Auteur |
Bericht |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Dat weet ik, maar dan kun je beter kiezen voor de kilometervergoeding en dan krijg ik slechts een fractie vergoed van de daadwerkelijke variabele kosten. Het pakt dus hoe dan ook onrechtvaardig uit. Belastingheffing hoort evenwichtig te zijn en de overheid hoort zich afzijdig te houden van belastingheffing waarbij ze veel meer int dan haar toekomt. De regeling voor de ter beschikking gestelde auto is in Nederland een gedrocht. Sowieso is de automobilist door de overheid altijd behandeld als een melkkoe. Daar doen we niets tegen, maar af en toe klaag ik er wel over. Ik blijf toch ook wat Nederlands bloed in mij hebben.
|
28 jan 2013 10:16 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Inderdaad zijn de verhoudingen scheef getrokken. Sinds kort km-administratie, maar ook elke gereden zakelijke km met de privé auto in de boeken. Er wordt geen enkele km op privé geschreven die zakelijk is. Daar was ik in het verleden nog wel eens makkelijk in. Nu rij ik de zakelijke auto naar huis, en pak de prive-auto, als ik een rit niet zakelijk kan verantwoorden, ook al ligt de privé-rit in de route. Ik noem dat 'kruidenieren'.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
28 jan 2013 11:48 |
|
|
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Dit is al langer bekend, dat vanaf 2014 de auto's met een uitsloot lager dan 50 gr. dan op naam worden gezet naar 7% gaan. Alles wat in 2013 ten naam wordt gesteld blijft 60 maanden op 0%. Dit is precies wat er gaande is bij Volvo. Er zijn nu certificaten verstrekt voor een productieplaats in 2013 en oplevering in 2013, zonder te weten wat hij precies gaat kosten. Om exact die reden heb ik die Volvo vorig jaar mei al besteld in België, om er zeker van te zijn deze nog in 2013 te krijgen. Nog een maandje geduld en dan krijg ik hem
|
28 jan 2013 12:16 |
|
|
Rogier1975
Porsche 968 Targa (1994, Midnight Blue)
DD: BMW 320i Touring Executive E91Eindhoven
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Inderdaad moeilijk om dit "goed" te belasten, de schalen van 0(7)-14-20-25% zijn nogal rigide. Zou liever daadwerkelijk verbruik of iets dergelijks belasten. Ampera op de range extender knallen = betalen! Een Priututtelis rustig rijden (en je in het weekend in je P vermaken ) = weinig bijtelling, want zo'n ding kan echt extreem zuinig zijn bij normaal gebruik. Maar ja, dat is weer héél veel administratie - wie wil dat uitvoeren en wie wil dat controleren?? Zelf nu ook in het schuitje: nieuwe baan, of ik nog even jaartje het leasecontract van de voorganger uitrijdt. Tja, ik betaal graag veel voor iets leuks, of weinig voor iets puur functioneels - maar voor een veredelde VW-bus 25% betalen, voelt voor mij niet echt als "privé voordeel" Helaas werkt km-schrijven niet voor mij, de toekomstige speciale school voor de kleinste zit op weg naar werk. En zelfs 2km omrijden per dag is al teveel voor de 0%-regeling, op de belastingsdienstsite staat "omrijden naar kinderdagverblijf" bijv. als specifiek voorbeeld van privé-kilometers... Dus moet ik zeker eerst met de 968 de kleine naar school brengen, dan naar huis - zijn we 40 minuten verder. Dan het leasehok pakken en naar werk pruttelen, yeah, sure. Dat wordt dus bijtellen, terwijl ik gezien het "hok gehalte" véél privé-km met de 968 zal doen en dus geen voordeel benut van dit loon in natura Vind het prima dat we zuinigheid willen stimuleren als overheid, shit happens. Als we allemaal niet willen administreren zou ik graag zien: - betrouwbaardere normverbruiken (meer in verhouding tot praktijk van alle dag) - bijtelling daaraan ophangen, zónder vaste schalen creëert ook gezondere marktwerking (niet nét wel of niet 20%) - en berijders belonen/straffen voor daadwerkelijk gebruik t.o.v. normverbruik (maandelijkse naheffing/beloning via de brandstofregistratie) On-topic: ik vind de Tesla véél mooier!
_________________________________________ Het zijn gewoon allemaal karakterbakken
|
28 jan 2013 12:17 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Wel grappig hoe een simpele vraag de keuze te maken tussen 2 auto's kan leiden tot een bijtellingsdiscussie, met als kort door de bocht conclusie: de democratie is failliet Inmiddels een offerte aangevraagd voor een Tesla, want 4 zitplaatsen in de Karma, dat krijg ik er thuis niet doorheen, denk ik Wel even de site van Tesla bestudeerd; de range van 500km die opgegeven wordt is bij een constante snelheid van 90km/h... Zal in werkelijkheid de helft zijn dus. Nog geen probleem, kan ik 90% van mijn ritten mee rijden, voor de overige 10% de P. Overigens voor alle doemdenkers, de 0% bijtelling blijft 60 maanden van toepassing, mits de auto in 2013 op naam gezet is.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
28 jan 2013 13:46 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
3013 joh? Dat ga ik nooit redden.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
28 jan 2013 13:47 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Ik weet wel dat in de bijbel staat dat Methusalem erg oud geworden is, maar ik zou niet alles geloven wat ze schrijven. Sterker nog, over 100 jaar zijn wij allemaal dood
|
28 jan 2013 14:00 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
O typevaudje
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
28 jan 2013 14:06 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Even als vergelijk, ik rij een 320d EDE... Zou 1:4.1 moeten lopen volgens meneer BMW... Volgens Leaseplan doet ik echter 1:5.... (zit rond de 90.000km nu)... En dan zit ik dus nog ruim "binnen de norm" (die snap ik ook niet helemaal). Dus als een ieder bijna 25% "slechter" rijdt dan wat de fabrieksopgave is, komen we al wat realistischer uit.... (weet niet of ie dan nog in 20% valt trouwens ) Met deze getallen (die volgens mij nagenoeg elke lease maatschappij in NL op kan hoesten) kun je dus vrij eenvoudig berekenen wat iemand "als uitstoot" bijdraagt. Dan nog even een prive/zakelijk berekening erop loslaten en voila, een prachtige methode om realistische bijtelling te berekenen... (terzijde, die prive/zakelijk verhouding kan listig zijn ) 250km op 1 dag zou voor mij in 50% van de dagen erg krap zijn trouwens, zou ik niet aandurven! (die andere 50% ruim )
|
28 jan 2013 23:39 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
vanavond 20:00 op BBC3 test van de Fisker Karma bij TopGear
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
31 jan 2013 19:57 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Ik gok dat ze de accu binnen een paar rondjes leegrijden
|
31 jan 2013 20:18 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
31 jan 2013 20:55 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Zo, net ff proefgezeten in de Fisker. Dat gaatum in ieder geval niet worden, pas er niet in Maar wat een mooie auto is dat, vooral interieur. Verkoper vertelde dat hij al diverse potentiele klanten had gehad die net als ik met hun hoofd tegen het dak zaten, toch behoorlijk balen als daardoor je markt beperkt wordt. Gewoon ontwerpfout als je het mij vraagt.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
02 feb 2013 15:17 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Dat is wel jammer voor je. Ben je zo lang dan?
|
02 feb 2013 17:04 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
1.94m maar relatief lang bovenlijf. Pas ook niet in auto's met een schuifdak. Volgende week ritje met PdB in de Tesla, kijken of dat beter zit...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
02 feb 2013 17:27 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Fisker Karma of Tesla Model S
Normale lengte dus. Behoorlijk suf van de fabrikant om de afzetmarkt op die manier te beperken. Ik heb zelf niets met die batterij-auto's maar had het jou wel gegund.
|
02 feb 2013 18:38 |
|
|