Auteur |
Bericht |
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Ze zouden eens elektrische auto's moeten maken zonder al die bijkomende nonsens. 20 jaar geleden (of was het nu 50jaar? lange tijd geleden alleszins) hadden ze al elektrische wagens die even ver konden rijden als deze nu. Maar tegenwoordig moeten ze zodanig veel extra's hebben dat alle elektriciteit weer verloren gaat en er uiteindelijk geen winst is qua bereik tov vroeger.
Indertijd werd dit tegengehouden door de olie lobby, nu zijn het de elektrische autoproducenten die zichzelf de das omdoen door net vernoemde redenen.
|
27 jan 2013 8:58 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
scherrup
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 jan 2013 10:22 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Staat een testje in de NRC next van gisteren met de Fisker Karma, 400 km met meer dan 40 liter benzine.......
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
27 jan 2013 10:48 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Da's niet heeel zuinig
|
27 jan 2013 10:57 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Dus ipv zo'n 50 gr CO2 in de praktijk maar liefst zo'n 250 gr CO2... 5 keer zoveel.
Oogkleppen dus!
|
27 jan 2013 11:21 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Wat voor lijstje? Doe dat lijstje eens? Interessant! Terzijde, restwaarde van "dat soort auto's" is volledig afhankelijk van de grillen van de overheid... Alle subsidie weg restwaarde nul. Dan kun je zeggen dat je er niks om geeft, maar dat gaat resulteren in ofwel hogere leaseprijzen, ofwel een flinke kostenpost op de zaak!
|
27 jan 2013 11:59 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Helaas al veel te vaak gezien en dit zal ook niet de laatste keer zijn. Hoe krijgt de politiek/overheid het toch nog steeds geregeld voor elkaar zich zo op iets te storten, dat er (wat hun betreft) geen weg meer terug is en (bijna) alles is gepermitteerd om het er dan maar door heen te drukken...... Ook al ziet iedereen allang dat het een heilloze weg is...... Het eindigt meestal met een parlementaire enquête, waar we (ze ) dan weer veel van leren....
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
27 jan 2013 12:07 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Helaas kiezen wij "ze" zelf... . . . (en vraag me niet naar m' n politieke kleur; daar kom ik op 't moment echt even niet uit...)
_________________________________________ Take the long way home....
|
27 jan 2013 12:41 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Ze kies je misschien maar de uitvoerenden: het ambtenarenapparaat kies je niet. En ik vrees met grote vreze dat die mensen nou niet echt goed nadenken over dit soort dingen.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
27 jan 2013 12:45 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
+1 Maarten, wordt misschien toch eens tijd voor een meer technocratische regering (met ingenieurs etc. op de juiste posten) in plaats van al die poldersofties met (ultra)korte termijn visie op deze posten.
_________________________________________ Take the long way home....
|
27 jan 2013 12:55 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Er zijn teveel idioten die dan gaan roepen dat de elite te lang is gehersenspoeld op de universiteit en dat zij het met hakken over de sloot lagere school het veel beter weten...
Hou op, schei uit. Democratie is failliet.
|
27 jan 2013 13:10 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Samson toch echt niet zelf gekozen, kreeg hem er gratis bij Daar zitten toch ook hele goede en slimme mensen tussen, die politici vaak genoeg waarschuwen omtrent hun plannen/ideeën!! Helaas moeten ze dan toch dat plan/idee ook gaan uitvoeren.....soms zelfs er onderzoeken bij laten maken die het gelijk van het beleid ondersteunen. Bij (grote) bedrijven gebeurd dat ook, maar is het minder zichtbaar.
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
27 jan 2013 13:18 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Ik denk oprecht dat dat maximaal 2% is. De meeste ambtenaren zijn links en nadenken is in die kringen niet echt salonfahig. Kijk bijvoorbeeld naar de aanschaf van de Fyra (en ja ik weet dat de NS formeel gezien geen overheidsbedrijf is).
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
27 jan 2013 14:13 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Ik denk dat in heel veel organisaties het aantal echt slimme mensen met overzicht en visie 2% of minder is.
Zo negatief ben ik niet over ambtenaren. Het probleem is wel dat bij lagere overheden er doorgaans geen geld is om echt specialistische kwaliteit in huis te nemen en teveel mensen hun beperkingen niet kennen. Het juridische niveau is decentraal echt om te huilen. Maar dat geldt m.m. voor de salarissen. Als je beste jurist moet werken voor het startsalaris van een advocaat bij een beetje kantoor... ja, dan kun je ook niet verwachten dat het ooit iets gaat worden.
Op landelijk niveau ligt het toch wel wat anders, maar politiek... pfff... breek me de bek niet open. Ik heb het een tijdje gedaan, op basis van gewoon nadenken wat moet gebeuren en zorgen dat het gebeurt. Lof alom, veel voor elkaar gekregen. Maar je bent binnen de kortste keren aangeschoten wild (als je geen knopen doorhakt heb je aanmerkelijk minder vijanden) en de kiezer gaat vervolgens voor degene die belooft net zoveel voor elkaar te krijgen als jij (ook al lukte hem dat nimmer in de jaren daarvoor), maar dan voor de helft van het geld en met de toezegging dat je alles wat de mensen niet bevalt niet zal doen.
Kortom: sprookjes.
En met alle respect, dat ligt dus aan de kiezer, die zich keer op keer laat voorliegen en op een wijze dat men wel beter moet weten.
|
27 jan 2013 14:50 |
|
|
bully
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Marktwerking, dat was de goedkoopste aanbieder Buitenhof vandaag was ook weer interessant
|
27 jan 2013 14:54 |
|
|
Michiel911
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 ReplicaLelystad
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Bijtelling van 0 naar 7% Lekker als je er net 1 besteld hebt (Zoals al die bestelde Volvo's) http://www.telegraaf.nl/autovisie/uitge ... ing__.html
_________________________________________ Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!
|
27 jan 2013 15:13 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Tsja, het viel te verwachten natuurlijk.
Overigens ook terecht. Die hele bijtellingsflauwekul op basis van uitstoot als je het gaspedaal nooit aanraakt is de idiotie ten top. Of eigenlijk beter: de volstrekte willekeur van bijtelling op basis van cataloguswaarde is idiotie ten top. Zakelijke ritten bijhouden en overige kilometers zijn dan naar rato (dus totale autokosten in aftrek * percentage niet zakelijk) niet-aftrekbaar.
|
27 jan 2013 16:20 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Ach, na rato van cataloguswaarde is wel logisch vind ik.... Bespaart een hoop rekenwerk .... Echter, bijtelling is een compensatie voor loon in natura.... Ik snap niet dat iemand die een Ampera rijdt geen prive voordeel heeft? Of dat iemand met een Prius minder voordeel heeft dan in een RS6 (oh, wacht, die snap ik wel ).... Dat je iets stimuleert, prima... Dat het niet de beste keuze is die je stimuleert, prima, fouten worden gemaakt, maar zo'n enorm groot (relatief!) verschil slaat nergens op (14% ten opzichte van 25% voor de duidelijkheid)... Om het nog maar niet te hebben over 0 of zelfs 7%... Waar zit het verschil in prive voordeel tussen een Volvo V60 plugin dinges en een Volvo V60 D3? Die zie ik dus echt niet! Hoe kan het dat daar nog geen rechtszaken over zijn? Een jaar of wat terug was er een groep die zo'n rechtszaak ging aanspannen toch? Wat is daar mee gebeurd eigenlijk?
|
27 jan 2013 17:58 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Voor zolang als het nog duurt: in 2013 op kenteken zetten 'garandeert' vijf jaar geen bijtelling en geen mrb t/m 2015.
|
27 jan 2013 18:42 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Als je de overheid echt wilt 'pakken': stoppen met roken, stoppen met alcohol, stoppen met tanken bijShell, auto de deur uit, en als je dan toch rijdt, je volledig aan de wet houden, zodat er geen bekeuringen meer binnenkomen.......maar dan ook niet meer met het openbaar vervoer, zo min mogelijk verwarming in je huis, en ga zo maar door....
En misschien de euthanasie-wet wat versoepelen, want als je dan toch geen leven hebt........
(of ben ik nou net iets té negatief......)
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
27 jan 2013 19:22 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
In dat geval gaan ze de zuurstof belasten die je inademt.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
27 jan 2013 19:26 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Het gaat erom dat je het daadwerkelijk genoten voordeel belast. Als ik de RS6 tegen bijtelling ga rijden heb ik een bijtelling van 50K te pakken. Nou is die auto niet goedkoop, maar de totale kosten zijn niet 50K per jaar. Dus de bijtelling voor het genoten privévoordeel is meer dan de totale kosten! Dat is gewoon idioot. Rekenen dus. Dat voorkomt ook dat je als ondernemer ofwel een oude, een gloednieuwe of een jippie auto moet kopen. Je kan hierover procederen tot je een ons weegt vrees ik... Een forfait kan ongunstig uitpakken. Let wel: ik vind het niet terecht (je zou iig altijd een tegenbewijsregeling moeten hebben voor gevallen waar het idioot uitpakt), maar de jurisprudentie leer ons nu eenmaal dat de kans dat je die procedure gaat winnen nihil is.
|
27 jan 2013 20:37 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Jep, da's de ondernemers kant, de werknemers kant echter (waar ik zit dus) is natuurlijk relatief eenvoudiger. Let wel, de een rijdt 3.000km prive in de auto van de zaak, de ander 30.000km.... Dat is een listig verhaal, dat wil zeggen, heel veel papierwerk om dat goed te kunnen berekenen volgens mij... Daarom snap ik het "nivelleren" (haha) van de bijtelling wel, snap alleen de verschillen in percentages niet zo goed (lees: begrijp het wel, maar vind het nogal "onterecht")... En inderdaad, een procedure tegen de regering zul je ongetwijfeld nooit winnen, maar het geeft wel iets aan toch? Of maakt dat echt niets uit? Ja ja, geld moet langs links of langs rechts binnenkomen, dus is het niet via de bijtelling, dan wel op een andere manier....
|
27 jan 2013 22:20 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
De bijtelling mag niet hoger zijn dan de daadwerkelijk gemaakte kosten! Misschien een tip Devilsson? Maar ja, wat heb je dan nog aan een zakelijke auto? Beste is fietsen, en de kilometers declareren..... Das nog het enige waar je wat aan overhoudt! Het blijven boeven....
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
27 jan 2013 23:58 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Als je de bijtelling wil voorkomen moet je ook veel administreren, nog meer dan ik nu voorstel. Dus dat probleem zie ik niet zo. Feit is dat de regelgeving de keuzevrijheid extreem beperkt, althans... bij veel keuzes is de bijtelling zo hoog in vergelijking met het daadwerkelijk genoten voordeel dat niemand er aan zal beginnen. Je kan prima van de overheid winnen, maar niet in dezen.
|
28 jan 2013 10:12 |
|
|