Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:25

Antwoord op onderwerp  [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Welke actioncamera in de auto 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997 topless ;-)
Bericht Re: Welke actioncamera in de auto
Ik maak al enkele jaren gebruik van Full HD action cams. Waaronder de drie grootste concurrenten:

GoPro
Contour
Driftinnovation

Qua voormaat bij de oudere modellen waren de Contour en de Drift handiger en de REC schuif op de Contour ideaal voor het motorrijden. Er waren toen nog geen afstandsbedieningen te krijgen.
Maar de beeld kwaliteit van de GoPro is stukken beter dan zijn concurrenten en dat is uiteindelijk het belangrijkste. Mooiere Timelaps / slomotions groothoekopties fps etc

Ik wil niks anders meer dan een GoPro en met de nieuwe Black edition met ingebouwde wifi heb je alles wat je wil en nodig hebt in 1 kleine cameratje. Het kost wat 450 maar dan heb je inderdaad ook wat. :thumleft:

Het geluid is overigens van alle drie de actioncams ruk. Gelukkig kan je bij GoPro met de open case een externe mic aansluiten. Tevens zijn er op YouTube verschillende DIY te vinden van ruisfilters tot mic upgrades

03 feb 2013 16:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Duikmaatje van mij heeft deze Afbeelding
http://www.isawcam.com.au/action-camera ... on-camera/

Onder en boven water super beeld.

03 feb 2013 17:06
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Geweldig om jullie reacties te lezen. GoPro heeft naar het lijkt de voorkeur onder forummers.
Ik heb zo'n GoPro nog nooit in het echt gezien.Misschien een domme vraag, maar volgens mij heeft zo'n camera geen display.Hoe zie je dan wat je filmt zonder display??

Vond zelf de Drift HD wel een praktisch cameraatje. Ook gelet op de afstandsbediening, een display en de scherpe aanbieding. Voor het geluid is een externe microfoon kennelijk een must de oplossing bij alle camera's. Die hoeft eigenlijk alleen maar het geluid achterin op te nemen, toch?? :mrgreen:

03 feb 2013 17:35
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bij de GoPro kun je een losse LCD Backpack bestellen. Eigenlijk kun je er van alles los bij bestellen, kost alleen niet weinig :cry:

Afbeelding

http://gopro.com/

03 feb 2013 17:46
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
bjft schreef:
Misschien een domme vraag, maar volgens mij heeft zo'n camera geen display.Hoe zie je dan wat je filmt zonder display??

Heb de lcd backpack maar gebruik die nauwelijks. In de praktijk heeft de go pro zo'n grote hoek bij het filmen dat alles wat jij ziet er wel op komt. Daarnaast is de wifi backpack dan eigenlijk nog handiger omdat je het beeld dan kunt streamen naar je iPhone of iPad. Nadeel is alleen dat de accu sneller leeg is.

03 feb 2013 18:32
Profiel
Moderator
PF #57
ben natuurlijk weer zo'n kneiter dat ik 450 e'tjes wel veel vind om 2x een paar dagen wintersport opnamen te maken... denk dat ik morgen maar eens naar de makro rij... :salut:

03 feb 2013 19:53
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Je gaat hem toch ook niet alleen voor de wintersport gebruiken.

Vanmiddag m'n pasgeboren neefje er nog mee gefilmd. :mrgreen:

03 feb 2013 19:59
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Voor de kleine gebruik ik dan weer een volwaardige camera. Dan kan ik straks ook het verschil horen tussen het gepiep van nu en het praten later... ;)

03 feb 2013 20:20
Profiel
Het is voor een videoclipje over een jaar en ik zet er een muziekje onder. :wink:

Laatst bij de GP Elite rijvaardigheidstraining de gopro en de volwaardige cam mee.
Kon m'n bijrijdster uitstappen en van buitenaf filmen toen ze ietwat misselijk begon te worden.

03 feb 2013 20:24
Profiel
PorscheForum Junkie
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Reed jij toen zo "beroerd" dan? :flush:

03 feb 2013 20:30
Profiel
Je staat er versteld van hoeveel er liever niet naast blijven zitten als je dit soort auto's gebruikt waarvoor ze zijn gemaakt. :mrgreen:

03 feb 2013 20:37
Profiel
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
De Consumentenbond heeft de GoPro ook getest naast de JVC en de Sony.
De Sony komt er qua beeldkwaliteit en geluid beter uit.

http://www.consumentenbond.nl/test/elek ... 01300203_L

Uit commentaar van lezers zie ik dat de "Contour" een erg goede camera schijnt te zijn.

http://store.contour.com/ae/international/page/home

Afbeelding

Dit is echter meer een helmcamera, weet niet of er een steuntje te krijgen is voor aan de binnenkant voorruit.

04 feb 2013 9:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
bjft schreef:
Reed jij toen zo "beroerd" dan? :flush:

Dat je bijrijder zich slecht begint te voelen is eerder een compliment :). Hoe beter je rijdt, hoe erger het wordt voor bepaalde mensen.
En dit komt inderdaad nog vaak voor :) Mijn moeder had er ook al last van toen ze eens naar zo'n audi event ging en meereed in een RS5.

04 feb 2013 9:38
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Ik heb ook meermaals het verzoek gekregen op de Ring of het niet wat rustiger kon omdat anders het dashboard wellicht vlekkerig zou worden... ;)

04 feb 2013 11:12
Profiel
Moderator
PF #57
de achterkant van de bestuurdersstoel en het plafond van de Ringtaxi van Sabine Schmitz vertoonde ook opvallend veel onsoortige vlekken :cheesy:

04 feb 2013 11:34
Profiel
De perv in mij heeft nu ineens een heel ander beeld van Sabine... ;)

04 feb 2013 11:45
Profiel
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Ze kijkt zo lief... (zou Balkenende zeggen)

Afbeelding

04 feb 2013 11:59
Profiel WWW Facebook 
Ik heb niet de illusie dat het een makkelijke tante is anders... Ik denk dat ze Balkenende bij zo'n opmerking een fikse draai om de oren had gegeven. :mrgreen:

04 feb 2013 12:07
Profiel
PorscheForum Rakker
911 carrera 3.2 targa 1984
hoeven
Remmel schreef:
De Consumentenbond heeft de GoPro ook getest naast de JVC en de Sony.
De Sony komt er qua beeldkwaliteit en geluid beter uit.

http://www.consumentenbond.nl/test/elek ... 01300203_L

Uit commentaar van lezers zie ik dat de "Contour" een erg goede camera schijnt te zijn.

http://store.contour.com/ae/international/page/home

Afbeelding

Dit is echter meer een helmcamera, weet niet of er een steuntje te krijgen is voor aan de binnenkant voorruit.

Bij de consumentenbond word alleen de white versie getest van de gopro en deze is in feite gewoon hetzelfde als de hero 2 kwa beeld, maar heeft wel de nieuwe behuizing en wifi. De black editie heeft een veel betere beeldkwaliteit, ook beter als de sony. De black is het beste wat je kan krijgen, maar daar betaal je ook voor.

Om terug te komen op de contour, deze camera heb ik ook en daar is gewoon een mount voor te koop, ne kan hem dan 360° draaien en omhoog of omlaag laten kijken. En aangezien je de lens op de contour 90° kan draaien, maakt het niet uit hoe en waar je hem zet. Ik vind het een erg fijne camera en kost nu maar 99 euro.

04 feb 2013 12:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Heb mn nieuwe Hero 3 Black edition op de wintersport kunnen testen. Wat een mooie beelden maakt dat ding zeg.
Die black is wel de moeite waard want zit een AB bij die los al 100,- is.
De AB op de handschoen vastzetten en gaan.

Zit een resolutie op tot 4K maar weet niet wat ik daar me moet. Full HD en dan 50 frames /sec geeft al een fantastisch resultaat.

Moet alleen nog even iets bedenken hoe ik de filmpjes snel een eenvoudig kan bewerken.
Werkte altijd met Premiere maar wil iets eenvoudigers.

05 apr 2013 11:00
Profiel WWW Facebook 
Op de Mac iMovie en op Windows Pinnacle Studio.

05 apr 2013 12:12
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Welke actioncam?

Wellicht nog even wachten op deze.... Google Glass
Heb je alles in 1

05 apr 2013 12:36
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Citaat:
Bij de consumentenbond word alleen de white versie getest van de gopro en deze is in feite gewoon hetzelfde als de hero 2 kwa beeld, maar heeft wel de nieuwe behuizing en wifi. De black editie heeft een veel betere beeldkwaliteit, ook beter als de sony. De black is het beste wat je kan krijgen, maar daar betaal je ook voor.

Volgens mij zijn er van de Gopro inmiddels 3 versies: de 'white', de 'black' en de 'silver'.

Ik heb begrepen dat het aantal 'frames per second' de kwaliteit bepaalt: de white maakt maximaal 60/fsec, de black 80/fsec en de silver 100/fsec.

Bij normaal filmen is de beeldkwaliteit niet zo verschillend tussen de 3 varianten, maar het verschil merk je vooral bij het eventuele editen van het beeldmateriaal (met de white is het niet/nauwelijks mogelijk om mooie/scherpe slowmotionbeelden te maken en ook de 'stills' zijn niet zo scherp als bij de duurdere exemplaren. De black doet dat alweer wat beter en de silver doet het het best).

05 apr 2013 13:00
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Carrera Ex 968
Dordrecht
Mischien wel leuk om wat relevant voorbeeld materiaal te delen. Mijn maatje in Stockholm heeft het Porsche seizoen geopend en daarvan met zijn GoPro Hero 3 een filmpje gemaakt:

05 apr 2013 13:53
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
is er niemand bang dat de camera van de auto "floept"? Je ziet vaak nog best hoge snelheden. Is het alleen een zuignap?

05 apr 2013 14:02
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende