Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:22

Antwoord op onderwerp  [ 197 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Dodo's 996 Cabrio 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo. TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio. Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
Bericht Re: Dodo's 996 Cabrio
de911gek schreef:
..nu nog wel even je Avatar updaten.. doet toch pijn een 911 op z'n kop te zien liggen... :pale:

Daar heb je gelijk in. We moeten de mooie dingen onthouden en de slechte gauw vergeten. Ik ga er aan werken. :thumleft:

01 feb 2013 23:25
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo. TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio. Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
De vlucht is geboekt! 16 februari naar UK, dagje bij schoonouders en dan maandag 18 februari naar Paragon GB en daarna de eerste grote rit meteen, naar huis.
Eastbourne naar Dover, bootje naar Calais, Calais naar Brugge, Gent, Antwerpen, Breda, Dordrecht, Rotterdam, Den Haag, Leiden en tenslotte Abbenes. Zo'n 550km.
Deze keer als er water op de weg staat A18/E40 bij Veurne - Oost Duinkerke, extra voorzichtig, of misschien een blokkie om. haha.
Maar ik hoop meer op een droge rit. Niet uit angst, maar meer vanwege het feit, dat het dan per definitie lekkerder rijden is. (En de auto schoner blijft.)

Er wordt inmiddels een oem cruisecontrol ingebouwd en een switchable sportsexhaust onder gehangen. Dus knopje op dashboard. Zal waarschijnlijk altijd op "sport" staan.
De tip die ik een paar blokjes hierboven kreeg, wordt ook verwezenlijkt. Van 0 km/u tot 300km/u kies IK of ie hard of zacht klinkt. En dus niet van nul tot +/- 30km/u "stil".

Er komt nu een tijd aan van ongeduld ben ik bang. Beetje ziek wel, dat je 's-nachts in bed aan die auto ligt te denken. Nou ja....... ik kan me beroerdere dingen voorstellen!

Later weer meer.

Gr. Léon :cheers:

01 feb 2013 23:38
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
dodootje schreef:
We moeten de mooie dingen onthouden en de slechte gauw vergeten. Ik ga er aan werken. :thumleft:

Mwah de slechte dingen zijn ervaringen, daar wordt je geestelijk rijker van. :wink:

01 feb 2013 23:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Gefeliciteerd, mooie auto! :thumleft:
Voor wat betreft de tip over de remote voor je uitlaat, daar zou ik even mee wachten of je hem echt nodig hebt. In een ander draadje las ik namelijk dat bij inbouw PSE achteraf de software niet uitschakelt tussen 30 en 70 km/h! Eerst even testen dus op je ritje naar Nederland.
Veel plezier :ba:

02 feb 2013 0:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Subdriver schreef:
Gefeliciteerd, mooie auto! :thumleft:
Voor wat betreft de tip over de remote voor je uitlaat, daar zou ik even mee wachten of je hem echt nodig hebt. In een ander draadje las ik namelijk dat bij inbouw PSE achteraf de software niet uitschakelt tussen 30 en 70 km/h! Eerst even testen dus op je ritje naar Nederland.
Veel plezier :ba:

De monteurs bij Paragon hebben de remote afgeraden. Er zouden af en toe problemen mee voorkomen. In plaats daarvan wordt er inderdaad één stekkerverbinding los gelaten/genegeerd en dan kies ik zelf vanaf 0 km/u welke decibels er uit m'n pijpjes komen. De voorspelling is, dat de schakelaar 95% op sport blijft staan. (Anders had ik wel een elektrische auto gekocht... YUK!!!) Maar heel laat of heel vroeg op een woonerf, moet je toch een beetje sociaal kunnen zijn.
En in tunnels! In tunnels moet ie natuurlijk ook uit, anders wordt je, zeker als je open rijdt, gek van de herrie.
NOT!!!!!!!!! hahaha. Ik heb wel begrepen dat ie wat minder blaft als de sportpijp op onze oude 996 3.6 met X51 pakket. Schijnt, dat het gewijzigde inlaat en uitlaat traject en de andere cilinderkoppen de auto toch harder lieten praten.
Nou ja.... We zullen wel zien. Ik heb er in ieder geval heel veel zin in om weer in zo'n auto te gaan rijden en het liefst zo snel mogelijk "open".
En dat open geldt dan voor zowel de softtop als de uitlaat!!

Gr. Léon :drive:

02 feb 2013 23:04
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
ex Boxster 2.5 ('98) ex Boxster 3.2 S TT ('01) ex 964C4 ('90)
Papendrecht
Nu naar Nederland rijden. Mooi droog :drive: Eind van de week weer kans op strooizout :flush:
En natuurlijk even gas los voor het begin van de tunnel om die jaloerse blikken te voorkomen
(tip: je kunt ook een versnelling hoger kiezen, minder toeren, geeft ook wat meer rust in de auto ...):ass:
Veel plezier ermee!

04 feb 2013 19:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Hatsekidee!!!!!!
Via Import Auto.NL de BPM opgevraagd voor de 997 cabrio uit 2005.
Daar komt ie hoor: € 5.300.00
Daar kunnen de mannekes en vrouwkes in den Haag weer lekker feest van gaan vieren.
Maar goed, ik kan nog héél even wachten, wordt het iéts minder. Hebben we met de 996 ook gedaan. Maar daar zitten wel weer risico's aan vast wanneer je er eventueel de weg mee op gaat. Dus misschien toch maar zo gauw mogelijk alles afhandelen. Dat rijdt wel een stuk rustiger. :scratch:
Ondanks dit bedrag zie ik toch, dat ik in Nederland (ook in Duitsland trouwens) niet zo'n auto met de betreffende extra's kan kopen.
Inclusief de BPM gaat de 997 zo'n € 35 á 36000.00 kosten. Dat is inclusief een jaar of 12000 miles volledige garantie.

Later! :mrgreen:

05 feb 2013 22:39
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Zo, weer een stapje dichterbij. Komende zondag 17 februari 2013 de 997 cabrio ophalen in East Sussex, Engeland. Dan 25 februari naar Waddinxveen ter invoering/keuring. Daarna even op het nederlandse kenteken wachten, plaatjes laten maken bij van Dorp in Voorschoten en dan mag van mij het genieten beginnen. Ik ben momenteel licht geraakt, zenuwachtig en ongeduldig.
Vreemd wat 3 zuigers naar links en 3 zuigers naar rechts met je kunnen doen he?
Nu op een beetje geluk hopen tijdens de terugreis. We moeten wéér langs het punt waar de 996 met ons erin, het nodig vond met de verkeerde kant boven de sloot in te glijden. Nou ja..... als het moet, dan DUW ik 'm voorbij die plek! Hahaha.
Ik krijg zin in ritten met het forum en heeeuuul mooi weer.
:cheers: :thumleft:
Léon

12 feb 2013 16:21
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Leon, veel succes en plezier vandaag... get him here in 1 piece!...er is geen regen voorspeld... :cheers:

17 feb 2013 11:01
Profiel
PorscheForum Rakker
WE HEBBEN 'M!!!!!
Zondag in Five Ashes de 997 Carrera/S Cabrio opgehaald. Maandag terug gereden via Calais.
Op de plek in België, waar we met de 996 over de kop gingen, heb ik voor straf even een lange neus gemaakt. Zo van, ons krijg je niet klein, zelfs niet met alleen achterwiel aandrijving!!!
De zon scheen en het was een relaxte rit naar huis. Moet wel wennen aan de Tiptronic-S.
Wanneer je éénmaal aan het cruisen bent, staat ie op automaat en cruise control. Wanneer het wat drukker wordt of er zijn leuke weggetjes, gaat ie op manual en kun je redelijk spelen met de bak. Het zal echter NOOIT in de buurt van DSG komen.
Ik moet zeggen dat de 997 wel wat degelijker is als m'n 996 was. En dan bedoel ik afwerking en zo en de gebruikte materialen.
Zo gauw ik ze heb zal ik wat fotootjes proberen te plaatsen.
Leuke bijkomstigheid was, dat in de showroom een ex speeltje van Jenson Button stond. Ook daar heb ik foto's van. Het was een spierwitte 911 Speedster. Vrijdag's binnen gekomen, Zaterdag's verkocht. 317 miles gelopen 114.000,- engelse ponden!
Komende maandag naar Waddinxveen. Importeren, wachten op kentekenpapieren, platen kopen en monteren en dan................ :drive: Yeah!! :ba:

19 feb 2013 16:06
Profiel Facebook 
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Gefeliciteerd en geniet ervan!!

19 feb 2013 16:07
Profiel WWW
Lada
Helemaal in het zuiden.
Gefeliciteerd met de aanwinst :cheers: :ba: :cheers: :ba: :cheers: :ba:

19 feb 2013 16:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Mooi werk Leon! Ik ben blij voor je dat je je nieuwe P nu eindelijk op je eigen oprit kan zetten! Heel veel mooie, luidruchtige :mrgreen: maar vooral veilige kilometers toegewenst en tot ziens bij 1 vd mooie op stapel staande tourritten! :salut:

19 feb 2013 16:10
Profiel
M140i
Veel plezier met de 997 Léon!

dodootje schreef:
Het zal echter NOOIT in de buurt van DSG komen

Ik vind een tiptronic bak een stuk fijner dan een DSG. DSG schakelt mij te droog en mechanisch, terwijl ik een tiptronic smooth vind schakelen (zoals een automaat wat mij betreft bedoeld is). Ik denk hierbij niet alleen aan de tiptronic bak in een 997 maar ook aan de meer hedendaagse tiptronic, die schakelt fantastisch. Iedereen die zegt een DSG te prefereren boven een tiptronic zou eens in een nieuwe Audi A8 met tiptronic moeten rijden :popcorn: :wink:

Laatst bijgewerkt door erwin996 op 19 feb 2013 17:51, in totaal 1 keer bewerkt.

19 feb 2013 16:18
Profiel
PorscheForum Rakker
ex964, ex993, 997S cab, 970
Of in een Panamera natuurlijk, geweldig schakelende Tiptronic 8 versnelingen.
Dodo, proficiat en veel plezier met haar.

19 feb 2013 17:03
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Erwin, neem aan dat je dan de multitronic bedoelt?
Een S-tronic van Audi is hetzelfde als een DSG .

19 feb 2013 18:45
Profiel
M140i
RS-R schreef:
Erwin, neem aan dat je dan de multitronic bedoelt?
Een S-tronic van Audi is hetzelfde als een DSG .

Nee, ik bedoel de tiptronic van Audi. Audi levert 3 verschillende automaten: multitronic, S-tronic (zelfde als DSG) en tiptronic. De tiptronic zit onder andere in de A8 en heeft een traditionele koppelomvormer (rijdt geweldig).

19 feb 2013 19:30
Profiel
Die heb ik nu in mijn S4, maar die kan echt niet tegen een S-tronic op.

19 feb 2013 19:54
Profiel
M140i
Probeer dan nog eens de 8 traps tiptronic in de nieuwe A8. Als je dan alsnog bij je mening blijft, dan kan dat natuurlijk. Het is een kwestie van smaak :popcorn: :wink:

19 feb 2013 20:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Dank voor jullie felicitaties.
Ik ben gaan googlen voor wat betreft de Tiptronic-S. Er zijn 997's die een "Sport" knop hebben, die het schakelen sneller maakt en het toerental hoger houdt.
Die knop heb ik niet. Nu is er van Porsche een originele "Porsche Sport Mode Software" module, die naderhand kan worden ingebouwd. Dat werkt met een knop op dezelfde plek waar een Porsche mét Sport mee wordt afgeleverd. Inbouw voor een 997 met tiptronic duurt ongeveer een ruim uur schijnt het.
Het art.nummer zou 9X7SM moeten zijn, maar daar ben ik nog niet zeker van. Bedragen genoemd op amerikaanse sites $ 1199,00 all in. (2011)
Dat is misschien wel een overweging waard.
We zullen zien. Eerst maar eens importeren en genieten.
Léon :thumleft:

19 feb 2013 20:17
Profiel Facebook 
erwin996 schreef:
Probeer dan nog eens de 8 traps tiptronic in de nieuwe A8. Als je dan alsnog bij je mening blijft, dan kan dat natuurlijk. Het is een kwestie van smaak :popcorn: :wink:

Nee, heb net een nieuwe gekocht met S-tronic.
En zeker is het een kwestie van smaak.

19 feb 2013 23:41
Profiel
PorscheForum Rakker
raelle schreef:
Of in een Panamera natuurlijk, geweldig schakelende Tiptronic 8 versnelingen.
Dodo, proficiat en veel plezier met haar.

Grappig dat je zegt "met haar". Doen de meeste Nederlanders niet.
In Engeland is een auto inderdaad per definitie een "she". :smurfin:
Vind ik wel wat hebben.

Gr. Léon

15 maart 2013 18:44
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 197 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8