Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:19

Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Fisker Karma of Tesla Model S 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Fisker Karma of Tesla Model S
steef schreef:
De bijtelling mag niet hoger zijn dan de daadwerkelijk gemaakte kosten! Misschien een tip Devilsson?

Dat weet ik, maar dan kun je beter kiezen voor de kilometervergoeding en dan krijg ik slechts een fractie vergoed van de daadwerkelijke variabele kosten.

Het pakt dus hoe dan ook onrechtvaardig uit.

Belastingheffing hoort evenwichtig te zijn en de overheid hoort zich afzijdig te houden van belastingheffing waarbij ze veel meer int dan haar toekomt. De regeling voor de ter beschikking gestelde auto is in Nederland een gedrocht. Sowieso is de automobilist door de overheid altijd behandeld als een melkkoe. Daar doen we niets tegen, maar af en toe klaag ik er wel over. Ik blijf toch ook wat Nederlands bloed in mij hebben. ;)

28 jan 2013 10:16
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Inderdaad zijn de verhoudingen scheef getrokken. Sinds kort km-administratie, maar ook elke gereden zakelijke km met de privé auto in de boeken. Er wordt geen enkele km op privé geschreven die zakelijk is. Daar was ik in het verleden nog wel eens makkelijk in. Nu rij ik de zakelijke auto naar huis, en pak de prive-auto, als ik een rit niet zakelijk kan verantwoorden, ook al ligt de privé-rit in de route. Ik noem dat 'kruidenieren'.

28 jan 2013 11:48
Profiel
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Michiel911 schreef:
Bijtelling van 0 naar 7%

Lekker als je er net 1 besteld hebt (Zoals al die bestelde Volvo's)

http://www.telegraaf.nl/autovisie/uitge ... ing__.html

Dit is al langer bekend, dat vanaf 2014 de auto's met een uitsloot lager dan 50 gr. dan op naam worden gezet naar 7% gaan. Alles wat in 2013 ten naam wordt gesteld blijft 60 maanden op 0%.
Dit is precies wat er gaande is bij Volvo. Er zijn nu certificaten verstrekt voor een productieplaats in 2013 en oplevering in 2013, zonder te weten wat hij precies gaat kosten.

Om exact die reden heb ik die Volvo vorig jaar mei al besteld in België, om er zeker van te zijn deze nog in 2013 te krijgen. Nog een maandje geduld en dan krijg ik hem 8)

28 jan 2013 12:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 968 Targa (1994, Midnight Blue) DD: BMW 320i Touring Executive E91
Eindhoven
Inderdaad moeilijk om dit "goed" te belasten, de schalen van 0(7)-14-20-25% zijn nogal rigide. Zou liever daadwerkelijk verbruik of iets dergelijks belasten. Ampera op de range extender knallen = betalen! Een Priututtelis rustig rijden (en je in het weekend in je P vermaken :mrgreen: ) = weinig bijtelling, want zo'n ding kan echt extreem zuinig zijn bij normaal gebruik. Maar ja, dat is weer héél veel administratie - wie wil dat uitvoeren en wie wil dat controleren??

Zelf nu ook in het schuitje: nieuwe baan, of ik nog even jaartje het leasecontract van de voorganger uitrijdt. Tja, ik betaal graag veel voor iets leuks, of weinig voor iets puur functioneels - maar voor een veredelde VW-bus 25% betalen, voelt voor mij niet echt als "privé voordeel" ;-) Helaas werkt km-schrijven niet voor mij, de toekomstige speciale school voor de kleinste zit op weg naar werk. En zelfs 2km omrijden per dag is al teveel voor de 0%-regeling, op de belastingsdienstsite staat "omrijden naar kinderdagverblijf" bijv. als specifiek voorbeeld van privé-kilometers...

Dus moet ik zeker eerst met de 968 de kleine naar school brengen, dan naar huis - zijn we 40 minuten verder. Dan het leasehok pakken en naar werk pruttelen, yeah, sure. Dat wordt dus bijtellen, terwijl ik gezien het "hok gehalte" véél privé-km met de 968 zal doen en dus geen voordeel benut van dit loon in natura :-(

Vind het prima dat we zuinigheid willen stimuleren als overheid, shit happens. Als we allemaal niet willen administreren zou ik graag zien:
- betrouwbaardere normverbruiken (meer in verhouding tot praktijk van alle dag)
- bijtelling daaraan ophangen, zónder vaste schalen creëert ook gezondere marktwerking (niet nét wel of niet 20%)
- en berijders belonen/straffen voor daadwerkelijk gebruik t.o.v. normverbruik (maandelijkse naheffing/beloning via de brandstofregistratie)

On-topic: ik vind de Tesla véél mooier!

28 jan 2013 12:17
Profiel
993 4S
Wel grappig hoe een simpele vraag de keuze te maken tussen 2 auto's kan leiden tot een bijtellingsdiscussie, met als kort door de bocht conclusie: de democratie is failliet :shock:

Inmiddels een offerte aangevraagd voor een Tesla, want 4 zitplaatsen in de Karma, dat krijg ik er thuis niet doorheen, denk ik 8)

Wel even de site van Tesla bestudeerd; de range van 500km die opgegeven wordt is bij een constante snelheid van 90km/h...
Zal in werkelijkheid de helft zijn dus.
Nog geen probleem, kan ik 90% van mijn ritten mee rijden, voor de overige 10% de P.

Overigens voor alle doemdenkers, de 0% bijtelling blijft 60 maanden van toepassing, mits de auto in 2013 op naam gezet is.

Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 28 jan 2013 14:08, in totaal 1 keer bewerkt.

28 jan 2013 13:46
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
3013 joh? Dat ga ik nooit redden. :mrgreen:

28 jan 2013 13:47
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik weet wel dat in de bijbel staat dat Methusalem erg oud geworden is, maar ik zou niet alles geloven wat ze schrijven.
Sterker nog, over 100 jaar zijn wij allemaal dood :wink:

28 jan 2013 14:00
Profiel
993 4S
O typevaudje :mrgreen:

28 jan 2013 14:06
Profiel
‘64 Kever
Even als vergelijk, ik rij een 320d EDE... Zou 1:4.1 moeten lopen volgens meneer BMW... Volgens Leaseplan doet ik echter 1:5.... (zit rond de 90.000km nu)... En dan zit ik dus nog ruim "binnen de norm" (die snap ik ook niet helemaal). Dus als een ieder bijna 25% "slechter" rijdt dan wat de fabrieksopgave is, komen we al wat realistischer uit.... (weet niet of ie dan nog in 20% valt trouwens :cheesy: )

Afbeelding Afbeelding

Met deze getallen (die volgens mij nagenoeg elke lease maatschappij in NL op kan hoesten) kun je dus vrij eenvoudig berekenen wat iemand "als uitstoot" bijdraagt. Dan nog even een prive/zakelijk berekening erop loslaten en voila, een prachtige methode om realistische bijtelling te berekenen... (terzijde, die prive/zakelijk verhouding kan listig zijn ;) )

250km op 1 dag zou voor mij in 50% van de dagen erg krap zijn trouwens, zou ik niet aandurven! (die andere 50% ruim ;) )

28 jan 2013 23:39
Profiel Facebook 
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
vanavond 20:00 op BBC3 test van de Fisker Karma bij TopGear :idea: :salut:

31 jan 2013 19:57
Profiel WWW
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik gok dat ze de accu binnen een paar rondjes leegrijden :drive:

31 jan 2013 20:18
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Fisker v.s. Bentley
http://www.streetfire.net/video/top-gear-season-18-episode-4_part-1_2377009.htm

31 jan 2013 20:55
Profiel
993 4S
Zo, net ff proefgezeten in de Fisker.
Dat gaatum in ieder geval niet worden, pas er niet in :cry:
Maar wat een mooie auto is dat, vooral interieur.
Verkoper vertelde dat hij al diverse potentiele klanten had gehad die net als ik met hun hoofd tegen het dak zaten, toch behoorlijk balen als daardoor je markt beperkt wordt. Gewoon ontwerpfout als je het mij vraagt.

02 feb 2013 15:17
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Dat is wel jammer voor je. Ben je zo lang dan?

02 feb 2013 17:04
Profiel
993 4S
1.94m maar relatief lang bovenlijf. Pas ook niet in auto's met een schuifdak.
Volgende week ritje met PdB in de Tesla, kijken of dat beter zit...

02 feb 2013 17:27
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Normale lengte dus. Behoorlijk suf van de fabrikant om de afzetmarkt op die manier te beperken.
Ik heb zelf niets met die batterij-auto's maar had het jou wel gegund.

02 feb 2013 18:38
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6