Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 6:54



Antwoord op onderwerp  [ 285 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Volgende
Merktrouw of bangeschijter? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
Maar toch....
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... rrari-F355
_________________________________________
Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid


08 feb 2013 14:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
Klein beurtje 8)

Citaat:
I like how he was initially quoted $1000, and the next next revised quote was $30,000. I bet that phone call from the shop went over well.


Citaat:
It's like dating a supermodel. Great to look at and fun to ride, but you gotta pay to play.

AfbeeldingAfbeelding
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


08 feb 2013 15:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
Is natuurlijk totaal absurd.
27K arbeid in dollars welliswaar, laat dat 20 K in euro's zijn.
Normaal tarief revisiebedrijf 75/uur, dus 270 uur werk...

Denk dat wij dat vroeger in max 100 uur deden, en dan was de krukas ook nog geslepen, is hier niet gedaan.

26K dollars aan onderdelen :shock:

Maw als je een Ferrari hebt wordt ervan uit gegaan dat je ook diepe zakken hebt...

Edit, nu zie ik het; de gaskabel is ook vervangen :mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


08 feb 2013 15:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
qua tekst op de factuur ook wel briljant:
Citaat:
citaat: Customer states VEH has a mis in the engine. Car came in with noise from engine and engine is missing


Waarschijnlijk waren ze 27K aan uren kwijt om de motor te zoeken??? :mrgreen:
_________________________________________
Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!


08 feb 2013 15:45
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
Beste benzinesnuivers,

Toen ik deze topic zag moest ik toch even reageren. Ik denk dat ik meer dan andere mensen hier een geinformeerde mening kan poneren over Ferrari-eigenaarschap (overigens ook de gelukkige eigenaar van een Cayman S, fijne auto).

De afgelopen 5 1/2 jaar heb ik een kleine 100.000km Ferrari gereden, waarvan de helft in een 550 uit 2000, 1/4 in een 330GTC uit 1966 en de rest verdeeld over een 365 GT Berlinetta Boxer uit 1974 en mijn 458 uit 2012. Ik hoop dat jullie dit niet zien als pochen maar als een enthousiast die gelukkig geen vrouw had om zijn geld op te maken zodat hij het aan zijn passie kon uitgeven. Ik rijd mijn Ferraris vooral op lange vakanties (3 - 6000km).

Mythe 1. Het uurloon is hoger. Mijn Ferrari specialist (die alles doet behalve de 458) vraagt 30 euro per uur MINDER dan mijn BMW en Porsche specialist.... Kroymans vraagt ongeveer hetzelfde.

Mythe 2. Een Ferrari is onderhoudsgevoelig. Mijn 550 heeft in mijn handen 50.000km onder de wielen gehad, waarvan af en toe ook CPZ, Nurburgring. De auto wordt goed gebruikt. In die tijd heeft de auto 1 grote beurt gehad. Volgende week gaat ze voor de volgende. Dit is niet omdat ik geen geld wil uitgeven aan de auto, ze heeft het gewoon niet nodig. Kosten voor de laatste grote beurt: 4 mille. Ik verwacht hetzelfde deze keer. Mijn oude beestje uit 1966 heeft ook 1 grote beurt gehad in die 20.000km. Ik weet niet meer wat dat kostte want er zaten veel andere dingen bij (zie volgende punt).

Mythe 3. Een Ferrari is onbetrouwbaar. Heb ik met een Ferrari langs de kant gestaan? Ja. Een keer of zes. De kanttekening is: het was iedere keer een Ferrari van tegen de 40 jaar oud, of meer, EN ik had de auto nog niet zo lang. Als ik een auto lang genoeg in bezit heb om de problemen goed aan te pakken, worden de auto's zeer betrouwbaar. Mijn Boxer en de GTC starten tegenwoordig altijd en brengen me waar ik wezen wil. Nog een kanttekening: ik heb nog nooit een Ferrari op een trailer hoeven zetten. Ze zijn altijd onder eigen kracht naar de garage gekomen. Verreweg het meest voorkomende probleem is een kapotte dynamo of Lucas schakelaar, zodat je accu niet oplaadt. Met een tweede accu kun je dan altijd nog 400km per dag rijden... Wat de moderne Ferraris betreft: de 550 heeft een nieuwe computer, en de koppelingsdrukgroep heeft gefaald. De 458 heeft nog helemaal niks van haar laten horen.

Mythe 4. Ferraris zijn niet te betalen. Niet echt een mythe - ze kunnen idd heel erg duur zijn als er iets kapot gaat. Maar het is volkomen normaal om een 550 te rijden op een budget van 2 - 3 mille per jaar. Koppel daaraan het feit dat ze nu geen waarde meer verliezen, en het wordt opeens een heel ander financieel plaatje. Mijn Cayman S is veel duurder ookal heb ik nog geen onderhoudsbeurt gedaan! Motoronderhoud 15 mille? Grootst mogelijke onzin. Vorig jaar heb ik bij de Boxer een volledige motorrevisie gedaan. Nieuwe zuigers, nieuwe cylinderwanden, alles wat je maar kunt bedenken. Dat kostte iets minder dan 25 mille. En als het goed is, doe je dat maar eens in de 40 jaar (die van mij 3 keer in 3000 km omdat de eerste twee keer door idioten gedaan was). De kleine beurt deze maand was 1000 euro. Mijn GTC is gerestaureerd in 1991/2. Ik heb er wel wat kosten aangehad ondanks dat het de beste was die ik kon vinden. Het opnieuw honen van de carburateurs was duur. Maar ja, die waren 43 jaar oud - dat vind ik dan niet gek. Sinds het werk gedaan is, is de auto heel erg goedkoop. 1000 piek per jaar. Als ze goed zijn moet je rekenen op een verrassing eens in de 2,3 jaar en een grote beurt eens in de 5 jaar of 20 - 25.000 km.

Oh, en mijn 458 heeft zeven jaar gratis onderhoud (ook voor de 2e/3e/etc eigenaar).

Iemand zei dat de 550 kleppengeleiders gereviseerd moeten worden na 35k km. Onzin! En de kosten €20k? Onzin! Motorsteunen die spontaan inklappen? Ze kunnen slijten maar dat het carter tegen het dek slaat heb ik nog nooit gehoord. Distributieriemen in een 355 iedere 5km? Volkomen inaccuraat.

Ik hoop dat dit wat perspectief bied. Indien er nog vragen zijn hoor ik het wel.

Als laatste: ik ben ook een groot Porschefan en begrijp niets van mensen die het ene of het andere kamp moeten haten. Tot nu toe een 911S, Cayman S en 997S gereden en hoop er nog vele bij te mogen vinken.


Onno


09 feb 2013 13:59
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
JazzyO schreef:
Indien er nog vragen zijn hoor ik het wel.


Wie is Onno :?:


09 feb 2013 14:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
Weet niet wie Onno is, maar hij verkoopt geen onzin, itt veel anderen in dit topic, lijkt me.
Snap alleen niet wat hij met het honen van de carbs bedoelt.
Ik neem aan het reviseren/afstellen.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


09 feb 2013 15:18
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
JazzyO schreef:
Oh, en mijn 458 heeft zeven jaar gratis onderhoud (ook voor de 2e/3e/etc eigenaar).


Dat wist ik niet, is het daarom dat de prijs zo duur is? Want ik heb ooit eens gelezen dat Ferrari een van de beste bedrijven is in de wereld om meerwaarde te creëren op hun product. Bv zoals Apple.

En zijn er nog merken die jaren gratis onderhoud in hun aankoopprijs meegeven?


09 feb 2013 15:24
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
Olaf schreef:
Wie is Onno :?:


Dat is een heel extentiele vraag en daar ben ik mijn hele leven al mee bezig. I.i.g. iemand die van auto's houdt en probeert die passie met mensen te delen die daarvoor open staan. Als het me hier bevalt zal ik wel even formeel voorstellen. Op dit moment dacht ik gewoon even wat insiderinfo te delen zodat jullie iets meer inzicht hebben in dit topic.

Honen van de carburateurs - de mengkamers waren door 43 jaar gebruik te wijd geworden zodat de gaskleppen niet goed konden afsluiten. Dat betekent dus dat je motor niet meer in toeren wil zakken omdat er altijd benzine doorkomt, ook al gooi je het gas los. Om dit te verhelpen moet je dus de kamers opnieuw van wanden voorzien en uithonen (afslijpen).

Onno


09 feb 2013 15:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
hey onno gast ouwuh genieterd welkom hier :thumleft:

eindelijk eentje die het snapt :D kilometers maken met die dingen die we lief hebben :wink:

en idd het liefste op lange reizen 8)

grtjs vd dr
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


09 feb 2013 16:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
Olaf schreef:
JazzyO schreef:
Indien er nog vragen zijn hoor ik het wel.


Wie is Onno :?:



Mooie 458 heeft ie in ieder geval.
Afbeelding


09 feb 2013 17:03
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
Bedankt Dr, wordt gewaardeerd. Mooiste reis tot nu toe was de twee weken in 2010 met de GTC, met daarin de Mille Miglia Tribute. Dat was ongelooflijk gaaf.

Hier zijn we op Imola. Jammer genoeg maar 1 rondje, niet eens helemaal rond. Toch een mooie ervaring.

Overigens heb ik heel wat Ferrarivrienden die net als ik veel kms maken.


Onno

Afbeelding


09 feb 2013 17:11
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
RS-R schreef:
Mooie 458 heeft ie in ieder geval.


Dankje! Om die te specificeren naar mijn eigen smaak op het fabrieksterrein was een droom die werkelijkheid werd! Echt als een 'kid in the candy store'. :)


Onno


09 feb 2013 17:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
nu even niet
apeldoorn
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
aangenaam onno. :thumleft: :res:
_________________________________________
wie een kuil graaft voor een ander is niet egoistisch.!


Laatst bijgewerkt door addie op 09 feb 2013 17:45, in totaal 1 keer bewerkt.



09 feb 2013 17:35
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
zonder dat je je voorstelt, toch van harte welkom :cheesy:

Iemand met zo'n goede smaak voor auto's die er ook nog eens zo over vertelt: aanwinst. :salut: en fijn dat je die Ferrari verhalen kon nuanceren. Ik ken de verhalen van mijn schoonvader met een 456 waar na elke winter dat hij onder een doekje in een verwarmde garage heeft gestaan, weer voor een klein vermogen aan hersteld moet worden. Airco kapot - 3,5K. Ruitenwissers doen het niet meer - 1,5K. zo diep zijn mijn zakken niet , maar ik zou graag nog een keer een Ferrari bezitten.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


09 feb 2013 17:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
Onno, welkom. Ik denk dat zo goed als alle Porsche liefhebbers ook graag een Ferrari zouden willen bezitten.
Het blijven mooi gelijnde Italiaanse ontwerpen, maar je kan niet in elke stad bij een specialist terecht, zoals bij Porsche wel het geval is. Wij weten de wegen om de oudere modellen goed te onderhouden. Als je je oudje naar de officiele dealer brengt, krijg je ongetwijfeld dezelfde hoge facturen aan de broek.

Inderdaad is het bedenkelijk dat je nauwelijks Ferrari's tegenkomt met dezelfde kilometerstanden als bij de Porsches.
En toch........zouden we (ik in elk geval wel) een Ferrari naast de Porsche willen hebben staan, en dat is waarschijlijk de reden dat dit topic lekker bezocht wordt. :cheers:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


09 feb 2013 17:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
Je ziet je hebt steeds baas boven baas, vond mij al doorslaan door zo'n racebeest te kopen :mrgreen:
Heerlijk om te lezen en bedankt voor je bijdrage Onno :thumleft:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


09 feb 2013 18:14
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
Welkom hier Onno :cheers:

Mooie verzameling auto's heb je! Bij mij komt de 599 zeker...alleen nog een beetje sparen.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


09 feb 2013 18:41
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
steef schreef:
Inderdaad is het bedenkelijk dat je nauwelijks Ferrari's tegenkomt met dezelfde kilometerstanden als bij de Porsches.


Tja - is dat nu echt zo?

In Amerika, 100% mee eens. Maar ik vind dat er in Europa echt veel met Ferraris wordt gereden. Het is wel een redelijk recente ontwikkeling. Maar het wordt al moeilijker om een 550 Maranello te vinden met minder dan 100k op de klok. Voor een hobby auto die minder dan 15 jaar oud is, vind ik dat echt niet zo weinig. Ook wordt er met nieuwe Ferraris veel meer gereden dan voorheen. De betere bouwkwaliteit (inderdaad, die is vooruitgegaan) zorgt ervoor dat 2e hands kopers minder nerveus worden, kortom verkoopwaarde blijft hoger, kortom 1e eigenaren gaan ook meer rijden en genieten. Ik ken mensen die 20.000km per jaar in hun 458 rijden. Dat kun je geen hobbyauto meer noemen, n.m.b.m.. Maar het is ook zo dat Ferraris vroeger teveel stilstonden - dat is heel slecht voor die auto's. Als je er vaak, en lang, mee rijdt, zijn ze veel gelukkiger en gooien ze veel minder vaak roet in je eten. Boxers zijn een extreem voorbeeld - die staan bijna allemaal stil en dan is er ook niet mee te rijden. Het zijn renpaarden - ze hebben een massage nodig, veel inspanning, en goed voer. :)

Ik vind het een geweldige ontwikkeling dat er meer genoten wordt op de weg (hoewel gefrustreerd door kameras enz enz maar dat heb je in alle leuke auto's).

Trouwens - een reden waarom Ferraris vaker weinig kilometers rijden die vaak onderschat wordt: het is raar maar waar - als je er meer dan 1 hebt wordt het steeds lastiger om elke auto evenveel aandacht te geven. Veel Ferrari-eigenaren zijn nu eenmaal erg rijk en leven in meer dan 1 land. Met al het gereis, de zaak, de vrouw(en), etc valt het nog niet mee om ze allemaal flink de sporen te geven. Rijden kost tijd, veel tijd. Het lijkt wel op golf, af en toe. :)

Het is eerlijk gezegd mijn ambitie om mijn verzameling te verkleinen. Dat is erg moeilijk, want ik vind al die auto's zo prachtig en ze zijn ook heel erg verschillend. Maar je kunt niet alles. De Boxer is deze week verkocht. Ik hoop er wel nog een keer 1 te hebben, het is een van mijn all-time favourites. Mijn ideale collectie nu is 1 klassieker en 1 modern. 550 Maranello en 330GTC. Denk ik. Maar misschien is op gezette tijden rouleren ook wel een goed idee. Ik zou erg graag eens een Daytona willen ervaren.


Onno


09 feb 2013 18:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
JazzyO schreef:
Motoronderhoud 15 mille? Grootst mogelijke onzin


Natuurlijk niet bij een regulier beurtje bij een auto die technisch zo'n beetje in topstaat is... Maar een onderhoudsbeurt waar wat achterstallig onderhoud naar voren komt, kan zo op die prijs komen. Zo ken ik een 512BB die vorig jaar een beurtje van 20.000 euro heeft gekregen, bij Kroymans! Dus onderhoud kán zo maar 15 mille kosten als er wat achterstallige dingetjes aan de auto zitten... Voor een simpele Audi A8 met wat achterstallig onderhoud kun je ook zomaar op 6.000 euro zitten aan onderhoud. Dus als dat voor een nieuw 4x zo dure Ferrari 15.000-20.000 is, is dat helemaal niet zo vreemd ook.

Ik ga altijd uit van de nieuwwaarde van de auto. Als een auto nieuw 8x zoveel kost als een andere auto, is het onderhoud ook 8x zo duur. Het is een grove inschatting, maar het klopt vaak wel.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


09 feb 2013 22:58
Profiel
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
Beste autofanaten,

Ook ik wil graag mijn ervaringen delen als Ferrari eigenaar. Ik ken Onno en ben hier via een Ferrari forum terecht gekomen. Maar ik ben al sinds 2003 lid van het Porscheforum, alleen niet bepaald actief (3 berichtjes in 10 jaar! :shock: :mrgreen: ). Ik ben toen lid geworden, omdat ik op zoek was naar een 944. Daar is van alles tussen gekomen, niet in de laatste plaats de aanschaf van een Ferrari 308 GTB uit 1978 :D
Maar het Porsche vuur brandt nog steeds van binnen en volgend jaar wil ik toch alsnog een 944 (of 986) kopen, maar dan voor dagelijks gebruik (de 308 is duidelijk in gebruik als hobby auto). Dus ik zal mijn activiteit hier vast gaan opschroeven, hoewel ik natuurlijk weinig kan bijdragen vanwege een gebrek aan Porsche ervaring. Het zij mij hopelijk vergeven.

Anyway, naar mijn mening maakt het niet uit welk merk het betreft, het blijft techniek met slijtage en het kan bij verwaarlozing altijd in de papieren lopen, zeker bij sportauto's (laten we het daar even toe beperken). En er zijn ook vast bij elk merk bepaalde modellen die zwakke punten hebben en daarmee dure rekeningen kunnen veroorzaken. Dan is het een kwestie van smaak en portemonnee: als je een probleemloos gebruik wil, dan koop je het beste exemplaar op de markt en doe je vooraf speurwerk om vast te stellen wat de zwakke punten zijn. En dan zou het inderdaad zomaar kunnen dat je met een Porsche beter uit bent dan met een Ferrari.

Sommige mensen zeggen dan dat je een Porsche met het verstand koopt en een Ferrari met het hart, maar dat vind ik onzin. Koop wat je leuk vindt, wat je raakt. Dan maakt het wat mij tenminste betreft niet uit of het een Porsche 944, Ferrari 308 of een Impreza Turbo is (de laatste heb ik 8 jaar met veel plezier gereden en die was pas echt super betrouwbaar en goedkoop om te rijden!)

Nu mijn ervaringen met de 308: bedenk dat deze inmiddels 35 jaar oud is. De vorige 2 eigenaren hadden hem nauwelijks gereden (ik kocht hem met 58.000km op de teller). De auto was technisch in orde, maar de lak was slecht. Ik heb hem daarom meteen naar de spuiter gebracht, 750 probleemloze kilometers verderop in Wales! :salut: Ook de terugweg was probleemloos, ondanks stilstaan in de file in 30 graden.

Ik rijd er zelf zo'n 5.000km per jaar mee. Vaak ook lange ritten (vorig jaar b.v. ruim 4.000km in twee weken vakantie). Maar ook lekker op een zondagochtend de landweggetjes opzoeken. In de vier jaar dat ik hem heb, ben ik gemiddeld net geen 2500 euro per jaar aan onderhoud kwijt (spuitwerk niet meegerekend, zelfs met die investering zat ik op een marktconforme aanschafprijs. Die overigens veel lager ligt dan de gemiddelde leasebak van de buurman :wink: )
In die 4 jaar heb ik twee keer onderweg een probleem gehad. De eerste keer was een ontstekingsmodule kapot gegaan (kan gebeuren, is een gesealed ding waar niks aan af te stellen valt), dus op de ANWB vrachtwagen naar garage. Kosten? 86 euro inclusief arbeid.
Tweede keer liep hij minder goed, bleek wat vervuiling van de carburateurs te zijn. Kon ter plaatse weer verder.

Wat ik nu graag zou willen weten wat een Porsche van dezelfde leeftijd jaarlijks kost? Zeg een standaard 911?

Afijn, ik hoop dat mijn ervaring de meningen wat kan nuanceren en uiteindelijk zijn we allemaal autoliefhebbers. Ben vorig jaar (voor het eerst) naar de Le Mans Classic geweest en me daar ook vergaapt aan de aanwezige Porsches!


10 feb 2013 9:10
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
bigodino schreef:
Wat ik nu graag zou willen weten wat een Porsche van dezelfde leeftijd jaarlijks kost? Zeg een standaard 911?



Een 35 jaar oude Porsche, mits in redelijke tot goede staat kost je (bj 5000 km/jaar) niet zo veel in OH.

Als je er zuinig op bent - elk jaar een oliewissel, zegge 10 liter + een filtertje.
Om de 20 Dkm klepspeling controleren + onderhoudsbeurt - voor jou om de 4 jaar ;)
Om de 5 jaar (of langer) een setje banden.


10 feb 2013 9:22
Profiel WWW Facebook 
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
Olaf schreef:
bigodino schreef:
Wat ik nu graag zou willen weten wat een Porsche van dezelfde leeftijd jaarlijks kost? Zeg een standaard 911?



Een 35 jaar oude Porsche, mits in redelijke tot goede staat kost je (bj 5000 km/jaar) niet zo veel in OH.

Als je er zuinig op bent - elk jaar een oliewissel, zegge 10 liter + een filtertje.
Om de 20 Dkm klepspeling controleren + onderhoudsbeurt - voor jou om de 4 jaar ;)
Om de 5 jaar (of langer) een setje banden.


Hallo Olaf,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik was eigenlijk op zoek naar echte ervaringscijfers, zoals ik die geplaatst heb. In die 2.500 euro per jaar zit namelijk echt alles, niet alleen het regulier onderhoud. Dus ook een raamrubber vervangen, een schakelaartje hier, een zekeringkastje daar. Met een auto van 30+ ga je gewoon dat soort extra dingen krijgen. Ook andere slijtage onderdelen als dynamo, waterpomp, slangen (! erg belangrijk! vooral benzineleidingen) etc. Je gaat me niet vertellen dat dit soort onderdelen bij een Porsche van 30+ niet vervangen hoeven te worden (behalve dan die waterpomp als je motor luchtgekoeld is! :mrgreen: )


10 feb 2013 9:30
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
Ik heb er eentje van '83 .. en je wilt echt niet weten wat ik daar de afgelopen 4 a 5 jaar aan heb uitgegeven :wink:

Ik schreef niet voor niets goede of redelijke.
Bij zo'n oude auto heb je natuurlijk best kans dat er al het een en ander vervangen is - dus bij aanschaf goed kijken/controleren.

't voordeel van zo'n oud "hok" is dat er weinig electronica op zit - en er ook weinig in de weg zit als je bijvoorbeeld bij de klepdeksels wilt.

Met 2500 euro per jaar kom je een heel eind, maar natuurlijk niet al je het ene jaar de schokbrekers gaat vervangen en het ander jaar de koppeling .. dan raakt je budget toch al gauw op.

Nadeel van oudjes is ook, dat als er niet mee gereden wordt je altijd wel iets tegen komt - door invloed van vocht en vuil -


10 feb 2013 9:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
Kheb mijn SC in 1999 verkocht aan een goede kennis en die bezit hem nog steeds :wink:
Hij heeft in al die jaren alleen zijn remtangen laten reviseren, zaten vast een wat keren verse olie :mrgreen:
Er zitten nog dezelfde banden onder zoals hij hem van mij kocht :scratch:
53891
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


10 feb 2013 11:06
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 285 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.