Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:06

Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
discussie met webshop, bijna lachwekkend........ 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Boxster-S 2007
Bergen op Zoom
Bericht Re: discussie met webshop, bijna lachwekkend........
My god, wat een 'doofstom en blind paard' is dat zeg. Dat runt dan een onderneming in deze tijd. Customer Service is hem totaal vreemd volgens mij. Communicatie met een webshop is voor een klant wel een van de grootste obstakels of valkuilen vind ik. Heb zelf zoiets ook eens aan de hand gehad met een webshop in de USA, ontzettend frustrerend en irritant.

Dit is inderdaad bijna lachwekkend. Respect voor je vasthoudendheid :cheers:

25 dec 2012 12:07
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
3.2S
010
Een operationeel directeur marktleidend e-commerce bedrijf Krimpenerwaard zou beter moeten weten. :scratch:

Werk je bij Bol.com?

25 dec 2012 13:14
Profiel WWW
‘64 Kever
Master Ken schreef:
Offtopic:Meeste webshops willen vaak alleen maar volume maken. Veel dozen schuiven om uiteindelijk de leverancier weer onder druk te kunnen zetten om een betere inkoopconditie te krijgen. Om nog lager te kunnen verkopen om weer bovenaan bij kieskeurig te staan. Maar als er support nodig is voor de eindgebruiker hebben ze dat niet meegenomen in de marge en wordt deze keurig doorverwezen naar de leverancier. Als je vervolgens de consument niet helpt, krijgt de leverancier ( het merk dus) de schuld. Heb hier regelmatig mee te maken :bang:
Even een proloog aan jouw (kloppende!) betoog: De consument wil voor zo min mogelijk geld zoveel mogelijk! Dus als iets ergens 2 Euro goedkoper is, halen ze het daar, zonder na te denken dat service inderdaad geld kost... ;)

Het een is het resultaat van het ander... Daar is een bekend "gezegde" over :cheesy: (maar je hebt wel gelijk hoor, daar niet van!)

26 dec 2012 0:24
Profiel Facebook 
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Dimitri-Turbo schreef:
Blaserlou schreef:
Het gaat mij om het principe

Zo ben ik ook... al gaat het om 1 euro :wink:

+1 :thumleft:

26 dec 2012 0:32
Profiel
Go verrek a duck, een beetje operationeel directeur marktleidend e-commerce bedrijf uit Krimpenerwaard laat zich niet in de luren leggen, wat denken ze wel :mrgreen: :ba:

26 dec 2012 1:24
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Heb me afgeleerd om in dit soort zaken (te)veel energie te steken. Principe of niet, het gaat ten koste van mijn humeur en dat is het mij niet (meer) waard. Steek liever energie in zaken die wel nut hebben. Ben het eens met TS dat de service behoorlijk Labia is maar om daar nou een topic voor te starten. :? Moet iedereen natuurlijk lekker zelf weten. Fijne kerstdagen allemaal. :thumleft:

26 dec 2012 9:21
Profiel
PorscheForum Rakker
ja
in de Krimpenerwaard
Iedereen hartelijk dank voor alle mentale steun.
Een zakelijk mailtje naar de Feedback company (die hem daarna onder druk heeft gezet) heeft de boel opgelost.

Mijn functie heeft hier overigens niks mee te maken, ze waren geschokt dat er zo met klanten om wordt gegaan terwijl zij er juist voor zijn om dit te voorkomen. :wink:
De webshop heeft overigens een ander forum benaderd om de discussie daar verwijderd te krijgen (is hem niet gelukt uiteraard)

29 jan 2013 20:04
Profiel WWW
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Wat is de Feedback company?

29 jan 2013 20:24
Profiel
klikkerdeklik

29 jan 2013 20:48
Profiel
‘64 Kever
Blaserlou schreef:
Mijn functie heeft hier overigens niks mee te maken, ze waren geschokt dat er zo met klanten om wordt gegaan terwijl zij er juist voor zijn om dit te voorkomen. :wink:
Je functie heb je er zelf bij gehaald in de communicatie, vandaar de opmerkingen ;)

Citaat:
21-12
Beste Erno,
Als je mijn Linkedin profiel checked zul je zien dat e-commerce voor mij redelijk gesneden koek is.

02 feb 2013 15:29
Profiel Facebook 
Cayman S 2009, 924 1977
ruud janssen schreef:
ook off topic: er zijn ook klanten bij die de boel proberen te flessen. laatst was er een melding van schade,ingedeukt.
ik vroeg om retour te zenden, wilde hij niet, wilde alleen nieuwe ontvangen dus aangeboden om op te laten halen door de transporteur.
zegt ie dat zijn buurman ze al had uitgedeukt en of hij korting kon krijgen op nog een set. dan weet ik genoeg.
ging om spatborden van 12,95 p/stuk.
zo zijn er best veel die dat soort dingen proberen, en meteen dreigen met negatieve reclame.
ik blijf het een leuke hobby vinden ondanks dat je af en toe zo iemand treft.

dagelijkse kost! sterker nog: ik krijg klanten die bellen voordat er geleverd is en vragen wat voor (geldelijke) compensatie ze krijgen wanneer er niet tijdig of volledig geleverd wordt. de wereld is echt gek geworden :bang:

02 feb 2013 19:40
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Of een product na twee maanden terug sturen omdat dat bij een concurrent-webshop ook kan. :scratch:

02 feb 2013 19:46
Profiel
PorscheForum Junkie
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
de mensen worden steeds mondiger.
volgens mij is het het beste om niet in discussie te gaan en meteen vragen of het retour gestort moet worden.
mocht er even iets niet op te leveren zijn.
het lijkt ook net of de importeurs minder voorraad hebben tegenwoordig.

02 feb 2013 20:04
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
In de hele muziekbusiness is dat in ieder geval wel zo. Lange leverlijden voor redelijk gangbare producten. Maar je hebt gelijk, gewoon niet moeilijk doen en terugstorten dat geld. Tenminste, zo doen wij dat.

02 feb 2013 20:17
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
ruud janssen schreef:
het lijkt ook net of de importeurs minder voorraad hebben tegenwoordig.

Dat lijkt niet zo, dat is ook zo. Voorraad is geld en men heeft minder geld. De omloopsnelheid van producten is lager en men durft geen risico meer aan omdat ze minder vlees op de botten hebben. Beter nog een beetje cash dan niet aan je geld kunnen omdat je het in je voorraad hebt gestopt. Eigenlijk is het natuurlijk ook onzin, waarom willen we iets de andere dag in huis hebben? Hebben we het ook echt nodig de volgende dag? Soms wel maar meestal niet echt.
De markt veranderd, consumenten (wij allemaal dus) moeten ook wat reëler zijn mbt levertijden. Als we iets meer geduld hebben, kan zelfs de prijs nog verder naar beneden. Want als er niet direct voorraad hoeft te zijn, hoeft dit ook niet in de prijs verdisconteerd te worden. Minder risico voor de ondernemer, lagere prijs voor de consument. Een win-win situatie :wink:

03 feb 2013 17:38
Profiel
PorscheForum Junkie
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Maar als het door de importeur nog besteld moet worden ben je zo een paar maanden verder.
Komt meestal met de boot uit China.

03 feb 2013 19:01
Profiel
PorscheForum Rakker
2x 964 C4 en 911 2.4 E
Waalre
En dat is allemaal geen enkel probleem als je het maar van te voren weet.
Bestel zelf veel bij dealextreme dan moet ik 2 tot 3 weken wachten totdat de onderdelen binnen zijn, vindt ik geen probleem omdat ik het van tevoren weet.
Echter, als op de website staat: product op voorraad, levertijd binnen 2 werkdagen en het duurt vervolgens 3 weken dan zou ik niet zo blij zijn.

03 feb 2013 19:52
Profiel WWW
Moderator
PF #57
zie je vaak. 'op voorraad'. Als het dan niet op voorraad is, annuleer ik in de regel na 2 dagen de order. pissed en toch weer 2 dagen verloren... wachten vind ik idd niet erg, maar laat me dan niet voor jouw webshop kiezen omdat jij zegt dat je het op voorraad hebt. :bang:

03 feb 2013 19:55
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Als ik het goed heb is dit 1 van de regels om op kieskeurig te kunnen komen. Dat je voorraad wel correct moet zijn met hetgeen je aangeeft. Ook dit soort partijen wordt steeds strenger, wat overigens ook terecht is.

03 feb 2013 23:42
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
horn schreef:
'op voorraad'. Als het dan niet op voorraad is, annuleer ik in de regel na 2 dagen de order. pissed en toch weer 2 dagen verloren... wachten vind ik idd niet erg, maar laat me dan niet voor jouw webshop kiezen omdat jij zegt dat je het op voorraad hebt. :bang:

Idem! Zou ik geschreven kunnen hebben :wink:

04 feb 2013 10:36
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2