Auteur |
Bericht |
Harry700
|
Re: Porsche 997 Carrera of Carrera 4?
Dat is een hele geruststelling. Ik ben nu de markt aan het afstruinen voor een mooie 977. Ik laat het gewoon afhangen welke wagen ik het mooist vind en dan maakt het mij niet uit of dat een 2 of 4 wordt.
|
13 feb 2013 14:19 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Porsche 997 Carrera of Carrera 4?
Precies, zo heb ik het bij het uitzoeken van de mijne ook gedaan.
|
13 feb 2013 14:23 |
|
|
de911gek
|
Re: Porsche 997 Carrera of Carrera 4?
Helemaal niet raar hoor.. daar heb je gewoon een punt! Het kwam bij mij destijds gelukkig budgetair net uit om een mkII met PDK bak aan te schaffen . Had ik iets minder budget gehad, had ik ook nu ook een 997 mkI Tiptronic gereden...zeker weten.. (en met heel veel plezier ook overigens ) Het totale prijsverschil tussen 997MKI Tiptronic en de 997MKII PDK is / (moet te) te rechtvaardigen (zijn) doordat de auto jonger is, de paar PKs meer, de face lift, de PDK ... maar zeker niet, ....zoals je zegt, alleen door de PDK bak. ...Het blijft allemaal een kwestie van budget.. (zonder deze beperking reed ik namelijk al lang in een 997 GT2 )
_________________________________________ Once a 911 always a 911...
|
13 feb 2013 15:35 |
|
|
de911gek
|
Re: Porsche 997 Carrera of Carrera 4?
[quote= Ik ben nu de markt aan het afstruinen voor een mooie 977.quote] Dat wordt wel lastig .... Even serieus: laat inderdaad de totaalbeleving van de auto de doorslag geven (Carrera 2/4, met/zonder dikke kont, kleur, tiptronic/handbak, overige opties, staat van onderhoud, garantie Y/N, kilomerstand, prijs etc etc) .. dat is wat telt en wat een auto "jouw perfecte 911" maakt.. niet de individuele aspecten an sich... succes met het zoeken en vinden van de juiste voor jou!
_________________________________________ Once a 911 always a 911...
|
13 feb 2013 15:43 |
|
|
Johan2
't Gooi
|
Re: Porsche 997 Carrera of Carrera 4?
Ik kijk al een paar dagen mee met dit item. Een leuke en terechte vraag die veel mensen op dit forum zich gesteld zullen hebben toen zij een 997 gingen kopen. "Laat je gevoel en de totaalbeleving spelen": ik ben dat volledig met de vorige reacties eens. Ikzelf (voor wat het waard is) vond de standaard 997 te ielig voor een supercar. Te weinig uitstraling. Die brede heupen hebben (en de vergelijking met vrouwen gaat dus in het geheel niet op in dit geval!) veel meer power uitstraling!
Wat ikzelf een van de belangrijkste opties vind (en dat realiseerde ik mij pas nadat ik de auto had gekocht) is een sportuitlaat. Het standaard geluid van de 997 is veel te gematigd. Past niet bij deze auto. Het geluid van de sportuitlaat is bizar. Heerlijk. Ik kan mij niet meer voorstellen dat ik dat niet zou hebben!
Veel succes met je zoektocht. Kijk goed uit waar de de auto koopt. Ik heb in enkele louche autos gereden voordat ik in oktober mijn 997 kocht.
_________________________________________ 997-1
|
13 feb 2013 22:30 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Re: Porsche 997 Carrera of Carrera 4?
Waarschijnlijk past het niet in budget, maar voor de volledigheid: de 997 GTS heeft ook de dikke kont, ongeacht of deze wel/niet 4 wiel aangedreven is. Idem de bijzondere versies (speedster, sport classic).
Targa/turbo altijd, maar feitelijk zijn die ook altijd 4 wiel aangedreven.
Voor wat betreft die 4 wiel aandrijving en rijgedrag: nu heb ik in een targa 4s mkII proef gereden met handbak en ik vond die boven de 200 gewoon niet fijn rijden. De neus werd bij schakelen erg onstabiel, ik vond dat beangstigend. De 991s met pdk had hier geen last van (die reed ongeveer even strak als Cayman).
Aangezien ik begrepen heb dat de 4wiel aandrijving wat stabieler spoort vanwege het extra gewicht aan de voorkan vraag ik me dan af hoe licht een 2(s) wordt.... (let wel: boven de 200) ?
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
13 feb 2013 23:31 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Re: Porsche 997 Carrera of Carrera 4?
Stukken stabieler dan een Cayman. En ik spreek uit ervaring.
|
13 feb 2013 23:49 |
|
|
Pacoloco
|
Re: Porsche 997 Carrera of Carrera 4?
Ik heb weleens gelezen dat je een 997 4 ook zonder awd kunt rijden door de handrem 1 tikje omhoog te zetten. of het waar is weet ik niet. mooi gevalletje van de klok en de klepel. Mijn eerste P is een 4wd, vooral omdat ik nog nooit achterwielaandrijving heb gereden en nooit iets met meer dan 100pk.. de veilige keus zeg maar. jaja, ik weet: heel g@y Als je een wat ''betere'' coureur bent is 2wd ws meer fun. verschillen in prestaties zijn erg klein zover ik weet, totdat je op het circuit zit.
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
14 feb 2013 8:52 |
|
|
de911gek
|
Re: Porsche 997 Carrera of Carrera 4?
Klopt idd voor een 997 mkII met PDK... ik heb het zelf gechecked...
_________________________________________ Once a 911 always a 911...
|
14 feb 2013 11:46 |
|
|
dodootje
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo.
TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio.
Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
|
Re: Porsche 997 Carrera of Carrera 4?
Stel je van de 4 niets voor. Ik reed op een zeiknatte A18/E40 in België. Echt veel water op de weg. Met zo'n 120km/u was het net of de auto achter opgetild wer en opzij gegooid. Auto ging spinnen, terwijl we gewoon rechtuit reden, over de kop en in de sloot. (zie foto avatar) Tot op de dag van vandaag weet ik nog niet wat er is gebeurd. Ik had al eerder in een ongelovelijke regenbui gereden en de auto voelde als een huis op de weg. Ik denk dat je bij redelijk normaal gebruik op de openbare weg, weinig verschil zult merken tussen de 2 en de 4. Wat je wel gaat doen? Vreselijk genieten van die fraaie motor. Ik zeg: Doen. Hoe een Carrera 2 997 rijdt, ga ik vanaf zondag 17 februari merken. Dan halen we 'm op. Succes met de zoektocht kerel! Léon
_________________________________________ De 996 leerde ons een les. De 997 leert ons het échte leven. (hoe je ineens heel véél geld moet uitgeven)!
|
14 feb 2013 14:55 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: Porsche 997 Carrera of Carrera 4?
Aquaplaning noemen ze dat.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
14 feb 2013 15:54 |
|
|
Harry700
|
Re: Porsche 997 Carrera of Carrera 4?
| | | | dodootje schreef: Stel je van de 4 niets voor. Ik reed op een zeiknatte A18/E40 in België. Echt veel water op de weg. Met zo'n 120km/u was het net of de auto achter opgetild wer en opzij gegooid. Auto ging spinnen, terwijl we gewoon rechtuit reden, over de kop en in de sloot. (zie foto avatar) Tot op de dag van vandaag weet ik nog niet wat er is gebeurd. Ik had al eerder in een ongelovelijke regenbui gereden en de auto voelde als een huis op de weg. Ik denk dat je bij redelijk normaal gebruik op de openbare weg, weinig verschil zult merken tussen de 2 en de 4. Wat je wel gaat doen? Vreselijk genieten van die fraaie motor. Ik zeg: Doen. Hoe een Carrera 2 997 rijdt, ga ik vanaf zondag 17 februari merken. Dan halen we 'm op. Succes met de zoektocht kerel! Léon | | | | |
Dank je wel Leon, Ik heb trouwens precies zo'n zelfde verhaal gehoord van een kennis van mij met een Alfa Romeo GTV6 (ook op een Belgische snelweg). Dat kan best een combinatie zijn geweest van: - geen ZOAB - heel veel water op de weg - diepe spoorvorming Het hoge water in de sporen zorgen voor aquaplaning (op de twee voorwielen en één achterwiel). Het laatste wiel met tractie (buiten het spoor) laat de wagen omtollen. In dit theoretisch onderbouwd geval maakt het niet uit of je twee of vierwielaandrijving hebt. Gelukkig ben je er heelhuids vanaf gekomen.
|
14 feb 2013 16:20 |
|
|
dodootje
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo.
TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio.
Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
|
Re: Porsche 997 Carrera of Carrera 4?
Mijn achternaam is Pleging, dus in dit geval is het Aquapleging Ik rijd motor vanaf 1971 en auto vanaf 1972 en heb met beiden al vaak aquaplaning meegemaakt, maar wanneer je geen schrikbeweging maakt en het gas loslaat, zodat het voertuig als het ware weer "door het water zakt" is er niets aan de hand. Deze keer was het écht ongelovelijk snel gebeurd. Nog nooit meegemaakt, tot nu toe dus! Wil ik niet meer meemaken, maar ik laat me natuurlijk niet het plezier van een Porsche ontnemen en dus voor straf een 997 Carrera S2 i.p.v de 996-4 We gaan het zien!!! Gr. Léon
_________________________________________ De 996 leerde ons een les. De 997 leert ons het échte leven. (hoe je ineens heel véél geld moet uitgeven)!
Laatst bijgewerkt door dodootje op 15 feb 2013 14:54, in totaal 1 keer bewerkt.
|
14 feb 2013 23:12 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: Porsche 997 Carrera of Carrera 4?
De voordelen van 4WD vind je op andere gebieden dan extra grip bij aquaplaning.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
15 feb 2013 0:35 |
|
|
Bas Rutten
997 4s schiefergrau omgeving Eindhoven
|
Re: Porsche 997 Carrera of Carrera 4?
Ga voor de looks.... Koop een 4
_________________________________________ Life is short.... live it!
|
15 feb 2013 14:37 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Porsche 997 Carrera of Carrera 4?
Naar verhaal Leon, en gelukkig ben je er (kennelijk) goed vanaf gekomen.
Maar heeft met 4WD niets te maken...
|
16 feb 2013 21:50 |
|
|