Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 8:48

Antwoord op onderwerp  [ 285 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende
Merktrouw of bangeschijter? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
M140i
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
JazzyO schreef:
Een Veyron SS? Ok. We hebben allemaal onze dromen. Heb je overigens enig idee wat een Veyron kost om te rijden? Ik heb wel een idee en dan zul je nooit meer denken dat een Ferrari duur is. Het is zeker 10 keer zo duur om Veyron te rijden. Exclusief de monumentale afschrijving; tweedehands zijn ze haast niet te verkopen.

Onno

Enig idee wat een Veyron kost om te rijden? Natuurlijk weet ik dat als grote fan van de Veyron! Ik meen dat een setje banden 20K kost en een set banden en velgen 50K. Maar ik kan er een paar duizend euro naast zitten :lol: Wat daarvan zijn, als ik het gemakkelijk kan betalen, maakt het mij niet uit wat de gebruikskosten en afschrijving zijn :wink: 10x zo duur in onderhoud als een Ferrari wil ik best geloven, de Veyron Super Sport is ook 10x zo duur in aanschaf. Alles in verhouding. Als ik het kon betalen, zou ik het doen, zonder twijfel, het liefst als daily driver.

12 feb 2013 15:02
Profiel
PorscheForum Rakker
JazzyO schreef:
Tja, nog zo'n verhaal. Geen motoren meer op voorraad omdat 456en door kuilen rijden.... Paf daar gaat er weer een! En nog een! En nog een! Geen wonder dat de olieprijs zo omhoog ging, LOL.

Onno

Onno, met alle respect....wordt een beetje moe van deze discussie. Cognitieve dissonantie zelfs denail is ons liefhebbers niet vreemd in de liefde voor onze auto's, ronduit roepen dat 'kritische noten' op onwaarheid zouden berusten is wel errug makkelijk...

...'praat' anders eens met Rifledriver/Brian op FChat, heeft alle F-training op zak en aan meer geplofte F's gesleuteld dan Lance Armstrong vitamines slikt. Gaat me te ver om links te posten die mijn verhaal ondersteunen, maar met 2 minuten google komt iedereen vast een heel eind.

Alternatief, let's agree to disagree

12 feb 2013 22:35
Profiel
Even een opmerking over FerrariChat. Ik neem aan dat je de site bedoelt in de VS en niet in Nederland.
Tja, Ferrari chat en Porsche forum, dat zijn tegenwoordig site die ik doorspit.
Vooral F-chat heb ik goed bestudeerd omdat ik mijzelf aan het oriënteren was op een 456M.

Ik heb een leuk budget bij elkaar gespaard en wil "de volgende stap" maken. In eerste instantie heb ik mij verdiept in een Ferrari 456. Deze wil ik vooral gebruiken in de zomermaanden en vakanties. Dat zal tussen de 5000 en 7500 km per jaar zijn.

Mijn budget is groot genoeg om een 456 aan te schaffen en daarna normaal onderhoud te plegen. Maar niet voor onverwachte uitgaven van + 15.000 Euro.
Ik ben op de hoogte over de:
- de klepgeleiders
-de Bilstein dempers
- het stellen van de kleppen
- het vervangen van de distributieriem en
- de motorsteunen
Ook heb ik al deskundigen buiten Kroymans oid gevonden die mij hiermee kunnen helpen voor normaal tarief. Ook heb ik een iemand gevonden die mij wil helpen om zo'n wagen te keuren/beoordelen.

Toch ben ik momenteel aan het zoeken naar een 997 Carrera, een 2 of een 4.
Waarom? Twee redenen:
-1. Ik vind beide wagen erg mooi, dus beide wagen zijn een optie voor mij. De Ferrari vind ik zelfs iets mooier en praktischer (meer ruimte voor mijn kind en bagage)
-2. Daar komt ie, toch te schijterig om een Ferrari te kopen. Niet alleen voor de mogelijke hogere kosten. Het is tenslotte een wagen van een oudere generatie dan de 997.

Momenteel heb ik werk en verdien redelijk maar het blijven onzekere tijden. Wat als er een opdrachtgever omvalt en mijn inkomsten lopen sterk terug?

Dan is een Ferrari 456 volgens mij onverkoopbaar of je moet er echt heel veel op toeleggen.
Een Porsche is makkelijke en sneller weer te verkopen met minder verlies.

13 feb 2013 10:19
Moderator
PF #57
rationeel geen speld tussen te krijgen.

13 feb 2013 10:42
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Hier in de Waarderpolder zit Brouwer en hij doet héél veel in Ferrari's.
Maar ook veel andere zéér dure merken.
Ken hem al vanaf de brommertijd en wip wel eens aan.
Hij bezit zelf een F40, gekocht met schade en hij staat in de hoek.
Veel plastic zo'n auto en erg woest verlekker me aan de andere Ferrari's.
Hans begin daar maar niet aan en blijf maar bij je 911 geeft hij vol overtuiging aan :oops:
Maar rijd zelf altijd ff om om te kijken wat hij nu weer heeft staan :!:
Blijft mooi speelgoed, de één koopt een mooi schilderij en de ander een fraai rijdbaar exemplaar :res:

13 feb 2013 11:39
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
@Harry: je kan die Ferrari in de wintermaanden nog altijd schorsen, dat scheelt weer..... :mrgreen:

Is wel een brute bak, echte GT, en idd lekker de ruimte.

13 feb 2013 12:46
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Enzo, lekker raggen met die bak. :mrgreen:

13 feb 2013 13:21
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Respectloos.....

13 feb 2013 13:37
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
horn schreef:
rationeel geen speld tussen te krijgen.

+1. Maximale kosten aan een 997 zijn zeg 20k voor een ruilblok. Een blok voor een 456 is denk ik toch een beetje meer....

13 feb 2013 13:41
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 (90) ex 997 S (08), 996 C2C (01)
München
En toch, als ik t kon betalen reed ik F12...

13 feb 2013 13:46
Profiel
M140i
+1. Met een ruimer budget reed ik F12berlinetta. Of een Veyron Super Sport.

13 feb 2013 16:02
Profiel
Haarlem e/o
erwin996 schreef:
+1. Met een ruimer budget reed ik F12berlinetta. Of een Veyron Super Sport.

Zal ff goegelen, een F12Berlinetta :?:
Ben toch echt een 911 man :?
Pa kijk eens naar een R8, kheb er nix mee :oops:
Bij de aanschaf van de 993 keek ik serieus naar een 355 maar dan de late serie met stuurbekrachtiging, zag dat die sprintschaatser er ook wat in deed. ( v/d Velde dacht ik) :scratch:

13 feb 2013 16:10
Profiel
M140i
molen934 schreef:
Ben toch echt een 911 man :?

Ik ben soms ook wel geneigd dat te denken. Maar ik denk dat het bij een ruim budget toch een Ferrari (F12berlinetta) wordt. Voorkeuren voor een bepaald merk worden soms beïnvloed door budgettaire overwegingen. Zo zou een Opel Astra rijder kunnen zeggen over een Mercedes S-klasse: "wat een patserbak zo'n Mercedes, wordt overgewaardeerd, de prijs-kwaliteit verhouding is zoek!" Om vervolgens, als het budget wat ruimer is, direct een Mercedes te kopen. Ik heb dit in de praktijk vaker gezien... :scratch: :popcorn:

13 feb 2013 16:58
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
erwin996 schreef:
JazzyO schreef:
Een Veyron SS? Ok. We hebben allemaal onze dromen. Heb je overigens enig idee wat een Veyron kost om te rijden? Ik heb wel een idee en dan zul je nooit meer denken dat een Ferrari duur is. Het is zeker 10 keer zo duur om Veyron te rijden. Exclusief de monumentale afschrijving; tweedehands zijn ze haast niet te verkopen.

Onno

Enig idee wat een Veyron kost om te rijden? Natuurlijk weet ik dat als grote fan van de Veyron! Ik meen dat een setje banden 20K kost en een set banden en velgen 50K. Maar ik kan er een paar duizend euro naast zitten :lol: Wat daarvan zijn, als ik het gemakkelijk kan betalen, maakt het mij niet uit wat de gebruikskosten en afschrijving zijn :wink: 10x zo duur in onderhoud als een Ferrari wil ik best geloven, de Veyron Super Sport is ook 10x zo duur in aanschaf. Alles in verhouding. Als ik het kon betalen, zou ik het doen, zonder twijfel, het liefst als daily driver.

maatje van me heeft er 2 doet er 1 weg , iets voor jouw :idea:

.

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

13 feb 2013 17:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Harry700 schreef:
Even een opmerking over FerrariChat. Ik neem aan dat je de site bedoelt in de VS en niet in Nederland.
Tja, Ferrari chat en Porsche forum, dat zijn tegenwoordig site die ik doorspit.
Vooral F-chat heb ik goed bestudeerd omdat ik mijzelf aan het oriënteren was op een 456M.

Ik heb een leuk budget bij elkaar gespaard en wil "de volgende stap" maken. In eerste instantie heb ik mij verdiept in een Ferrari 456. Deze wil ik vooral gebruiken in de zomermaanden en vakanties. Dat zal tussen de 5000 en 7500 km per jaar zijn.

Mijn budget is groot genoeg om een 456 aan te schaffen en daarna normaal onderhoud te plegen. Maar niet voor onverwachte uitgaven van + 15.000 Euro.
Ik ben op de hoogte over de:
- de klepgeleiders
-de Bilstein dempers
- het stellen van de kleppen
- het vervangen van de distributieriem en
- de motorsteunen
Ook heb ik al deskundigen buiten Kroymans oid gevonden die mij hiermee kunnen helpen voor normaal tarief. Ook heb ik een iemand gevonden die mij wil helpen om zo'n wagen te keuren/beoordelen.

Toch ben ik momenteel aan het zoeken naar een 997 Carrera, een 2 of een 4.
Waarom? Twee redenen:
-1. Ik vind beide wagen erg mooi, dus beide wagen zijn een optie voor mij. De Ferrari vind ik zelfs iets mooier en praktischer (meer ruimte voor mijn kind en bagage)
-2. Daar komt ie, toch te schijterig om een Ferrari te kopen. Niet alleen voor de mogelijke hogere kosten. Het is tenslotte een wagen van een oudere generatie dan de 997.

Momenteel heb ik werk en verdien redelijk maar het blijven onzekere tijden. Wat als er een opdrachtgever omvalt en mijn inkomsten lopen sterk terug?

Dan is een Ferrari 456 volgens mij onverkoopbaar of je moet er echt heel veel op toeleggen.
Een Porsche is makkelijke en sneller weer te verkopen met minder verlies.

Bedoel inderdaad ferrarichat.com , goed dat je je research hebt gedaan en de meest gangbare gebreken in kaart hebt gebracht. (Een gewaarschuwd mens telt voor -carrera- 2) ;-)

Ik kan er trouwens nog eentje aan toevoegen, het ruitmechanisme van de deur is erg gevoelig. Het devies is dus nooit de deur aan de ruit 'dichtgooien'....vrouwen gaan dit helaas nooit snappen ;-)

De 456 GTA's (automaat) hebben bovendien een bak waarvoor geen losse onderdelen worden geleverd. Bij gebreken alleen te vervangen voor een volledig nieuwe a raison van ik meen 20K.

Maar dan heb je het ook wel zo'n beetje gehad. Een goede aankoopkeuring is z'n gewicht in goud waard, naast het checken op de juiste motorsteunen (575) is een goed uitgevoerde 'leakdown' check zeer belangrijk. Hiermee komen eventuele problemen met klepgeleiders goed in zicht.

Met 5-7000km per jaar en een goede basis kun je jaren plezier hebben...

Met verkopen ben je zo 6-8 maanden verder is mijn ervaring, dat gaat met een 997 waarschijnlijk vele malen sneller. De 456 is idd weer een klasse apart als het gaat om schoonheid en ongeevenaard cruisen....

Heidi Klum is prachtig en je weet dat het stom is voor Monica Belucci te kiezen en toch is er dat duiveltje op je schouders;-)

Succes!

13 feb 2013 17:55
Profiel
964hp schreef:
vrouwen gaan dit helaas nooit snappen ;-)

echte gentleman heeft daar dus nooit last van :wink:

:mrgreen:

.

13 feb 2013 18:13
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
LOL! :cheers:

13 feb 2013 18:19
Profiel
het leuke is

als we het geld zouden hebben zouden we het allemaal kopen en rijden noem het allemaal maar op :idea:

99 vd honderd keer dat iemand het kan kopen heeft diegene er bijna geen tijd meer om er van te genieten :cri:
het zijn er iig minder dan weinig :wink:

volgens mij zijn de meeste die er het hardste van genieten nieteens de eigenaren :mrgreen: meestal de kids kennissen, bellboys of de monteurs :cheers:

.

13 feb 2013 18:48
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
JazzyO schreef:
Als ik er iedere dag in stap dan begint het gewoontjes te worden.

Nooit last van gehad. Een speciale auto geeft je een speciaal gevoel. Alsof iedere dag Kate Beckinsale stuktrekken "gewoontjes" gaat worden. Dat lijkt mij nou niet hoor...

13 feb 2013 18:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Iedere dag is alleen leuk als in je achterhoofd speelt dat vandaag wel eens de laatste dag kan zijn....... :mrgreen:

13 feb 2013 18:59
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Als ik iedere dag Kate Beckinsale kon stuktrekken dan dumpte ik haar en ging ik voor Charlize Theron. :mrgreen:

13 feb 2013 19:03
Profiel
begrijp me niet verkeerd charlize is lkkr hoor maar dan zou ik toch liever italiaans kiezen Monica Bellucci :wink:

en dan heb ik het over netjes de deur open en dicht doen voor haar he :idea:

.

13 feb 2013 19:14
Profiel WWW Facebook 
Lada
Helemaal in het zuiden.
Citaat:
begrijp me niet verkeerd charlize is lkkr hoor maar dan zou ik toch liever italiaans kiezen Monica Bellucci :wink:

Teveel kilometers op de teller :popcorn:

13 feb 2013 19:27
Profiel
PorscheForum Rakker
993 2s
België
Wel dubbel airbags :mrgreen:
Afbeelding

13 feb 2013 20:01
Profiel
Haarlem e/o
Ik heb mijn oksels geschoren wil jij dan ....................................................................... :cheers:

13 feb 2013 20:32
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 285 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende