Auteur |
Bericht |
KEV-911
928,911 targaDestelbergen
|
911 2.8 "RSR"
Ik ben aan een nieuw project bezig. Namelijk een 2.7 blok met 2.7RS onderdelen en een 2.8 RSR cilinderset met de RSR nokkenassen en 40 mm Webers. Nu de motor volledig uit elkaar gehaald is en de krukas geslepen is op -0.25m ben ik op een voor mij minpunt gekomen. Ik wil de krukaslagers en de deze voor de krukaspen bestellen en ik wordt naar Porsche zelf gestuurd door iemand waar ik mijn onderdelen ga gaan halen. Nu bel ik naar Porsche zelf en deze set komt op +- 900 euro. Weet er niemand waar ik deze 2 sets aan normalere prijzen kan vinden? Filmpje volgt als de motor af is 2de vraag is of ik een dubbele ontsteking zou plaatsen of niet. Er wordt geen rally gedaan met de motor.
|
26 jan 2013 11:12 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 911 2.8 "RSR"
Ik zou deze vraag ook eens op DDK stellen...
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
26 jan 2013 11:56 |
|
|
klefroid
911 930 3.3 turbo '77Ninove belgie
|
Re: 911 2.8 "RSR"
Dan heb je nog geen cylinderkoppen gekocht? Ik zou voor dubbel gaan als dit geen te dure grap zou zijn...
|
29 jan 2013 0:37 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: 911 2.8 "RSR"
Dubbele ontsteking wordt in het algemeen aangeraden als de compressie rond of boven de 10:1 gaat uitkomen. Als het blok toch open moet kan uiteraard alles, maar vergeet niet dat de echte RSR een verdeler had met 12 punten in plaats van 6. Deze zijn unobtanium tegenwoordig, tenzij je er meer dan $2000 voor wil neertellen. Betere optie is zoals bij de 964 er twee normale 6 punts te gebruiken. Interessant gerelateerd topic
|
29 jan 2013 1:07 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 911 2.8 "RSR"
Dat is inderdaad een van de beste draadjes ooit!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
29 jan 2013 9:46 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 911 2.8 "RSR"
Er staat me iets van bij dat je ook de (onderdelen van een) onsteking van een 12 cylinder Jaguar kan gebruiken ...
|
29 jan 2013 11:17 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 911 2.8 "RSR"
Of een repro @ EUR 3.300 Op Pelican is er een draadje over.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
29 jan 2013 11:32 |
|
|
Hellraiser
996 GT2 -
991 Cabrio ProjectSint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
|
Re: 911 2.8 "RSR"
|
29 jan 2013 12:10 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 911 2.8 "RSR"
Geen originele Bosch verdeler
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
29 jan 2013 13:25 |
|
|
Hellraiser
996 GT2 -
991 Cabrio ProjectSint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
|
Re: 911 2.8 "RSR"
Mja, maar de prijs is daarentegen toch wel interessanter
|
29 jan 2013 14:05 |
|
|
KEV-911
928,911 targaDestelbergen
|
Re: 911 2.8 "RSR"
Update over de motor. De RSR nokkenassen worden niet geplaatst. In plaats daarvan komen er nieuwe RS nokkenassen is. Wie interesse heeft in de RSR nokkenassen moet maar iets laten weten. Deze zijn op basis van 964 nokkenassen aangepast. Licht vliegwiel van 2.2 kg is in bestelling net zoals de lagerschalen. Nu zoek ik juist nog het goedkoopste adres in België of Nederland voor de gaten te maken voor de 2de ontstekingskaars. Voor de RSR verdeler wordt ik hopelijk op de hoogte gehouden door een firma die een electronische aan het ontwerpen is. Hopelijk hebben jullie een goed adres dat de extra gaten snel kan maken voor mij want de motor zou al binnen 14 dagen moeten af zijn
|
07 feb 2013 21:36 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 911 2.8 "RSR"
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
07 feb 2013 21:50 |
|
|
peterfrans
981 S 2013
911T Coupe 1973
|
Re: 911 2.8 "RSR"
Ik heb mijn koppen laten doen bij http://www.ahnendorp.com, mijn verdeler komt bij http://www.raceservice4u.com/ vandaan, al moet ik zeggen dat ik niet erg tevreden was met de aftersales van dat bedrijf. Ahnendorp verkoopt ook diverse lagersets in verschillende over/ondermaten. Ik heb gebruik hoge compressie RS zuigers maar had misschien nog wel kunnen wegkomen met enkelvoudige ontsteking. Achteraf toch blij dat ik wel voor dubbele ontsteking gekozen heb. De motor loopt gewoon beter dan op een enkele bougie (ik kan de CDI's per stuk schakelen). Weet wel dat de kosten nogal kunnen oplopen met deze grappen. Behalve een speciale verdeler is er ook nog een extra CDI box nodig, heb je een speciale set bougiekabels nodig (een standaard beru setje past niet), moet je de onderste kleppendeksels laten aanpassen etc. Succes ermee, het lijkt een beest van een motor te worden.
|
08 feb 2013 23:22 |
|
|