zo'n probleem, maar wel dat andere auto's feitelijk te zwaar worden belast).
|
25 jan 2013 17:34 |
|
 |
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
 Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Bron mogen jullie zelf achterhalen, maar wat een Hummer in een miljoen kilometer vervuild, is nog minder vervuilend dan de productie van 1 electro-middenklasser...... Daarom pleit ik voor een duurzaam gebruik van de klassieker, en de vrijstelling van houderschapsbelasting... 
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
25 jan 2013 18:20 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
 Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Typisch de conclusie van een advocaat; De ene wordt te laag belast, dus de andere wordt te hoog belast Zit niet veel logica in 
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
25 jan 2013 18:49 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
 Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Dr wordt hier wel erg veel ongefundeerde onzin uitgekraamd. Maar ik vind het prima, zolang de electrische auto maar 0% blijft 
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
25 jan 2013 18:52 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
 Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Nou, daar zit weldegelijk logica in. We moeten met zijn allen bedrag X opbrengen. Zodra je een groep te laag gaat belasten is er dus altijd een groep die te zwaar wordt belast, ofwel er wordt te weinig opgehaald en dat laatste is in NL echt niet het geval hoor... Maar jij rijdt lage bijtelling begrijp ik? 
|
25 jan 2013 19:11 |
|
 |
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
 Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Rij toch liever een 1986 500 SEL dan een 2013 Fisker Karma dutch edition. Mijn netto bijtelling is ong de helft van 35% van 4500 (boekwaarde)/12 = 65 euro per maand, maar hoor iedere dag een V8 gorgelen. Dat liever dan de Karma financieren en alleen bzzzzzzzzzzzzz horen!!!
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
25 jan 2013 19:38 |
|
 |
Rob Herfst
Cayenne Turbo S Hybrid &
Boxster S (987)Rotterdam
|
 Re: Fisker Karma of Tesla Model S
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
25 jan 2013 20:45 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
 Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Misschien is die groep wel de hondenbezitters middels de hondenbelasting. Dus de conclusie dat andere autobezitters betalen voor de 0% regeling is onzin. Nee, ik declareer nu, maar 0% bijtelling is te verleidelijk 
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
25 jan 2013 21:07 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
 Re: Fisker Karma of Tesla Model S
@ Rob Herfst; waar staat dat electrische auto's extreem vervuilend zijn??? Want dat was de stelling. In jou stukjes lees ik alleen dat ze vervuilender kunnen zijn dan andere auto's.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
25 jan 2013 21:12 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
 Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Er is binnen de autobelastingen geschoven...
|
25 jan 2013 21:38 |
|
 |
Rob Herfst
Cayenne Turbo S Hybrid &
Boxster S (987)Rotterdam
|
 Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Heb je alles goed gelezen en wat is je definitie van extreem?? Een paar honderd procent?? De productie van elektrische auto's blijkt(!) een stuk vervuilender dan die van auto's met een verbrandingsmotor. Met name de fabricage van de accu legt een groot beslag op het milieu, schrijven de auteurs van de Technische Universiteit in Trondheim in een vrijdag verschenen studie. In de accu's zitten stoffen als lithium, nikkel, koper en aluminium, waarvan de winning met veel verzuring en grondwatervervuiling gepaard gaat. Omdat de stroom die de auto's gebruiken voor een flink deel uit de steenkool- en bruinkoolcentrales komt, moet ook het afval van de kolenmijnen worden meegerekend in het milieueffect. Er komen drie tot vier keer zo veel toxische stoffen vrij als bij auto's met een verbrandingsmotor, stellen de auteurs.  300 tot 400% Ook het gebruik van schaarse metalen is drie keer zo hoog als bij conventionele auto's.  300% De productie van elektrische auto's vergt twee keer zo veel energie als die van benzine- en dieselauto's.  200% Dat levert dus twee keer zo veel broeikasgassen op.  200%
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
25 jan 2013 22:09 |
|
 |
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
 Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Het lijkt alsof je van onder een steen vandaan komt. Het is toch al jarenlang duidelijk dat de elektrische onderdelen zodanig milieuonvriendelijk geproduceerd worden dat je echt jaren met een brandstofwagen kan rondrijden eer je breakeven komt. Ik dacht dat iedereen dat ondertussen wel wist? 
|
25 jan 2013 22:31 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
 Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Weten en willen weten.... Overigens, hij geeft al een paar keer aan dat het niet uitmaakt, als hij maar 0% bijtelling "betaalt" (uhm, niet betaalt, nouja, 0% dus).... Ach, 10 jaar geleden schepte je tegen elkaar op hoeveel PK je auto had, hoe snel je naar 100km/u ging.... Tegenwoordig is het hoe weinig bijtelling je hoeft te betalen om die auto waar je toch niks om geeft  ....
|
25 jan 2013 22:47 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
 Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Ik kan geloof ik beter over vermogen gaan jippie ipv de bijtelling... 
|
25 jan 2013 22:51 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
 Re: Fisker Karma of Tesla Model S
 (heb zelf de "gulden middenweg" gekozen, vind ik  )
|
25 jan 2013 22:53 |
|
 |
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
 Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Inderdaad...ik zag een tijdje terug zo n fikser staan...mooie lijn, maar je krijgt toch echt een slappe stok van dat zoempje als dat ding gaat rijden...echte petrolheads betalen dan toch graag wat extra om er (zakelijk) een beetje lekker bij te rijden lijkt me...
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
25 jan 2013 22:57 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
 Re: Fisker Karma of Tesla Model S
@ Devils Son; volgens mij is het hoogste bijtellings% al lang 25%, is toch niet verhoogd? @ Rob H; 200% van heel weinig is nog steeds heel weinig, dus al die percentages zeggen me nix. Het gaat om de absolute getallen. Ook de productie van electrische auto's moet aan allerlei (milieu-)eisen voldoen. @ Dobbelsteentje; misschien iets kritischer zijn op "wat iedereen weet" en dan zelf een mening vormen in plaats van achter de meute aan jippie.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
25 jan 2013 22:59 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
 Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Tot je bij het stoplicht naast een M5 staat (met zn nep versterkte uitlaatgeluid op de speakers) en hem vervolgens gewoon ff zoek rijdt 
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
25 jan 2013 23:01 |
|
 |
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
 Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Het zal echt hard optrekken en prima rijden en die idiote bijtelling is natuurlijk schandalig dus dat is natuurlijk mooi profiteren van het voordeel, maar als echte autoliefhebber ga je toch altijd voor de m5 ipv een hele mooie koets met duracel en een opelbrommermotortje 
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
25 jan 2013 23:09 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
 Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Mwah, met 5 auto's en 3 motoren vind ik mezelf best een petrolhead. Mij lijkt het juist een kick om vrijwel geluidloos en toch supersnel te zijn. Altijd beter dan zo'n BMW met zn nepgeluid.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
25 jan 2013 23:39 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
 Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Er is meer dan alleen de bijtelling... 200% zegt heel veel, want de CO2 uitstoot van een auto over het gehele leven is de ene helft de productie en de andere helft het gebruik. Dus als je twee keer zoveel dan normaal hebt bij productie maak je dat in beginsel niet meer goed.
|
25 jan 2013 23:50 |
|
|