Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:44

Antwoord op onderwerp  [ 1219 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 49  Volgende
Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt 
Auteur Bericht
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Geweaun iedereen elektrisch. Met een cdtje in de sleuf voor het geluid. Is toch niet meer van deze tijd al die stank, fijnstof en ultra fijnstof in de longen...Romantische dwalingen noem ik dat.

16 feb 2013 20:13
PorscheForum Super Junkie
LEEUWARDEN
Aircooler als jij nu weer op je Romantische trekker richting hooi berg gaat.
Dan doen wij dat wel op karakteristieke wijze over de mooie landelijke wegen.
En de lieverhebbers van electra glijden op moederswegen (Nederland milieu land) langs de kerncentrales met een smile op hun gezicht om dat zij zo milieu verantwoord bezig zijn.

Dwaling?

Ieder zijn ding.

17 feb 2013 13:05
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Hoe poetisch!
:thumleft:

17 feb 2013 13:29
Profiel
‘64 Kever
michelm1978 schreef:
Voor een Porsche is die paar tientjes belasting nog wel op te hoesten.
Ik vind dit een non argument.... Ik sta al een tijdje op het punt op een huis met een flinke schuur te kopen, om daar oldtimers in te verzamelen... Gewoon "voor de heb" inderdaad... Ik denk dan aan 3-5 wagens, en als die allemaal ineens 3-4 tientjes in de maand gaan kosten, heb je het over 90-200 Euro per maand. En dat is dan precies het geld dat ik in gedachten had voor onderhoud/benzine... Ik vind het allemaal zo ontzettend kortzichtig, van de overheid, maar ook van alle mensen die lopen te roepen dat het "om een paar tientjes" gaat...

Pak de echte luchtvervuilers aan als het om het milieu gaat, denk aan de binnenvaart bijvoorbeeld. En als je nou gewoon eerlijk bent en toegeeft dat de ENORME overheid bekostigd moet blijven worden, (terwijl nagenoeg elk bedrijf dat een tekort heeft moet krimpen in personeel !!!), schaf dan gewoon per direct die stomme verschillende bijtellingsschalen aan (0% op een "elekstrische" auto, 7%, 14%, gewoon 20 of 25% klaar)...

Maar goed, we zullen zien, ik vind het prima als ik een "dagenkaart" moet kopen, maar dan wel 1 voor "alle" auto's. En niet per auto een! ;)

(niets persoonlijks michel, maar dat moge duidelijk zijn!)

17 feb 2013 15:01
Profiel Facebook 
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
De echte hobbyist wordt de dupe van de massale instroom van Diesels en inbouw van LPG voor intensief / dagelijks gebruik. Op zich ook logisch, ik heb vorig jaar ook overwogen een goede 190D2.5 te gaan zoeken ipv de leaseauto te gaan bijtellen. Volledig terecht dat daar de rem op wordt gezet vind ik.

Blijft moeilijk af te dichten; hoe meer je de regelgeving specifiek wit maken hoe meer uitzonderingen en "schrijnende gevallen" (waar hebben we het over...) je weer creeert:
- veelrijders mogen m.i. gewoon betalen, of je nu 30.000 in een nieuwe of een oude auto rijdt;
- gering / hobbymatig gebruik van een echte klassieker zou mi vrij kunnen zijn; maar ja waar begint dat en waar houdt het op;
- en waarom zou mijn moeder die 2.500 km met haar Polo rijdt dan net zoveel moeten betalen als een veelrijder, en niet gratis mogen rijden zoals een hobbyist die met een veel vuilere auto nog meer rijdt ook ? Gaat het dan om de aard van het gebruik ? Wel gratis een puzzelritje maar niet gratis op ziekenbezoek ?
Je komt er dus nooit uit.

Duitsland heeft als ik het goed heb wel een aardige regeling, waarbij een oldtimer (>30 jaar) aan originaliteitseisen moet voldoen om H kenteken te krijgen; wellicht ligt daar een deel van de oplossing om cultuur erfgoed te isoleren. Voor verzamelaars zou je ook een regeling kunnen maken dat je bv voor max. 2 klassiekers wordt belast met de voorwaarde dat er nooit meer dan 1 of 2 tegelijk gebruikt worden. Van mijn part gekoppeld aan een melding via Internet met een link naar je WA dekking.

Maar simpel is natuurlijk altijd het simpelst.
Als je de houderschapsbelasting voor alle auto's flink verlaagd en de brandstof een duppie duurder maakt, dan is een oude 190-300D ineens een stuk minder interessant en daar zit m.i. het echte probleem.

17 feb 2013 16:03
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Ik vindt de overheid een inhalig gedrocht: we betalen al ruim voldoende, en nog is het niet genoeg!

Dit gaat helemaal niet over het milieu!

17 feb 2013 23:24
Profiel
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
De burger is de grootste gedwongen sponsor van een hele slechte huisvader van Nederland. :evil:
Als we maar voor het oog groot zijn voor de rest van de wereld en aan de 3% van Brussel voldoen. :ass:

17 feb 2013 23:32
Profiel
993 4S
steef schreef:
Ik vindt de overheid een inhalig gedrocht: we betalen al ruim voldoende, en nog is het niet genoeg!

Gut gut, tis weer huilie huilie-tijd op t PF.
De arme Porsche-eigenaar wordt weer gepakt door de NL-overheid.

Als je denkt dat het zoveel beter is in het buitenland, wat let je???

18 feb 2013 0:17
Profiel
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Cazzo, Cazzo,... kon je 't weer niet laten :roll:

18 feb 2013 0:54
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Pascal schreef:
Ik vind het allemaal zo ontzettend kortzichtig, van de overheid, maar ook van alle mensen die lopen te roepen dat het "om een paar tientjes" gaat...

Het is inderdaad kortzichtig beleid maar autobezit kost in Nederland gewoon geld. Dat weet je, en dat is zuur maar je kunt er tenminste nog enigszins op anticiperen.
Waar ik wel moeite mee heb is dat ik gisteren tevergeefs een aantal keren probeerde te bellen met de huisartsenpost omdat mijn dochtertje van 5 doodziek met een 'vermoedelijke' blaasontsteking en koorts zat te brullen van de pijn, maar steeds de mededeling te horen kreeg om op een later tijdstip terug te bellen vanwege de lange wachtrij. Uiteindelijk heb ik om 21:00 het besluit genomen om samen met mijn dochtertje naar het ziekenhuis te rijden en kreeg daar doodleuk te horen dat het niet de bedoeling was dat jan en alleman zomaar op eigen initiatief de Spoedeisende Hulp gaan bezoeken. Nadat ik haar duidelijk had gemaakt dat ik niet Jan en alleman ben maar een ongeruste vader met een doodziek kind vervolgde ze haar mededeling dat als de arts zou constateren dat de klachten niet urgent zouden zijn, de gemaakte kosten voor mijn rekening zouden komen. :shock:
Kijk, ik ben best bereid om extra voor de zorg te betalen maar als in mijn ogen het systeem faalt dan hekelt mij de arrogantie van het Zorgstelsel om ipv welgemeende excuses mij de rekening te willen toeschuiven. Betalen...prima, maar dan wel de zaken goed regelen. Dus dat ik dik betaal voor mijn drie auto's vind ik in zoverre prima, maar zorg er wel voor dat ik efficiënter en filevrij naar mijn werk kan rijden.

18 feb 2013 0:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Pascal schreef:
michelm1978 schreef:
Voor een Porsche is die paar tientjes belasting nog wel op te hoesten.
Ik vind dit een non argument.... Ik sta al een tijdje op het punt op een huis met een flinke schuur te kopen, om daar oldtimers in te verzamelen... Gewoon "voor de heb" inderdaad... Ik denk dan aan 3-5 wagens, en als die allemaal ineens 3-4 tientjes in de maand gaan kosten, heb je het over 90-200 Euro per maand. En dat is dan precies het geld dat ik in gedachten had voor onderhoud/benzine... Ik vind het allemaal zo ontzettend kortzichtig, van de overheid, maar ook van alle mensen die lopen te roepen dat het "om een paar tientjes" gaat...

Pak de echte luchtvervuilers aan als het om het milieu gaat, denk aan de binnenvaart bijvoorbeeld. En als je nou gewoon eerlijk bent en toegeeft dat de ENORME overheid bekostigd moet blijven worden, (terwijl nagenoeg elk bedrijf dat een tekort heeft moet krimpen in personeel !!!), schaf dan gewoon per direct die stomme verschillende bijtellingsschalen aan (0% op een "elekstrische" auto, 7%, 14%, gewoon 20 of 25% klaar)...

Maar goed, we zullen zien, ik vind het prima als ik een "dagenkaart" moet kopen, maar dan wel 1 voor "alle" auto's. En niet per auto een! ;)

(niets persoonlijks michel, maar dat moge duidelijk zijn!)

Ik ben het zelfs volledig met je eens Pascal, verzamelaars worden hard getroffen indien we belasting moeten gaan betalen voor oldtimers. Al vaker maak ik de vergelijking met de opmerking om postzegelverzamelaars dan ook maar de te belasten op hun hobby. Mijn door jou gequote opmerking ging meer over de hoogte van het bedrag aan belasting voor een oudere Porsche (1250kg) ten opzichte van oudere 4x4's. Naast mijn SC heb ik ook nog een in volledig originele staat verkerende Golf 1 Cabriolet van 1986. Mocht de oldtimerregeling daadwerkelijk afgeschaft worden, dan zal deze het veld moeten ruimen helaas, daarnaast zijn dit soort auto's dan ineens een stuk minder waard door het wegvallen van dit voordeel.

18 feb 2013 1:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
@franz, hoe is het nu met je dochter?

De zorg is ook een toonbeeld van falende efficiëntie idd. Hoop dat ze wat opgeknapt is!

18 feb 2013 1:23
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Gelukkig goed, dank je. Ze had inderdaad een blaasontsteking en zit nu de komende tijd aan de antibiotica. Maar dat komt goed gelukkig.

Maar mocht je net zoals een postzegelverzamelaar oldtimers willen gaan verzamelen, dan kun je voor €113,50 per jaar je hele inrit, garage en huis volzetten met zoveel oldtimers als jij dat wilt. Alleen zodra je er ook in wilt gaan rijden op de openbare weg dan zul je aan bepaalde verplichtingen moeten voldoen.

18 feb 2013 1:34
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Postzegelverzamelaars moeten ze ook zwaar gaan belasten....
Wat denken die kapitalisten wel niet, dat ze zomaar ongestraft een heel kapitaal postzegels mogen opbouwen?
En al die lijmresten, zeer slecht voor het milieu! :popcorn:

18 feb 2013 13:00
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
die worden al belast.... in box 3

18 feb 2013 13:26
Profiel WWW
Cazzo Super Veloce schreef:
steef schreef:

Gut gut, tis weer huilie huilie-tijd op t PF.
De arme Porsche-eigenaar wordt weer gepakt door de NL-overheid.

Als je denkt dat het zoveel beter is in het buitenland, wat let je???

Adequate reactie. Lees hier een hoop gemekker over belasting betalen. Blijkbaar wordt gemakshalve vergeten dat al die maatschappelijke voorzieningen geld kosten. Ook voor de man of vrouw in de P komt de brandweerauto en ambulance als het mis gaat in een te snel genomen bocht. Bijvoorbeeld.

18 feb 2013 13:50
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
De gemiddelde PF-er betaalt in verhouding heel wat meer belasting voor diezelfde voorzieningen dan Jan met de Pet :idea:
Op een gegeven moment is er wel genoeg genivelleerd vind ik.

18 feb 2013 14:03
Profiel
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Ewout dat is ter compensatie van de wegenbelasting vrije taxi`s :mrgreen: :mrgreen:

18 feb 2013 14:12
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Maar vergeet niet:

"Nivelleren is een feest!"

18 feb 2013 14:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
Citaat:
Op een gegeven moment is er wel genoeg genivelleerd vind ik.

De PvdA en de VVD hebben met elkaar afgesproken, dat het woord nivelleren niet meer moet worden gebruikt (nivelleren, een begrip, dat niet past bij de VVD, maar een feest is voor de PvdA). Om elkaar nu een beetje te helpen is afgesproken om stelselmatig de kreet eerlijk delen te gebruiken. En dat kan ook nog worden verpakt in de aardige bijzin: "als je iets meer hebt, ja dan moet je ook een klein beetje meer bijdragen."
De VVD zal daarmee uiteindelijk niet geholpen zijn hetgeen de peilingen ook al aangeven.

Maar weer terug naar het onderwerp. Het is de politiek (en niet alleen de politiek) een doorn in het oog, dat op relatief grote schaal dikke oude dieselauto's worden geimporteerd, die dan het hele jaar belastingvrij het milieu kunnen vervuilen. Het is volstrekt eenvoudig, om daar een oplossing voor te bedenken, die de oldtimer-handel en -liefhebbers spaart. Maar men ruikt geld. De truc is dan altijd, om eerst alles (in dit geval de vrijstelling) af te schaffen en later wellicht de maatregel ietwat te verzachten. Het blijft gewoon volksverlakkerij.
Nu maar hopen op Helma Nepperus (streepje naar rechts op de tweede e; ik weet niet of dat ook zo op haar geboortebewijs staat, maar in elk geval wordt hiermee bereikt, dat de klemtoon niet op het deel "nep" wordt gezet). Helma Nepperus noemt zichzelf op haar VVD-website "Een nuchtere liberaal, die voor u op de centen past." Nou, dat is toch wel een hele geruststelling :mrgreen:

18 feb 2013 14:24
Profiel
911 3.2 Carrera
turbocruiser schreef:
Maar vergeet niet:

Daarom ga ik weleens met de 911 boodschappen doen bij de Aldi/Lidl....dikke feest om de reacties van de gezichten te lezen....... :mrgreen: ......en nadien een rondje om de olie om te warmen.

Normaliter doe ik samen met de Mrs op de fiets de boodschappen..ook voor een krat bier......lekker makkelijk en milieu bewust.....

18 feb 2013 17:09
Profiel
Dial_888 schreef:
turbocruiser schreef:
Maar vergeet niet:

Daarom ga ik weleens met de 911 boodschappen doen bij de Aldi/Lidl....dikke feest om de reacties van de gezichten te lezen....... :mrgreen: ......en nadien een rondje om de olie om te warmen.

Normaliter doe ik samen met de Mrs op de fiets de boodschappen..ook voor een krat bier......lekker makkelijk en milieu bewust.....

Vanwege de goedkope plofkippen natuurlijk. De P moet ergens van betaald. Dat heeft JanmetdePet met zijn Starlet natuurlijk best door;-)

18 feb 2013 18:32
911 3.2 Carrera
Je kunt je euro slechts 1 keer uitgeven.....ben allang tevreden dat ik zo'n ding in de garage heb staan. Weliswaar geschorst maar toch....nog ruim een maandje en dan pas rijden.... :thumleft:

Auto spaarpot is weer aardig gevuld....maarja, mijn dochter gaat weer studeren...dus dat wordt schipperen....:mrgreen:

18 feb 2013 18:59
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Citaat:
Ik denk dan aan 3-5 wagens, en als die allemaal ineens 3-4 tientjes in de maand gaan kosten, heb je het over 90-200 Euro per maand.

Denk dat de meesten dat al kwijt zijn met één wagen.
528 per kwartaal voor de Audi, 459 voor de Benz en 185 per kwartaal voor de Porsche. Tja, auto rijden kost nou eenmaal geld.

Citaat:
Pak de echte luchtvervuilers aan als het om het milieu gaat, denk aan de binnenvaart bijvoorbeeld.

Als het in een sector momenteel wel beroerd gaat dan is het wel in de binnenvaart. De een na de andere schipper gaat momenteel op de fles. Nog verder uitknijpen zit er echt niet in.

18 feb 2013 19:11
Profiel
Het is een schizofrene discussie. Over dat milieu. Daar hebben de oldtimers nauwelijks iets mee van doen. Al vaker geschreven hier: we worden (blijvend?) geterroriseerd door die ultra vieze scooters en brommertjes. Wat daar uit die uitlaatjes gespoten wordt....daar gaan onze longen echt kapot aan. Iemand schreef hier: NL milieuland. Als we dat al ooit waren, zijn we dat al eeuwen niet meer.

18 feb 2013 19:28
Antwoord op onderwerp   [ 1219 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 49  Volgende