Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 18:34



Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
elephant racing bussen 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: elephant racing bussen
peterfrans schreef:
Ik denk dat het punt van lindemans is dat het rubber precies zo werkt als de torsiestaaf

Begrijp ik helemaal. Dat is trouwens alleen bij originele rubbers die in/aan de draagarmen gevulkaniseerd zitten.
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


05 feb 2013 18:33
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
981 S 2013 911T Coupe 1973
Bericht Re: elephant racing bussen
Jeroen914 schreef:
peterfrans schreef:
Ik denk dat het punt van lindemans is dat het rubber precies zo werkt als de torsiestaaf

Begrijp ik helemaal. Dat is trouwens alleen bij originele rubbers die in/aan de draagarmen gevulkaniseerd zitten.


Ook daar zijn de meningen over verdeeld :D


05 feb 2013 19:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: elephant racing bussen
Jeroen914 schreef:
peterfrans schreef:
Ik denk dat het punt van lindemans is dat het rubber precies zo werkt als de torsiestaaf

Begrijp ik helemaal. Dat is trouwens alleen bij originele rubbers die in/aan de draagarmen gevulkaniseerd zitten.


Dat klopt inderdaad, zo hoort het ook te zijn. Als ze niet vast zitten dan kan de draagarm in het rubber gaan draaien (glijden). Dan krijg je wel sneller slijtage en dus speliing. Maar hoe dan ook, bij de rubbers kan het draaipunt in ieder geval niet vast zitten.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


05 feb 2013 22:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: elephant racing bussen
lindemans schreef:
Maar hoe dan ook, bij de rubbers kan het draaipunt in ieder geval niet vast zitten.

Bij gelagerde bussen, zoals bv. van Elephant, bussen met naald- of zelfs kogellagers of uni/monoballs gaat de boel -normaal gesproken- ook niet vast zitten (in tegenstelling tot div. soorten kunststof bussen). Die zijn JUIST zo ontworpen dat de wrijving tot een minimum beperkt wordt.

Heb er zelf de nodige praktijk ervaring mee (helemaal nergens meer rubber in de ophanging) en ken veel mensen die er ook mee rijden (straat & circuit).
Geen tot weinig praktijk ellende gezien. Ook niet op lange termijn.

De foto's en het verhaal van Peter verbazen mij. Ik heb zoiets in de ruim 10 jaar dat die bussen verkrijgbaar zijn in ieder geval nog nooit gezien.
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


06 feb 2013 3:20
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: elephant racing bussen
Interessant topic. Op Pelican zijn er ook diverse discussies over te vinden.

http://forums.pelicanparts.com/porsche- ... hings.html

http://forums.pelicanparts.com/911-930- ... rebel.html

http://forums.pelicanparts.com/porsche- ... grade.html


'K heb ze ook in m'n auto zitten.. Pas 2500 km mee gereden, tot zover zonder problemen. Op slecht wegdek piepen en kraken ze idd wel een beetje.. Hoewel ik een gigantische mieren**ker ben, vind 'k het geluid niet echt storend.. Op gladder oppervlak werkt het geruisloos... De auto voelt erg goed aan en mijns inziens werkt het prima tot zover.


12 feb 2013 11:35
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.