Auteur |
Bericht |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Een M5 zoekrijden... Sorry, maar laat je het ons even weten wanneer je weer terug bent uit la-la-land?
|
25 jan 2013 23:51 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Ding weegt tenslotte ook maar 2400kg.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
25 jan 2013 23:59 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Ik baseer me graag op feiten en kijk eens hoeveel links er al in dit topic gepost zijn die mijn mening staaft. En ik ben hier ook niet de enigste die dit zegt. Normaal mag je verwachten dat iedereen die zich er een beetje mee bezig houdt al lang zo'n dingen weet. Maar blijkbaar bestaan er nog zo'n naïeve gevallen . Dat het je niet kan schelen omdat je toch 0% bijtelling betaalt, dat is je volste recht en ik ga er ook mee akkoord. De meesten met een elektrische auto geven geen zier om het milieu, maar doen het voor de bijtelling. Maar kom dan aub niet af dat je auto milieuvriendelijk is als het toch niet zo is. Dat de overheid het promoot verbaast mij helemaal niets, het zijn daar toch allemaal kippen zonder kop.
|
26 jan 2013 0:28 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Wie praat er nu met de rest mee????? Een M5 heeft inderdaad een versterkt uitlaatgeluid door de speakers... Echter, extern klinkt de auto toch net wat anders als een Fisker .... En zelfs als je de speakers uit zou zetten (kan dat?) weet ik zeker dat die M5 fijner klinkt als de Fisker (toegegeven het is "maar" een 8-cilinder meer ) Oh, enne, met die Fisker een M5 zoek rijden? M5 doet 4.4 bij jouw stoplichtje, Fisker 5.9.... M5 gaat door tot 250 (begrenzer), Fisker tot 200.... Gewoon, feiten Buiten dat, Fisker Karma ziet er wel uit!
|
26 jan 2013 0:53 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Ik ga liever voor de Panamera Hybrid in plaats van de Fisker en liever voor een Lotus in plaats van de Tesla, ze kunnen mij nog steeds niet boeien.
De lijn van de Fisker is in de basis mooi, maar in real life niet goed in verhouding. Het model van de Tesla is natuurlijk bekend.
Ik ben nog steeds benieuwd of beide merken gaan overleven. Tot nu kan ik mij niet voorstellen dat er wat verdiend wordt. Daarvoor zullen de aantallen hoger moeten liggen.
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
26 jan 2013 1:03 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
@Devils, dat van de CO2 zijn de onderzoekers van de universiteit van Trondheim in ieder geval niet met je eens, lees: http://www.lowcvp.org.uk/assets/reports ... Report.pdf @ Pascal en Devils; ff goed lezen, ik heb niet gezegd dat de Fisker sneller is dan de M5, dat is de Tesla. http://www.youtube.com/watch?v=vvHTN0Yi1t4@dobbelsteentje; zucht, ook niet echt n ster in begrijpend lezen he. Ik beweer nergens dat een Fisker/Tesla milieuvriendelijk is. Ik beweer alleen dat allerlei mensen allerlei meningen hebben die ze niet kunnen onderbouwen en dat er bovendien nog meelopers zijn die zich niet wensen te verdiepen in de materie en dan maar een beetje meel*llen.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
26 jan 2013 1:08 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
35% over de dagwaarde van de auto (als deze ouder is dan 15 jaar). En door een oude auto op te rijden ben ik met mijn 322PK/512Nm nog milieubewust bezig ook Ik ga gauw nog wat extra aandelen Shell aanschaffen
|
26 jan 2013 2:25 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
door alle rook die uit mijn benz komt rijden mensen achter mij een stuk langzamer, waarmee hun uitstoot verlaagd wordt. zelfs mijn 33 jaar oude benz is dus mileuvriendelijk! Ik zeg: lekker rijden wat je wilt cazzo! Fisker is een stoere bak. Mijn 2 jongens vonden hem fantastisch toen we laatst een witte tegenkwamen op de snelweg. Uitstraling top, geluid jammer. Zou hem zo willen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 jan 2013 7:42 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Dus de ene milieu-onvriendelijke auto sponsort de andere, prima toch
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
26 jan 2013 11:49 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
De link doet het niet... Ik denk dat jij beter moet lezen. Je reageerde op een opmerking over de Fisker en je had het niet over een Tesla.
|
26 jan 2013 12:01 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
De fiets pakken voor ritjes < 5 km. Dat is pas milieubewust. Brandstofverbruik is bij een koude motor altijd een stuk hoger dan bij een warme en het is nog beter voor de auto ook. Naar mijn werk is ca 8 km en dat fiets ik ook bij vorst/sneeuw/regen. Van mij mag iedereen rijden wat hij wil. Ik hou alleen niet zo van het wijzen met het vingertje naar een ander. Hoe mooi de fisker ook is, ik hou niet zo van sportwagens waar een soort van gezoem uitkomt. Voor fietsers komt daar nog een stukje risico bij omdat je ze slecht hoort aankomen.
|
26 jan 2013 12:05 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
FF bij Rob Herfst kijken dan, bovenste linkje. Topic gaat over Fisker en Tesla, ik heb nog geen keuze gemaakt dus ik ga uit van beide mogelijkheden. Blijft overeind dat de Tesla sneller is op de sprint dan een M5 en waarschijnlijk ook dan een RS6.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
26 jan 2013 12:12 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Je koopt een auto echter niet alleen op basis van wat cijfertjes. Het gaat om het totale plaatje. Het is maar net wat je belangrijk vindt.
|
26 jan 2013 12:17 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Over de waanzin van de berekeningswijze van de CO2 uitstoot gesproken. Recent las ik in Auto Motor und Sport een stuk waarbij men de daadwerkelijke CO2 uitstoot van de Opel Ampera berekende. Uitkomst: 189 gr CO2/km!!! Dan zit je op de reële waarde van een A6 3.0 TDI!
Officieel: 27 gr voor de Ampera vs 169 gr voor de A6.
Dat is nou wat ik bedoel met oogkleppen. De Ampera scoort goed op basis van een cyclus die 0,0 te maken heeft met de werkelijkheid. Als je CO2 uitstoot wil belasten (sowieso al idioot, maar goed) dan moet je dat gewoon verwerken in de brandstofprijs. Twee redenen: 1. verbruik = CO2 uitstoot, dus altijd een realistische waarde. 2. extra prikkel om zuiniger te gaan rijden voor de bestuurder (want als ik zie hoe de gemiddelde Prius door het verkeer wordt getrapt...).
|
26 jan 2013 12:34 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Ah, dat was niet geheel duidelijk (understatement), enne, jammer dat je niet reageert op de rest van mijn bericht... Maar dat was te verwachten
|
26 jan 2013 12:45 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Dat is 78 pagina's... Kun je de pagina noemen waar je op doelt en liefst ook het stuk waar je op doelt. Dat scheelt een hoop zoekwerk. In draadjes vliegen discussies overal heen en niet zelden buiten het eigenlijke onderwerp. Je reageerde op een opmerking over de Fisker en gaf aan dat je sneller was dan de M5 en gelet op het feit dat je dat deed in een reactie die alleen over de Fisker ging... Je zal het best anders bedoeld hebben, maar het lag toch niet aan mijn leesvaardigheid dat ik dat niet kon weten. Het eerste deel van een stoplichtsprintje. Maar tussenacceleratie, nee. 0-100 km/u, nee. Topsnelheid, nee. Op het circuit, nee. Nog afgezien van het feit dat snel rijden met een Tesla na 40 km klaar is omdat de accu dan leeg is.
|
26 jan 2013 12:50 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Oe, dat vroeg ik me nog af ja, waarschijnlijk naïef, maar ze geven bij die elektrische auto's een actieradius op. Buiten factoren zoals het weer nu, hoeveel invloed heeft "de rechtervoet" op die actieradius?
|
26 jan 2013 12:53 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Top Gear heeft dat getest. Dramatisch... Ik geloof dat ze op het Top Gear Circuit niet eens twee keer rond kwamen. Gas geven in de polder zou iets van 40 km actieradius geven.
|
26 jan 2013 13:05 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
26 jan 2013 13:14 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Tesla wordt opgegeven voor 500km. Ga je natuurlijk nooit halen met een zware rechtervoet, maar bij gewoon WW-verkeer geen enkel probleem voor mij. De meeste dagen rijd ik 25-30km/dag. Aantal dagen dat ik 500+km/dag rijd buiten vakanties zijn op 1 hand te tellen.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
26 jan 2013 13:19 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Tesla Roadster. Maar die zou ook een flinke actieradius moeten hebben bij rustig rijden. Kijk, het is ook niet meer dan logisch dat de actieradius flink wordt beïnvloed door gasgeven. Dat is bij een elektrische auto niet anders dan bij een auto met een verbrandingsmotor.
|
26 jan 2013 13:23 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Toch is het jippie als je halverwege eerst vier uur bij een laadpaal moet wachten... Laten we eerlijk zijn, ik denk dat die 426 km EPA norm in de praktijk er 300-350 zullen zijn en dan moet je niet bij het stoplicht de man in de M5 te kakken willen zetten ook nog. Dan loop je er in NL vaak zat tegenaan. Zeker als de accu wat minder gaat worden. En dat is een groot nadeel van de Tesla.
|
26 jan 2013 13:26 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
@ Devils; hierbij het relavante stukje uit de publicatie: Als je lang genoeg electrisch rijdt wordt het dus vanzelf milieuvriendelijker dan een auto met verbrandingsmotor.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
26 jan 2013 13:28 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Ps Tesla Roadster heeft EPA van 393 km. Nauwelijks minder dus. Lekker stoeien is dus binnen de kortste keren afgelopen. Laat de model S bij 45 km ophouden. Ik vind dat niet erg praktisch.
|
26 jan 2013 13:29 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
8 jaar garantie op de accu bij Tesla.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
26 jan 2013 13:40 |
|
|