Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 7:46

Antwoord op onderwerp  [ 285 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Volgende
Merktrouw of bangeschijter? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
Hartwiek schreef:
40 cent voor 3 a 4 pompjes mayo.... :mrgreen: Valt mee he??!!!

Aan je avatar te zien rij je 996...
Eventjes je motor laten draaien en je hebt weer mayo genoeg voor een week... :thumleft: :mrgreen:

06 feb 2013 20:56
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
molen934 schreef:
en weet al wat ze zeggen :oops:

ik weet al wat ik zeg :

inleveren die sleutels dan kan ik hem fotograferen :mrgreen:

.

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

06 feb 2013 20:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
@ TILT...haha, is een goeie....maar hij is net klaar.....met alle modificaties dus hoop niet dat er nog ooit mayo wordt gefabriceerd... :mrgreen:
Ik denk dat bij mij ook meespeelt dat ik er niet uit zie als 41...veel mensen snappen niet dat als je je hele leven al hard gewerkt hebt dat je dan je dromen waar kunt maken...Je moest eens weten hoe vaak ik door de politie aan de kant word gezet en mij moet verantwoorden hoe ik aan een porsche kom...Tijdje geleden nog: Rijd ik rustig sávond laat door een dorp verderop, was even bij een vriend langs geweest, rijdt ineens de politie achter mij, 10 telen later gaat achter mij stop politie branden. Ik gestopt, papieren en rijbewijs laten kijken, vraagt de jongste gast van de 2 dienders wat voor werk ik doe...ik had mijn bedrijfskleding nog aan, ik zeg kijk maar op mn rug...ik werk in een frietkraam....En als je het zo graag wilt weten....ik heb ook nog een 996 4s.....
Zegt hij: is wel een goede tent dan he??
Ikke: ik mag niet klagen....
Natuurlijk klopten mijn papieren en wat ze zoal opgevraagd hadden via de mobilofoon....
En ik mocht verder rijden...
Als ik met mn renault kangoo was geweest weet ik zeker dat ze me niet hadden aangehouden...
Maar ik ben het topic behoorlijk aan het vervuilen...mn excuses...
On topic....doe mij ook nog maar een ferrari erbij!!! gewoon omdat het kan...

06 feb 2013 21:22
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
drknauf schreef:
molen934 schreef:
en weet al wat ze zeggen :oops:

ik weet al wat ik zeg :

inleveren die sleutels dan kan ik hem fotograferen :mrgreen:

.

Ojee, Gaston Starreveld was vandaag ff langs om een bakkie te doen en de bus van de Postcodeloterij stond voor de deur en kinderen er om heen :cheers:
Komt de GT3 volgende week aan, zal ik hem de sleutels laten geven want dat zullen ze wel denken hier :scratch:

06 feb 2013 22:35
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Peter schreef:
Hmm, Fiatari, Lambo...een hoog 'kijk mij nu eens' gehalte. Niets voor mij.

Waarom rij je dan Porsche? Desondanks dat P heel wat goedkoper is, hoort deze ook in het lijstje van show auto's.
Een echte liefhebber geeft geen moer om wat een ander denkt.

Mensen die een ferrari kopen hebben niet altijd de intentie om hun geld te showen hoor. Vaak heb je dat bij de rari's en lambo's met een 'saaie' kleur.
Ze willen minder opvallen, maar toch willen ze kunnen genieten van hun vette auto.

06 feb 2013 23:20
Profiel
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Heb na de verkoop van de Speedster serieurs gekeken naar een Ferrari 348. Bij het zien van de auto gaf mijn vrouw te kennen: "als je dat koopt, rij ik niet met je mee!" voor velen de reden om de auto aan te schaffen, maar niet voor mij. Ben veel gekker met mijn meisje, dan met auto's.

Een zwarte 911 cabrio zag ze wel zitten :cheers: .

Maar eerlijk is eerlijk: het hart gaat nog steeds sneller kloppen bij het zien van een Ferrari :ba: .

06 feb 2013 23:36
Profiel
Toen een jaar of 5 geleden onze 993 4s gestolen was hebben we na even twijfelen ook een Ferrari gekocht. Als echte Petrolhead wil je als de mogelijkheid daar is natuurlijk ook graag eens een Ferrari rijden. Maar inderdaad hebben wij een onopvallende kleur gekocht en desondanks wil mijn vrouw nog niet meerijden want ze vind hem nog steeds te opvallend. De mensen reageren ook anders op een Ferrari al kost ie maar de helft van een nieuwe Porsche.
De onderhoudskosten zijn volgens mij wel hoger al valt het bij ons wel mee. Heeft natuurlijk ook veel te maken met de amper 20000km die we in die 5 jaar gereden hebben.
Alleen als ik nu een andere auto mocht kiezen zou ik toch voor een Gt3Rs gaan.

07 feb 2013 0:06
PorscheForum Rakker
n.v.t.
Omgeving Haarlem
Als het financieel nog eens mogelijk is, zou ik wel eens een 360 CS willen proberen. Fantastisch geluid!

http://www.youtube.com/watch?v=2_nM8Ewl ... r_embedded

Lewie

07 feb 2013 0:11
Profiel
Haarlem e/o
grensrijder2 schreef:

Alleen als ik nu een andere auto mocht kiezen zou ik toch voor een Gt3Rs gaan.

Zoooo leuk om te lezen :thumleft:

07 feb 2013 0:41
Profiel
911 3.2 Carrera
Ja, en ook ik ben aangestoken door gt3rs virus......ik heb ook eentje gekocht, zelfs op middelbare leeftijd doe je weleens iets geks...... :mrgreen:

Ben benieuwd hoe hij rijdt......

56903

07 feb 2013 1:01
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
GT3RS of Ferrari........we weten allemaal welke het jaaaaaren lang goed gaat doen, en welke het in de toekomst het beste in de markt ligt......een Porsche kan nu eenmaal dagelijks gebruikt worden, een Ferrari blijft een twijfelgeval.
Beide maken de meest fantastische teringherrie, een Ferrari kijk je meer naar als een schilderij, die Porsche.....tja, die pak je gewoon om 'dingen' mee te doen 8) Daar rij je mee naar de groothandel, en stouwt hem vervolgens helemaal vol.

Duits is degelijk, betrouwbaar, doorontwikkeld op 1 concept! Italiaans is emotie, passie, design (kan je van de 911 nou niet echt zeggen), dingetjes die lostrillen, rammeltjes........maar dat neem je voor lief.

07 feb 2013 1:12
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Citaat:
Eventjes je motor laten draaien en je hebt weer mayo genoeg voor een week...

Wat jammer. :scratch:

Vandaag een artikel gelezen in de auto review. Ging tussen de nieuwe BMW 1 serie, de Guiletta en de nieuwe Leon. Laatste won op cijfers met vlag en wimpel. Waarom, kwestie van optellen van feiten.

Da's met een sportwagen niet anders. Tikt de emotie meter door ga je wellicht voor een Italiaan. Als je verstand hebt niet. :popcorn:

07 feb 2013 2:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Voor de prijs van een 997 kan je tegenwoordig ook een GranTurismo kopen. Erg fraaie auto, alleen als je wat rondzoekt hangt daar ook het 'onderhoudsspook' rond. De italiaanse, maar ook andere exotische sportwagens zijn een stuk flamboyanter dan een 911, met de voor- en nadelen.
Porsche is dan toch een 'verstandige' keuze. En vaak zijn verstandige keuze's niet de spannendste, of je dat nu gelijk een bange schijter maakt lijkt me wat overdreven.

07 feb 2013 8:16
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Delnoy schreef:
Citaat:
Vandaag een artikel gelezen in de auto review. Ging tussen de nieuwe BMW 1 serie, de Guiletta en de nieuwe Leon. Laatste won op cijfers met vlag en wimpel. Waarom, kwestie van optellen van feiten.

Afgelopen maandag kreeg mijn huidige Leon nieuwe verstuivers op kosten van PON (eindelijk beschik ik weer over 170 dieselpeekaatjes) en maakte van de gelegenheid gebruik om de nieuwe Leon FR eens goed te bekijken maar dat is een puike auto. Het is alleen nog even wachten op de FR met Golf GTI motorisering en de Cupra versie en voor de leasers een 14% versie.

Over een Leon gesproken.... :mrgreen:

07 feb 2013 10:25
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
BTW, Ferrari's houden niet zo van Seats. :mrgreen:

07 feb 2013 10:31
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Mijn advies: allebei de Porsches verkopen, 1 goede Ferrari kopen (en een abonnement op GreenWheels voor als 'ie je in de steek laat :wink: ). Je leeft maar 1 keer! :drive:

07 feb 2013 14:23
Profiel
Gelukkig vechten ze niet in het "hok"!

Afbeelding

07 feb 2013 14:43
PorscheForum Rakker
Ik vind Ferrari's t/m de modelreeks F355 & 456 over het algemeen zeer begerenswaardige auto's. Daarna vind ik ze allemaal een stuk minder, de 458 is daarop de uitzondering.

(Gaston als je meeleest: graag een 250 SWB, 250 Lusso, 365 GTS/4, F355 GTB en een 456 M GT)

Tja, het verhaal van onderhoud komt toch niet helemaal uit de lucht gegrepen...toch wel een belangrijke reden waarom je haast nooit een Ferrari met meer dan 50K op de teller tegenkomt, laat staan een ton.

Denk bij de 355 aan versleten klepgeleiders bij 35K km, sheurende uitlaatspruitstukken, distributieriemwissel om de 5K km (waarbij officieel de motor eruit moet -360 heeft serviceluikjes-) en ga zo maar door. Het is imo oprecht een prachtige auto, maar door bovenstaande feiten heeft de auto een lage 2e hands waarde....vanaf €35K.

456/550 zelfde laken een pak, revisie klepgeleiders na 35K km ---> kosten, makkelijk €20K bij het Ferrari center. Koelslangen van discutabele kwaliteit die spontaan scheuren, motorsteunen die spontaan inklappen waardoor het carter tegen de straat kapot slaat....terwijl je net 7000rpm aan het trekken was, weg oliedruk;-)

Nogmaals, zolang alles werkt super fijne auto's!!

My 2c

07 feb 2013 16:24
Profiel
M140i
964HP schreef:
distributieriemwissel om de 5K km (waarbij officieel de motor eruit moet -360 heeft serviceluikjes-)

Met mijn 40.000km per jaar zou dat dus 8x per jaar moeten gebeuren. Blij dat ik een 996 heb gekozen :pale: :popcorn: :drive:

07 feb 2013 19:36
Profiel
PorscheForum Rakker
nu even niet
apeldoorn
964HP schreef:
Ik vind Ferrari's t/m de modelreeks F355 & 456 over het algemeen zeer begerenswaardige auto's. Daarna vind ik ze allemaal een stuk minder, de 458 is daarop de uitzondering.

(Gaston als je meeleest: graag een 250 SWB, 250 Lusso, 365 GTS/4, F355 GTB en een 456 M GT)

Tja, het verhaal van onderhoud komt toch niet helemaal uit de lucht gegrepen...toch wel een belangrijke reden waarom je haast nooit een Ferrari met meer dan 50K op de teller tegenkomt, laat staan een ton.

Denk bij de 355 aan versleten klepgeleiders bij 35K km, sheurende uitlaatspruitstukken, distributieriemwissel om de 5K km (waarbij officieel de motor eruit moet -360 heeft serviceluikjes-) en ga zo maar door. Het is imo oprecht een prachtige auto, maar door bovenstaande feiten heeft de auto een lage 2e hands waarde....vanaf €35K.

456/550 zelfde laken een pak, revisie klepgeleiders na 35K km ---> kosten, makkelijk €20K bij het Ferrari center. Koelslangen van discutabele kwaliteit die spontaan scheuren, motorsteunen die spontaan inklappen waardoor het carter tegen de straat kapot slaat....terwijl je net 7000rpm aan het trekken was, weg oliedruk;-)

Nogmaals, zolang alles werkt super fijne auto's!!

My 2c

Ieder zijn menig, maar wat schrijf jij een onzin.Beltservice om de 5k km......... :salut:

07 feb 2013 19:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Ook goeiemorgen!

Ik heb inderdaad geen idee waarover ik praat, mijn welgemeende excuses voor de vervuiling van dit topic...

08 feb 2013 11:33
Profiel
Haarlem e/o
Geeft nix, we moeten er allemaal niet zo zwaar aan tillen :!:
Beetje slap l@llen mag toch wel eens op zijn tijd :shock:

08 feb 2013 11:52
Profiel
993 4S
964HP schreef:
Ook goeiemorgen!

Ik heb inderdaad geen idee waarover ik praat, mijn welgemeende excuses voor de vervuiling van dit topic...

Bij 5K nieuwe distri riem, is dat echt zo, leek mij ook kul.

08 feb 2013 13:11
Profiel
M140i
Ben ook benieuwd waar 964HP dit vandaan heeft :? Of zei je zomaar wat?

08 feb 2013 14:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Het lijkt kul, en is het om eerlijk te zijn ook wel een beetje...

Met de komst van de 360 trad er zoveel distributieriem schade op dat Ferrari rond 2000 een servicebulletin deed uitgaan waarmee per direct (en ook voor alle eerdere V8's) de interval van distributiewissel van 5 naar 3 jaar werd teruggesteld. Het kilometrage dat Ferrari voorschrijft is 50.000 , nu is dit laatste een haast hypotetische waarde aangezien 99% van de bezitters slechts een paar 1000km per jaar rijdt. Omdat gevolgschade van een riemslip en/of breuk zo astronomisch hoog is gebruikt een grote groep bezitters op Ferrarichat 3 jaar / 5000 km als 'gouden standaard'.

Overly-cautious volgens de een, 'cheap' insurance volgens de ander.

Mijn gevoel zegt me dat dagelijks gebruik een distributieriem best lekker in vorm houdt en dat winterstalling / incidenteel gebruik (uitdrogen/langdurig in 1 stand om de spanrollen gewikkeld) de levensduur aanzienlijk verlaagt. Bovenstaande op basis van mijn integrale evo DD waarmee ik 60K wissels aanhield (de riem zag er dan nog perfect uit), terwijl er regelmatig riemen tussen de 10-40K knapten bij zondagsauto's.

Een Ferrari kleppentrein die tot 8500RPM moet draaien (lees zware klepveren) geeft natuurlijk een veel hogere belasting dan een motor waar bij 6260RPM de puf er wel een beetje uit is. You pay your money, you make your choices... ;-)

My 2C

08 feb 2013 14:37
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 285 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Volgende